Home Forums Leesclub 109: Moord in Zuid-Afrika Vragen aan Arine Prins of Hugo Verkley

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333
    #19948 |

Heb je een vraag voor  Arine Prins of Hugo Verkley  naar aanleiding van  Moord in Zuid-Afrika.

Stel hem hier, Arine Prins of Hugo Verkley  gaat hem zeker voor je beantwoorden.

Als van belang is aan wie je de vraag stelt, geeft dan bij je vraag van wie je een antwoord wenst.

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 9

Hallo Arine en Hugo, ik heb nu een aantal hoofdstukken gelezen en ik vraag me af waarom jullie ervoor hebben gekozen om heden en verleden zo door elkaar te laten lopen, en niet bv 3 delen, de tijd voor ZA, tijdens (en dan in chronologisch volgorde ) de tijd in ZA en de tijd na de dood van Peet. Het is nu steeds zo schakelen. Groet Marina

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 133

Arine,
    jij zegt in het één na laatste hoofdstuk het volgende:
    Spijt van ons avontuur in Zuid-Afrika heb ik niet. Als we het over mochten doen, zou ik zo weer die kant opgaan.
    Met alle ellende daar, het hoofd nauwelijks boven water kunnen houden, gevangenis voor de mannen ivm illegaal werken, de altijd aanwezige dreiging……..
    Wat zou je anders gedaan hebben als je dit wist van te voren?

HugoVerkley
    Bijdrager
    Post count: 2

Hallo Arine en Hugo, ik heb nu een aantal hoofdstukken gelezen en ik vraag me af waarom jullie ervoor hebben gekozen om heden en verleden zo door elkaar te laten lopen, en niet bv 3 delen, de tijd voor ZA, tijdens (en dan in chronologisch volgorde ) de tijd in ZA en de tijd na de dood van Peet. Het is nu steeds zo schakelen. Groet Marina

Beste Marina,
    Hartelijk dank voor je vraag. We hebben ervoor gekozen om de spanning zo op te bouwen. Iets verder in het boek switchen we overigens niet per hoofdstuk van tijd.
    Vriendelijke groet,
    Hugo

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 31

Vraagje voor Arine
    Wat ik mij afvraag is of je nu in Nederland ook nog visioenen hebt waar je mss soms Peet ziet?
    En ook, hoe het nu eigenlijk met je gaat? Hoe kom je zoveel onrecht en machteloosheid te boven? Ik was echt bij mijn keel gegrepen na het lezen van jullie verhaal en heb toch even moeten bekomen.
    In ieder geval wens ik jou en je kinderen nog veel sterkte en nog heel veel geluk in jullie verdere leven, met Peet die vanboven over jullie waakt!!

Aan Hugo Verkley
    Chapeau om zo’n heftig verhaal zo mooi neer te pennen. Dit zal ook wel met een lach en een traan gebeurd zijn waarschijnlijk?
    Ik ben echt onder de indruk!

Zebrameisje
    Bijdrager
    Post count: 6

Hi Bianca,

Wellicht minder impulsief gehandeld hebben, we droomde van de natuur en t land waar alles kon en mocht, waar t altijd warm was en de sterrenhemels oneindig waren, als n soort roze wolk gehandeld.
    Nu zit ik in de zwarte pek, dus impulsiviteit is ver te zoeken.
    Ik denk dat t handig is om inderdaad goed geinformeerd te handelen, maar zo waren we niet, wij geloofde in elkaar en dat was goed genoeg.

Liefs Arine*

Zebrameisje
    Bijdrager

Hi Juanita

Lief dat je zo met ons meevoelt, ja ik zie nog steeds visioenen, heb ik mijn hele leven al gehad, mijn dochter ook
    En zo heb ik toch nog een beetje troost als ik voel dat Peet om me heen is, t is voor ons enorm wennen hier, ik ben op zoek naar n plekje met n tuintje waar we heel voorzichtig onzelf weer kunnen vinden en zijn.

Liefs Arine*

Marina67
    Bijdrager
    Post count: 9

Arine ik bewonder je moed en hoe je in het leven staat! Je pakt alles aan, waardoor jullie het zolang hebben gered daar. Ook Peet en de kinderen vind ik dapper! Toch bekroop mij ook het gevoel “hadden jullie je niet beter moeten voorbereiden”. Dan waren een aantal dingen wellicht niet gebeurd. Maar zo zitten jullie nu eenmaal niet in elkaar. En ik wel, ik bereid graag alles goed voor. Maar ook dat biedt geen garanties.
    Wij waren in maart 2017 in Zuid-Afrika en ik was zo onder de indruk en ga heel graag nog eens terug. Het is zo’n prachtig land. Maar ook gevaarlijk, je moet op je hoede zijn. Je schrijft dat je nu, ook in Nederland, zwarte mensen wantrouwt, en ook dat je dat erg vind. Maar ik snap je hierin heel goed! Ik begrijp ook echter wat beter hoe donkere mensen zich hier kunnen voelen. Ik voelde me zo wit in Zuid-Afrika! En ik vind het ook zo moeilijk om te denken in zwart en wit. Dacht iedereen maar in de kleur van van zijn hart!
    Ik vind het heel erg wat jullie hebben doorgemaakt en hoop dat jullie gauw een fijne plek vinden. Voor de kinderen lijkt het me moeilijk om weer te aarden in dit overvolle Nederland!
    Dikke knuffel, Marina (en ik heb een speciale band met zebra’s)

Zebrameisje
    Bijdrager

Lieve Marina, dank voor je reactie, idd ZA is n prachtland en t zit nog steeds diep in mijn hart. Onze zoon Beer is al terug geweest, en Ster nog nietmaar wilt heel graag haar hartje rust geven dus ik denk dat ze als t mogelijk is zo snel mogelijk die kant op gaat, wat mij weer slapeloze nachten brengt, maar dat terzijde. En niet alle zwarte zielen geven mij de creeps ik heb ook n paar hele fijne buren waar ik dat niet bij voel hoor …

Liefs Arine

maria
    Bijdrager
    Post count: 278

Geen vraag, maar ik hoop van harte, dat jullie je weer eens heel gelukkig mogen voelen en je leven weer op de rit komt.Ik moet er niet aan denken dit mee te maken en daarna alleen zonder man verder te gaan met de opvoeding, verhuizing etc, ik hoop ook dat het vertellen van je verhaal je geholpen heeft om het een beetje te verwerken

Zebrameisje
    Bijdrager

Dankjewel Maria, we doen ons best, maar ik moet zeggen dat t n heuse klus is.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.