5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48

Gefeliciteerd met uw mooie debuut. Ik heb het nog niet helemaal uit maar geniet volop. Voor mij nu al een echte mustread.Een nieuw begin is voor mij nu al een boek dat door vele anderen gevolgd gaan worden. Heb je er over nagedacht om verder te gaan schrijven over Jennifer als politie agent? Ik kijk nu al uit naar het volgende boek

Hoi Inge,

Fijn dat je geniet van het boek!

De vraag over een eventueel vervolg was hierboven al gesteld, ik kopieer even mijn antwoord: Ik ben al een heel eind op weg met een tweede boek, dit keer komt Jennifer daar niet in voor. Na alles wat ze heeft meegemaakt, leek het me goed haar een periode wat rust te gunnen Maar ideeën voor een derde boek, met Jennifer, staan al met potlood in mijn notitieboekje geschreven. Dus wie weet…

Veel plezier met verder lezen!

Angelique Haak
    Bijdrager

Hoi Angelique,

Dank je wel voor je mooie en uitgebreide reactie als antwoorden op mijn vragen.

Gelukkig ben ikzelf ook al 27 jaar gelukkig getrouwd en heb Second Love of welke datingsite dan ook absoluut niet nodig en dat wil ik ook graag zo houden.

Maar heb je als research ook met deelnemers of slachtoffers van dating sites gesproken of op welke manier ben je dan aan de noodzakelijke en reële informatie gekomen of heb je het puur van internet gehaald (eventueel forums) en als dit laatste het geval is heb je dan wel overwogen om met ervaringsdeskundigen te gaan praten?

Daarnaast vind ik de titel van het boek erg goed gekozen. Heb ik het bij het juiste eind als ik zeg dat het niet alléén slaat op Jennifer maar dat dit ook de titel is die op je eigen leven van toepassing is? En hoe ben je aan de inspirerende cover gekomen?

Dit zou ik nog graag van je willen weten.

Groetjes
    Jacobaan

Hoi Jacobaan,

Qua datingsites heb ik vrij weinig onderzoek gedaan. Ik was op de hoogte van het bestaan van dit soort sites en heb verder mijn fantasie gebruikt. Ik was veel te bang voor al die cookies die op mijn computer zouden blijven plakken met het zoeken naar dit soort sites 😉

En bedankt voor je compliment over de titel. Ik wist zelf al redelijk aan het begin van het verhaal, dat dit de titel van het boek zou worden (de verhaallijn zat al in grote lijnen in mijn hoofd). Ik vond het zelf niet echt een thrillertitel, maar wel heel passend bij het verhaal.
    En of de titel op mijn eigen leven van toepassing is? Ik ben aan ‘Een nieuw begin’ begonnen nadat mijn toenmalige baan door omstandigheden stopte. Het voelde voor mij wel als het juiste moment om een nieuwe start te maken en voor het schrijven te gaan, alleen wist ik toen natuurlijk nog niet dat het boek ook daadwerkelijk uitgegeven zou gaan worden… Maar al met al kan ik achteraf zeggen dat ‘Een nieuw begin’ voor mij ook echt een nieuw begin was.

De inspirerende cover is geheel en al te danken aan mijn uitgever. We hebben er best lang over gedaan om een mooie cover te kiezen en mijn keuze was eigenlijk een andere… Achteraf ben ik heel blij dat we voor deze zijn gegaan want hij is heel passend bij het verhaal.

Hopelijk zijn je vragen zo beantwoord en blijf je nog heel lang gelukkig getrouwd! 😉

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 115

Hallo Angelique,

Wil je nogmaals bedanken voor je pracht boek en je uitgebreide antwoorden. Ervaar dit als héél erg prettig.
    Ook ik hoop dat jij en je man samen ook nog heel veel mooie en gelukkige jaren getrouwd mogen blijven.

En……. ik kijk uit naar je volgende boek. Ik zal je blijven volgen!

Groetjes
    Jacobaan

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Beste Angelique,
    Een nieuw begin lijk mijn een heerlijke start van een misdaad serie? Is dit een mogelijke ambitie of komt Jennifer noot meer te voorschijn?
    Ik werk zelf in de GGZ kom dus nog wel eens een vreemde vogel tegen, waar heb jij je inspiratie voor de dader(s) vandaan gehaald?
    Ps. mijn complimenten voor dit thriller debuut, ik heb het met veel plezier gelezen.
    Groetjes Edo de Waard

Angelique Haak
    Bijdrager

Beste Angelique,
    Een nieuw begin lijk mijn een heerlijke start van een misdaad serie? Is dit een mogelijke ambitie of komt Jennifer noot meer te voorschijn?
    Ik werk zelf in de GGZ kom dus nog wel eens een vreemde vogel tegen, waar heb jij je inspiratie voor de dader(s) vandaan gehaald?
    Ps. mijn complimenten voor dit thriller debuut, ik heb het met veel plezier gelezen.
    Groetjes Edo de Waard

Beste Edo,

Allereerst bedankt voor je compliment! Het doet me echt goed om te horen dat mensen het boek met plezier lezen.
    En ja, het zou zomaar de start van een misdaadserie kunnen zijn, hoewel dat in eerste instantie niet mijn opzet was… Mijn tweede boek heeft een heel ander onderwerp, maar voor een derde boek zou het wel weer leuk zijn om over Jennifer en het team te schrijven.

Inspiratie voor de dader heb ik vooral uit mijn fantasie geput. Het moest iemand zijn met een gespleten persoonlijkheid, met zowel een goede als een duistere kant. En allerbelangrijkst, ik wilde duidelijk maken waarom hij geworden was zoals hij uiteindelijk is.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.