7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #17317 |

Heb je een vraag voor  Angelique Haak  naar aanleiding van  Uitgeschakeld

Stel hem hier, Angelique gaat hem zeker voor je beantwoorden

Vraag en antwoord worden in het verslag van deze leesclub opgenomen

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

Hallo Angelique

Je debuut heb ik niet gelezen,maar van dit boek geniet ik zeker!

Vraag: heb jij de luxe om fulltime te kunnen schrijven of heb je er nog een beroep naast?

Angelique Haak
    Bijdrager
    Post count: 48

Hallo Angelique

Je debuut heb ik niet gelezen,maar van dit boek geniet ik zeker!

Vraag: heb jij de luxe om fulltime te kunnen schrijven of heb je er nog een beroep naast?

Hoi Maryam,

De eerste vraag, leuk! En goed om te horen dat je van ‘Uitgeschakeld’ geniet.

Op dit moment heb ik geen baan naast het schrijven, maar om nou te zeggen dat ik de luxe heb om fulltime te schrijven… Hahaha, niet bepaald…
    Ik heb twee kinderen waarvan een nog op de basisschool en de ander in de brugklas, en dan is er eigenlijk altijd wel wat te doen. Er zijn weinig dagen dat er niets op de agenda staat en ik me echt op het schrijven kan focussen. Ik ben dus eigenlijk fulltime moeder en parttime schrijfster 😉

Mijn eerste manuscript (dat nooit een boek geworden is) schreef ik wel naast een fulltime baan. Toen was ik ook nog een stuk jonger en had ik nog geen kinderen, ik denk niet dat ik dat nu nog zou kunnen. Maar ik ken wel schrijfsters die naast een pittige baan ook nog hun boeken schrijven, het is dus echt heel persoonlijk.

Groetjes,
    Angelique

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 92

Hoi Angelique, hoe kom je op de naam Sevère? Is dat een verbastering van erg vertaald uit het Frans of Engels?
    Je boek begint lekker, ik word er gelijk ingezogen.

Angelique Haak
    Bijdrager

Hoi Angelique, hoe kom je op de naam Sevère? Is dat een verbastering van erg vertaald uit het Frans of Engels?
    Je boek begint lekker, ik word er gelijk ingezogen.

Hoi Brigitta,

De naam ‘Van Sevère’ is geheel uit de duim gezogen 😉
    Ik was op zoek naar een naam die wat bekakt klonk, en het kwam zo plotseling bij me op. Leuke bijkomstigheid natuurlijk wel dat de betekenis in het Engels en Frans wel aansluit bij de daden van de heer van Sevère…

En super dat je in het boek gezogen wordt, veel leesplezier verder!

Groetjes,
    Angelique

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

Hoi Angelique,

Voordat ik aan “Uitgeschaleld” ben begonnen, heb ik eerst je thrillerdebuut “Een nieuw begin” gelezen. Ik wilde graag de voorgeschiedenis van de personages weten. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want van beide boeken heb ik enorm genoten!

Ben je van plan om hier een hele reeks van te schrijven of ga je naast deze serie nog een keer een stand alone schrijven? Ik ben nu al fan van Jennifer, dus ga gerust lekker door.
    Is Jennifer een karakter dat dicht bij jezelf staat of op iemand lijkt uit je omgeveing?

Groetjes,
    Lilian

Angelique Haak
    Bijdrager

Hoi Angelique,

Voordat ik aan “Uitgeschaleld” ben begonnen, heb ik eerst je thrillerdebuut “Een nieuw begin” gelezen. Ik wilde graag de voorgeschiedenis van de personages weten. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, want van beide boeken heb ik enorm genoten!

Ben je van plan om hier een hele reeks van te schrijven of ga je naast deze serie nog een keer een stand alone schrijven? Ik ben nu al fan van Jennifer, dus ga gerust lekker door.
    Is Jennifer een karakter dat dicht bij jezelf staat of op iemand lijkt uit je omgeveing?

Groetjes,
    Lilian

Hoi Lilian,

Wat leuk dat je ook eerst ‘Een nieuw begin’ nog gelezen hebt, en nog leuker dat je van beide boeken genoten hebt. Top!
    Oorspronkelijk was het na ENB niet mijn bedoeling een vervolg te schrijven. Maar omdat veel mensen aangaven dat ze het toch wel erg leuk zouden vinden om te weten hoe het Jennifer verder zou vergaan, heb ik dat uiteindelijk toch gedaan. En tsja, na het einde van ‘Uitgeschakeld’ moet er natuurlijk wel een derde deel komen… Daar ben ik inmiddels al aan begonnen.
    Daarna lijkt het me sowieso leuk een standalone te gaan schrijven, maar ik sluit ook niet uit dat er in de toekomst misschien nog meer boeken over Jennifer komen. Ik weet het eigenlijk gewoon nog niet, lekker duidelijk hè? 😉

En wat betreft je tweede vraag, of Jennifer een karakter is dat dicht bij me staat of op iemand in mijn omgeving lijkt:
    Ze is niet gebaseerd op iemand die ik in het echte leven ken. En of ze op mezelf lijkt, tsja… als schrijver ontkom je er denk ik niet aan dat je je hoofdpersoon bewust of onbewust wat van jezelf meegeeft. Er zijn dus wel wat trekjes die ik haar toegeschreven heb die bij mezelf vandaan komen, welke dat zijn ga ik natuurlijk lekker niet vertellen 😉

Groetjes,
    Angelique

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.