12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #25658 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je VOX  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Christina Dalcher  prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Christina Dalcher  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Christina Dalcher   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 273

De plot
    Het boek is heel goed opgebouwd. Soms met terugblikken naar de tijd dat Jean haar werk kon doen, er verzet vanuit andere vrouwen kwam, terwijl Jean toen het gevaar nog niet zag en zich op haar werk en haar nieuwe partner richtte. Hiermee kun je ook een maatschappelijke ontwikkeling volgen. Het boek is vanuit het perspectief van Jean geschreven. Dat vind ik een hele goede keuze van de schrijfster. Er zitten verrassende nieuwe elementen en wendingen in. Heel verrassend. Het einde, met al zijn elementen, was ook verrassend.

Algemeen
    VOX had steeds mijn volle aandacht. De schrijfstijl is prettig, maar ook omdat je vanuit het meeleven met Jean erg geboeid bleef. Het boek vergde niet veel van mijn concentratie, maar ik kan me voorstellen dat sommige woordkeuzen wat technisch lijken. Ik had daar geen last van. VOX is een realistische, geloofwaardig en aangrijpend boek! Geniaal gevonden.

Dit boek
    Ik heb wel de vergelijking met The Handmaids Tale gezien en ook zelf gemaakt. Beiden gaan over een nabije toekomst waarin vrouwen onderdrukt worden. Ondanks deze vergelijking vind ik dit boek wel uniek en staat het goed op zichzelf. Ik vind het origineel dat er zo letterlijk geprobeerd wordt om vrouwen het zwijgen op te leggen (terwijl vrouwen meestal sociale praters zijn) en ook de link naar afasie vind ik origineel.
    Ik hoop dat Christina Dalcher snel met een volgend boek komt, dat ze de ontwikkeling van personages weer zo goed weet neer te zetten, de spanning weer zo aanwezig laat zijn, en dat ze mogelijk nog wat ontwikkeling laat zien bij haar beschrijving van actiescenes.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 79

Wat vind je van het plot?
    Het verhaal zit goed in elkaar, met constant aanwezige spanning , terugblikken en verrassende wendingen. Het was een genot om te lezen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Deze zit goed in elkaar. De opbouw naar de grand finale heeft een aantal zekerheden maar ook een aantal verrassingen in petto.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Naarmate het verhaal vordert zie je het einde aankomen maar het blijft lang een surprise.
    Algemeen

Vond je VOX een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond VOX zeker een boeiend verhaal. Het leest heel prettig met een ondertoon van spanning en een gevoel dat dit de nabije toekomst zou kunnen zijn.
    Vind je de schrijfstijl van Christina Dalcher prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettige schrijfstijl
    Stel….Christina Dalcher vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is spannend met een waarschuwende ondertoon dat we wel alert moeten blijven

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Het is een boek geschreven in de huidige tijdsgeest met de huidige president van Amerika in gedachten.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Christina Dalcher mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Ga zo door.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

De plot ;
    1, Het plot vond ik erg goed in elkaar zitten. Het was knap opgebouwd en door de terugblikken begreep je alles erg goed en kreeg je sympathie voor de personages.
    2, De structuur zat goed in elkaar, de spanning was aanwezig en door sommige wendingen in het plot hield het mijn aandacht. Ook de link naar afasie vond ik super gevonden !
    3, Het einde had ik niet op deze manier verwacht, het zat erg goed in elkaar.

Algemeen ;
    4, Vox vond ik een erg origineel verhaal , vanaf de eerste bladzij heeft het mij geboeid!
    5, De schrijfstijl van Christina is goed, al hoewel ik het in het begin hinderlijk vond dat ze veel vaktermen gebruikte. Maar ach door internet kwam ik er achter wat ze bedoelde. Later las ik er overheen……
    6, ik vond het een spannend boek met een apart thema, het hield me in zijn greep. Af en toe vond ik het beklemmend. Ik zou het meeslepend willen noemen.

Dit boek ;
    7, dit boek heeft een heel apart thema, en alhoewel ik The handsmaid tales niet heb gezien, maar er veel over heb gehoord, deed het me er sterk aandenken. Gelukkig zijn beide verhalen fictie. Maar wat een onderwerp!
    8, ik heb geen goede raad voor Christina, maar ik hoop wel dat ze door gaat met schrijven. Het lijkt me erg lastig om weer zo’n goed boek neer te zetten. Ze heeft de lat voor zichzelf wel erg hoog gelegd.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 161

De plot
    Wat vind je van het plot? Het plot is zeer goed beschreven en echt het spannendste deel van het boek.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? In het plot gebeurt in één keer heel veel waardoor het wat chaotisch overkomt. Het is wel een goed plot met voldoende spanning.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het niet zien aankomen. Hoe ik het wel had verwacht weet ik eigenlijk niet. Het kon bij mij alle kanten opgaan.

Algemeen
    Vond je VOX een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Het had wat mij betreft wat boeiender gemogen. Het was wel interessant om te lezen maar ik moest er wel mijn aandacht bij houden.
    Vind je de schrijfstijl van Christina Dalcher prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond het een boek waarbij ik goed na moest denken. Het was niet een simpel verhaal waarbij je je gedachten de vrije loop kon laten gaan.
    Stel….Christina Dalcher vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Het was vooral een aangrijpend verhaal met wat er gebeurde.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het unieke is de schrijfstijl en het verhaal zelf. Aangrijpend, schokkend en sprakeloos.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Christina Dalcher mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Zorg ervoor dat het boek van het begin tot het eind spannend is. Nu miste ik vooral in de eerste helft van het boek de spanning waardoor het voor mij soms ook lastig was mij goed te concentreren. Als er meer spanning aanwezig is ben ik veel meer bij het verhaal betrokken.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 81

Wat vind je van het plot?

Het zit heel goed in elkaar,en de weg ernaar toe vol met onverwachte gebeurtenissen en wendingen.
    het einde vond ik verrassend.

Algemeen

het boek had steeds mijn volle aandacht en ik kon het maar moeilijk wegleggen. niet een somdat het bloedstollend spannend was maar omdat het boeide.
    De schrijfstijl is aangenaam en past bij het boek.
    Soms spannend en ietwat beklemmend

Dit boek
    Ik vond het weer eens iets anders,het verhaal zelf is vrij uniek,daardoor is het boek intrigerend
    Ik hoop dat ze door gaat met schrijven,ik zal zeker een volgend boek ook gaan lezen

wel vind ik het jammer dat deze keer het door omstandigheden lang duurde voordat je dit kan invullen,intussen is het alweer wat weggezakt omdat ik al weer meerdere andere boeken heb gelezen

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

De plot
    Het einde zag ik wel en niet aankomen. De plot had zich voor mijn gevoel ergens anders af moeten spelen en hierdoor had ik het gevoel dat ik het belangrijkste miste. (op een kort verslag achteraf van iemand die ook niet alles had gezien)
    Algemeen
    Het verhaal boeide me en wist voor het grootste deel mijnaandacht vast te houden, op wat lastige (technische) woorden/(vak)jargon na. Doordat het gegeven zo interessant is leest het desondanks die woorden toch lekker door. Aangezien het haar eerste boek is typeer ik het vooralsnog onder debuut. Voormijn gevoel is het niet een uniek boek, natuurlijk misschien wel gezien de bizarre manier van onderdrukking van vrouwen maar ik kom steeds meer boeken tegen die over onderdrukking van mensen/vrouwen gaan. (o.a. Handmaid’s tale, Schaduwjaar, Hongerspelen etc) Advies laat ik achterwege..misschien alleen ; ‘Gewoon lekker doorgaan met schrijven.’

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 24

Het plot
    het plot vond ik op zich spannend en goed bedacht alleen de uitwerking vond ik helaas wat minder.
    Ik vond het jammer dat er sommige dingen vrij snel gingen en andere dingen weer langzaam terwijl het in mijn optiek vaker juist andersom had gemoeten. Dus de structuur vond ik helaas niet geweldig
    Nee, had het einde niet verwacht maar naarmate het boek vorderde wel zien aankomen.

Algemeen
    Nee, ik vond het vermakelijk en zeker een boek om te hebben gelezen maar het boeide me minder dan ik had gehoopt en verwacht. Wel was het een makkelijk leesbaar boek.
    De schrijfstijl vond ik prettig, ze gebruikt fijne bewoordingen en ik vond het helder en beeldend geschreven zodat je steeds wist waar je was en wat er aan de hand was.
    meeslepend, maar had meer ingezeten.

Dit boek
    Het boek is wel uniek, ik heb nooit eerder een boek over vrouwen het zwijgen opleggen gelezen, in mijn beleving leek het wel wat op Het verhaal van een dienstmaagd. maar het was niet sterk genoeg neergezet om daar het daar echt mee te vergelijken.
    Je hebt een geweldige schrijfstijl maar de hoofdpersonen maakte te weinig ontwikkeling door en de spanning was vrij vaak niet aanwezig ondanks het heftige onderwerp. Het boek is een goed debuut maar ik denk dat er nog heel veel meer in zit.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 358

De plot

Het zat goed in elkaar en de plot werd goed opgebouwd. Ook de terugblikken waardoor veel duidelijker werd over de personages.
    Meeslepend geschreven waardoor je verder wilde lezen met genoeg wendingen in het verhaal.
    Ik had wel tijdens het lezen steeds de gedachte van hoe gaan ze dit oplossen?
    Het einde was niet helemaal wat ik gedacht had dus verrassend.

Algemeen

Ik las het zo uit dus het hield zeker mijn aandacht vast.
    Vlotte en prettige schrijfstijl.
    Ik zou het een moderne thriller noemen. Het was geen standaard thriller.
    Ik vond het een zeer originele thriller.
    Niet eerder een boek gelezen waar vrouwen zo aan banden worden gelegd dan in dit boek.
    Het thema is erg origineel dus.
    Iemand die een bestseller schrijft hoef ik denk geen advies te geven.

Roos
    Bijdrager
    Post count: 27

De plot

1.Wat vind je van het plot?
    Niet altijd duidelijk, ik kan het nog niet helemaal in mijn eigen woorden navertellen, en dat vind ik jammer. Ik vind het plot minder sterk dan wat ik in eerste instantie had verwacht.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Structuur niet altijd helder, sommige gebeurtenissen te toevallig en onverwacht.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, dit einde had ik zo niet verwacht.

Algemeen

4. Vond je VOX een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Absoluut een boeiend verhaal, de thematiek en de dystopische gedachte vond ik geniaal en angstaanjagend. Het verhaal had bijna altijd mijn volle aandacht, alleen minder bij de naar mijn idee te grote of te ongeloofwaardige sprongen in de gebeurtenissen.
    5. Vind je de schrijfstijl van Christina Dalcher prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Over het algemeen is de schrijfstijl gemakkelijk, kan het ook zeker door jongere of minder geoefende lezers goed gelezen worden.
    6. Stel….Christina Dalcher vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dystopisch, angstaanjagend.

Dit boek

7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind de thematiek van dit boek erg origineel.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Christina Dalcher mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik vind sommige sprongen in de gebeurtenissen te groot en te toevallig. Ik zou haar aanraden om deze sprongen kleiner te houden, zodat je als lezer automatisch meegaat.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Het plot op zich past goed in het verhaal. De weg er naar toe verloopt spannend, leest vlot en blijft interessant. Naderhand vind ik het persoonlijk echter minder interessant worden en enigszins voorspelbaar aflopen. Ook voelt het voor mij alsof het overhaast afgeschreven is en dat vind ik zonde.

Vond je VOX een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    VOX is zeker een boeiend verhaal omdat het een origineel concept betreft. Zoals ik hierboven al aangeef leest het geheel supervlot en met spanning tot het kantelpunt van het plot. Daarin werd het voor mij voorspelbaar en minder boeiend.

Vind je de schrijfstijl van Christina Dalcher prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De bewoording is voor mij vlot, soepel en zonder enige aarzeling te lezen van begin tot eind. De schrijfstijl doet de gedachtegang van het hoofdpersonage Jean tot leven komen voor de lezer en draagt bij aan het inlevingsvermogen.

Stel….Christina Dalcher vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek is een goed debuut wat ruimte laat voor groei als schrijfster met toekomstige titels.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het hoofdonderwerp (de beperking in uit te spreken woorden en de gevolgen) zorgt voor originaliteit van het verhaal en geeft het iets unieks.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Christina Dalcher mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Meer aandacht voor de volledige uitwerking, minder overhaast einde schrijven aan een verhaal en gebeurtenissen te tijd geven om te laten gebeuren. Dit allemaal geeft een verhaal uiteindelijk meer verdieping.

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 38

Wat vind je van het plot? Ik vond het een spannend plot. Het hele boek heb ik me afgevraagd hoe dit verhaal nou goed afgerond kon worden.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het plot zit goed in elkaar, erg ingenieus bedacht.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, ik zag het niet aankomen. Ik kon me niet voorstellen hoe dit verhaal goed afgewikkeld kon worden. Een unicum, het komt niet vaak voor dat ik een einde echt niet zie aankomen.

Algemeen

Vond je VOX een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, het was een heel boeiend verhaal!

Vind je de schrijfstijl van Christina Dalcher prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vond de schrijfstijl prettig, maar had op het einde wat moeite om alles te begrijpen. Sommige stukken moest ik even herlezen omdat er zo veel tegelijk gebeurde.

Stel….Christina Dalcher vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Het boek is beangstigend realistisch. Het begin is alleen wel wat tijdgebonden door de apps en dergelijken die genoemd worden.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het boek is voor mij uniek. Het komt echt niet vaak voor dat ik een boek lees waarbij ik het einde niet helemaal kan voorspellen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Christina Dalcher mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Nog veel meer van dit soort boeken schrijven!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.