12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #25656 |

Vragen ThrillZone leesclub VOX                                        

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen  is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling  geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Christina Dalcher  specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van de debuuttheiller VOX  de volgende boeken van  Christina Dalcher  ook lezen?

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

De karakters:
    1. De karakters veranderen tijdens het verhaal. Volgens mij heeft het voor alle personen zo’n impact dat dat natuurlijk gevolgen heeft. Omdat Jean toch wel de hoofdpersoon is volg je haar veranderingen het best. Ze worstelt met de dingen om haar heen, verzet zich er eerst tegen, maar gaandeweg ziet ze mogelijkheden. Om haar heen (het gezin ) zie je vooral haar man Patrick en oudste zoon Steven veranderen!
    2. Mijn favoriet is Jean, waarschijnlijk toch ook wel omdat het verhaal vanuit haar perspectief is geschreven. Je voelt het meest met haar mee en begrijpt de meeste van haar keuzes.
    3. Ik heb daar geen behoefte aan want zelfs de “slechte” mensen maken het verhaal.

De auteur :
    4.De schrijfstijl vond ik prima, wel vond ik het af en toe jammer dat ze soms echt vakjargon gebruikte . In het begin zocht ik het op maar later las ik erover heen…..
    5. Haar stijl zou ik wel meeslepend willen noemen behalve haar valkuil van het soms gebruiken van het vakjargon.
    6. Als er weer een boek van haar verschijnt wil ik dat wel graag lezen, maar hangt natuurlijk ook van het onderwerp af.

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 24

1. De karakters veranderen wel maar naar mijn idee wel te weinig. Jean blijft vrijwel gelijk in het boek. alleen haar man en zoon veranderen echt heel erg.

2. Ik denk Patrick omdat hij echt worstelt met hoe hij moet omgaan met zijn verantwoordelijkheid in zijn baan en de pijn die hij voelt omdat Jean en zijn dochter zich moeten houden aan o.a. de 100 woorden regel. Hij maakt ook echt een verandering door. En de liefde die hij blijft hebben voor zjean ondanks haar vreemdgaan vind ik erg mooi.

3. Ik had het mooier gevonden als Jean ook een hele ommekeer met bepaalde dingen had, of dat ze in ieder geval meer veranderde.

4. Vond de schrijfstijl prima voor dit soort boek, alleen had ze wat meer met emoties en spanning kunnen spelen maar over het algemeen was het een goed geschreven stijl.

5. Meeslepend maar op sommige punten net te langdradig of juist te snel door stukken heen.

6. Vond dit een veelbelovend debuut ondanks dat er wat dingen, in mijn ogen, minder goed waren en maakt me wel nieuwsgierig naar een tweede boek denk dat die nog beter wordt dan deze en ben er erg benieuwd naar

marcel
    Bijdrager
    Post count: 79

karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Jeans man en zoon evolueren zeker, je leert ze steeds beter kennen en zeker de zoon maakt een evolutie mee naarmate het verhaal vordert.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jean spreekt me toch wel het meest aan, waarschijnlijk omdat het verhaal om haar draait en je worsteling meemaakt.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Ik zou niets veranderen aan de personages.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is prima, het leest lekker weg en het tempo past bij het verhaal
    Kun je de schrijfstijl van Christina Dalcher specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Ik denk dat een pakkende schrijfstijl de lading dekt. Op de een of andere manier grijpt het boek je bij de strot en wil je doorlezen.
    Ga je na het lezen van de debuuttheiller VOX de volgende boeken van Christina Dalcher ook lezen?

Dat zou zomaar kunnen.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 161

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik vind dat Jean steeds sterker en krachtiger wordt gedurende het verhaal.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Lorenzo is zo’n mooie Italiaanse man die alles voor zijn kindje overheeft en het liefst zo snel mogelijk samen met Jean vertrekt. Het maakt het verhaal romantisch naast alle ellende die zich afspeelt.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Patrick zou wel wat meer voor zichzelf op mogen komen. Hij weet dat Jean verliefd is maar laat het over zich heen komen. Hij doet er weinig aan om de liefde terug te winnen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja het past er goed bij alhoewel ik sommige woorden wel op moest zoeken, want daar had ik echt nog nooit van gehoord maar dat is een kleinigheidje.
    Kun je de schrijfstijl van Christina Dalcher specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Het verhaal is vooral meeslepend en de gebeurtenissen zijn goed beschreven. Je kunt het zo inbeelden wat er gebeurt.
    Ga je na het lezen van de debuuttheiller VOX de volgende boeken van Christina Dalcher ook lezen? Er moet dan wel meer spanning in de boeken zitten als het als thriller wordt bestempeld, want dat miste ik in dit boek zeker in de eerste helft.

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 81

Ik denk dat alle karakters veranderen,dat kan ook niet anders door de impact van de gebeurtenissen. Maar er springt er niet echt eentje voor mij uit.

Ik heb in dit boek geen favoriet personage.

Nee ,waarom zou je iets willen veranderen dat de auteur zo heeft bedacht?

De schrijfstijl past prima,,er worden wel woorden gebruikt waarvan ik nog nooit gehoord had,maar die kan ik wel opzoeken dus geen probleem.

Kun je de schrijfstijl van Christina Dalcher specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend

Ga je na het lezen van de debuuttheiller VOX de volgende boeken van Christina Dalcher ook lezen?
    Ik denk het wel,ik heb Christina Dalcher in ieder geval op mijn lijstje met schrijvers gezet waar ik nog wel eens een boek van wil lezen.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

Karakters
    1- Niet alle karakters evolueren heel duidelijk,maar van sommigen komt de ware aard pas later naar boven. Wie ik het duidelijkst vind evolueren is Steven. Misschien komt dit ook doordat hij in de puberteit zit en hij stees meer besef krijgt van wat er nou eigenlijk werkelijk gebeurt. Hij gaat er steeds verder in mee,in die nieuwe denkwijze naar vrouwen toe, totdat zijn ogen geopend worden en hij ineens een stuk volwassener is.
    2- Ik vind Del geweldig en Jackie maar heb ook een zwak voor Steven. Misschien omdat ik in hem mijn eigen puberzoon zie en hierdoor de frustratie voel als ik zijn moeder was en precies voor me zie hoe de interactie tussen zijn moeder Jean en hem verloopt. (op een gegeven moment wilde ik hem het liefst door elkaar rammelen)
    3- Dit vind ik altijd een lastige vraag…. , ik vind Jean wat lastig om aardig te vinden. Weet niet zo goed wat het is.. vind haar nogal egoïstisch.
    De auteur
    4- Helaas ben ik niet zo onder de indruk van de schrijfstijl. Regelmatig komen er moeilijke, voor mij onbekende, woorden langs en (vak)jargon wat de snelheid uit het verhaal haalt. (of verwijzing naar karakters uit een film, denk ik, waar ik helemaal niet weet wat ik er mee moet omdat ze me niet bekend voor komen.)
    5- Ik denk dat ik geloofwaardig wel een hele mooie omschrijving vind voor het grootste deel van het boek. Het verhaal wat wordt verteld zou in mijn ogen, voor een groot deel, echt ergens op de wereld kunnen gebeuren. Het doet je ook nadenken over hoe het zou zijn, hoe zou mijn man en zoon in die situatie reageren en ermee omgaan en dan mijn meiden!! Moet er niet aan denken!
    6- Misschien… het ligt aan de omschrijving van het verhaal van een volgend boek. Mijn tbr lijst is zo lang en het verhaal boeide me wel maar haar schrijfstijl boeide niet genoeg om haar naam meteen boven in mijn lijst te plaatsen.

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 273

De karakters
    Veel van de karakters ontwikkelen zich, er zijn echter ook personages die iets minder aan bod komen. Jean spreekt me het meeste aan. Ze wordt gedwongen om te zwijgen, maar doordat het boek vanuit haar perspectief is geschreven, lees en voel je haar verzet, stil verzet, maar zodra ze kan, verzet in actie. De dreiging en gebeurtenissen beïnvloeden haar ontwikkeling, haar beschermingsdrang naar haar kinderen, maar vooral haar dochter zijn heel herkenbaar en kleuren haar daden. Ik vind ook dat je door haar terugdenken meer zicht krijgt op wie Jean was, maar ook hoe dat (bv terugdenken aan Jackie) nu doorwerkt. Patrick, haar echtgenoot, lijkt zich niet zo te ontwikkelen. Hij lijkt zich te voegen, maar dan blijkt dat ook hij de beschermingsdrang voelt en iets van verzet toont. Haar oudste zoon lijkt een enthousiaste volger. Gezien zijn leeftijd past het zwart-wit denken, maar moet ook hij de consequenties van zijn gedrag ervaren om te leren wat werkelijk goed of fout is. Heel goed beschreven zijn deze personages en processen. Ik zou hier niets aan willen veranderen, ook bij andere personages niet.

De auteur
    De schrijfstijl van de schrijfster en de keuze om het boek vanuit Jean te schrijven maakt dat het boek zo echt aanvoelt en dat je zo meeleeft met de gevoelens van Jean. Dit is echt heel goed gedaan.
    Christina Dalcher kan zo goed de innerlijke stem en strijd verwoorden en daarmee de ontwikkeling van personages inzichtelijk maken. Ik vind dat ze dat meeslepend doet. Ook dat wat de persoon ervaart, ziet en hoort, maakt dat je het voor je ziet gebeuren. Bij de scenes waar mee actie is, had ik het wat filmischer of beeldender willen hebben. Qua woordgebruik vond ik het een goed leesbaar boek. In tegenstelling tot sommige anderen ben ik niet gestruikeld over woorden. Ik ben in ieder geval fan van Christina Dalcher en wil zeker haar volgende boeken lezen!

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Ik denk dat ze allemaal op hun eigen manier wel evolueren. Het meest duidelijk voor mij is de ontwikkeling van Jean’s zoon, hij wordt op een gegeven moment wakker geschud op een nogal nare manier maar wel erg noodzakelijk. Trouwens zijzelf ontwikkeld ook van de vroegere grijze muis aka studiebol naar een vrouw met eigen wil.

Jean is mijn favoriet. Ze is intelligent, heeft een flinke vechtlust en overlevingsdrang, en geeft hoe dan ook niet op. Hopelijk eigenschappen die ook bij mij horen dus zij heeft herkenbaarheid voor mij.

Haar man zou ik wel sterker willen zien maar dan zou het verhaal niet meer kloppen zoals het nu doet.

Denk het wel, ook al vind ik dat altijd lastig te zeggen. Is wel erg Amerikaans maar past in het bizarre geheel.

Tikkeltje Amerikaans met filmische inslag.

Ga je na het lezen van de debuutthriller VOX de volgende boeken van Christina Dalcher ook lezen?
    Ik weet het niet, hangt ervan af met wat voor soort verhaal ze de volgende keer komt en of het me aanspreekt.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 358

Karakters

Alle personages ontwikkelen zich wel. Misschien Patrick en Steven het meest.
    Jean is mijn favoriete personage,dat zal wel komen doordat het verhaal in de ik-vorm geschreven is vanuit Jean.
    Ondanks dat ik die Steven een vreselijke jongen vond zou ik niets veranderen.

De auteur

IK vond het vlot en meeslepend lezen, las het zo uit.
    Ook passend bij dit toch wel moderne boek.
    Typisch Amerikaans en filmisch geschreven.
    Dit boek zou zich uitstekend lenen voor een film ook.
    Ik ben wel benieuwd naar haar volgende boeken, dus ik zou ze zeker gaan lezen.

Roos
    Bijdrager
    Post count: 27

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, in de zin dat we de karakters steeds beter leren kennen en dat hun acties niet altijd zo blijken te zijn als op het eerste oog lijkt. Een aantal personages blijkt op het einde anders dan ik had verwacht. Al vond ik sommige reacties wel erg toevallig.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik vind Patrick een sterk personage. Ook hij is anders dan hij op het eerste gezicht lijkt. Hij doet vrijwel alles wat in zijn macht ligt om zijn gezin te beschermen.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik vind het jammer dat het hoofdpersonage een verhouding heeft.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Het thema van het boek heeft me echt flink bezig gehouden, en juist doordat de schrijfstijl niet heel moeilijk was kon ik op de achtergrond over het thema door blijven denken.
    5. Kun je de schrijfstijl van Christina Dalcher specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Erg beschrijvend, gedetaileerd, soms met grote sprongen
    6. Ga je na het lezen van de debuuttheiller VOX de volgende boeken van Christina Dalcher ook lezen?
    Ja, ik ben erg benieuwd naar de thematiek van haar andere boeken.

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 38

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, je leert steeds meer kennen van de karakters. Zeker Patrick ontwikkelt zich flink, terwijl hij wat minder in het verhaal voorkomt dan andere hoofdpersonages.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Tijdens het lezen bleef ik hangen aan Jean, maar aan het eind is mijn voorkeur duidelijk verschoven naar Patrick. Hoe zijig hij leek, zo sterk is hij gebleken.

Ik zou niets veranderen. De personages zijn mooi in balans.

De auteur

Ja, de schrijfstijl ondersteunt de spanning van het verhaal.

Kun je de schrijfstijl van Christina Dalcher specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. De schrijfstijl is beklemmend en meeslepend.

Ga je na het lezen van de debuuttheiller VOX de volgende boeken van Christina Dalcher ook lezen? Ongetwijfeld!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.