12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 2007
    #25654 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 273

Spanning: 9 punten, omdat de spanning door het hele boek aanwezig was vanuit het perspectief van Jean en haar observaties en innerlijke wereld. Sterk gedaan, vind ik.

Plot: 9 punten, omdat dit goed is opgebouwd en origineel is gevonden. Daarnaast waren er genoeg verrassende elementen.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik genoten heb van dit boek en nog aan het nagenieten en – denken ben. Dat heb ik niet snel bij een boek.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik het een goed leesbaar boek vind en door de schrijfstijl goed kon meeleven met Jean en de spanning me aan het boek gekluisterd hield.

Originaliteit: 10 punten, omdat de thematiek van vrouwen het zwijgen opleggen, letterlijk is gemaakt en ik de ilnk met afasie en het eerdere werk van Jean origineel vind.

Psychologie: 9 punten, omdat de ontwikkeling van Jean, Patrick en de oudste zoon heel goed is beschreven, ook rekening houdend met de maatschappelijke ontwikkeling, met de bv beschermende rol van vader en de leeftijdsfase van de zoon.

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

marcel
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: .9. punten, omdat er een constante spanningsboog aanwezig is.

Plot: .9. punten, omdat het verhaal heel goed in elkaar zit

Leesplezier: 10.. punten, omdat het heel fijn wegleest en het boek je pakt

Schrijfstijl: ..9 punten, omdat de manier van schrijven me erg aanspreekt

Originaliteit: 9 punten, omdat ik dit soort verhaal nog niet tegengekomen ben

Psychologie: 9 punten, omdat de spanning tussen de karakters onderling voelbaar is.

Gemiddeld 9,2

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 95

Beoordeling :

Spanning, 9 punten, vanaf de eerste bladzij voelde je de spanning. Niet om op het puntje van je stoel te zitten ,meer onderhuids.
    Plot, 10 punten , wat zat het boek goed in elkaar en werden de verhaallijnen mooi met elkaar verbonden.
    Leesplezier, 10 punten, ondanks ( voor mij) wat “hikups “ in het begin qua vakjargon, las het boek heerlijk weg. Een echte pageturner.
    Schrijfstijl, 9 punten, zie bovenstaande tekst!
    Originaliteit , 10 punten, wat een thema, je krijgt er toch de koude rillingen van ? Vrouwen die letterlijk en figuurlijk niets meer te zeggen hebben……hoe verzin je het? En dan ook nog de link naar afasie en een soort van chemische oorlogsvoering. Wat een wendingen in het verhaal. Je zou er stil van worden ( grapje)
    Psychologie , 9 punten. De hoofdpersonen krijgen allemaal een tik mee van de gebeurtenissen. Dit heeft de schrijfster knap beschreven, sommige karakters heeft ze wat meer uitgediept dan anderen maar anders werd het misschien te veel bijkomende info…?

Gemiddeld kom ik op een 9,5

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 7 punten, omdat dat in de eerste helft van het boek misten.
    Plot: 9 punten, omdat deze erg goed was ten opzichte van de rest van het boek.
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik de spanning miste moest ik mij er soms echt toe zetten om door te lezen. Vanaf de tweede helft vond ik het goed worden en toen kon ik niet meer stoppen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik soms nog wat moeite had met wat woorden die ik op moest zoeken.
    Originaliteit: 9 punten, omdat het een goed onderwerp was wat je niet veel tegenkomt.
    Psychologie: 9 punten, omdat dat van begin tot het eind in het verhaal zat.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 81

Spanning: .9. punten, het is niet steeds spannend maar je voelt wel een soort van spanning tijdens het lezen.

Plot: .9. punten, Ik vond het een goed uitgewerkt plot

Leesplezier: 10.punten,Ik heb het boek met veel plezier gelezen,en wilde ook iedere keer doorlezen benieuwd wat er nog ging komen.

Schrijfstijl: ..9 punten, aangename schrijfstijl die ik prettig vond en goed past bij het verhaal.

Originaliteit: 9 punten, Heel erg origineel,als je het boek uithebt blijft het nog wel een tijdje in je hoofd spoken.

Psychologie: 9 punten, De karakters zijn allemaal goede beschreven en je voelt de spanning tuusen hen

Gemiddeld 9,2

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

Spanning: 7 punten, omdat het echt wel spannende stukjes bevat maar we het allerspannendste, de plot, niet hebben meegemaakt
    Plot: 4 punten, omdat voor mijn gevoel we een belangrijk gedeelte van de plot hebben gemist
    Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal mij steeds weer trok en ik wilde verder lezen hoe het zou aflopen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat wat lastige woorden die soms een beetje in de weg zaten en de snelheid wat vertraagde
    Originaliteit: 8 punten,omdat ik het hele idee met de tellers super origineel vind.
    Psychologie: 9 punten, omdat het hele boek vol zit met psychologische spelletjes die metde mensen wordt gespeeld.

Gemiddelde beoordeling; 7,2 punten

Sorayalatten
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 6 punten, omdat ik dit over het algemeen miste en waar de spanning echt kon komen merkte ik dat ik van te voren al wist wat er ging gebeuren

Plot: 7 punten, omdat het plot van het boek goed was maar de uitwerking minder doordat er ze op verschillende punten steken heeft laten vallen.

Leesplezier: 7,5 punten, omdat ik het boek met plezier heb gelezen maar het verhaal me toch wat tegen viel.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat fijne schrijfstijl, beeldend.

Originaliteit: 8 punten, omdat je merkt dat het veel weg heeft van Het verhaal van een dienstmaagd maar het toch zijn geheel eigen verhaal heeft gekregen.

Psychologie: 8 punten, omdat ook dat voor mij veel meer tot zijn recht had mogen komen, ik miste soms beweegredenen nav bepaalde beslissingen. Maar op zich al was het onderwerp sowieso al erg psychologisch.

Totaal: 7,5

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 358

Spanning: .8. punten, omdat je door wilde lezen ook al zat ik niet op het puntje van mijn stoel.

Plot: ..8 punten, omdat het goed opgebouwd werd en het einde zeker verrassend was….

Leesplezier: .9. punten, omdat ik het zo uitlas.

Schrijfstijl: 8.. punten, omdat ik de auteur een prettige schrijfstijl vond hebben

Originaliteit: .10. punten, omdat ik niet eerder dit thema heb meegemaakt en dit voor mij persoonlijk een horrorverhaal zou zijn.

Psychologie: 9.. punten, omdat dat in het boek de personages wat mij betreft goed uitgediept werden.

52:6=8,67= 8.7 punten

Roos
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 7 punten, omdat ik het verhaal niet erg spannend vond. Wel vond ik de thematiek erg interessant.

Plot: 7 punten, omdat ik er in het begin van het boek hogere verwachtingen van had.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het boek niet weg wilde leggen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik het over het algemeen makkelijk las, al vond ik sommige sprongen in gebeurtenissen te groot en te ongeloofwaardig.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik dit dystopisch thema erg boeiend vind.

Psychologie: 7 punten, omdat ik dit niet zo’n heel grote rol vind spelen.

Gemiddeld: 7,67

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 7 punten, omdat lange tijd de spanningsboog voldoende aangespannen blijft.

Plot: 7 punten, omdat de weg er naar toe interessant en inclusief spanning en verrassende elementen verloopt maar het vervolg ernaar inzakt.

Leesplezier: 6 punten, omdat het een bijzonder verhaal betreft en een leuk, interessant debuut is maar het eind mij teleurstelde.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfster vooral het hoofdpersonage Jean goed neer weet te zetten.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het concept eerder niet ben tegenkomen en ik de combinatie ouderwetse ideeën met moderne technologie tof vind.

Psychologie: 7 punten, omdat vooral Jean goed uitgewerkt is en ik als lezer geheel met haar mee kon leven.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 38

Spanning: 7 punten, omdat het een spannend boek is, maar ik niet nagelbijtend op de punt van mijn stoel heb gezeten.
    Plot: 9 punten, omdat ik het onvoorspelbaar en goed doordacht vond.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het een boek was wat ik niet weg kon leggen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat de schrijfstijl prettig weg las, maar niet overal goed te volgen was.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal over afasie en medicatie vond ik origineel, maar het verhaal leunde voor mijn gevoel ook op een zekere Trump-aversie.
    Psychologie: 9 punten, omdat de verwerkte psychologie erg goed was. Hoe mooi waren de lagen bij de voor mij meest onverwachtse persoon.

Gemiddeld: 48/6= 8 punten

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.