Home Forums Leesclub 114: Voor de meisjes Voor de meisjes, Na het lezen #2

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1375
    #20730 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Heleen van der Kemp  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 115

De plot
    Wat vind je van het plot? Ik vind het plot emotioneel maar toch ook sterk. Voor Anna en de meisjes is de juiste beslissing gemaakt voor Manfred, omdat zijn einde toch al naderde. Fijn dat er duidelijkheid kwam middels de brief. Ook goed dat Lisa nog naar voren kwam, want als dit niet was gebeurd miste je toch iets.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er wordt goed naar het plot toegewerkt al weet je al snel wat Manfred van plan is.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Toen Manfred naar het ziekenhuis wilde wist je wat er ging gebeuren.

Algemeen
    Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, ik ben er doorheen gevlogen, omdat het lekker weg las en niet te ingewikkeld was met verschillende verhaallijnen.

Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Makkelijk leesbaar en inderdaad er zit vaart in het boek. Er bleven bij mij wel wat vragen open staan zoals het plan van Regilio wat in mijn ogen niet goed werd uitgelicht.

Stel….Heleen van der Kemp vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Aangrijpend met gebeurtenissen die vandaag de dag onderwerp zijn van gesprek.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het heeft niet iets specifieks maar het verhaal vind ik wel uniek.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Maak een deel twee op dit verhaal om te kijken hoe het o.a. Anna, Jean en Nina vergaat en bedenk weer een spannende verhaallijn wat nu ook speelt.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 46

De plot

Wat vind je van het plot?
    Had het plot niet aan zien was onverwacht.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Vond het plot goed in elkaar gezet.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Had dit einde niet verwacht.

Algemeen

Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik zat al vrij snel in het verhaal en had tot het eind mijn volle aandacht.

Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk
    geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Vind de schrijfstijl prettig en fijn om te lezen.

Stel….Heleen van der Kemp vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig helaas gebeuren deze dingen veels te vaak.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Vind het een lekker boek om weg telezen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 121

De plot

De plot was voor mij onverwacht

De plot zat goed in elkaar. Alle losse eindjes zaten aan het einde mooi in elkaar geknoopt.

Nee, ik zag dit niet aankomen. Alhoewel ik een klein vermoeden had.

Algemeen

Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    In het begin vond ik het erg opletten i.v.m. de vele personages die werden geïntroduceerd. Gedurende het verloop van het verhaal leerde je ze steeds beter kennen en herkennen.

Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Haar schrijfstijl vind ik heerlijk lezen vol vaart zodat je het boek niet aan de kant legt.

Stel….Heleen van der Kemp vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Aangrijpend en geloofwaardig. Een verhaal over een familie met onderlinge verwikkelingen.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het onderwerp is niet uniek maar Heleen van der Kemp heeft haar een eigen draai aan gegeven.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Snel je volgende boek schrijven.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Ik vind het plot heel goed in elkaar steken.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De spanning wordt langzaam maar zeker opgebouwd. Heel fijn om zo in het verhaal te geraken dat het je niet meer loslaat.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had de actie van Manfred niet zien aankomen. Hij is dus een man van zijn woord.

Algemeen
    4.Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het verhaal van het begin tot en met het einde bijzonder interessant, ik kon niet meer stoppen met lezen.
    5.Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl van Heleen van der Kemp bijzonder aangenaam. Het verhaal leest vlot weg en ik was echt benieuwd naar het verdere verloop en de uiteindelijke afloop van het verhaal.
    6.Stel….Heleen van der Kemp vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik vind het verhaal geloofwaardig en aangrijpend. Vooral hetgeen Anna op jonge leeftijd allemaal heeft moeten meemaken greep me aan. Hoe koud het karakter van Leonard is, vind ik onvoorstelbaar en onrealistisch. Hem vind ik niet menselijk.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het speciale aan dit boek vind ik hoe ver je kunt gaan om je voor kleine kinderen in te zetten. Voorheen had ik nog nooit iets over getuigenbescherming gelezen, dit vond ik ook interessant. Onvoorstelbaar dat misdadigers zo beschermd worden als ze hun voorheen medeplichtigen verraden.

8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik zou het fijn vinden als er een vervolg op dit boek zou komen. Dat het karakter van Anna b.v. verder uitgediept zou worden. Ik ben benieuwd hoe haar verdere leven er uit zal zien Eveneens vraag ik me af hoe het verder met Jean en zijn date zal gaan.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 170

De plot

Wat vind je van het plot? Goed opgebouwd en lange tijd blijf je als lezer in het ongewisse. Er zijn wat leuke plot twists.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? De verschillende verhaallijnen komen uiteindelijk mooi bij elkaar en er is een subtiele dreiging dat er iets te gebeuren staat. De vele karakters maken het eerst lastig, maar als je de familiebanden eenmaal door hebt, geeft dit een extra spanningsboog.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het einde wel zien aankomen, omdat Manfred toch niets te verliezen had.
    Algemeen

Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het een boeiend verhaal en het had steeds mijn volle aandacht.
    Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Heleen van der Kemp heeft een vlotte prettige schrijfstijl, die uitnodigt om door te lezen.
    Stel….Heleen van der Kemp vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Realistisch
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Wat dit zo uniek maakt, is dat je eerst denkt dat het om Karel van Rijn draait, maar uiteindelijk blijkt het dus om Leonard te gaan en wat hier achter wegkomt.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga vooral zo door.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 47

De plot

1. Ik had dit plot niet zo snel zien aankomen.
    2. Het boek ontwikkelt zich gestaag, er komen steeds meer stukjes op hun plek zodat het duidelijk wordt wat er zich heeft afgespeeld.
    3. Ik kreeg op een gegeven moment een vermoeden dat Manfred iets van plan was, omdat hij het Charlotte had belooft. Maar dat het zo zou eindigen had ik niet verwacht, pas tijdens de rit naar het ziekenhuis.

Algemeen

4.Ik vond het een boeiend verhaal, het had verschillende wendingen. Het begint met crimineel Karel van der Zee die kroongetuige wordt, maar het draait uiteindelijk allemaal om de meisjes.
    5. Heleen van der Kemp heeft een prettige, duidelijke schrijfstijl wat lekker vlot weg leest.
    6. Ik vind het een geloofwaardig boek, maar ook realistisch.

Dit boek

7. Het is eigenlijk wel specifiek dat het verhaal heel anders is dan de flap doet vermoeden. Het begint met de chat, en daarna met crimineel Karel van der Zee die in het programma getuigenbescherming komt. Daardoor denk je in het begin dat het daar om draait, en iets met kindermisbruik. Maar al snel krijgt het een andere wending en krijg je wel door dat het om seksueel misbruik gaat uit het verleden, en dat iemand dat al jaren als geheim met zich meedraagt.
    8. Nee, vooral zo doorgaan.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 110

De plot
    Het verhaal wordt goed opgebouwd en je komt steeds wat meer te weten. Hierdoor is het constant spannend en ook het einde is erg goed en totaal niet voorspelbaar. Je word erg nieuwsgierig wat er allemaal aan de hand is en hoe het in elkaar zit.
    Het einde had ik niet verwacht, je ziet wel aankomen dat er iets gaat gebeuren, maar niet dit.

Algemeen
    Het is zeker een boeiend verhaal. Denk je eerst nog dat het over Karel van der Zee zal gaan blijkt het verhaal heel anders te gaan. De verhaallijn is interessant en houd je constant in spanning.
    De schrijfstijl is vlot en makkelijk, het leest heel lekker weg en is zo uit.
    Het boek is absoluut realistisch en geloofwaardig.

Dit boek
    Ik vond het boek toch wel uniek, het gedeelte van de vergis moord vooral. Daarna blijkt het heel erg anders om te draaien en dat is ook wel een beetje uniek. Had het nog niet zo eerder met een boek gehad dat het ergens anders om bleek te gaan dan ik dacht.
    Mijn advies is blijf schrijven! Ik ben heel benieuwd naar een volgend boek!

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 7

Het plot;
    Ik had de uitkomst deels verwacht, m.n de manier waarop. Verder kon t natuurlijk alle kanten uit qua dader en ik vond het wel een verrassend einde. De manier waarop t beschreven was boeide mij enorm. Vond het einde van t boek sterk, door het lezen van de brief kreeg het verhaal een mooie afronding, en mijn laatste vragen werden hierdoor beantwoord.

Ik vond Voor de meisjes een boeiend verhaal. Was voordien al erg nieuwsgierig en benieuwd naar de inhoud van t verhaal. Tijdens het lezen bleef ik benieuwd naar de ontwikkelingen, en las graag door.

De schrijfstijl sprak me aan. Heleen van de Kemp schrijft vlot, het leest gemakkelijk en het beschrijven van gebeurtenissen, situaties, gevoel sprak me qua woordkeuzes aan. Een beeldende schrijfstyle, ervaarde ik.

Ik zou het boek typeren als een eigentijds thema, een intrigerend verhaal over complexe relaties binnen een familie.

Ik vond t boek enorm aansprekend, het boeide me erg. De thema’s die in t boek speelden, spreken me aan, hebben mijn interesse. Vond het heel fijn dat dit ik dit boek binnen een aantal dagen uit kon lezen, iets wat mij lange tijd nauwelijks lukte ivm ziekte. Het leesplezier kwam terug, en t boek stelde mij niet teleur.

Advies; lastig hoor. Ik heb er vele fijne uurtjes leesplezier aan beleefd. Hoop op meer, en wellicht een vervolgd? Was ook erg geïntrigeerd door de verhaallijn rondom Anna, misschien hierop een vervolg?

Heleen: dank je wel voor je prachtige boek, ik hoop meer van je te lezen, en mijn leesinspiratie / plezier zijn terug.. Heerlijk.
    Dank je wel ThrillZone, voor het mogen meedoen!

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 178

De plot

Goed opgebouwde plot.

Van begin tot eind heel opbouwend en niets prijs gegeven.

Ik heb het einde niet zien aankomen. Het werd érg spannend op het laatst,
    maar ik werd telkens weer op het verkeerde been gezet.
    Dacht het draait allemaal om Karel van der Zee maar had het fout.

Algemeen

In het begin had ik best moeite om iedereen uit elkaar te houden en snapte ik niet
    snel waar het om draaide, maar toen ik eenmaal in het verhaal zat, begon het erg
    spannend te worden en kon ik het moeilijk weg leggen.

Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Even moeilijk in het begin dus, maar ik vind dat Heleen een héél sterke schrijfstijl heeft. Ze kan je meteen
    vangen en niet meer loslaten.

Héél aangrijpend en zéker geloofwaardig. Kan iedere dag overal gebeuren.

Dit boek

Het is een héél apart boek. Kan me geen enkel boek herinneren waar zo uitgebreid over getuigenbescherming
    wordt geschreven en de meisjes erin te betrekken. Super.

Nou ja, goede raad is duur zegt men altijd, maar je hebt hier een prachtig boek neergezet Heleen waar ik menig geweldig leesuurtje plezier aan heb beleefd. Jammer dat ik in het begin wat moeite had om de verschillende personen uit elkaar te houden en waar ze stonden in het verhaal. Maar kan óók aan mij liggen. Ik zou zeggen, ga zo door Heleen en verras ons nog vele keren met zo’n uitzonderlijk boek.

cgmpeters
    Bijdrager
    Post count: 11

De plot
    Wat vind je van het plot? Ik vind de plot geniaal, er werd niks los gelaten, van het begin wordt je in het verhaal gezogen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het begon rustig waarbij je vrij snel mee werd genomen in het verhaal, van het begin tot het eind spannend.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, dit had ik niet verwacht.

Algemeen
    Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, vond het een spannend boek en heb het in 1 uitgelezen.

Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind haar schrijfstijl prettig, ze windt er geen doekjes om en wist me vanaf het begin te boeien.

Dit boek is een spannend boek, de verhaallijn is er een die intrigeert
    .
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het onderwerp, de thema is al vaker beschreven in boeken, de kracht van dit boek is dat ze erg specifiek/gedetalieerd op bepaalde gebieden is. Dit zorgt ervoor dat je de aandacht blijft houden.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Schrijf een vervolg!

Linda
    Bijdrager
    Post count: 77

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Heel goed en sterk.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Langzaam vallen de puzzelstukjes op zijn plaats.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Je ziet het langzaam aankomen omdat zowel Anna, Joyce en Manfred langzaam achter de geschiedenis van Leonard komen.

Algemeen
    4. Vond je Voor de meisjes een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het een boeiend verhaal maar vond de vele personages wel lastig, ik heb een soort stamboom op een kladblaadje getekend anders snapte ik niet meer wie wie was.
    5. Vind je de schrijfstijl van Heleen van der Kemp prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is heel prettig, vlot en snel, past heel goed bij het verhaal.
    6. Stel….Heleen van der Kemp vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Actueel en realistisch.
    Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het is best leerzaam, ik heb nooit eerder iets gelezen over het getuigenbeschermingsprogramma en hoe dit in zijn werk gaat.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Heleen van der Kemp mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Geen idee of je al aan een volgend boek bent begonnen maar ook die zou ik graag lezen!

Tina
    Bijdrager
    Post count: 33

De plot

Goed opgebouwd. Lekker veel spanning, en je denkt te weten welke kant het uitgaat, maar dan wordt je alsnog op het verkeerde been gezet, heerlijk!!

Ik vind dat de structuur mooi is opgebouwd, als lezer wil je blijven lezen, want je MOET gewoon weten hoe het afloopt. Langzaam bouwt de spanning zich op, en dat einde, dat is echt goed!

Nee, dit einde had ik niet verwacht, wel gehoopt natuurlijk!!

Algemeen

Zeer zeker, ik heb echt genoten van dit heerlijke boek!

Ik vond de schrijfstijl heel erg prettig. korte hoofdstukken, zodat je maar door wilt blijven lezen. Niet langdradig, maar lekker spannend en goed opgebouwd.

Ik vond dit boek zeer zeker aangrijpend. ik begrijp niet dat er in het verleden niet meer met het misbruik is gedaan. Het heeft het leven van Anna toch behoorlijk verpest, terwijl Leonard het maar heel gewoon vind wat hij doet. echt een heel erg misselijk ventje….

Dit boek

Echt uniek is een boek natuurlijk nooit meer, er zijn immers zo vreselijk veel boeken geschreven. Toch vond ik dit een heel erg mooi boek, omdat het gewoon heel erg goed geschreven is.

Blijf lekker doorgaan met het schrijven van dit soort heerlijke thrillers, en dan blijf ik ze lekker lezen!!

Jacqueline Spoelder
    Bijdrager
    Post count: 6

De plot
    Ik vind de plot supergoed. Je wordt totaal op het verkeerde been gezet. Je denkt dat je weet wie de dader van de aanslag op Leonard is en dan blijkt het ineens zijn vader te zijn.
    De structuur van de plot is goed. Je denkt alles al geraden te hebben en dan blijkt het ineens toch anders in elkaar te zitten.
    Ik had dit einde niet verwacht. Ik dacht dat Joyce, haar zus en haar zwager worden uiteindelijk gearresteerd als de daders.
    Algemeen
    Ik vond het een boeiend verhaal je blijft doorlezen omdat je wil weten hoe het verder gaat.
    Heleen van de Kemp heeft een makkelijk te lezen schrijfstijl.
    Ik zou zeggen een realistische en aangrijpende schrijfstijl. Het onderwerp van het boek gebeurd helaas regelmatig. Het is ook aangrijpend omdat het verhaal goed en realistich geschreven is.
    Dit boek
    Het boek is specifiek vooral door het onverwachte eind.
    Mijn advies aan Heleen van der Krmp is ga vooral door met het schrijven van deze goede boeken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.