Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 114: Voor de meisjes Voor de meisjes, Na het lezen #1

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #20728 |

Vragen ThrillZone leesclub Voor de meisjes                                       

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar?
    3. Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van  Heleen van der Kemp  ook te gaan lezen?

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 182

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Joyce komt eindelijk voor zichzelf op en ziet wie haar man is. Manfred probeert de fouten die hij in het verleden heeft gemaakt recht te zetten. Manfred verandert van passief naar actief. Zijn ogen zijn geopend. Het lijkt dat Anna wat opfleurt, nadat ze alles eindelijk heeft verteld.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nee, een favoriet personage heb ik niet.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ze zijn goed zoals ze zijn.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl past goed bij het verhaal, waarbij het verleden stukje bij beetje boven water komt. Vlot lezend.
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar? Dit vind ik lastig te zeggen.
    Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen? Misschien wel.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 49

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja ik vindt Joyce aan het veranderen is door de houding van Leonard gaat ze anders over hem denken.

Heb je een favoriete personage?
    Nee ik heb geen favoriete personage.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik wil niks aan de personages veranderen ze zijn zo allemaal goed.

De auteur:

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vindt de schrijfstijl lekker om te lezen leest lekker vlot weg.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar?
    Vindt ik een moeilijke vraag zou ik zo niet weten.

Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen?
    Ja ik zou zeker nog een boek van haar willen lezen.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 118

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja en dat vind ik vooral bij Anna het geval. Je komt steeds meer over haar te weten en ook al wil ze niets met Leonard te maken hebben wat haar vader van plan is dat vindt ze te ver gaan. Het is een gevoelige persoonlijkheid die introvert is en ook erg op zichzelf is.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Dat is toch wel Anna, omdat je haar ziet veranderen gedurende het verhaal en ik mij in haar wel kan vinden.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik ben wel heel nieuwgierig wat Karel van der Zee heeft gedaan in het verleden wat nu niet goed naar voren komt in het verhaal.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, want het is een thriller van Nederlandse bodem en de adressen worden gebruikt zullen wel echt bestaan. Ik heb ook echt het gevoel dat het in Nederland afspeelt ook qua weer en tradities.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar? Ik zou Heleen eigenlijk met niemand kunnen vergelijken. Het is een schrijfster op zich.

Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om eerdere (4) en volgende boeken van deze auteur ook te gaan lezen? Ja, want ik vind de schrijfstijl prettig en zoals al op de achterkant van het boek stond het is een boek met vaart en daar hou ik van.

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 7

karakters
    Ja, gaandeweg het verhaal merk je dit bij een aantal karakters wel. Joyce, die eindelijk voor zichzelf kiest. Manfred die gemaakte fouten en de dingen die hij niet gezien heeft goed te maken. Neemt een verantwoordelijkheid hierin. Anna, waar je steeds meer over te weten komt en de invloed hiervan in de relaties tussen de familieleden.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Heb niet echt een favoriet karakter. Werd naarmate het verhaal vorderde wel geïnteresseerder in hetgeen er gebeurd was in t verleden tussen Anna en Leonard, mijn vermoeden hierin klopte wel. En ik werd ook getriggerd door hetgeen Manfred van plan was.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee hoor, is iets van de auteur en dit was prima.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl vond ik prettig, het boek las vlot weg. Gebeurtenissen, gevoelens werden beeldend beschreven, het nam me echt mee in het verhaal en dat ervaar ik als prettig. Het verhaal las dus vlot weg, met uitstapjes naar het verleden, en bleef boeiend.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar? Dat is een lastige vraag.. ik vond haar schrijfslyle en de thema’s in het boek boeiend, vergelijk eigenlijk nooit zoveel met schrijvers.

Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen? Ik heb nog geen andere boeken van deze schrijfster gelezen, zal wellicht vaker een boek van haar lezen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Het karakter van Joyce evolueert. Ze komt voor zichzelf op en keert zich tegen Leonard.
    Het karakter van Anna ontwikkelt zich, ze geeft aan dat Leonard geen vader mag worden. Ze komt voor de meisjes Charlotte en Sophie op.
    Nina Hansen, haar karakter evolueert. Ze durft zich open te stellen voor gevoelens voor Jean.
    Manfred ontwikkelt zich door het verleden voor zijn gevoel op te lossen, hij neemt het heft in eigen handen.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mijn favoriete personage is Anna. Ze komt helemaal Voor de meisjes op. Na alles wat ze zelf op 7-jarige leeftijd mee heeft gemaakt, heeft ze zich goed ontwikkeld.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    De auteur heeft de personage uitstekend neergezet.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De vlotte schrijfstijl past heel goed bij het vlot lopende verhaal.
    5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar?
    Ik vind dat ze een eigen, unieke, fijne schrijfstijl heeft.
    6.Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen?
    Ik had haar boek Bijwerking reeds met plezier gelezen en ik zal zeker nog meer boeken van haar gaan lezen.

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 124

Karakters:
    Joyce ontwikkelt zich en komt meer voor zichzelf op. Ze verzet zich tegen Leonard
    Over Anna kom je als lezer steeds meer te weten. Zij komt op voor haar meisjes

Personage:
    Mijn favoriete personage is toch wel Anna. Ondanks alles komt zij op voor Charlotte en Sophie. Het is verschrikkelijk wat zij heeft meegemaakt in haar jeugd.

De vraag of er iets veranderd zou moeten worden aan een personage: De auteur heeft bedoelingen bij het neerzetten van personages. Ik zou deze nooit willen veranderen. Ze heeft het prima gedaan.

Auteur:
    De schrijfstijl past goed bij het verhaal. Het leest vlot en er zit veel vaart in het verhaal. Het feit dat het zich op Nederlandse bodem afspeelt, zal voor velen een herkenning zijn.

Met welke auteur zou je Heleen kunnen vergelijken? Deze vraag vind ik altijd moeilijk te beantwoorden. Iedere auteur heeft iets authentieks, dus het antwoord is: geen idee 🙂

Ik ga zeker de volgende boeken van Heleen lezen. Ik heb onder andere Bijwerking al gelezen en kijk uit naar meer van haar.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 185

De karakters

Ja, zoals iedereen eigenlijk van mening is. Eigenlijk evolueren alle
    karakters, maar inderdaad het karakter van Joyce in het bijzonder.
    Ze wend zich af van Leonard. Komt véél meer voor zichzelf op.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Anna spreekt mij het meest aan, omdat ze voor de meisjes opkomt.
    De meisjes op zich spreken me óók aan, vooral Charlotte vind ik erg lief,
    maar er is te weinig van bekend verder.

Nee hoor laat alles maar hoe het nu is. Zó heeft de auteur het ook bedoeld
    neem ik aan.

De auteur

Jazeker hoor. Ze beschrijft de personages op een manier die precies bij het
    verhaal past. Op haar manier is het een spannende thriller geworden.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar?
    Nee ik zou hier géén antwoord op kunnen geven. Iedere auteur heeft weer nét een andere kijk
    op zaken en daarom vind ik iedere auteur iets unieks hebben.

Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen? Vond het een spannende thriller met mooie kleine hoofdstukken. Zal zeker als ik in de gelegenheid ben
    nog eens een boek van haar gaan lezen.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 52

De Karakters

1. Joyce en Anna zie je groeien. Joyce kiest voor haar kind ipv dat ze zich laat manipuleren en Anna wil de meisjes beschermen, maar ook haar eigen geheim delen zodat ze het verleden kan laten rusten.
    2. Charlotte had iets schattigs, zoals haar personage beschreven werd. En zoals bij meer kleine kinderen was opa haar held.
    3. Ik zou niks aan de personages veranderen, ze waren allemaal goed uitgewerkt.

De Auteur

1. De schrijfstijl past goed bij het verhaal, het leest vlot en op het einde vallen alle stukjes op hun plek.
    2. Ik zou niet zo snel een vergelijking kunnen maken. Er zijn veel van zulke verhalen, maar iedere schrijver heeft toch net zijn eigen stijl en fantasie.
    3. Ik ga vast en zeker nog een boek van haar lezen.

Tina
    Bijdrager
    Post count: 33

De karakters

Ik vind dat Manfred, Anna en Joyce zich het meest evolueren. Joyce kiest voor zichzelf en haar kindje, en is eindelijk klaar met de dominante Leonard. Anna doet er van alles aan om haar nichtjes te beschermen, en Manfred is wat mij betreft echt de held van het verhaal. Wat hij vroeger te weinig heeft gedaan, maakt hij nu goed!

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Ik neig dan toch heel erg naar Manfred. Ondanks dat hij zo ziek is, wil hij de familie goed achterlaten, en als hem dat zelf niet zou lukken. dan heeft hij een back up plan. Ik vind hem een heel erg sterke lieve man.

Nee, ik zou niets aan de personages willen veranderen, ze zijn allemaal goed zoals ze zijn!!

De auteur

Ik vind de schrijfstijl heel erg fijn, en ik vind dat hij precies past bij dit geweldige boek!!

Ik vind niet dat de schrijfstijl van Heleen met die van iemand ander te vergelijken is. Ze heeft een eigen schrijfstijl. en die is erg fijn!!

Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen?
    Zeer zeker!! Ik vond dit een heel erg fijn boek om te lezen. Lekker spannend, en de personages goed uitgewerkt. Dus die nog te lezen lijst die wordt weer een stukje langer!!

Linda
    Bijdrager
    Post count: 78

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Jazeker, je komt voornamelijk veel te weten over de familie Vermeer, hoe deze familie in elkaar steekt en hoe de onderlinge banden zijn.

2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Mijn favoriete personage is de huishoudelijke hulp, Ageeth Visser, eigenlijk de constante factor voor de hele familie, ze neemt ze veel zorgen uit handen en Manfred waardeert dit zeer. Ze kan zich heel goed onopvallend in het huishouden staande houden, wat ze hoort en ziet, houdt ze binnenskamers.

3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik had wel Nina Hansen wel iets beter willen leren kennen.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? De schrijfstijl past heel goed bij het verhaal, het is een snel en vlot verhaal en de schrijfstijl is dat ook.

5. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar? Oei, dat is een lastige vraag, eigenlijk heeft iedere schrijfster een eigen stijl en die spreekt je aan of niet, stijlen met elkaar vergelijken moet je eigenlijk niet doen.

6. Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen? Ik heb al eerder Blond 15 en Bijwerking gelezen, een volgende boek zou ik zeker oppakken om de beschrijving te lezen.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 115

De karakters
    Er zijn zijn verschillende karakters die evolueren. Joyce die ervoor kiest de baby te houden en hiermee voor zichezelf kiest en tegen Leonard ingaat. Manfred die doet wat hij doet om daarmee het verleden goed te maken .
    Ik heb geen favoriet personage, maar vind wel dat alle personages goed uitgewerkt zijn en boeiende personages zijn.
    Ik zou niks aan een personage willen veranderen.

De auteur
    Ik vind de schrijfstijl erg fijn en het leest erg vlot. Er zit een constante spanning in, je komt steeds wat meer te weten en het is ook echt een interessant verhaal.
    Heleen van der Kemp is niet met andere schrijvers te vergelijken, ze heeft heeft haar eigen style en is erg goed.
    De eerdere boeken van Heleen van der Kemp heb ik al gelezen en een volgend boek van haar zou ik zeker gaan lezen!

cgmpeters
    Bijdrager
    Post count: 13

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Dit geldt met name voor Joyce en Manfred, waarbij ze allebeide niet meer met zich laten sollen en opkomen voor zichzelf. Sterke verhaallijn om te lezen.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Dat is toch echt wel Manfred, die helemaal tot bloei komt en niet met zich laten sollen.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou niks aan het verhaal veranderen, ik ben dan bang dat de kracht van het verhaal dat minders sterk uit de voeten komt.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, het boek was spannend en heb het in 1 adem uitgelezen.
    4. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Heleen van der Kemp vergelijkbaar? Over deze vraag heb ik echt een tijd nagedacht, in deze genre hebben meerdere schrijfvers raakvlakken met elkaar, maar ik kan nu niet specifiek 1 schrijver noemen die dezelfde schrijfstijl heeft. Ik ben benieuwd of de andere reviews wel een vergelijkbare auteur kennen.
    5. Is het lezen van Voor de meisjes voor jou aanleiding om de eerdere (4) en volgende boeken van Heleen van der Kemp ook te gaan lezen? Ja, absoluut.

Jacqueline Spoelder
    Bijdrager
    Post count: 6

De karakters.
    Ik vind dat het karakter van Joyce evalueert. Van een vrouw die een luxe leventje leidt varanded ze in een sterke vrouw die vecht voor het leven van haar ongeboren dochter.
    Het leven van Kim evelueert ook. Van een vrouw die een leuk leven leidt veranderd ze in een gekwetste vrouw maar uiteindelijk besluit ze toch dat Karel de liefde van haar leven is.
    Ik heb geen favoriet personage. Ik vond ze allemaal goed geschreven.
    Ik zou niets aan de personages veranderen ze passen allemaal perfect bij elkaar.
    De auteur
    De schrijfstijl past goed bij het verhaal. Je wordt meerdere keren flink op het verkeerde been gezet.
    Ik vind de schrijfstijl vergelijkbaar met Steve Cavanagh hij zet je ook altijd op het verkeerde been.
    Ik ga zeker meer boeken van Heleen van der Kemp lezen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.