Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 114: Voor de meisjes Voor de meisjes, Beoordeling

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1450
    #20724 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 8 punten, omdat het boek spannend bleef met alles wat er gebeurde.
    Plot: 8 punten, omdat het goed is uitgedacht maar het was te voorspellen toen Manfred naar het ziekenhuis ging.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het een erg prettig leesbaar boek is met onderwerpen van deze tijd.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat de vaart er in zit en ik maar weinig fouten heb kunnen ontdekken.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het onderwerpen zijn van deze tijd.
    Psychologie: 8 punten, omdat dit voornamelijk bij Anna naar voren kwam en dit goed werd uitgelicht.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 8 punten, omdat ik iedere keer als ik boek weglegde wou weten hoe het afliep.

Plot: 9 punten, omdat zeer orgineel

Leesplezier: 9 punten, omdat spannend tot op het laatst

Schrijfstijl: 8 punten, omdat prettig om te lezen

Originaliteit: 9 punten, omdat kwam in het verhaal toch originele dingen tegen

Psychologie: 8 punten, omdat vooral bij Anna

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

Kaatje
    Bijdrager
    Post count: 128

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal intrigeert. Je moet wel verder lezen.

Plot:8 punten, omdat de plot goed in elkaar steekt

Leesplezier:8 punten, omdat de schrijfstijl van Heleen prettig leest en een goed verhaal is.

Schrijfstijl:8 punten, omdat zie hierboven. Er zit vaart in het verhaal.

Originaliteit:7 punten, omdat er over het onderwerp vaker is geschreven

Psychologie:8 punten, omdat je vooral bij Anna in haar hoofd mocht kijken.

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 212

Spanning: 9 punten, omdat ik reuze benieuwd was hoe de afloop van het verhaal zou zijn.

Plot: 8 punten, omdat het plot goed opgebouwd is met een verrassende ontknoping.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik enorm van het verhaal genoten heb, van begin tot en met het einde.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heerlijk weg leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat het getuigenbeschermingsprogramma voor mij nieuw is.

Psychologie: 8 punten, omdat er nogal wat vreemde snuiters in de personages zitten.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 184

Spanning:.8. punten, omdat er genoeg gebeurd en er steeds een onderhuidse spanning aanwezig is.….

Plot:..8 punten, omdat er meerdere verhaallijnen op een mooie manier verweven werden….

Leesplezier:..9 punten, omdat ik het achter elkaar uit wilde lezen. ….

Schrijfstijl:..9 punten, omdat …deze vlot en realistisch is.

Originaliteit:.9. punten, omdat een getuigenbeschermingsprogramma in het heden gecombineerd wordt met de gevolgen van een verkrachting… in het verleden.

Psychologie:.9. punten, omdat je de personen goed leert kennen en erachter komt waardoor Anna depressief is. Dat Manfred verteert door schuldgevoelens het recht wil zetten. Personages groeien ook.

Gemiddelde beoordeling:8,5.. punten

Francis
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 8 punten, omdat het gestaag opliep, het had niet hele diepe uithalen.

Plot: 8 punten, omdat het een vreemde wending kreeg, je vermoede een plan, maar niet dit.

Leesplezier: 8 punten, omdat het boek lekker vlot weg leest, en alle stukjes vallen op het einde samen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het een geloofwaardige en realistisch verhaal is.

Orginaliteit: 9 punten, omdat het programma getuigenbescherming verweven wordt met een geheim uit het verleden, het seksueel misbruik.

Psychologie: 9 punten, omdat meerdere personages goed worden beschreven Leonard de narcist met psychopathische trekjes, Anna door haar nervositeit, vanwege het misbruik uit het verleden.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 115

Spanning: 8 punten omdat de spanning constant in het verhaal zit en goed wordt opgebouwd
    Plot: 8, goed opgebouwd verhaal en zeker niet vooorspelbaar
    Leesplezier: 9, ik heb echt met veel plezier het verhaal gelezen
    Schrijfstijl: 8 vlot en makkelijk te lezen verhaal
    Originaliteit: 8 omdat het verhaal toch anders loopt dan je vantevoren verwacht en het gedeelte van de vergismoord en getuigenbescherming vind ik toch wel origineel
    Psychologie: 8, goed uitgewerkt verhaal en personages.

Totaal 49 punten / 6 = 8,2 van mij en 4 sterren!

Marieke
    Bijdrager
    Post count: 7

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal uitnodigt verder te lezen, omdat je benieuwt bent naar t vervolg..

Plot:8 punten, omdat het goed in elkaar zat, het verhaal een mooie afronding had waarin ik op mijn vragen een antwoord kreeg.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik erg geïntrigeerd werd door de verhaallijnen en ze mij erg boeiden.moet wel zeggen, dat ik er wel even in moest komen door de veelheid aan personages. Maar uiteindelijk kwam t meer dan goed.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ze vlot schrijft, situaties en gebeurtenissen mooi en beeldend beschreven worden en omdat ik echt wilde doorlezen..

Originaliteit: 8 punten, omdat de thema’s hedendaags zijn. En t verhaal zich wisselend in heden en verleden afspeelden.

Psychologie: 8 punten, omdat de spanning in t boek voelbaar was, en ik ook echt meegenomen werd in het Waarom en de redenen erachter. De karakters in t verhaal waren boeiend.

Gemiddelde beoordeling: 49 punten.
    Een 8,2 van mij.
    4 sterren!

cgmpeters
    Bijdrager
    Post count: 13

Spanning: 8 punten, omdat ik van het begin tot het eind compleet in het verhaal werd meegezogen.
    Plot:..9 punten, omdat ik het eind niet had verwacht.
    Leesplezier: 9 punten, omdat ik het zo`n spannend boek vond dat ik het in 1 keer heb uitgelezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig te lezen is.
    Originaliteit: 7,5 punten, omdat er ondanks de multiple boeken in dit genre ze zichzelf wist te onderscheiden door haar details.
    Psychologie: 8 punten, omdat ik het een super spannend boek vond.

Gemiddelde beoordeling: 49,5 punten

Eindoordeel 8,3

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 190

Spanning:.. 8 punten, omdat het een super spannend niet weg te leggen boek is.

Plot:.. 8 punten, omdat het een goed opgebouwde plot heeft en het eind niet te voorspellen is.

Leesplezier:.. 8 punten, omdat ik er menig uurtje leesplezier aan heb gehad.

Schrijfstijl:.. 8 punten, omdat Herleen van de Kamp over een fantastische schrijfstijl beschikt.

Originaliteit:.. 8 punten, omdat ik het bést origineel vind. Ook met de erbij betrokken kinderen.

Psychologie:.. 8 punten, omdat de personages goed uitgewerkt zijn en je een inkijk krijgt bij de personen.

Gemiddelde beoordeling:.. 8 punten

Tina
    Bijdrager
    Post count: 33

Spanning: 8 punten, omdat Het verhaal je meeneemt. je wilt het boek maar moeilijk wegleggen, je moet doorlezen. Wat gaat er nu gebeuren?

Plot: 8 punten, omdat Het goed is opgebouwd. Meestal weet ik bijna aan het begin van het boek al wie het heeft gedaan, en nu dus niet!!

Leesplezier: 8 punten, omdat Omdat ik heel wat heerlijke uurtje leesplezier heb gehad.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Geen moeilijke taal, overzichtelijke hoofdstukken, ik bleef er heerlijk bij met mijn gedachten, ik dwaalde niet af.

Originaliteit: 8 punten, omdat Er al heel erg veel boeken zijn geschreven, ook over dit thema, maar toch is dit verfrissend en origineel!

Psychologie: 8 punten, omdat De spanning lekker voelbaar is, en de personages goed zijn uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Linda
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 8 punten, omdat het plot mooi beschreven is, je wil echt weten of de vader zijn plan tot uitvoer brengt.

Plot:8 punten, omdat de schrijfster erin slaagt de spanning tot het einde er goed in te houden.

Leesplezier:8 punten, omdat door het korte hoofdstukken je graag door wil lezen hoe het verhaal verder gaat.

Schrijfstijl:8 punten, omdat het lekker vlot leest, de vele personages zorgen er wel voor de je goed moet opletten wie wie is en welke banden ze met elkaar hebben.

Originaliteit:8 punten, omdat vergis moorden en safe houses in de criminele onderwereld een actueel onderwerp zijn, ondertussen leer je er ook nog iets van.

Psychologie:8 punten, omdat steeds duidelijker wordt hoe binnen de familie Vermeer de verhoudingen liggen en de puzzelstukjes langzaam in elkaar vallen.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Jacqueline Spoelder
    Bijdrager
    Post count: 8

Spanning 9 punten. Het boek is spannend tot de laatste bladzijde.
    Plot 9 punten. De plot is supergoed je wordt flink op het verkeerde been gezet.
    Leesplezier 8 punten. Het is leuk om op het verkeerde been gezet te worden. Daardoor moet je scherp blijven.
    Schrijfstijl 9 punten. Je wordt flink op het verkeerde been gezet. Dat maakt het leuk om door te willen lezen.
    Originaliteit 7 punten. Het is een onderwerp waar al veel boeken over geschreven zijn.
    Psychologie 8 punten. Het is een gevoelig onderwerp.
    Mijn gemiddelde komt uit op 8.3.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.