15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen. 

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Aantal berichten: 141

Voor mij is dit het eerste boek van Mariska Overman, maar als ik lees dat dit haar 2de boek is en ik dat op zoek, zie ik dat zowel als bij het eerste,en als bij het 2de boek de cover in dezelfde stijl is.
    Dat lijkt me goed, zeker ook omdat het gaat om een weer een “Isabel Dieudonne” zaak.
    De cover ziet er spannend uit……….mooi ook de titel en naam van de schrijfster omlijnd. De hand laat duidelijk zien dat het om een moord gaat.
    Omdat zoals ik al zei het eerste boek is van Mariska Overman, verwacht ik niet iets speciaals, omdat ik haar schrijfstijl (nog) niet ken.
    Wel door wat ik lees over haar eerste en 2de boek verwacht ik een erg spannend en boeiend boek.

Rebecca
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

De buitenkant van het boek trekt mij ontzettend aan, als ik het in de winkel zaf liggen, zonder alle aandacht eromheen, had ik het boek zeker opgepakt en bekeken. (En dan ook meegenomen)
    Een vrij simpele maar goed doordachte tekst en een foto die het helemaal afmaken! Een boek dat ik hoe dan ook moet meenemen naar huis!

De auteur ken ik alleen van verhalen. Ik heb het lezen eind vorig jaar weer opgepakt en heb jaren niets meegekregen van boeken en auteurs.

Ik verwacht een super gaaf en spannend verhaal waar ik kippenvel van krijg. Een verhaal waarbij ik verrast wordt en misschien zelfs wel wakker lig…….

krisje peeters
    Bijdrager
    Aantal berichten: 82

Het is het eerste boek van Mariska Overman dat ik lees.
    De cover vind ik wel leuk, als hij in boekvorm in de winkel zou liggen, zou deze mijn aandacht direct trekken.
    De tekst er bij ‘een gruwelijke moord. Een boodschap. Is dit slechts het begin? zou me zeker overhalen het te kopen.
    De auteur staat ook duidelijk vermeld op de cover.
    Op de e-reader zie je dit natuurlijk niet zo goed vandaar dat ik even ben gaan kijken naar de cover via mijn e-book collectie.

Gezien het haar tweede boek is dat werd uitgegeven door een uitgeverij die echt wel een selectie maakt van goede thrillers, ben ik bijna overtuigd (dat weten we natuurlijk pas aan het einde van het boek) dat dit boek een goede thriller is.
    Ik ken de schrijfster niet maar ben heel benieuwd haar stijl te ontdekken.

Ik ben al beginnen lezen, weliswaar nog maar een klein stukje.
    Er is in het begin al 1 moord gebeurd.
    Er zullen er vermoedelijk nog volgen.
    Dieudonné heeft blijkbaar een partner gehad die zelf moordenaar was.
    Benieuwd hoe dit verder in de dit boek ter sprake komt of we toch eerst haar 1ste boek moeten lezen om alles te kunnen volgen.
    Ik hoop dat we het 2de boek kunnen lezen zonder dat er te veel verwijzingen zijn naar het 1ste boek.

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Dit is het 2e boek van Mariska Overman dat ik ga lezen. Haar eerste boek Hoofdzaak las lekker weg en bleef boeien. Een hoofd op tafel is een heel goede trigger om het boek niet meer weg te leggen.

Mijn verwachting is dat dit boek zich ook moeilijk weg laat leggen. De cover en de tekst op de achterflap wekken zeker mijn interesse. Op de flap staat dat het lijk van een man wordt gevonden. Volgens mij blijft het niet bij 1 dode. Als ik naar de arm op de cover kijk, zie ik een vrouwen arm. Daar wil ik meer van weten.

Ik vind dat de cover een goede aansluiting is op haar eerste boek. Op beide covers een dood lichaam in het water. Het boek trek direct mijn aandacht.

MarianneIL
    Bijdrager
    Aantal berichten: 351

De cover van het boek spreekt me niet echt aan, ik weet niet of ik het op zou pakken als ik het in de winkel zag liggen.
    Ik heb het eerste boek van deze schrijfster niet gelezen en weet dan ook niet wat ik van haar als schrijfster moet verwachten.
    Vanuit de korte inhoud verwacht ik een spannend boek dat vraagt om doorlezen. Of de schrijfstijl daar ook voor zal zorgen, weet ik nog niet. Maar ik hoop van wel.

Cees van Rhienen
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Het is het eerste boek van Mariska Overman dat ik lees.
    De cover vind ik wel leuk, als hij in boekvorm in de winkel zou liggen, zou deze mijn aandacht direct trekken.
    De tekst er bij ‘een gruwelijke moord. Een boodschap. Is dit slechts het begin? zou me zeker overhalen het te kopen.
    De auteur staat ook duidelijk vermeld op de cover.
    Op de e-reader zie je dit natuurlijk niet zo goed vandaar dat ik even ben gaan kijken naar de cover via mijn e-book collectie.

Gezien het haar tweede boek is dat werd uitgegeven door een uitgeverij die echt wel een selectie maakt van goede thrillers, ben ik bijna overtuigd (dat weten we natuurlijk pas aan het einde van het boek) dat dit boek een goede thriller is.
    Ik ken de schrijfster niet maar ben heel benieuwd haar stijl te ontdekken.

Ik ben al beginnen lezen, weliswaar nog maar een klein stukje.
    Er is in het begin al 1 moord gebeurd.
    Er zullen er vermoedelijk nog volgen.
    Dieudonné heeft blijkbaar een partner gehad die zelf moordenaar was.
    Benieuwd hoe dit verder in de dit boek ter sprake komt of we toch eerst haar 1ste boek moeten lezen om alles te kunnen volgen.
    Ik hoop dat we het 2de boek kunnen lezen zonder dat er te veel verwijzingen zijn naar het 1ste boek.

Krisje wil jij een beetje opletten voor het plaatsen van spoilers.
    Lezers willen het verhaal graag zelf meemaken.

vangrol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

De cover lijkt op de cover van Hoofdzaak, er wordt een sfeer neergezet die spanning oproept. Ook de tekst erbij is uitnodigend als je van spannende boeken houdt. Op de e-reader is dit allemaal wat moeilijk te volgen, maar ik heb het boek even opgezocht op internet en dan weet ik tevens dat ik dit boek in de boekhandel op zou pakken, omdat het mijn aandacht trekt.

Haar eerdere boek Hoofdzaak heb ik ook gelezen en ik verwacht weer een pageturner van haar.

Ik verwacht een spannend verhaal en wat ik bijzonder aangenaam vind, is dat dezelfde inspecteur in dit boek ook een hoofdrol vervult. Net alsof je een oude bekende tegenkomt en er veel over wilt weten.

justine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 198

De cover is mooi, zeker als je begint met lezen. Dit boek zou ik zeker opgepakt hebben, ook al omdat er staat dat
    er een gruwelijke moord is gepleegd. Dan moet je lezen. De tekst op de achterkant, korte inhoud spreekt ook tot de verbeelding.
    De schrijfster ken ik niet, dit is dus een kennismaking. Ben ook heel nieuwsgierig, maar dit is niet haar eerste boek zag ik.
    En nu maar duimen dat ik een heel spannend verhaal ga lezen, dan wordt de kennismaking zeker verlengd.
    Zeker als ik denk dat er een rode draad door het verhaal heenloopt
    Ben dus echt heel benieuwd. het boek staat op de reader en op mijn telefoon…kan ik op mijn werk in de pauzes zo verder lezen.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

roodkapje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 256

Het is voor mij het eerste boek van Mariska Overmars en ik laat me verrassen. Ik heb de cover op internet opgezocht.Ik zie een cover met een arm die in het water ligt. Voltooid in paarse letters en de cover in grijs/zwart tinten. Het lijkt voor mij een vrouwenarm…….
    Ik verwacht een spannend boek met diverse moorden.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 267

De voorkant ziet er al spannend uit, wat heeft die arm ermee te maken, een speciale boodschap in het teken van voltooid leven, gezien door de ogen van een moordenaar? Het boek zou zeker mijn aandacht vangen in een boekenwinkel.
    Ik heb lovende recensies gehoord over haar boeken.
    Ik verwacht een goed verhaal met spanning, een verhaal dat ik achterelkaar zou willen uitlezen.

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Cover: Even op internet opgezocht een e-book geeft toch een ander beeld. Mysterieus, donker met één blote arm. “Een gruwelijke moord. Een boodschap. Is dit slechts het begin?” Dit is ook mysterieus, maakt je nieuwsgierig.

Auteur: Ik heb veel over haar gehoord maar nog niets van haar gelezen. Ik hoop dat het boek los te lezen is van deel 1 en dat ik niet veel gemist heb, dat de auteur daar rekening mee heeft gehouden

Verwachting van het verhaal: Een spannend verhaal, die boeiend blijft tot het eind door verrassende twists, niet dat je in het begin al weet wie het gedaan heeft of al heel sterk vermoed en dit vermoeden dus ook uitkomt.

sanhan
    Bijdrager
    Aantal berichten: 171

De cover, ben ik moeten gaan spieken op het net, want ik heb het e-book. Toch altijd een beetje zonde dat je op een ereader geen kleuren kan zien, of de achterflap. Maar goed, de cover trekt me erg aan, die arm die daar ligt, zonder twijfel een lijk.
    De lay-out vind ik ook aantrekkelijk, niet te groot of schreeuwerig. Als ik het boek in de winkel zou zien liggen zou het zeker mijn aandacht trekken.

Ik ken Mariska Overman niet, dus kan ik daar niets over zeggen.

Afgaande op de korte inhoud verwacht ik een razend spannend verhaal wordt, met lekker veel plottwist en verrassingen.
    Ik ben erg benieuwd in elk geval.

Nog even mijn huidig boek uitlezen en dan begin ik eraan

Severine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 136

De cover: Heel mooie cover met wat kleur (als ik het op internet op zoek). De tekst die erbij staat roept de nodige mysterie op. Mocht ik het boek in de winkel of bib zien staan dan had ik het zeker in mijn handen genomen door deze tekst alsook de cover zelf.

Auteur: Dit is het eerste boek dat ik van haar lees. Hoor dat haar eerste erg goed was, en het is hetzelfde hoofdpersonage, dus ik ben erg benieuwd. Ik verwacht dus wel dat het goed zal zijn.

Boek: Ik verwacht een erg spannend boek, een thriller met een boodschap in.

Ik kan er wel pas volgende week in starten, maar ik kijk er al enorm naar uit!

Weert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 194

De cover roept verwachtingen op voor het lezen van een spannend boek.
    Die arm, ik denk dat de eigenaresse ervan niet meer leeft….
    Op de achterkant staat mustread, ik ben benieuwd…

Ik had nog niet eerder van Mariska Overman gehoord, maar lees goede recensies over haar boeken, dat maakt me nieuwsgierig.

Ik verwacht een spannend verhaal te gaan lezen met een duidelijk maatschappelijk thema.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.