15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #12482 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

justine
    Bijdrager
    Post count: 114

Spanning: 8 punten, omdat het zo mooi werd opgebouwd en er altijd spanning was.

Plot: 8 punten, omdat het actueel is.

Leesplezier: 8 punten, omdat het allemaal klopte

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig was.

Originaliteit: 8 punten, omdat het best een gewaagd onderwerp is

Psychologie: 5 punten, omdat ik die niet als aanwezig heb ervaren

Alles samen kom ik uit op 7.5 punten…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

krisje peeters
    Bijdrager
    Post count: 80

Spanning: 4 punten, omdat ik niet erg veel spanning heb ervaren in dit boek. Een boek met genoeg spanning zorgt er voor dat ik het niet kan weg leggen. Hier had ik dit niet.

Plot: 5 punten, omdat het verhaal zodanig opgebouwd is dat je geen ‘waauw’ effect krijgt bij het plot. Een plot mag van mij gerust iets zijn dat je als lezer niet verwacht. Niet hier dus. Voorspelbaar plot.

Leesplezier: 5 punten, omdat ik me vaak wat ergerde aan het feit dat vaak wordt verwezen naar het vorige boek. Ik heb het boek op korte tijd uitgelezen maar, sorry Mariska, echt leesplezier gaf het me niet.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vrij simpel te lezen is, geen al te moeilijke woorden, wel redelijk wat typisch hollands taalgebruik.

Originaliteit: 8 punten, omdat dit thema me heel erg aanspreekt. Iedereen moet kunnen beslissen wanneer zijn/haar leven voltooid is.

Psychologie: 5 punten, omdat er te weinig psychologische punten naar voor kwamen buiten het kunnen beslissen over je leven. Meer uitwerking van psychologie zou beter zijn

Gemiddelde beoordeling: 5,6 punten

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 233

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 7 punten, omdat er wat meer spanning in zou mogen.

Plot: 8 punten, het onderwerp euthanasie goed verwerkt is.

Leesplezier: 9 punten, omdat het een thriller is die lekker leest en moeilijk weg te leggen is.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat het onderwerp euthanasie niet vaak in een boek voorkomt.

Psychologie: 8 punten, omdat karakters van Isabel en de dader goed uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 129

Spanning: 7 punten, omdat ik toch al wel spannendere boeken las

Plot: 8 punten, omdat het toch wel verrassend was.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik hier zo van genoten heb

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het in een fijne schrijfstijl geschreven is.

Originaliteit: 9 punten, omdat euthanasie een origineel onderwerp is

Psychologie: 8 punten, omdat het je zelf toch doet stilstaan bij euthanasie

gemiddeld totaal: 8.1

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 104

Spanning: 8 punten, omdat de spanning er voor zorgde dat ik het boek snel uit wilde lezen
    Plot: 7 punten, omdat het wel wat voorstelbaar was
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik het in keer uitgelezen heb, wat betekend dat het een fijn boek was.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdathet makkelijk weg las, geen moeilijke zinsopbouw enz.
    Originaliteit: 8 punten, omdat euthanasie, niet vaak voorkomt in boeken als onderwerp, en erg speelt op dit moment.
    Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed evolueerden en dat je zelf weer even stil staat bij wat je nu eigenlijk vind van euthanasie

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

Spanning: 8 punten, omdat van het begin tot en met het eind van het verhaal de spanning er goed ingehouden werd.

Plot: 8 punten, omdat er pas aan het eind van het verhaal duidelijkheid kwam.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik enorm van het verhaal genoten heb.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal vlot geschreven is en dat zou je eigenlijk bij zo’n zwaar beladen onderwerp niet verwachten.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit eerder een thriller met als onderwerp voltooid leven gelezen heb.

Psychologie: 9 punten, omdat de motieven van de dader vanuit psychologisch oogpunt gezien uitstekend uitgewerkt zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Severine
    Bijdrager
    Post count: 116

Spanning: 8 punten, omdat er gedurende het hele verhaal voldoende spanning aanwezig was om mijn aandacht vast te blijven houden.

Plot: 7 punten, omdat het goed in elkaar zat, maar toch wel wat voorspelbaar was.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik het boek erg graag heb gelezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het duidelijk en vlot geschreven is, en dat maakt dat het boek prettig leest.

Originaliteit: 9 punten, omdat het gebruik van het thema euthanasie in een moordzaak best wel uniek is.

Psychologie: 8 punten, omdat ik vind dat de personages mooi uitgewerkt zijn en je sommige ook ziet evolueren gedurende het verhaal.

roodkapje
    Bijdrager
    Post count: 159

Spanning: 8 punten, omdat ik het verhaal goed opgebouwd vond en er een zekere spanningsboog was.
    Plot: 8 punten, omdat het actueel is en veel uitleg over rouw en euthansaie.
    Leesplezier: 8 punten, omdat Voltooid
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker las.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het een niet alledaags onderwerp is
    Psychologie: 8 punten, omdat de karakters goed uitgewerkt waren en de motieven van de dader goed uit de verf kwamen.
    Gemiddelde beoordeling 8 punten

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 143

Spanning: 7,5 punten, omdat het een spannend boek was maar niet alleen spannend, ook mooi. Spanning stond voor mij niet voorop.
    Plot: 8 punten, omdat het goed opgebouwd was en niet te veel werd weggegeven

Leesplezier: 9 punten, omdat ik van het boek genoten heb

Schrijfstijl: 8,5 punten, omdat het boek niet plat was, maar wat meer diepgang heeft en respect heeft voor beide kanten van euthanasie, geen oordelen

Originaliteit: 8 punten, omdat op deze manier een beladen onderwerp behandelen vind ik knap

Psychologie: 7,5 punten, omdat de psychologie af en toe er aan toegevoegd leek zonder dat het echt waarde had.

8+ is dan het gemiddelde cijfer!

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 108

Spanning: 6 punten, omdat ik het enigszins voorspelbaar vond hoe het af zou lopen.

Plot: 7 punten, omdat het onderwerp origineel was en het van verschillende kanten werd belicht.

Leesplezier: 5 punten, omdat ik regelmatig moeite moest doen om de aandacht erbij te houden door de ellenlange bespiegelingen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het boek niet ingewikkeld beschreven was en het goed te lezen was.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik dit onderwerp nog niet eerder tegen ben gekomen.

Psychologie: 6 punten, omdat er enerzijds wel inzicht werd gegeven in de psyche van de dader, maar anderzijds miste ik toch wat diepgang in de problematiek.

Gemiddelde beoordeling: 6,5 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 138

Spanning: .6. punten, omdat … er wel spanning in het verhaal zit, maar niet heel veel..

Plot: ..7 punten, omdat …. origineel, goed gevonden en uitgewerkt.

Leesplezier: ..7 punten, omdat ….het een vlot lezend boek is met een niet moeilijke schrijfstijl.

Schrijfstijl: .7. punten, omdat ….de schrijfstijl vlot en gemakkelijk is.

Originaliteit: .7. punten, omdat ….

Psychologie: .6. punten, omdat … ik echte psychologische diepgang in het verhaal heb gemist..

Gemiddelde beoordeling: .6,4 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 138

Het knopje bewerken zie ik niet verschijnen.
    Hierbij als toevoeging mijn antwoord op originaliteit.
    Originaliteit 7 punten , omdat … Voltooid een origineel onderwerp heeft.

Rebecca
    Bijdrager
    Post count: 16

Spanning: 8 omdat ik regelmatig op het puntje van de bank zat.
    Plot: 9 super onderwerp en goed beschreven van meerdere kanten/inzichten.
    Leesplezier: 9 kon het boek niet wegleggen.
    Schrijfstijl: 9 vlot en makkelijk.
    Originaliteit: 10 nog nooit over euthanasie in een moordzaak gelezen.
    Psychologie: 9 goede verhaallijn, realistisch.

Gemiddeld cijfer: 9

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning: 7 omdat er voldoende spanning in zat, maar ik dit niet het hele boek ervaarde.
    Plot: 8 vond ik erg verrassend. Je weet dat er iets gaat gebeuren, maar niet dat er nog een gijzeling volgt.
    Leesplezier: 7 Het boek leest lekker weg.
    Schrijfstijl: 8 Mariska’s schrijfstijl is vlot en helder. Ze beschrijft alles goed en helder. De handelingen in het mortuarium zijn echt met respect omschreven.
    originaliteit: 10 Ik heb niet eerder euthanasie in een thriller gezien.
    Psychologie: 8 Goede verhaallijn, spanning wordt goed opgebouwd. Ben benieuwt hoe dit zich ontwikkeld in deel 3.

Gemiddeld een 8 voor dit boek.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.