Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 057: Vind mij Vind mij, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1961
    #11063 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 141

Oké, een klein stuk gelezen, maar ik vind het eigenlijk vanaf het begin al wel erg duidelijk dat Rosa iets anders in haar schild voert dan zelfmoord. Natuurlijk had ik niet anders verwacht maar nog niet zo snel, toch?

Those who don't believe in magic will never find it.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 186

Een fijn boek om te lezen met een goede schrijfstijl.
    Tot nu toe vind ik het nog niet echt een thriller, maar misschien komt dat nog.
    Ik ben benieuwd wat er met Rosa gebeurd is, is haar iets aan gedaan of is ze zelf weggelopen?
    Spelling fouten ben ik nog niet tegen gekomen, of ik lees erover heen.
    Mooie zinnen of opmerkelijke citaten, ik ga er op letten en kom er op terug.
    Ik ben heel benieuwd naar de mening van de andere lezers.

Dini57
    Bijdrager
    Post count: 356

Inmiddels ben ik op pagina 252.
    Intrigerend boek en veel onrwikkelingen.
    Mooie schrijfstijl maar het leest minder vlot dan ik gewend ben want ik lees normaal erg vlug.
    Er zijn mij nog geen taalfouten opgevallen.
    Op pagina 15 heb ik wel even moeten nadenken wat er bedoeld werd met het stukje, aantekeningen zijn niet toegestaan, in de lucht van Fenland mogen geen condensatiestrepen achterblijven.
    Figuurlijk dus.
    Het wordt nu wel iets duidelijker maar nog genoeg puzzelstukjes.

Alex Van Damme
    Bijdrager
    Post count: 73

Ik heb gisteren het boek uitgelezen, ik had een epub en ik heb hier en daar een notitie gemaakt. De kunst is nu natuurlijk, hoe vind ik die notities terug. Maar ik bekijk dat straks wel.

Annette Overvoorde
    Bijdrager
    Post count: 100

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Een opmerkelijk citaat bevindt zich in het proloog, over de vlinder. Houd dit citaat vast tijdens het lezen, de betekenis hiervan komt na ongeveer 2/3 deel van het boek. En het ontroerde.

2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het verhaal leest prettig weg, je leest over Jar en zijn verdriet over het verlies van Rosa, hij komt haar overal tegen. Dit verloop voldoet zeker aan de verwachtingen, maar dan kan komt deel 2. En komt er werkelijk vuurwerk te voorschijn.. met meerdere plottwisten. Dit overtrof mijn verwachtingen. Dat ik alleen maar kon doorlezen..tot het dichtgeklapt werd.

Dini57
    Bijdrager

Gisteravond uitgelezen. Je moet wel,goed je hoofd bij dit boek houden. Wat is echt en wat niet?

Tilak
    Bijdrager
    Post count: 165

Ben nu ongeveer halverwege. Het boek leest prettig en ik ben nog geen rare citaten tegengekomen. Leuke afwisseling tussen de hoofdstukken in het heden en het verleden van Rosa. Dit zorgt ervoor dat ik het vermoeden heb dat er veel meer achter dit verhaal zit, vanavond maar gauw weer verder lezen..

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 242

Bladzijde 210 inmiddels, Het leest vrij makkelijk en lekker. Er komen steeds meer mysteries in het verhaal terecht. Wat is waarheid dat is nu de vraag. En hoe zit het in elkaar. Ik ben zeer benieuwd naar hoe het verder gaat. Geen spelfouten gezien nog. maar als een boek goed en lekker leest dan lees ik daar ook vaak overheen.

Thrillreader
    Bijdrager
    Post count: 108

Op het moment ben ik nog niet zo ver met het boek. Inmiddels wel al een aantal hoofdstukken gelezen. Nadat ik wat hoofdstukken ( met name de stukken van Rosa ) had gelezen vond ik het als een roman lezen. Tot nu toe is de verwachting anders, maar ik vind het tot zo ver wel fijn om te lezen. Wellicht dat naar mate het boek vordert het meer de kant van een thriller op gaat?

Lies Oosterhoff
    Bijdrager
    Post count: 137

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeldt erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    De schrijfstijl in dit boek spreekt me heel erg aan. Ik heb momenteel niet veel tijd voor lezen maar ik ben toch al op 261. Dat is omdat ik elk moment aanpak om toch even een stukje te lezen. Prachtig verhaal en ik word er zo in weggezogen dat ik er constant mee bezig ben. Opmerkelijk citaat? Wat mij betreft: blz 78 Hij denkt aan alle mensen die in dit soort vertrekken hebben gezeten, waar ze een uur lang hun problemen uitpakken om die vervolgens allemaal weg te brengen zodra ze weer buiten staan. Prachtig en beeldend geschreven.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja,tot dusverre wel.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel.
    Ik denk er eentje te hebben gevonden!
    Blz 156 ‘Vertel,’ze ik. Moet denk ik zei zijn.
    Maar verder super geschreven en mooi verhaal. Ik hoop deze week het eind te weten. Kan haast niet wachten.

denboets
    Bijdrager
    Post count: 17

Ik ben nog niet zo ver in het boek (tijdgebrek).
    De schrijfstijl vind ik lekker lezen maar het is nog niet spannend. Er broeit welmuets onder de oppervlakte.
    2 verhaallijnen naast elkaar van Jar(heden)en Rosa(verleden) houd het ook afwisselend.

denboets
    Bijdrager
    Post count: 17

Ik ben nog niet zo ver in het boek (tijdgebrek).
    De schrijfstijl vind ik lekker lezen maar het is nog niet echt spannend. Er broeit wel iets onder de oppervlakte.
    2 verhaallijnen naast elkaar van Jar(heden)en Rosa(verleden) houd het ook afwisselend.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 139

Ik ben nu op blz 210 en ik kom maar niet echt lekker in het verhaal. Of dat komt door de schrijfstijl of het
    verhaal zelf weet ik niet echt. Misschien toch door het constante gewissel tussen Jar en de dagboekfragmenten van Rosa.
    Ik ga in elk geval veel langer over dit boek doen dan normaal gesproken.
    Het begint nu wel wat spannender te worden dus misschien dat het nu wat sneller gaat. Ben wel erg benieuwd
    waar het verhaal naar toe gaat en hoe het in elkaar zit.

Dini57
    Bijdrager

Ik dacht eerst dat het eerste stukje van hoofdstuk 78 niet klopte maar dat bleek weer een hallucinatie te zijn.
    Dat maakt het wel verwarrender dit boek.
    Je moet je hoofd erbij houden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.