Home Forums Leesclub 135: Verzwegen trauma (VT6) Verzwegen trauma, Tijdens het lezen

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 146

Eenmaal begonnen met lezen ben ik snel doorgegaan en ik moet zeggen, ik had hem snel uit en wat heb ik genoten! Er zat veel spanning in, precies wat ik hoopte en de verhaallijnen liepen heerlijk duidelijk voor mij door het boek heen. Wat Marianne|L schrijft heb ik ook ervaren. Ook ik was niet in de gelegenheid om vooraf nog de andere delen te lezen en ben nu zeker nieuwsgierig naar de andere delen. Wil nu toch weten wat er allemaal vooraf gespeeld heeft!

justine
    Bijdrager
    Post count: 154

Ben nu bijna op de helft, en dit is mijn eerste Skaye. Vind het tot nog toe wat rommelig. Het ene moment zit je op het politiebureau en dan ineens loop je weer op straat. Het dagboek, vin ik tot nog toe meer een filmscript. Heb niet het idee dat ik zo een dagboek zou schrijven. Dus ik blijf rustig doorlezen en hoop dat het goed komt

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 103

Ben nu bijna op de helft, en dit is mijn eerste Skaye. Vind het tot nog toe wat rommelig. Het ene moment zit je op het politiebureau en dan ineens loop je weer op straat. Het dagboek, vin ik tot nog toe meer een filmscript. Heb niet het idee dat ik zo een dagboek zou schrijven. Dus ik blijf rustig doorlezen en hoop dat het goed komt

Hai Justine,
    De dagboekfragmenten zijn zo geschreven dat de lezer alles goed begrijpt, dat binnenkomt wat van belang is. Tevens heeft Will de wens een boek te schrijven, vandaar deze opzet.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 166

Ik ben niet echt iets tegen gekomen wat ik het vermelden waard vind.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik echt moeite heb moeten doen om in het verhaal te komen. Net als een andere medelezer heb ik het idee dat ik heel wat achtergrond info mis doordat ik de eerdere boeken niet heb gelezen.
    Er komen teveel personages naar voren die een onduidelijke betekenis hebben voor mij in dit boek. Ik moet echt mijn aandacht erbij houden.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

Ik ben nu op 3/4 van het boek en het ontwikkelt zich wel zoals ik verwachtte.
    Mooie interacties tussen de verschillende personen.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 60

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    ‘De dader vertelt een bloedhekel te hebben aan mooie, jonge vrouwen en hij wil graag laten weten hoe wreed hij is.’ Deze bleef in mijn hoofd zitten, een sterke zin.

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Daar ik niet wist wat ik kon verwachten kan ik hier geen juist antwoord op geven. Wel kan ik zeggen dat het verspringen in de tijd niet is wat ik in gedachten had.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 59

Oeps, tijdens het lezen is na het lezen geworden. Heb het boek in één ruk uitgelezen. Wat weer een fantastisch deel van deze serie. Spannend, verrassend en toch zo vertrouwd.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 32

Door te weinig tijd om te lezen deze week ben ik pas op de helft van het boek. Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen. De verhaallijn ontwikkelt zich niet helemaal zoals ik had verwacht, maar dat is alleen maar leuk. Ik probeer vandaag de rust te vinden om verder te lezen.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 129

Het boek is bijna uit. Elke keer als ik het oppak wil ik door blijven lezen. Ik geniet weer volop van de belevenissen van Sanne en de anderen. Ik houd enorm van seriepersonages. Het is inmiddels alsof het bekenden zijn geworden na de vorige boeken uit de VT reeks.

De spanning is weer zoals je inmiddels kunt verwachten van Melissa Skaye, er gebeurt van alles en niets wordt geschuwd. Opvallend vond ik de terugblik naar het gebeuren in Oostwoud in een van de vorige boeken. De scene die ik toen las (om precies te zijn over de honden) werd nu nog even aangehaald. Ondanks dat ik er weer van moest gruwen, moet ik bekennend dat dat de kracht van deze auteur is.

Wat me opvalt tijdens het lezen, is dat veel wordt uitgelegd, als voorbeeld kan ik hier noemen fantoompijn. Als lezer ga ik ervan uit dat de meesten op de hoogte zijn wat dit is. Toch wordt dit begrip, wel heel goed verwerkt in het verhaal, nog verklaard. Voor mij is dat overbodig.

Ik lees snel verder. Ben benieuwd hoe de plot zich ontwikkelt.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 179

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt. Het slachtoffer was zojuist opgehaald en naar het ziekenhuis vervoerd.Hij was volledig overstuur wakker geworden en wist op dat moment nog niet waarom tot hij ontdekte dat hij geen onderbenen meer had. Zulke teksten komen binnen hoor

2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het is voor mij echt weer thuiskomen bij Melissa Skaye en ik geniet volop. Wel vind ik het wat minder gruwelijk als haar andere boeken buiten de amputaties om want die zijn gruwelijk genoeg.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 40

Soms zijn er boeken die je niet pakken, dit is er een. Ik moet me echt door het boek heen worstelen, dat komt, denk ik, ddoor het feit dat ik nog niet van deze schrijfster gelezen heb, het begin chaotisch vind en ik vind dat flashbacks de vaart uit een een verhaal halen.

ik worstel vrolijk door tot het einde, misschien wordt het nog wat.

nini_ingrid
    Bijdrager
    Post count: 281

Ik ben ook weer zo door het boek gevlogen dat ik dit onderdeel vergeten ben maar ik heb niets speciaals opgemerkt, ik vond het weer een mooi vervolg in de reeks en kijk al uit naar het volgende boek

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.