Home Forums Leesclub 135: Verzwegen trauma (VT6) Verzwegen trauma, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #24182 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je Verzwegen trauma  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 166

De plot

Wat vind je van het plot?
    Ik vind het plot goed in elkaar zitten. Het bleef tot het einde toe spannend.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Er zaten niet echt veel wisselingen in het plot maar hij werd goed opgebouwd vanaf het begin en het was tot kort voor het einde onduidelijk hoe het zou lopen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 
    Nee, uiteindelijk heb ik het niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je Verzwegen trauma  een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het de eerste helft van het boek heel chaotisch. Veel korte info over de personages die me de indruk gaven dat je eerst de vorige delen moet hebben gelezen om hier iets uit op te maken. Op zo’n 2/3 van het boek was het spannend en had het wel mijn aandacht.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl prettig, het leest best wel goed. De problemen die ik vooral in het begin had is te wijten aan het feit dat ik de voorgaande delen niet heb gelezen. Hierdoor moest ik dus beter mijn best doen om het lezen vol te houden.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik zou het niet zo gauw kunnen benoemen. Het zou realistisch kunnen zijn maar dan niet alle “ellende” op 1 persoon afschrijven. Dat voelt aan als iets teveel van het goede.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Nee, voor mij is het geen uniek boek.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye   mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik vind het jammer dat er zoveel personages in het boek naar voren komen met een ultrakorte terugblik naar wat er met die persoon is gebeurd. Ik merkte dat ik hierdoor moeite had om in het verhaal te komen. Ik had ook af en toe het idee dat het helemaal niets aan het verhaal toevoegde. Misschien had een korte “waarschuwing” (bv dat het makkelijker te volgen is wanneer je de voorgaande boeken ook hebt gelezen) vooraf goed geweest.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 60

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Heel goed plot, erg goed bedacht en uitgewerkt.

2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Er zat gang in en over de uitkomst is goed nagedacht.

3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Wat betreft de daders was er niet echt totale verrassing, maar wat betreft persoonlijke aangelegenheden was niet wat ik verwacht had.

Algemeen
    4. Vond je Verzwegen trauma een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Door de meerder personages en de verschillende tijdlijnen duurde het even voor ik daadwerkelijk in het verhaal zat. Daarna werd het beter.

5. Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Een erg fijne en begrijpelijke schrijfstijl.

6. Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Realistisch.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De inkijk in de karakers en hun verleden maakt het voor mij net iets specialer.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Niet echt, daar ik de vorige delen (nog) niet gelezen heb, is dit lastig te beantwoorden.

justine
    Bijdrager
    Post count: 154

Het plot als zodanig is heel sterk, en goed uitgewerkt.
    Langzaam, met een redelijk goeie spanningsboog.
    Ja en nee, het zorgde bij mij voor wat verwarring, maar toch ook weer niet
    Algemeen
    Vond je Verzwegen trauma een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Vond het zeker in het begin enorm rommelig, het werd wat minder maar daardoor had het niet mijn volledige aandacht
    Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en
    uiterst geconcentreerd lezen?
    Doordat het rommelig was, vond ik de schrijfstijl oook wat moeilijker, mede doordat mijn aandacht wefdreef
    Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik geloof niet dat gebeurde echt geloofwaardig is, het politieonderzoek weer en de dagboekfragmenten vond ik filmisch.
    Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het plot is wel uniek, dat ben ik nog niet tegen gekomen
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    nee

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 299

De plot

Zit goed in elkaar en is goed uitgewerkt. Losse draadjes komen bij elkaar.

Opbouw naar de plot gaat door het hele boek heen en werkt daar naartoe.

Ja, al vrij in het begin was duidelijk waar de dader te zoeken was en later werd me ook duidelijk dat iemand niet echt was wie hij voordeed te zijn. Kleine dingen die niet helemaal klopten. Neemt niet weg dat ik het boek met veel plezier gelezen heb. Doorlezen om te kijken of je vermoedens kloppen.

Algemeen

Vond je Verzwegen trauma een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Heel boeiend, goede afwisseling en voldoende spanning,

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettige schrijfstijl en vooral de dagboekfragmenten zijn heel filmisch. Heel begrijpelijk geschreven.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    De hoofdpersonen hebben misschien iets te veel meegemaakt in hun verleden om echt realistisch en geloofwaardig te zijn, maar de criminele onderdelen zijn ieder voor zich wel geloofwaardig.

Dit boek

Niet echt uniek, maar de manier waarop het privéleven van de hoofdpersonen beschreven wordt maakt het wel bijzonder.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Doorgaan met deze serie. Ik heb de voorgaande boeken nog niet gelezen, maar dat ga ik binnenkort doen. En dan hoop ik meteen met nr7 door te kunnen gaan!

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 13

De plot

Ik vind het plot origineel en goed doordacht.

Het blijft opbouwend, er word steeds meer informatie prijsgegeven.

Nee, dit einde had ik niet aan zien komen.

Algemeen

Ja, ik vond het een boeiend verhaal. Ik was snel door het boek heen, omdat het verhaal uitnodigde tot doorlezen.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is erg prettig, meeslepend en boeiend.

Dit boek is boeiend en aangrijpend.

Ik vind het iets unieks, namelijk het plot. Het is echt origineel.

Ga zo door!

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 25

De plot

Wat vind je van het plot? Een flink deel van het boek zat ik in de juiste richting te denken, maar toch net niet goed. Verrassend genoeg dus!
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Stukje bij beetje worden er meer details gegeven waardoor het plot zich langzaam ontvouwt.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het einde was niet onverwacht. Ik zat heel erg in de richting, alleen net de verkeerde persoon. Toen het plot zich op het eind begon te ontvouwen zag ik gelijk waar ik mis zat en wist ik wie het was en wat er ging komen.

Algemeen

Vond je Verzwegen trauma een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, ik kon dit boek echt niet wegleggen. Ik heb tot diep in de nacht doorgelezen.
    Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is erg toegankelijk. Het boek leest prettig en vlot.
    Dit boek is realistisch en gedetailleerd. Een echte page-turner.

In principe is dit een boek zoals er ontelbare zijn. Maar het realisme waarmee bepaalde zaken beschreven zijn, maakt het toch ook uniek.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Als goede raad zou ik alleen mee willen geven dat ik hoop dat er nog veel meer boeken in deze serie gaan verschijnen, dus schrijf maar lekker door Melissa 🙂

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 32

De plot
    1. De plot zat goed in elkaar. Ik zag het einde echt niet aankomen.
    2. Het werd langzaam opgebouwd en steeds kwamen er meer details tevoorschijn.
    3. Het einde had ik niet aan zien komen, ik had zelfs een andere dader op het oog.

Algemeen.
    4. Ik vond het uiteindelijk wel een boeiend verhaal,maar het had niet steeds mijn aandacht. In het begin vond ik het wat
    rommelig overkomen. Ik vind toch dat je de voorgaande delen moet lezen, om e.e.a. goed te kunnen begrijpen. Ik had het
    gevoel dat ik soms iets miste. Iets wat ik niet goed kon plaatsen. Daardoor las het niet zo gemakkelijk.
    5. Melissa heeft wel een makkelijke schrijfstijl, maar ik verwijs toch naar bovenstaand antwoord.
    6. Ik vind haar boeken wel realistisch overkomen. Geloofwaardig niet helemaal.

Dit boek.
    7. Ieder boek heeft zijn eigen verhaal. En uniek, ja uiteindelijk toch wel.
    8. De goede raad is: vooral blijven schrijven.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 129

Het plot vind ik weer als vanouds des Melissa’s, hoewel ik op het eind miste dat Sanne in gevaar kwam. Omdat er behoorlijke wat zaken in het boek werden behandeld, eigenlijk heel realistisch volgens mij, want op een niet al te groot bureau zal je als agent/rechercheur je ook met meerdere actuele zaken bezig moeten houden, zijn er meerdere plots in het verhaal. S P O I L E R. Dat zijn korte verhaaltjes die snel tot een eind worden gevoerd. De hoofdplot vond ik goed in elkaar steken. Hoewel niet verwacht dat S P O I L E R zijn, kwam bij mij wel al snel op dat de dader rond de vrienden van Nolan gezocht zou moeten worden.

Verzwegen trauma heeft constant mijn volle aandacht gehad. Heel knap hoe de auteur dit weet te bewerkstelligen gezien de vele verhaallijnen. Het groot aantal personages bracht mij niet in verwarring. Constant was duidelijk wie wie was. De spanning is heel goed opgebouwd met af en toe een zijpaadje, maar steeds weer terugkerend op de hoofdweg. De schrijfstijl van Melissa Skaye zou ik beeldend (soms moet ik bekennen dat het mij iets te beeldend is bij de gruwelijke delen…) noemen. Je ziet voor je wat er gebeurt. Wellicht dat dit bij mij deste meer overkomt omdat ik de omgeving waarin haar boeken zich afspelen goed ken.

Ieder boek is natuurlijk uniek, ook al komen bepaalde soorten misdaad/moord vaker voor. Wat de VT-reeks voor mij uniek maakt zijn de gaven van Will. Of je deze nu gelooft of niet, in het verhaal zijn ze heel realistisch neergezet. Ik zie uit naar een volgend deel in de VT-reeks. Wellicht dat Sanne nog eens een uitstapje kan maken naar een andere plaats?

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 300

De plot

Goed en origineel.

De spanning is goed opgebouwd, net als het verhaal die beetje bij beetje zijn ontknoping bereikt.

Nee het einde had ik niet zien aankomen.

Algemeen

Het boek had zeker en vast constant me volle aandacht.

Melissa heeft een vlotte schrijfstijl, die ervoor zorgt dat je steeds op het puntje van je stoel zit van de spanning.

Ik vind het een geloofwaardig en aangrijpend verhaal.

Dit boek

Met dit boek heeft Melissa wel een origineel verhaal vast, omdat er deze keer niet gaat om moorden maar om straffen.

Wanneer komt het volgende deel uit? Doe zo verder.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 146

Het plot was niet geheel verrassend, maar wel goed geschreven!
    Nadat ik vermoedde wie de dader was en het werd bevestigd in het plot, vond ik dat het alsnog zeer spannend was geschreven en wilde ik toch het vervolg weten!
    Ik had het zien aankomen maar het was niet vervelend. Het bleef spannend.
    Algemeen

Het is absoluut een boeiend verhaal en het had continu mijn aandacht.
    Ik hoefde niet na te denken, het lezen ging als vanzelf en tijdens het lezen kwamen de beelden goed naar boven bij mij als in een film.
    Ik zou het als aangrijpend willen typeren, het zal je maar overkomen zeg!

Dit boek

Voor mij uniek omwille amputaties, maar boeken over wraak worden natuurlijk vaker geschreven.
    Nee dat kan ik niet, gewoon heerlijk doorgaan met het schrijven van dit soort prachtige thrillers!

Christy
    Bijdrager
    Post count: 59

De plot

Wat vind je van de plot?
    Het is een spannend plot met verrassende wendingen. En omdat de personages deels bekend zijn is het toch ook vertrouwd. Aan het einde beginnen puzzelstukjes inelkaar te vallen.

Algemeen
    Het boek is heerlijk snel om te lezen. Melissa Skay schrijft spannend en meeslepend waardoor je het boek niet wilt wegleggen.
    Ik zou de schrijfstijl typeren als snel, verrassend en bij tijden gruwelijk.

Dit boek
    Het boek is weer een prachtig deel in de serie. Verrassend en toch vertrouwd. Ik kan de schrijfster alleen maar adviseren nog heel veel delen te schrijven 🙂

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 111

Het plot:
    1. Ik vond het een goed plot, verrassend.
    2. Er werd goed naar het plot toegewerkt.
    3. Soms dacht ik te weten hoe het af zou lopen maar werd toch steeds weer verrast.uiteindelijk kwam het allemaal bij elkaar.

Algemeen:
    4. Ik vond verzwegen trauma zeker een boeiend verhaal. Een waardige opvolger van de vorige delen. Het boek boeide me vanaf het begin
    5. Ik vind dat Melissa een fijne schrijfstijl heeft.
    Het leest gemakkelijk. Korte hoofdstukken, duidelijke indeling
    6.ik vind het boek grotendeels geloofwaardig, hoop eigenlijk dat er niet zulke geschifte daders rondlopen. Het is zeker aangrijpend.

Dit boek
    7. De amputaties maakt dit boek wel uniek, voor mij tenminste.
    8. Ik heb zeker een goede raad voor Melissa: ga vooral zo door en verras ons zo snel mogelijk met deel 7 van deze VT serie

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 125

Spannend geschreven, ondanks dat ik deze ontknoping wel had gedacht.

Het plot zit goed in elkaar, er wordt echt naar een ontknoping toegewerkt.

Ja dit einde had ik wel zien aankomen.

Algemeen

Het verhaal was steeds boeiend en had mijn volledige aandacht. Ik kwam een beetje traag op gang, door privé omstandigheden, maar toen ik eenmaal begon was het boek snel uit.

De schrijfstijl is prettig, nergens belerend, op een manier geschreven dat je goed je aandacht bij het boek kan houden.

Realistisch. Vooral op een klein buro worden agenten met verschillende zaken geconfronteerd.

Dit boek

Ik vind het uniek en specifiek omdat dit toch al weer het 6de deel van de serie vt is.

Nee, ik ben een leze geen schrijver. Het enige wat is zou willen zeggen is vooral doorgaan.

marcel
    Bijdrager
    Post count: 40

De plot

toch nog verrassend

duurde al met al te lang

er moest nog iets met die langsrijdende auto gebeuren dus dat zag ik wel aankomen, de persoon niet zozeer.

Algemeen

nee , helemaal niet, het was een worsteling

het is een schrijfstijl die mij totaal niet ligt. waar dat dan door komt kan ik niet precies zeggen maar soms gebeuren dat soort dingen

Dit boek klopt qua verhaallijnen maar is niet mijn smaak.

ik denk niet dat het een uniek boek is. er wordt natuurlijk vaker gewerkt met flashbacks en het thema is ook niet uniek .

maak minder, of geen gebruik van flashbacks, dat komt de vaart niet ten goede.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.