Home Forums Leesclub 135: Verzwegen trauma (VT6) Verzwegen trauma, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1632
    #24179 |

Vragen ThrillZone leesclub Verzwegen trauma                                      

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen  is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling  geopend. 

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Melissa Skaye  specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Ga je na het lezen van Verzwegen trauma  de eerdere en volgende boeken uit de VT-serie van  Melissa Skaye  ook lezen?

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 311

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Ja Sanne maakt weer een groei mee. Ook zien we een andere kant van Will.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Sanne en Luca I love them!!!! Ik vind ze een geweldig duo.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Ik zou niemand willen veranderen.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ik hou enorm van de schrijfstijl van Skaye. Ze weet er altijd onmiddellijk de spanning in een boek te brengen. Ook de persoonlijke levens van de personages, zorgen ervoor dat je geboeit blijft als lezer.

Kun je de schrijfstijl van Melissa Skaye specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.

Ik vind de schrijfstijl meeslepend. Je zit altijd onmiddellijk in het verhaal en je kunt het boek moeilijk weg leggen.

Ga je na het lezen van Verzwegen trauma de eerdere en volgende boeken uit de VT-serie van Melissa Skaye ook lezen?

Ik heb alle delen die vooraf gingen al gelezen, maar ik kijk zeker uit naar vervolg delen.

Alberta
    Bijdrager
    Post count: 14

De karakters

Ja, bij Will en Sanne heel duidelijk. Zij zijn als personages heel duidelijk beschreven waardoor dit goed zichtbaar was.

Ja, Will en Sanne. Zo menselijk beschreven dat ik met ze ‘meebeleef’.

Nee!

De auteur

De schrijfstijl is zeker passend! Het maakt het verhaal spannend en goed te volgen.

Kun je de schrijfstijl van Melissa Skaye specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Meeslepend, zou ik zeggen.

Ga je na het lezen van Verzwegen trauma de eerdere en volgende boeken uit de VT-serie van Melissa Skaye ook lezen?
    Jazeker!

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 26

De karakters

Ja, je krijgt langzaam steeds meer inzicht in wat de personages beweegt en hoe hun karakter opgebouwd is.
    Ik vind Will het meest intrigerend. Ik had nog geen van de boeken uit deze serie gelezen, dus had nog geen verwachtingen van dit personage. Ik had niet zien aankomen wat zijn geheim bleek te zijn.
    Nee, ik zou niemand in het boek willen veranderen. Willem vond ik bloedirritant, maar ook hij bleek zijn doel te hebben.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja de schrijfstijl past. Het boek is vlot geschreven.
    De dagboek passages voelen eerst vreemd aan, in de directe rede geschreven verwacht je niet in een dagboek, maar dat wordt later in het boek heel aannemelijk verklaard. Mooie toevoeging aan het boek!
    Kun je de schrijfstijl van Melissa Skaye specifiek beschrijven
    Meeslepend en nuchter. Het boek had zweverig kunnen zijn, maar is het absoluut niet.
    JA!!!

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 125

Hallo,
    ik loop een beetje achter, heb 50 bladzijden gelezen, maar toen kwam er van alles tussen door. Hopelijk lees ik dit weekend het boek uit.

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 303

De karakters

Omdat ik de voorgaande boeken niet gelezen heb, kan ik het daar niet mee vergelijken. Ik vind wel dat Sanne groei doormaakt en zichzelf (en Will) beter leert kennen. Ik heb ook het gevoel dat de andere personen steeds beter op elkaar ingespeeld raken.

Luca spreekt me het mest aan. Een stabiele factor in het geheel en hij denkt duidelijk goed na over de zaken. Blijft nuchter.

Nee, de personen zijn levensecht.

De auteur

Ja, korte hoofdstukken en afwisselend het verhaal vanuit verschillende personen geschreven. Hierdoor is het lastig het boek weg te leggen, je wil weten wat er komt.

Pakkend en daarnaast zijn de dagboekfragmenten van Will heel beeldend.

Ja, dat ben ik wel van plan, ik heb ze op mijn te-lezen-lijstje gezet.

justine
    Bijdrager
    Post count: 160

Dit is mijn eerste Skaye, heb dus geen voorgaande boeken gelezen. Maar volgens mij groeit Sanne wel samen met Wil
    Nee niet echt. Komt mss ook wel omdat ik het als rommelig heb ervaart dit verhaal
    nee dat moet je niet willen
    De auteur
    De schrijfstijl is wel prettig, het past ook wel bij het verhaal, soms wat traag dan weer snel, net als bij het onderzoek.
    De dagboek fragmenten vond ik filmisch, een soort script, en de rest was wel goed uitgebeeld.
    Ik weet het echt niet, mijn eerste ingeving is nee…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 173

De karakters

Ja, vooral Nolan ondergaat een verandering. Ik wil niet teveel prijsgeven maar door bepaalde gebeurtenissen wordt duidelijk waarom hij is zoals hij is en uiteindelijk verandert in een normaal reagerend en denkend persoon.

Wauw, ik had Jace als favoriet door het gehele boek. Hij sprak me gewoon aan als redelijk persoon, iemand die zijn lot heeft geaccepteerd en verstandig naar buiten toe.

Nee, dat is niet aan mij.

De auteur

Ja, het is uiteindelijk prettig lezen.

Kun je de schrijfstijl van Melissa Skaye  specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Dit vind ik moeilijk te beantwoorden.
    Ik vind het vooral in het begin een beetje chaotisch. Ik kwam maar moeilijk in het verhaal.

Ga je na het lezen van Verzwegen trauma  de eerdere en volgende boeken uit de VT-serie van  Melissa Skaye  ook lezen?
    Nee, dat denk ik niet. Als ik er ooit wel toe besluit zal ik in ieder geval beginnen vanaf het eerste deel.
    Ik heb veel gemist en dat was merkbaar met lezen.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 111

De karakters
    1. Ja, vooral Sanne, Wil en Nolan leerde je ( nog) beter kennen.
    2. Sanne blijft mijn favoriet. Maar Luca doet me ook veel.
    Beiden hebben hart voor hun werk én voor de medemens.
    3. Ik wil niemand veranderen. Dat zou afbreuk doen aan het verhaal.

De auteur.
    4. Ja zeker, leest lekker vlot. Houdt de spanning er in.
    5. De schrijfstijl is filmisch en meeslepend. Als ik haar boeken lees zie ik de mensen écht voor me en ik kan het boek ( bijna) niet wegleggen.
    6. Alle andere thrillers van haar heb ik gelezen ( moet ik misschien de fantasy boeken ook proberen? ) Ik volg haar op Facebook en zal zeker alle komende thrillers zo snel mogelijk lezen.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 59

De karakters

Met name Sanne en Will evolueren. Kan ook niet wachten op deel 7 omgeving lezen hoe zij verder gaan.

Sanne. Hoewel ze veel heeft meegemaakt probeert ze zo goed en zo kwaad als kan integer te zijn en sterk.

Nee de auteur heeft ze niet voor niets zo bedacht. Wel vind ik bepaalde acties van een personage in dit deel bijzonder dom.

De auteur

Ja het is spannend en verrassend geschreven. Hoewel je denkt de lijn te snappen gebeurt er toch ineens eens weer iets onverwachts.

Spannend snel gruwelijk meeslepend

Ik heb alle delen gelezen en kan niet wachten tot deel 7. Ga zeker ook aan stand alone werk van Melissa Skaye beginnen.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 60

De karakters
    1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Jazeker Nolan heeft zich altijd afgezet tegen zijn broer en wordt nu milder, Sanne gaat Will verlaten en kiest voor zichzelf, maar voelt zich ook medeplichtig en dat zit haar dwars.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Will heeft iets, kan er de vinger niet op leggen, maar hij spreekt me erg aan.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Nee natuurlijk niet dan wordt het boek anders.

De auteur
    4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ze heeft een fijne schrijfstijl, even had is last van het verspringen in de tijd, maar later komt dit goed.
    5. Kun je de schrijfstijl van Melissa Skaye specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Het dagboek van Will lijkt wel filmisch, de rest realistisch en beeldend.
    6. Ga je na het lezen van Verzwegen trauma de eerdere en volgende boeken uit de VT-serie van Melissa Skaye ook lezen?
    Zeker weten, erg nieuwsgierig geworden naar de andere boeken.

Corine12
    Bijdrager
    Post count: 37

De karakters.
    1. Ja, Sanne zie ik gaandeweg het verhaal veranderen.
    2. Sanne is toch wel mijn favoriete personage.
    3. Ik zou niks aan een bepaald personage willen veranderen. De personages zijn van de auteur en daar moeten wij lezers van
    af blijven.

De auteur.
    1. Ja, het is zo geschreven dat je door wil blijven lezen. Telkens als je denkt welke kant het verhaal uitgaat, gebeurt er
    weer iets anders.
    2. De schrijfstijl is meeslepend.
    3. Ik heb deel 1, 2 en 3 jaren geleden gelezen. Deel 4 en 5 nog niet. Geen idee waarom niet, maar deze ga ik zeker zeer
    binnenkort nog lezen.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 125

Ja zeker Nolan, van een harde cynische man in een die gaat nadenken over zichzelf en milder wordt.

Ik heb geen favoriete personage, de een kan niet zonder de ander. Ik vind het fijn om over allen ge lezen.

Nee, de verschillen van de personen maakt het juist zo fijn.
    De auteur

Ja prima schrijfstijl. Zo hoort een boek te zijn.

Prettig lezend, nergens moeilijke woorden, realistisch.

Nee, want die heb ik al gelezen. Las hiervoor ergens in de commentaren dat het verhaal rommelig is. Ik vind dat juist niet, maar ik heb dan ook alle vorige delen gelezen.

sillyruns
    Bijdrager
    Post count: 129

Zo, het boek is uit!

Ik ben echt een serielezer. Ik houd ervan om karakters te volgen en te zien groeien. Zo ook Sanne en de mensen om haar heen. Inmiddels heb ik het gevoel dat ik Sanne aardig ken en dus ook weet hoe zij zal reageren. Haar reactie op het gebeuren rondom Will vind ik zo’n voorbeeld. Melissa Skaye heeft haar integriteit de afgelopen boeken dusdanig neergezet dat het niet verbazingwekkend is hoe Sanne nu reageert. Ook de andere karakters zijn bekend, met uitzondering van Will, die heeft mij dit boek toch wel een beetje verbaasd.
    Sanne is dan ook mijn favoriet van deze serie. Haar onzekerheden, haar handelen, alles klopt. Mijn enige angst is dat zij ooit met Luca de “fout” in zal gaan. Dat hoop ik toch niet. Dat zou wat mij betreft toch een beetje karaktermoord zijn.
    Echt veranderen wil ik niets. De auteur heeft de personages zo neergezet dat het verhaal klopt. Alle veranderingen maken dat het verhaal anders zou lopen. Als ik bijvoorbeeld naar hierboven terugverwijs, zou het kunnen dat Sanne een keer uit de band zou springen met Luca…maar of dat het verhaal ten goede komt….

Melissa Skaye heeft een heel prettige schrijfstijl, toegankelijk met veel ruimte voor alle gebeurtenissen. Als ik dan al een kleine opmerking zou hebben is het dat er soms naar mijn mening iets teveel wordt verklaard. Er zou meer aan de fantasie of kennis van de lezer overgelaten mogen worden.
    Volgende delen in deze serie ga ik zeker lezen. Ik wil weten hoe het met Sanne en Will afloopt. En wat voor akelige gebeurtenissen Melissa nu weer weet te bedenken.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 146

De karakters

Ja dat doen ze zeker, je bemerkt dat je ze steeds beter leert kennen. Vooral Sanne gaat zich steeds meer ontwikkelen en je leert Wil steeds beter kennen op een manier die je niet verwacht.

Mijn favoriet is Sanne, daar je helemaal wordt meegezogen in haar levenswijze en denkwijze. Hoe zij persoonlijke situaties oppakt en verwerkt.

Wil zou wat meer assertiever mogen zijn na bekendmakingen van verleden.

De auteur

De schrijfstijl is heerlijk vlot, korte hoofdstukken, verschillende verhaallijnen, prima gedosseerd.

Best wel meeslepend!

Ik heb me zeker voorgenomen om voorgaande delen nog te gaan lezen en de boeken erna. Maar ja… de tijd he… er is zoveel moois om te lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.