Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S. 151 T/M 200 Leesclub 168: Verzwegen Verzwegen, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!
    Rixt
    Bijdrager
    Aantal berichten: 21

Ik ben nu halverwege het boek. Wat ik erg fijn vind is dat heden en verleden een andere opmaak hebben dat viel mij echt op. Het verhaal is tot nu toe erg geloofwaardig en spannend. Ik ga gauw weer verder lezen!

Margriet
    Bijdrager
    Aantal berichten: 13

Wat een heerlijk boek. Ben al een eind op weg. Leest makkelijk weg. Spannende verhaal lijn. Wil blijven lezen…dus ga nu snel weer verder.

corina n
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Ben er ook in gestart.Wat mij erg opvalt is dat ik zo weer in het verhaal zit, met Will en Sara.Laatste boek toch jaar geleden gelezen zoiets.Leest fijn

Carientjetje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 74

Heerlijk boek, duurt nog wel ff voor het uit is ben ik bang, toch 499 pagina’s en dat lukt niet in één weekend. Het valt mij niet op dat in de ePub een ander lettertype of zo gebruikt wordt om verschil te maken tussen heden en verleden. Ik ga daar op letten want zou/is wel heel handig en maakt dingen metéén duidelijker.

Anjavee
    Bijdrager
    Aantal berichten: 72

Ik ben gisteren in het boek begonnen en jaaaaa het is opnieuw een echte Slaughter!! De proloog maakt mij alvast heel nieuwsgierig! Heerlijk om opnieuw de vertrouwde Sara en Will tegen te komen!

Biareb
    Bijdrager
    Aantal berichten: 6

Ik ben nu op 1/3 van het boek en wat verbaast het mij elke keer opnieuw met de boeken van Karin Slaughter, dat je er zo weer in zit. Alsof je gisteren nog een vorig deel hebt gelezen.
    Mooi hoe Karin deze keer nu een ‘oud’ verhaal verweeft met een nieuw verhaal. Ook dit boek boeit mij weer heel goed.

CarindW
    Bijdrager
    Aantal berichten: 31

Ik vind het weer een echte Karin Slaughter, vanaf de eerste bladzijde leest het weer heerlijk weg. Mooi hoe ze nu verleden en heden in 1 boek heeft. Ga vanavond weer heerlijk verder lezen, ben nu ongeveer op 1/3.

Marjoleine
    Bijdrager
    Aantal berichten: 44

Nou, die boeken die ik nog in de kast heb staan van Karin Slaughter gaan er binnenkort zeker uitkomen! Fijne schrijfstijl en dit is echt het type boek waar ik van houd.
    Hoe er geswitcht wordt tussen het verleden en heden met de hoofdstukken is lekker duidelijk gedaan.
    Hier geniet ik wel van!

heijnen
    Bijdrager
    Aantal berichten: 38

Tot nu toe leest het boek weer heerlijk weg. Het is een mooi vervolg op de vorige boeken over Will en Sara en hun collega’s. Ik zie in de paperback geen verschil in de opmaak tussen heden en verleden, maar dat geeft niet. Het is duidelijk genoeg wat er zich in het verleden of heden afspeelt. Dat heen en weer gaan naar het verleden en het heden maakt een boek altijd interessanter naar mijn mening.
    Ik ben weer helemaal geboeid door dit boek.

Anneke
    Bijdrager
    Aantal berichten: 16

Ik heb alle boeken van Karin Slaughter gelezen, maar de Sara en later de Sara/Will serie is wel favoriet. Het leest weer zo fijn, het lukt alweer om helemaal in het verhaal te verdwijnen. Persoonlijk zie ik het verschil in opmaak niet (in de paperback) tussen het heden en verleden, maar het is gelukkig ook te zien aan de titel die de overgang markeert. Het gedeelte dat zich in het verleden afspeelt vind ik best uniek, het is een inkijkje in het leven van Sara en Jeffrey toen ze uit elkaar waren. Uit de andere delen weten we wel dat ze twee keer zijn getrouwd, maar niet hoe het was in de tussentijd.

Ik ben nu over de helft en ik ben nog geen fout tegengekomen, dit gebeurt ook bijna nooit in haar boeken. Zoals gewoonlijk heb ik nog geen idee welke kant het opgaat of hoe de ontknoping zal zijn. Gelukkig heb ik nog ongeveer een vierde leesplezier voor de boeg.

Sanne Scholten
    Bijdrager

Ik zie in de pub ook geen verschil in opmaak tussen heden en verleden. Dat zal wel met de instellingen te maken hebben. Maar dat maakt niet uit, het is zo ook wel duidelijk wat zich in het heden afspeelt en wat in het verleden.

Ik ben gisteren begonnen en hoewel ik het vorige deel uit de serie ongeveer een jaar geleden heb gelezen, zat ook ik er meteen weer zo lekker in dat ik in één avond bijna een derde van het boek heb uitgelezen. En vanavond ga ik weer lekker verder.

Anneke
    Bijdrager

Mooie citaten vind ik o.a:

p. 485: “Hij had lang geleden geleerd dat zelfverwijt over het verleden je alleen maar opbrak in de toekomst”.

p. 529: “Liegen was gemakkelijker als je nooit naar de waarheid had gezocht”.

Het verhaal is dit keer niet zo moeilijk te volgen vind ik, waardoor de verhaallijnen wel verlopen zoals verwacht. De plot is weer een prachtige puzzel waarbij elk stukje aan het einde precies op zijn plaats komt te liggen. Ik heb het boek inmiddels uit en ik heb geen foutje kunnen ontdekken, netjes!

nvdrs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 36

Ik ben nu half weg gevorderd in het boek, en ook al is het voor mij soms wat moeilijk, ik geniet er wel van.
    De laatste tijd heb ik meer concentratieproblemen (wegens een operatie) waardoor het niet makkelijk is om alle personages in een boek te onthouden. En in dit boek zijn er wel héél veel personages, mede doordat er twee verhaallijnen zijn (waarvoor dank om dit reeds te laten weten in de eerdere comments – zo had ik het onmiddellijk door 😉 )
    Gelukkig hou ik alles bij in een notitieboekje, waardoor ik snel weer weet wie wie is, en het verhaal makkelijker kan volgen. Zo werkt het voor mij perfect! Indien het mogelijk is om hier ergens een foto van te plaatsen stuur ik jullie dit wel eens door 🙂
    Desondanks leest het voor mij toch nog vlot, waarbij ik wel van de stijl van Karin Slaughter kan genieten.
    Hier en daar valt wel een bekende naam op (of toch bekend voor Amerikanen neem ik aan?), waarbij ik soms niet weet wat er exact bedoeld wordt. Maar het stoort niet in het verdere verhaal.
    Benieuwd naar het vervolg!

Tina van Langeveld
    Bijdrager
    Aantal berichten: 42

Ik heb net een heel verhaal getyped, maar dat wordt dus niet geplaatst en is nu weg……

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.