Home Forums Leesclub 168: Verzwegen Verzwegen, Na het lezen #2

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #29228 |

Na het lezen #2

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++

LET OP: In principe is het verhaal, en dus ook de verhaallijn, zoals je het leest van begin tot eind en hoe de gebeurtenissen en acties elkaar telkens opvolgen, het (of ‘de’) plot.

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Verzwegen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 37

1. het plot is goed opgebouwd. Er is een duidelijke verhaallijn met terugblikken naar cold cases.
    2. het gebruiken van cold cases in dit verhaal vind ik goed gedaan. Het maakt het verhaal extra spannend.
    3. ik had dit einde absoluut niet verwacht.

4. Verzwegen vond ik heel boeiend en het had steeds mijn volle aandacht. Ik vond het vaak moeilijk om te stoppen met
    lezen.
    5. de schrijfstijl van Karin Slaughter vind ik prettig en begrijpelijk geschreven.
    6. Ik typeer de boeken van Karin Slaughter als geloofwaardig en aangrijpend. Als je bedenkt wat al die vrouwen in
    haar boeken meemaken…

7. dit is geen boek zoals er zoveel zijn. Karin beschrijft de diverse handelingen van het werk van Sara
    uitgebreid. Niet elke auteur doet dit. Karin Slaughter heeft zich heel goed voorbereid op dit boek.
    8. de enige goede raad die ik voor Karin Slaughter heb, is dat ze nog lang met boeken over Will en Sara moet
    doorgaan!

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 38

De plot

Wat vind je van het plot? Dat was goed afgewerkt. Niet zoals je vaak bij een boek uit een serie ziet dat er losse eindjes overblijven.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Over de twee tijdlijnen verdeeld verloopt het plot logisch.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, ik zag het niet aankomen!

Algemeen

Vond je Verzwegen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, ik vond het een heel goed spannend boek.
    Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Je moet je gedachten er wel een beetje bij houden, maar de schrijfstijl heb ik als prettig ervaren.
    Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Gruwelijk geloofwaardig.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het is een echte Karin Slaughter!
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Houden zo!!!

corina n
    Bijdrager
    Post count: 9

Het plot is goed opgebouwd,ik vond het erg goed en leuk het verleden te lezen waarin Sara met Jeffrey was.Het einde had ik zeker niet verwacht,was zelfs verbaasd dat het zo verliep,dat maakte het verhaal wel sterk.

Het verhaal was zeker boeiend, ik wilde vooral doorlezen.
    Ik vind Karin Slaughter haar schrijfstijl zeker prettig,ik moest wel omschakelen met de tijdsverschillen.
    Ik zou haar boek omschrijven als spannend, ik wilde zo graag weten wie het gedaan had.Ook waren sommige passages behoorlijk gruwelijk

Ik vind dit boek er echt een die ik van Karin Slaughter gewend ben, uniek waren wel de tijdsverschillen.
    Als ik Karin Slaughter advies zou mogen zijn is dat ze snel een vervolg moet schrijven met Will en Sara weer in de hoofdrol, ik hou van de personages

CarindW
    Bijdrager
    Post count: 23

De plot
    Het plot zit buitengewoon goed in elkaar. Geen ‘loose ends’, alle verwikkelingen passen in elkaar en verleden en heden zijn ook heel knap met elkaar verweven.
    Het plot is sterk opgebouwd, verleden en heden komen samen.De ontwikkeling in karakter van de hoofdpersonen Will en vooral Sara vond ik ook heel boeiend om te lezen. Het was spannend, origineel en verrassend.
    Halverwege het boek kreeg ik een vermoeden wie er achter zou kunnen zitten maar het waarom begreep ik niet.
    Algemeen
    Verzwegen was een heel boeiend en spannend boek. Ik kon het bijna niet wegleggen dus het had zeker mijn volle aandacht.
    De schrijfstijl van Karin Slaughter is prettig en het verhaal is begrijpelijk geschreven.
    Als ik de boeken van Karin Slaughter moet typeren zou ik zeggen realistische aangrijpende thrillers.
    Dit boek
    Ik vind het een echte Karin Slaughter. Zoals zij schrijft is heel uniek. De hoofdpersonen Will en Sara boeien ook enorm.
    Mijn advies zou zijn om vooral door de gaan met Will en Sara. Ik verheug me nu al op het volgende boek!

Margriet
    Bijdrager
    Post count: 13

Het plot vond ik goed opgebouwd.
    Heel leuk heden en verleden door elkaar. En daardoor kwamen alle karakters die in een Karin Slaughter boek ‘horen’voorbij.
    Het einde had ik echt niet zien aankomen.

Algemeen
    Ik vond het een een spannend en boeiend verhaal.
    Wil graag weten hoe het zich ontwikkeld en daarom lastig om het boek weg te leggen. Haar schrijfstijl vind ik heerlijk en vooral als Sara als patholoog aan het werk gaat vind ik het interessant en boeiend hoe dat allemaal word omschreven.
    En heel geloofwaardig.

Een echte Karin Slaughter. Ik ben fan
    Mijn advies zou zijn…blijf vooral zo schrijven. Ik kan niet wachten op het volgende boek.

Rixt
    Bijdrager
    Post count: 14

Het plot
    Ik vind het plot echt heel sterk bedacht! Het bouwt zich in het boek steeds verder op het kan nog alle kanten uit en dan ineens weet je het maar is het boek nog niet voorbij. Het hele verhaal wat er omheen komt is naar mijn idee goed doordacht. Ik had dit einde niet verwacht ook omdat het al zolang speelt verwacht je dit einde echt niet.

Algemeen
    Ik moest er heel eventjes weer inkomen omdat ze vorig jaar een stand alone heeft uitgegeven dus het al even geleden is dat ik een Will Trent gelezen heb. Maar na een aantal pagina’s wordt je weer helemaal meegezogen het verhaal in en wil je echt niet je boek aan de kant leggen. Ik vind de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig en ook hoe ze nu het verleden heeft verweven in het heden zonder elke keer na hoeven te denken. Wat betreft het typeren van haar boeken is er maar één conclusie: gruwelijk meeslepend!

Dit boek
    Ik vind Karin Slaughter echt anders dan de rest zij kan zo gruwelijk schrijven een echte unieke schrijfster. Ik zou aan Karin Slaughter mee willen geven om vooral door te gaan we zijn nog lang niet uitgelezen!

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 69

De plot

Wat vind je van het plot?
    Ik vond het plot verrassend. Was op een bepaald moment wel door me heengegaan maar niet diep genoeg om het echt te zien aan komen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Een mooie structuur waarbij heden en verleden beschreven worden en toch ook samen komen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee had ik dus niet verwacht.

Algemeen

Vond je Verzwegen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Een dik boek waar ik meteen ín zat en bijna in één adem heb uitgelezen.

Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Karin heeft een heel duidelijke schrijfstijl. Met niet te lange zinnen die wel het geheel duidelijk om- en beschrijven.

Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig…dit kan de werkelijkheid zijn.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Een mooi Karin Slaughter kind. Na 20 jaar worden Will en Sarah nog gekoesterd en wil je weten hoe het verder met ze gaat.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nee zij heeft in mijn ogen geen advies nodig. Heeft duidelijk haar lijnen afgebakend waarbinnen ze schrijft. Wie ben ik dan om haar raad te geven.

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Sanne Scholten
    Bijdrager
    Post count: 16

De plot
    De plot was weer fantastisch. Ik vond het een goed verhaal en door de wisselende verhaallijnen in het heden en het verleden wordt de spanning goed opgebouwd. En dit einde had ik echt totaal niet zien aankomen. Heel knap gedaan!

Algemeen
    Ik vond Verzwegen een boeiend verhaal van het begin tot het eind. Ik kon het letterlijk niet wegleggen, maar ik weet niet of dat ook het geval is als je niet alle boeken over Sara Linton (vóór Will Trent) hebt gelezen. Ik vind de schrijfstijl van Karin Slaughter erg prettig. Ze schrijft begrijpelijk en realistisch waardoor je je volledig op het verhaal kunt focussen en niet hoeft na te denken over het taalgebruik. Ik zou de boeken van Karin typeren als gruwelijk spannend! De boeken op zich zijn best realistisch en geloofwaardig, maar als je de hele serie neemt, dan hebben de afzonderlijke personages in de loop der jaren allemaal wel erg veel ellende meegemaakt. Je zou ze een rustiger levende gunnen…

Dit boek
    Er zijn meer goede thrillers. Alleen Karin Slaughter heeft er al 19 andere geschreven, maar deze springt er voor mij wel uit. In dit boek komt zoveel samen, waardoor mijn kijk op bepaalde personages uit het heden en verleden toch wel is veranderd. Erg leuk, vooral voor de echte fans die alle boeken hebben gelezen. Dus mijn advies aan Karin zou zijn: vooral zo doorgaan!

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 27

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    Het plot vind ik nog geloofwaardig, ook al komen er heel veel extra’s bij kijken die ik niet verwacht had.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Qua structuur is het plot zeer duidelijk afgelijnd ten opzichte van het eerste deel van het verhaal. Je weet als lezer meteen dat dit het moment is waarop de waarheid naar boven zal komen, en je voelt de spanning dan ook echt wel stijgen!
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had eerst een andere verdachte in mijn hoofd, maar geleidelijk aan realiseerde ik mij wie de moordenaar was. De manier waarop de onthulling verloopt had ik totaal niet verwacht. Karin Slaughter blijft verrassen tot het einde!

Algemeen

4. Vond je Verzwegen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    In het begin moest ik wel mijn best doen om de aandacht erbij te houden. Waarschijnlijk omdat er twee verhaallijnen starten in het boek, die zich beiden nog moeten ontwikkelen. Echter ondervond ik hier geen hinder van.
    5. Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Meestal vind ik de schrijfstijl makkelijk te volgen. Maar geregeld komt er dan wel eens een vreemde zin of verwijzing naar voor die wij als Belgen (of Nederlanders) niet kunnen begrijpen heb ik de indruk. Wanneer een vergelijking wordt gemaakt met een film/tv-show ov een bekend figuur die je niet kent, dan begrijp je soms niet over welk type karakter er gesproken wordt. Het verhaal zelf kan je hoe dan ook altijd blijven volgen, dus het stoort niet.
    6. Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het boek neemt je op een rustig tempo mee in het verhaal, maar eens je op volle snelheid aan het lezen bent, raast het supersnel vooruit. Een spannend en aangrijpend verhaal met de nodig emoties.

Dit boek

7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind het wel een specifiek boek doordat het uit een serie komt. Dankzij de voorafgaande reeks zijn heel wat karakters in het boek al uitgeschreven en sterker gemaakt naar verloop van tijd. Dit maakt dat het boek een zeer gefundeerde basis heeft om het verhaal rond te schrijven; als lezer merk je dit ook. Bij een stand-alone boek zou de schrijver niet wegkomen met deze personages.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Veel advies kan ik niet meer geven, enkel dat ze zo mag verder schrijven 🙂

PrinsesAstrid
    Bijdrager
    Post count: 35

Wat vind je van het plot?
    Het plot vind ik verrassend.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Goed beschreven en duidelijk. De structuur is helder en er vallen puzzelstukjes op zijn plaats.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had dit einde niet verwacht. Tegen het einde van het verhaal kwam er een opmerking over het verleden en toen pas wist ik het.

Vond je Verzwegen een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het was een boeiend verhaal. In het begin iets lastig om in het verhaal te komen, omdat dit voor mij het eerste boek van Karin Slaughter was en het deel 20 van deze reeks.

Vind je de schrijfstijl van Karin Slaughter prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is prettig. Voor mijn gevoel staan er wel soms Amerikaanse uitdrukkingen in of wordt er verwezen naar zaken die wij in Europa niet kennen. Hierdoor moest ik soms een stukje voor de 2e keer lezen.

Stel….Karin Slaughter vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek vond ik realistisch. Het verhaal kan echt gebeurd zijn en er lopen gekken genoeg rond die dit zouden kunnen doen.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het verhaal is vlot geschreven. Het boek heeft ruim 500 bladzijdes en dat schrok me af, maar het verhaal blijft je trekken en de 500 blz. lezen lekker weg. Door de flasbacks kreeg ik als lezer inzicht in wat er in het verleden gebeurd is en hoe de karakters zich hebben ontwikkelt tot hoe ze nu zijn.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Slaughter mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Je hebt er een lezer bij!

Anneke
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik vind de plot zoals altijd weer goed in elkaar steken. Dat is voor mij ook wat de boeken van Karin Slaughter zo goed maakt, haar plots zijn altijd moeilijk te doorgronden, goed opgebouwd en er zijn geen plotgaten te bekennen. In dit boek heeft ze gebruik gemaakt van heden en verleden waarbij het raakvlak een zaak uit het heden is die gelinkt kan worden aan een cold case. Deze verhaallijnen komen steeds dichter bij elkaar waardoor heel gedoseerd stukjes van de plot worden weggegeven totdat uiteindelijk alles op zijn plaats valt. Ongeveer honderd pagina’s voor het einde van het boek bekroop me bij een personage een vreemd gevoel en uiteindelijk bleek dit te kloppen. Alsnog zag ik de totale omvang van de ontknoping niet aankomen, dit bleek zoals altijd toch weer gruwelijker te zijn dan verwacht.

Vanaf het begin heeft Verzwegen me het verhaal in getrokken. Het is een lijvig boek maar elk moment dat ik kon missen zat ik in het verhaal, het was erg moeilijk weg te leggen. Niet alleen omdat het weer fijn was om over Will en Sara te lezen, maar vooral om het verhaal zelf. De schrijfstijl van Karin Slaughter kan heel gedetailleerd zijn, maar nooit zodanig dat ik mijn aandacht verlies. Soms denk ik dat haar boeken wel wat dunner zouden kunnen, maar wanneer ik dan nadenk over wat er weggelaten zou kunnen worden zou ik dit ook niet kunnen zeggen. Alles wat ze schrijft lijkt relevant, waardoor het totale verhaal heel fijn leest. Er zit ook humor in haar stijl en dat vind ik heel leuk. Vanwege de gecompliceerdheid van de plot is het wel belangrijk om je hoofd erbij te houden tijdens het lezen anders zit je constant terug te bladeren.
    Ik vind de boeken van Karin Slaughter geloofwaardig en realistisch. Geen idee of dit ook echt zo is, maar het lukt haar iedere keer weer om mij te laten geloven dat wat zij schrijft echt mogelijk is. Tegelijkertijd vind ik de boodschap over het geweld dat vrouwen ten deel valt duidelijk aanwezig en iedere keer weer goed uitgewerkt. Hierdoor zijn haar boeken ook schrijnend, aangrijpend en vaak ontroerend.

Ik vind alle boeken die Karin Slaughter schrijft de moeite waard, waarbij het ene boek het andere niet is. Verzwegen vind ik weer zo’n boek waarbij er een goede balans is gevonden tussen de opbouw van het verhaal, de levendigheid van de personages en de aanwezige spanning. Echt uniek is het verhaal niet, al vind ik de aard van het geweld en de heftigheid ervan wel weer van een aparte soort.
    Hoewel ik Will en Sara nog lang niet zat ben zou ik aan de auteur willen vragen of ze een nieuwe serie zou willen overwegen met nieuwe hoofdpersonen. Opnieuw beginnen met iets kan voor een auteur net zo leuk zijn als voor de lezers.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.