Home Forums Leesclub 168: Verzwegen Verzwegen, Na het lezen #1

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1959
    #29224 |

Vragen ThrillZone leesclub Verzwegen                                   

+++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ SPOILERS WORDEN VERWIJDERD!! +++++ 

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeelBeoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? 

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    3. Verzwegen is de tiende thriller met Will Trent in de hoofdrol die is verschenen, ga je na het lezen van Verzwegen de eerdere Will Trent-verhalen en eventuele volgende ook lezen?
    Biareb
    Bijdrager
    Post count: 4

De karakters
    1. Omdat dit het 10e deel is vind ik de karakters niet meer heel erg evolueren en verwacht ik dit ook niet. Alleen Will vind ik groeien in zijn omgang en relatie met Sara en in andere contacten.
    2. Sara en Will zijn mijn favoriete personages. Vooral de wisselwerking tussen beiden vind ik mooi. Verder vind ik Sara een stoer en krachtig mens.
    3. Nee, ik zou geen personage willen veranderen. Vind de karakters mooi zoals ze zijn en ook in wisselwerking met elkaar.

De auteur
    4. Absoluut! De stijl vind ik krachtig, duidelijk en soms grof, wat past bij de verhaallijn.
    5. Beeldend, ik zit altijd helemaal in haar verhalen en het is net of ik het zelf meemaak.
    6. Ik heb alle boeken van Karin Slaughter. De delen hiervoor heb ik zeker gelezen en ik zal een vervolg ook absoluut weer lezen. Ik denk er zelfs over om weer bij deel 1 te beginnen.

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 69

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    De karakters evolueren door de ervaring die zij als mens opdoen.
    Heb je een favoriete personage?
    Niet echt Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? 
    Nee, de karakters zijn bepaald door de schrijfster

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?Ja de schrijfstijl bepaalt het verhaal en zorgt ervoor of een verhaal je boeit of niet.
    Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Een stijl waarbij mijn eigen fantasie zijn gang kan gaan. Makkelijk lezende stijl.
    Verzwegen is de tiende thriller met Will Trent in de hoofdrol die is verschenen, ga je na het lezen van Verzwegen de eerdere Will Trent-verhalen en eventuele volgende ook lezen?
    Zeker weten dat ik een volgend boek ga lezen. Het leest als een televisieserie.
    Maar eigenlijk ben ik ook wel benieuwd of Karen iets anders kan bedenken.

Anneke
    Bijdrager
    Post count: 15

De personages Sara en Will ontwikkelen zich in elk boek wel weer iets. In dit boek vind ik dat Will wat meer ruimte voor zichzelf op eist in plaats van alleen maar als een verliefde puber alles te accepteren wat Sara doet en zegt. Op haar beurt moet Sara eens afdalen van haar troon en meer nadenken over wat haar gedrag voor invloed heeft op Will. Faith vind ik een leuk personage en Will spreekt me al vanaf het begin enorm aan. Waarschijnlijk omdat hij zo’n gekwelde, onzekere maar toch stoere ziel is. Sara daarentegen weet me in elk boek wel tegen de haren in te strijken. Soms vind ik haar irritant, verwaand en familieziek. Dit vind ik tegelijkertijd ook erg leuk, omdat personages niet per definitie sympathiek hoeven te zijn. Het hebben van verschillende karaktertrekken is juist veel realistischer. Als ik dan toch iets zou mogen veranderen dan zou dat aan Sara zijn. Of Amanda, zij mag wat mij betreft wat vaker haar (positieve) gevoel naar Will toe laten zien.

Ik vind de schrijfstijl van Karin Slaughter een van de redenen waarom ik haar boeken zo goed vind. Ze schrijft realistisch, to the point en niet te gedetailleerd (als in langdradig). Haar stijl laat zien dat ze zich heeft verdiept in waarover ze schrijft en door een juiste balans tussen deze feiten en de actie wordt het geheel erg meeslepend. Ik vind het moeilijk om haar boeken weg te leggen wanneer ik eenmaal begonnen ben.

De eerdere delen hoef ik niet te lezen, dat heb ik al gedaan. Als mijn nog te lezen stapel niet zo vreselijk hoog was zou ik ze allemaal weer opnieuw willen lezen. Elk boek van Karin Slaughter pak ik op en zeker een nieuw boek over Will en Sara. Wat mij betreft verveelt het nog steeds niet.

corina n
    Bijdrager
    Post count: 9

De karakters.
    Will vind ik wel gegroeid,met name in de omgang met anderen.
    Ik vind de verhaallijn met Sara en Will wel mooi .Ook qua karakter zijn het sterke persoonlijkheden met ieder een heftig verleden. Daarentegen vind ik Faith ook een geweldig personage.
    Aan de personages zou ik niets willen veranderen, het is juist mooi hoe we ze in de verschillende delen juist zijn gaan kennen.
    De auteur.
    de schrijfstijl past helemaal bij het boek,het maakt het spannend
    Het boek was voor mij weer een echte Karin Slaughter,duidelijk, spannend en sommige gebeurtenissen best gruwelijk/heftig beschreven. En dan ook het stukje romantiek erin Vooral de spanning weet ze voor mij goed op te bouwen, het klopt gewoon.
    Alle eerdere delen heb ik al gelezen,dus zeer zeker ga ik volgende delen ook lezen,ik kan niet wachten

CarindW
    Bijdrager
    Post count: 23

De karakters.
    Op de vraag over het evolueren van de karakters het volgende.
    Ik vind Will sociaal wat sterker worden. Sara zachter, zit beter in haar vel, heeft dingen verwerkt. Amanda is harder, zakelijker geworden.
    Het is lastig om een favoriet personage te benoemen. Door alle boeken heen heb ik erg meegeleefd met zowel Sara als Will. Ik denk dat ik nu in dit boek het meest met Will meeleef, hij spreekt me dus het meeste aan. Ook heb ik het idee dat er in een volgend boek nog een heel stuk verwerking van zijn traumatische verleden gaat komen.
    Misschien zou ik in een volgend boek Faith weer iets meer in de verhaallijn verwerkt willen hebben.

Vragen over de auteur.
    De schrijfstijl past goed bij het verhaal. Knap hoe de auteur een boek kan schrijven dat je vanaf de eerste bladzijde zo spannend dat je het bijna niet weg kunt leggen.
    De schrijfstijl van Karin Slaughter vind ik meeslepend,intrigerend en soms ook wat romantisch. Bovenal zijn de boeken megaspannend en de verhaallijnen goed opgebouwd. Het springen van verleden naar heden vond ik echt een toevoeging in dit boek.

Verzwegen is de tiende thriller met Will Trent in de hoofdrol die is verschenen, ga je na het lezen van Verzwegen de eerdere Will Trent-verhalen en eventuele volgende ook lezen?
    Ik heb alle boeken gelezen van Karin Slaughter dus ik ben helemaal bij. Kijk alweer uit naar het volgende boek.

Margriet
    Bijdrager
    Post count: 13

De karakters
    Ik vind vooral Will erg gegroeid. Vind hem nu een sterker karakter. Hij blijft zijn best doen voor Sara die erg in haar vorige relatie blijft hangen vind ik.
    Ik heb net echt een favoriet personage.
    Allemaal hebben ze hun eigen karakter.
    De auteur
    Ik vind alle boeken van Karin Slaughter
    Spannend vanaf bladzijde 1. Je zit gelijk in het verhaal. Ik houd niet van boeken waarin het een wirwar is van personages. Dan haak ik af.
    Ik heb al haar boeken gelezen en ik hoop dat ze nog veel boeken zal schrijven. Ik kan niet wachten…

heijnen
    Bijdrager
    Post count: 37

1. ik vind dat het karakter van Will gegroeid is. Hij laat, weliswaar met moeite, meer van zijn gevoelens en gedachten
    zien.
    2. Sarah is mijn favoriete personage. Ze is heel goed in haar werk, dat niet altijd gemakkelijk is, maar ze is ook een
    vrouw die steun en liefde nodig heeft.
    3. ìk het personage van Amanda iets minder zakelijk maken. Zonder de hele tijd die telefoon in haar handen.

4. de schrijfstijl vind ik ontzettend goed. Die past echt bij het verhaal. Dit is een van de redenen waarom ik graag
    de boeken van Karin lees.
    5. de schrijfstijl van Karin Slaughter vind ik meeslepend en spannend. Ik kon bijna niet stoppen met lezen.
    6. de eerdere verhalen van Will Trent heb ik allemaal gelezen en eventuele volgende ga ik zeker ook lezen.

Marjoleine
    Bijdrager
    Post count: 38

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? De meeste karakters staan al gelijk stevig. Alleen Sara zie je gedurende het verhaal vordert veranderen.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Will, omdat hij standvastig is. Zijn principes, daar blijft hij bij.
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, ze zijn goed zoals de schrijver het bedoeld heeft.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, dit is hoe een thriller goed in elkaar zit.
    Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d. Erg beschrijvend. Je ziet de gruwelijkheden zo voor je.
    Verzwegen is de tiende thriller met Will Trent in de hoofdrol die is verschenen, ga je na het lezen van Verzwegen de eerdere Will Trent-verhalen en eventuele volgende ook lezen? Ja zeker!

Rixt
    Bijdrager
    Post count: 14

De karakters
    Ik heb wel sterk het gevoel gehad dat de karakters evolueren. Wat ze allemaal meemaken dragen ze met kracht en zo kunnen ze steeds beter met situaties omgaan weten hoe te “handelen”. Mijn favoriete personage is Sara wat zij allemaal al meegemaakt heeft en dan nog zo sterk zijn petje af! Ik zou persoonlijk geen personage veranderen Karin Slaughter weet ze voortreffelijk neer te zetten.

De auteur
    Ja de schrijfstijl past zeker bij het verhaal ze schrijft gruwelijk en in up tempo ik hou er van je wilt steeds maar verder lezen. Ik vind haar schrijfstijl gruwelijk meeslepend. Ik heb alle delen al gelezen en ben van plan ooit weer eens bij deel 1 te beginnen want metertijd vergeet je toch bepaalde details.

Sanne Scholten
    Bijdrager
    Post count: 16

De karakters
    Omdat Verzwegen het zoveelste deel van een serie is, zie je in de loop van de serie de karakters van de personages evolueren. In dit afzonderlijke boek zie ik dat niet zo sterk. Wel krijg je door de terugblikken naar het verleden een beter beeld van hoe Sara is geworden wie ze nu is. Sara is en blijft mijn favoriete personage. Ondanks alles wat ze heeft meegemaakt, is ze een sterke vrouw. Toch heeft ze ook minder goede kanten en dat geldt voor alle personages. Ze hebben allemaal goede en slechte eigenschappen dat maakt ze menselijk. Ik zou dus aan geen enkel personage iets willen veranderen.

De auteur
    Ik vind dat de schrijfstijl bij het verhaal past. Het boek leest erg prettig: realistisch, af en toe gruwelijk en met de juiste diepgang: niet de langdradig en gedetailleerd, maar ook niet te oppervlakkig. Karin laat haar personages tot leven komen.Ik zou haar schrijfstijl beschrijven als meeslepend, zonder sentimenteel te worden. Ik heb de eerdere Will Trent-verhalen allemaal gelezen. En de eerdere Sara Linton-verhalen ook. Waarom wordt zij toch steeds vergeten? Zij was er lang voordat Will Trent in beeld kwam! Hoe dan ook: de volgende Slaughter ga ik zeker ook lezen, waar het boek ook over gaat…

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 27

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Voor mij evolueren de karakters zeker, maar dat is dan vooral op te merken bij Sara en Will en hun relatie naar mekaar toe. Omdat er zoveel verschillende personages in voorkomen is het waarschijnlijk niet evident om ook nog andere karakters te laten evolueren.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Faith spreekt me het meeste aan. Haar karakter is uitgewerkt als een liefdevolle mama en vrouw, die ook haar mannetje kan staan in de politiewereld maar wel weet wanneer de gevoelige kant naar boven komt.
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Karin Slaughter heeft alle karakters zodanig getypeerd dat je in elk personage wel iets terugvind van mensen die je zelf kent. Deze herkenning maakt dat het boek naar een hoger niveau getild wordt, goed wetende dat dit enkel kan doordat het een onderdeel is van een (reeds lange) reeks boeken. Tijdens het lezen merk je wel dat de personage veel meer diepgang hebben dan in een alleenstaand boek. Maar het stoort niet wanneer je de voorgaande boeken niet zou gelezen hebben. Op een subtiele manier wordt het verleden aangehaald zodat elke ‘nieuwe’ lezer opnieuw mee kan met het verhaal, zonder dat de ‘geroutineerde’ Karin Slaughter-lezer zich aan eindeloze herhalingen stoort.

De auteur

4. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Deze schrijfstijl past helemaal bij het verhaal. Een oude zaak wordt opnieuw behandeld waarbij de flashbacks terugkeren naar de periode dat de personages toen ook dezelfde misdaad aan het onderzoeken waren.
    5. Kun je de schrijfstijl van Karin Slaughter specifiek beschrijven; bijvoorbeeld filmisch, meeslepend, staccato o.i.d.
    Karin Slaughter neemt je op een rustige manier mee in het verhaal, maar drijft het tempo naar het einde van het boek zodanig op dat je op het puntje van je stoel steeds maar verder wil lezen. In het begin is het eerder vertellend, naar het einde toe raast het verhaal als een trein vooruit.
    6. Verzwegen is de tiende thriller met Will Trent in de hoofdrol die is verschenen, ga je na het lezen van Verzwegen de eerdere Will Trent-verhalen en eventuele volgende ook lezen?
    Ik las al een aantal boeken van Karin Slaughter, en vond deze steeds zeer goed. Alle anderen staan dus ook op mijn ‘wil-ik-lezen-lijstje’. De reeks over Sara of over Will maakt voor mij geen verschil, ik vind ze allen goed geschreven.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.