Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 093 Verknipte tegenstander Verknipte tegenstander, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 120

Ik kom geen opmerkelijke citaten tegen, het boek leest prettig en vlot. Er is genoeg spanning aanwezig om me de hele tijd geboeid te houden.
    De verhaallijn ontwikkelt zich prima, ik heb geen idee welke kant het op zal gaan, ik blijf lezen.
    Een spellingsfout die ik tegen ben gekomen op blz 117: “Het is een wijs man die zijn geduld bewaard.” Bewaart moet met een t. Nog een andere fout die ik zag maar vergeten heb te markeren in het ebook, was brandden terwijl het branden moest zijn.
    Maar het boek is heerlijk om te lezen. Complimenten aan Melissa Skaye!

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Ik ben geen opmerkelijke citaten tegengekomen
    De verhaallijn zit goed in elkaar, dat had ik ook verwacht. Het is onvoorspelbaar welke kant het op gaat. Mooi dat er ook weer een stukje uit het verleden van Sanne in verwerkt zit. Dit draagt bij om de serie als een mooi geheel te zien.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 161

Ik ben gisteren pas begonnen in het boek omdat ik eerst nog het vorige boek uit de reeks heb gelezen. Dat vond ik dan weer echt een heftig boek dat ik het eventjes moest laten bezinken. (Heftig maar wel heel goed!)

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Opmerkelijke citaten voorlopig niet. Maar zowel in het vorig boek als dit boek komen er zulke heftige verhaallijnen in voor. De delen 1-3 heb ik nog niet gelezen maar ga het zeker nog doen. Ik wou gewoon eventjes kwijt dat het soms echt aangrijpend is. Dus het is wel degelijk zeer goed geschreven aangezien ik zo meeleef met bepaalde personages.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Net als in het vorig deel is er een verhaallijn in het verleden en een in het heden. Ben erg benieuwd waar het toe leidt.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 98

1. Ik ben tot nu toe nog geen opmerkelijke resultaten tegengekomen.
    2. Toen ik wist dat ik mee mocht doen met deze leesclub ben ik Verminkte Toekomst opnieuw gaan lezen, om zo helemaal in dit verhaal te zitten.
    Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het was heerlijk om het boek na anderhalf jaar te herlezen én dit boek is een goed vervolg waardoor ik, als er iets uit het verleden wordt aangehaald, meteen weet waarover het gaat.
    De verhaallijn in dit boek is,zoals ik had verwacht,weer erg goed.
    3.Geen spellingfouten o.i.d. gezien.

MariekeLeest
    Bijdrager

Wat mij opviel: heel veel namen met Y!! Tys, Nyk, Nynke, Ytsje. Is dat typisch van de streek misschien? Of puur toeval?

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 87

Wat mij opviel: heel veel namen met Y!! Tys, Nyk, Nynke, Ytsje. Is dat typisch van de streek misschien? Of puur toeval?

Ja, haha, zo achter elkaar is het wel veel. Ytsje won een rol in dit deel en komt uit Friesland. Al zoekende naar namen uit die provincie merkte ik ook op dat er veel y’s zijn. Alleen Nynke is stom toeval.

MariekeLeest
    Bijdrager

Ja, haha, zo achter elkaar is het wel veel. Ytsje won een rol in dit deel en komt uit Friesland. Al zoekende naar namen uit die provincie merkte ik ook op dat er veel y’s zijn. Alleen Nynke is stom toeval.

Oh wat leuk zeg om een personage in een boek te winnen! Overigens was het niet als kritiek bedoeld maar nadat Nynke al opviel en nadien Ytsje er ook bij kwam, wou ik het even kwijt. :-D. Ik ben ondertussen in de helft. Het leest heel vlot weer!

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

Voor mij mijn eesrte boek van Melissa. Ik vind haar schrijfstijl prima maar ik mis het wel dat ik het voorgaande boek niet heb gelezen. Volgens mij zou ik dan meer van dit boek genieten. Dus eigenlijk ervaar ik hetzelfde als Christy. Het verhaal pakt me nog niet hoewel ik al over de helft ben, ik mis teveel info…..jammer

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 87

Voor mij mijn eesrte boek van Melissa. Ik vind haar schrijfstijl prima maar ik mis het wel dat ik het voorgaande boek niet heb gelezen. Volgens mij zou ik dan meer van dit boek genieten. Dus eigenlijk ervaar ik hetzelfde als Christy. Het verhaal pakt me nog niet hoewel ik al over de helft ben, ik mis teveel info…..jammer

Ik vind dit ook ontzettend jammer. Zeker voor jullie leesplezier. Dit is deel 5 en vooraf deel 4 kennen is echt van belang. Inderdaad mis je bepaalde dingen. Ik hoop van harte dat jullie beide er toch nog in weten te komen, maar mijn schrijfhart vreest het ergste…

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 59

Ik vind dit ook ontzettend jammer. Zeker voor jullie leesplezier. Dit is deel 5 en vooraf deel 4 kennen is echt van belang. Inderdaad mis je bepaalde dingen. Ik hoop van harte dat jullie beide er toch nog in weten te komen, maar mijn schrijfhart vreest het ergste…

MariekeLeest
    Bijdrager

Er komt inderdaad erg veel in dat een vervolg is op het vorige boek. Ontzettend blij dat ik het boek ervoor nog gekocht heb. Het was trouwens erg goed.

MariekeLeest
    Bijdrager

Ik heb het boek uitgelezen. Wat een pageturner weer.
    Enkele opmerkingen over de taal.
    Op pg. 170 staat er: ze had geen heel mooi gezicht, ondanks alle make-up. Of wellicht was dat er juist debet aan. Geen idee wat debet betekent in deze zin. Nou ja ik kan het er wel uithalen maar had dit nog nooit gehoord.

Pagina niet genoteerd maar ergens staat er: ‘ik heb een tik en dat is dat ik altijd kijk hoeveel mensen er in de wachtruimte zitten.’ Moet dat niet ‘een tic’ zijn? Of kan ‘tik’ ook in dit geval?

De verhaallijn: gelijkaardig aan het vorige boek. Er is een verhaallijn in het heden en een in het verleden. Op het eind komt het samen maar OMG wat was de ontknoping uiteindelijk nog een grotere verrassing.

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Opvallende citaten ben ik niet echt tegengekomen.
    Ik ben. Lij dat ik VT4 vóór dit boek gelezen heb (eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik ze de voorbije tien dagen alle 4 gelezen heb, nou ja, alle 5 me5 dit boek erbij) want ik denk dat he5 anders moeilijk was om te volgen daar het er echt op verder borduurt.

Het is boeiend om te ontdekken hoe de verhaallijnen samenkomen. Echt een spannend verhaal!

Spellingsfouten gaan soms wel aan mij vooorbij, omdat ik af en toe twijfel. Maar dat komt doordat ik al 20 jaar in het buitenland woon, en veel van mijn correspondentie in Frans, Engels of Duits is.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 118

1.Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Het boek heb ik ondertussen al uitgelezen, maar ik ben geen opvallende citaten tegengekomen. Ik vind de verschillende hoofdstukken wel fijn.

2.Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Het verhaal gaat heel vlot, spanning is mooi opgebouwd. Maar ik mis de voorkennis…

3.Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Hier en daar een kleinigheidje tegengekomen, maar op zich niet storend.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Tijdens het lezen- Wat me opvalt. Eigenlijk na de voor mijn idee incomplete introductie van de voorgeschiedenis en de personages kwam ik erachter dat dat waarschijnlijk komt omdat de meesten van jullie de hele serie al hadden gelezen. Misschien deels eigen schuld dat ik me niet dusdanig verdiept had om te ontdekken dat dit deel 5 van de serie is. Alle personages hebben dus al het een en ander meegemaakt en dat werd dus niet heel uitgebreid verteld in het begin van dit boek. Geeft niet , het leest evengoed prettig alleen was het voor mij een beetje warrig om iedereen in razend tempo te leren kennen zeg maar. het duurde deze keer dus iets langer dan gebruikelijk voordat ik het uit had.

Het verhaal ontwikkeld zich geniaal. Een aantal verhaallijnen lijken eerst niet zo veel met elkaar te maken te hebben maar toch word je als lezer wel attent gemaakt op het feit dat dat toch misschien wel het geval is, dat bouwt spanning op.

Geen spelfouten, en prettig leesbaar.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.