Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 093 Verknipte tegenstander Verknipte tegenstander, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #17082 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 78

Mijn stukje dat ik gisteravond had geschreven is verdwenen… Ga ik het gewoon nog een keer schrijven 😃

Ik ben op bladzijde 150 en zit weer te genieten. Wat is het weer een goed boek van Melissa. De onderhuidse spanning is goed aanwezig en ik ben benieuwd hoe alle verhaallijnen bij elkaar komen.

Ik ben één zin tegengekomen die ik wat vreemd vind… Op bladzijde 126/127 staat: “Hij haakte zijn ogen in die van Sanne”… Dat kan niet en al helemaal niet met glas ertussen… 😀
    Verder heb ik geen opmerkingen.

Het is trouwens wel een aanrader (eigenlijk een must) om eerst Verminkte toekomst te lezen, omdat ik denk dat dit boek anders wat moeilijker te volgen is…

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 87

Ik ben één zin tegengekomen die ik wat vreemd vind… Op bladzijde 126/127 staat: “Hij haakte zijn ogen in die van Sanne”… Dat kan niet en al helemaal niet met glas ertussen…

Het is trouwens wel een aanrader (eigenlijk een must) om eerst Verminkte toekomst te lezen, omdat ik denk dat dit boek anders wat moeilijker te volgen is…

Hoi Nancy,

Blij dat je geniet! Inderdaad is VT4 kennen voor je VT5 leest, wel aan te raden. Ik zie enkele deelnemers die niet eerder iets van mij hebben gelezen en moet zeggen dat ik dus wat bang ben dat een en ander niet goed wordt begrepen, ik hoop er dus het beste van.

Wat de zin betreft, daarmee bedoel ik dat hij Sanne diep in de ogen kijkt en dat kan ook door het glas heen. Ik ben dus benieuwd wat jij er vreemd aan vindt 🙂

Nancy Lutz
    Bijdrager

Ik ben één zin tegengekomen die ik wat vreemd vind… Op bladzijde 126/127 staat: “Hij haakte zijn ogen in die van Sanne”… Dat kan niet en al helemaal niet met glas ertussen…

Hoi Nancy,

Blij dat je geniet! Inderdaad is VT4 kennen voor je VT5 leest, wel aan te raden. Ik zie enkele deelnemers die niet eerder iets van mij hebben gelezen en moet zeggen dat ik dus wat bang ben dat een en ander niet goed wordt begrepen, ik hoop er dus het beste van.

Wat de zin betreft, daarmee bedoel ik dat hij Sanne diep in de ogen kijkt en dat kan ook door het glas heen. Ik ben dus benieuwd wat jij er vreemd aan vindt 🙂

Hoi Melissa, ik denk dat ik het dan te letterlijk neem. Misschien dat ik dan inderdaad “hij keek diep in haar ogen” zou schrijven, maar ik ben geen schrijfster 😀😀

Melissa Skaye
    Bijdrager
    Post count: 87

Hoi Nancy,

Wat de zin betreft, daarmee bedoel ik dat hij Sanne diep in de ogen kijkt en dat kan ook door het glas heen. Ik ben dus benieuwd wat jij er vreemd aan vindt

Hoi Melissa, ik denk dat ik het dan te letterlijk neem. Misschien dat ik dan inderdaad “hij keek diep in haar ogen” zou schrijven, maar ik ben geen schrijfster

Laten we het er maar op houden dat ik het moment eens anders wilde formuleren 😛

Patricia Frederiks
    Bijdrager
    Post count: 3

1. Ik ben nog geen opvallende citaten tegengekomen ben nu op blz 79.

2 . Verhaallijn, ik voel dat ik meegezogen wordt in het verhaal, ben steeds benieuwd hoe het verder gaat

3.spelling fouten niet opgemerkt nog.

4 wat ik fijn vind in een boek zijn de aangegeven hoofdstukken , de hoofdstukken zijn niet te lang, dat leest prettig dan een hele lange tekst voordat het volgende hoofdstuk weer begint .

Ik ga weer met plezier verder lezen

Nancy Lutz
    Bijdrager

Ik heb het boek uit. Wat een geweldig verhaal was het weer. Ik heb erg genoten. Ik ga dit weekend de recensie schrijven.

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 27

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Nog niet tegengekomen.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Ja ik kan het boek niet meer wegleggen.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ik lees het met veel plezier en ben nog niks geks tegengekomen.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 59

1. Nu 28 hoofdstukken gelezen. Er is eigenlijk niets opvallends bijgebleven tot nu toe. Behalve dan misschien de keuze die Tys maakt nadat hij erachter komt wat zijn moeder in zijn auto heeft achter gelaten. Niet echt een logische keuze.

2. Het verhaal ontwikkeld zich op een manier die logisch en verwacht is. Een opbouw die steeds wisselt tussen heden en verleden had ik niet direct verwacht omdat ik niet eerder iets heb gelezen van Melissa Skaye.

Tot op heden heb ik niet het gevoel belangrijke informatie te missen uit eerdere delen. Het leest soepel weg en er zijn geen vraagtekens ontstaan.

3. Er is me tot op heden niet opgevallen wat raar of voor het gevoel fout is.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 210

Ik begin er vnvd in, mss niet zo’n goed idee voor mijn nachtrust, maar dat zien we morgen dan wel 🙂

Lizzie
    Bijdrager

Het verhaal loopt zoals verwacht, wat ervoor zorgt dat ik steeds verder wil lezen. Gelukkig is er vanavond voetbal op tv en kan ik mooi verder lezen.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 44

Ik merk dat ik er moeilijk in kan komen. Het verhaal begint voor mijn gevoel heel abrupt en ik heb het idee dat ik voorkennis mis om alles goed te kunnen volgen. Als ik de reacties hier lees lijkt dit te kunnen kloppen omdat ik het voorgaande boek niet heb gelezen. Maar ik ben nog niet zo heel ver in het boek en geef de moed nog niet op, wellicht word ik nog meegezogen 🙂

Lizzie
    Bijdrager

@christy oei wat jammer. Want dit deel is echt volledig gebaseerd op de gebeurtenissen van het vorig boek, het is echt een soort vervolg.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 35

Het verhaal loopt heel vlot , de spanning wordt goed opgebouwd, precies zoals ik hoopte, heb het eerdere boek ook niet gelezen maar heb geen probleem met het verhaal.
    Let niet zozeer op spellingfouten.

Lizzie
    Bijdrager

Hij is uit. Wow weer prachtig geschreven. Iemand die weet of de releasedatum van deel 6 al gekend is?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.