Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 093 Verknipte tegenstander Verknipte tegenstander, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #17090 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Melissa Skaye  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 210

De plot

Wat vind je van het plot?

Vreed plot, vreed verleden, bevat de nodige emoties en spanningen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?

De spanning van het plot is zo opgebouwd dat je op het puntje van je stoel zit tot de ontknopping. Prachtig gedaan opnieuw!

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Hoe meer het boek vorderde hoe meer het tipje van de sluier werd opgelicht in het begin had ik de ontknopping en de wending zeker niet verwacht. Melissa heeft me hier aangenaam mee verrast.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Van begin tot het einde zat ik op het puntje van me stoel en vergat ik de omgeving rond me.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Skaye heeft een schrijfstijl die ervoor zorgt dat je als lezer gans het verhaal door geboeid bent.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Dit boek

Het verhaal is geloofwaardig en aangrijpend het zijn dingen die jammerlijk genoeg in het echte leven ook gebeuren. Dus goed neergezet.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

Ik verglijk Skaye altijd met Karin Slaughter hou van de opbouw van haar verhalen en de geloofwaardigheid en de real crime die ze er in verwekt. De boeken van haar zijn echt iets waar ik als lezer altijd naar uitkijk. Nog tot oktober 2019 wachten op het volgende deel vind ik heel lang 🙂 Mijn advies vlugger een nieuw boek uitbrengen en ons niet zolang laten wachten 😉

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 59

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    Redelijk voorspelbaar. Ik voelde al vrij snel aankomen welke kant e.e.a. op ging. Ook is iedereen misschien net iets te veel bij elkaar betrokken waardoor het wat “toevallig “ overkomt allemaal.
    De familiebanden en de plannetjes van de broer en zus van Tys daarentegen zijn wel goed uitgewerkt en goed doordacht. Op het voorspelbare na zeker een mooi plot.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Zoals hierboven eigenlijk al aangegeven een beetje voorspelbaar. De opbouw is wel mooi en sterk gedaan en nodigt uit tot doorlezen.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? 
    Ja. Niet vanaf het begin. Maar ruim voor het eind zag ik wel aankomen wat er aan de hand was en wat de ontknoping zou zijn.

Algemeen
    1.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht
    Ondanks dat ik snel door had hoe de zaken er voor stonden is van begin tot eind boeiend en interessant om te lezen.
    2.Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het is op een aangename manier geschreven zonder moeilijk taalgebruik. Geen enkele keer heb ik terug moeten lezen om iets beter te begrijpen. Heel prettige stijl met een aangename snelheid van gebeurtenissen.
    3.Stel….Melissa Skaye  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Het heeft vanalles in zich eigenlijk. Een aantal gebeurtenissen zijn zeker geloofwaardig omdat ze in werkelijkheid zeker gebeuren.

Dit boek
    1.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is geen uniek boek omdat veel boeken iets van deze opbouw weg hebben. Familie, wraak, justitie etc. Maken ook vaak onderdeel uit van boeken.
    2.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Omdat het boek me eigenlijk best goed is bevallen zou ik niet teveel anders doen. Het enige is om misschien meer verrassing in het plot in te bouwen. Maar het kan ook toeval zijn dat ik het hier zo snel door had. Ik ga zeker ontdekken of dat bij de andere boeken ook zo is

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

De plot

Het plot was super! Een mooi spannend verhaal dat goed is opgebouwd en niet te voorspellen is. Het einde had ik niet zien aankomen. Geleidelijk aan kom je tot de ontknoping. Het boek houd je van begin af aan in zijn greep.

Het was zeker een boeiend verhaal en had zeker mijn volle aandacht. Ik kon het moeilijk wegleggen. De schrijfstijl is heerlijk, lekker vlot, begrijpelijk geschreven.
    Ik typeer het boek als onvoorspelbaar omdat je niet ziet aankome welke wending het verhaal krijgt. Dus onvoorspelbaar in zeer positieve zin.

Het boek is zeker specifiek. Het is als standallone te lezen maar als je de serie kent ervaar je het als een geheel.
    Mijn advies: ga zo door!

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 147

De plot

Verrassend. Ik had wel enigszins verwacht dat de beide verhaallijnen zouden samenkomen maar de wendingen waren onverwachts.

Een verhaallijn in het heden en een in het verleden. Beide verhaallijnen komen op het eind samen.

Nee… nou ja af en toe geraak je een stapje verder dan de personages maar dan gebeurt er weer iets dat je niet ziet aankomen.

Algemeen

Absoluut. Op het moment dat je aandacht dreigt te verslappen komt de schrijfster weer met iets af en dan kom je ps enkele hoofdstukken later te weten wat er precies aan de hand is. Zo blijf je steeds aandachtig.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettig leesbaar. Af en toe wat de indruk van gesproken taal. Maar het stoort mij persoonlijk niet.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Ik zou ongeloofwaardig willen zeggen. Helaas zijn er echt mensen die zo verknipt zijn…

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik vind het wel uniek ivm die 2 verhaallijnen. Waarbij er nogal ver teruggegaan wordt in het verleden.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik hoop dat tys niet net zo verknipt wordt als zijn vader/familie in een eventueel vervolg. Laat me geloven dat het goede de bovenhand houdt!! 😉

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 147

Het boek is zeker specifiek. Het is als standallone te lezen maar als je de serie kent ervaar je het als een geheel.
    Mijn advies: ga zo door!

Ik vind dit boek eigenlijk ver van een standalone. Het vorige boek is zeker wel als standalone te lezen mazr voor dit boek is toch echt wel voorkennis vereist. Want er wordt veel teruggegrepen naar het vorige boek.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 108

De plot

De plot zit goed in elkaar en was heel verrassend. De verhaallijnen komen op het eind bij elkaar. Dat had ik wel verwacht, maar de manier waarop vond ik onvoorspelbaar. Dus een hele goede opbouw die blijft boeien tot het eind.
    Ik had in grote lijnen dit einde wel verwacht maar vond er heel veel verrassende wendingen in zitten.

Algemeen

Het boek was vanaf het begin boeiend en had mijn volledige aandacht. Ik had absoluut geen moeite me te focussen en bleef geboeid lezen tot het eind.
    De schrijfstijl is prettig, niet moeilijk en zeker begrijpelijk.
    Als ik het eind niet had gelezen waarin Melissa Skaye vertelt dat de delen van het verhaal op ware gebeurtenissen geënt zijn, had ik het ongeloofwaardig gevonden. Nu getuigt het voor mij van heel knap constructiewerk waarin alles past en goed getimed is.

Dit boek

Dit boek is uniek door de serie waarin Verknipte Tegenstander al het 5e deel is. Het is nergens saai, de onderwerpen zijn weer nieuw en het is knap dat dezelfde hoofdpersonen zo blijven bloeien en ook hun ontwikkeling doormaken.
    Mijn advies zou zijn: nog meer delen in de VT-reeks. Er zijn nog zoveel combinaties te bedenken met de letters V en T.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 51

De plot :
    Ik vond het een interessant verhaal en knap zoals op het einde de verhaallijnen bij elkaar kwamen.
    Er zat een prima opbouw in, het einde was toch weer anders dan ik gedacht had. En dan bedoel ik niet het allerlaatste hoodstuk over Tys,want dat zag ik wel aankomen.

Algemeen :
    Omdat dit voor mij het eerste boek was wat ik van Melissa las, en het al snel duidelijk werd dat het een vervolgboek was, kostte het mij wel moeite om erin te komen en de verbanden te snappen. Jammer, advies voor anderen zou zijn : lees eerst het voorgaande boek.
    Volgens mij zou ik dan veel meer van het boek etc genoten hebben, en me waarschijnlijk verbaasd hebben over hoe Melissa alles bij elkaar brengt.

Dit boek :
    Zoals ik boven al schreef vind ik het lastig om een eerlijk oordeel over dit boek te geven. Ik mis gewoon te veel info om dit boek op waarde te kunnen schatten. Positief iets is (misschien?) dat ik het boek wel binnen 1 week uit had en wel ongeveer begreep wat de verbanden waren. Ik ben gewoon hebberig en wil alle info om de passages die over het verleden gaan te kunnen begrijpen.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 44

De plot

Mooi hoe de twee verhaallijnen elkaar gedurende het boek steeds nader komen tot blijkt dat ze eigenlijk heel erg met elkaar verweven zijn.

Aan de ene kant weet je dat de verhalen bij elkaar gaan komen, maar het is met zoveel spanning geschreven dat je er toch nieuwsgierig naar bent hoe dat gaat gebeuren.

Sommige dingen wel (bv Tys), andere dingen niet (de verwevenheid van de families Adema en Kracht).

Algemeen

Niet meteen vanaf het begin, ik had het gevoel dat ik voorkennis miste om meteen in het verhaal te komen. Toen ik wel in het verhaal zat kon ik het boek niet meer wegleggen.

Prettige snelle schrijfstijl. Makkelijk leesbaar.

Spannend, verrassend, snel, bijna niet te bevatten dat dingen echt gebeurt zijn uit het boek.

Dit boek

Het boek schijnt goed in de VT-reeks te passen dus in die zin is het niet specifiek, ik heb echter de andere boeken niet gelezen dus kan hier geen eigen oordeel over geven. Het boek is misschien niet heel specifiek, maar de uitwerking van het thema op het Friesche land is dat in mijn ogen wel.

Misschien is het fijn voor nieuwe lezers (zoals ik), een soort van inleiding op te nemen in het volgende VT boek zodat je meteen het verhaal in kunt duiken.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 78

De plot

Wat vind je van het plot? Ik vind het plot erg goed gevonden. Knap hoe Melissa alle verhaallijnen bij elkaar laat komen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Heel goed om de gedeeltes van verleden en heden bij elkaar te laten komen.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, ik had het totaal niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja, ik had vlak ervoor Verminkte toekomst gelezen en was zo benieuwd hoe het verder zou gaan met Emma en Sanne. Ik had soms moeite om het weg te leggen.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind dat Melissa een fijne schrijfstijl heeft.

Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Aangrijpend, spannend en af en toe romantisch, gezien de ontwikkeling van de relatie van Sanne en Will.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Persoonlijk vind ik ieder boek uniek. In thrillers vallen, uiteraard, altijd doden en opent de jacht op de moordenaar. Maar ieder verhaal wordt weer anders verteld.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Nee, ik kan geen advies geven. Alleen vragen of er een VT6 komt..

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 35

De plot
    Wat vind je van het plot? heel goed
    Het plot voldoet aan alle criteria van een goede thriller waarin alles elkaar goed opvolgt, spanning, nieuwsgierigheid naar wat er nog allemaal gaat gebeuren
    een klein beetje wel, aangezien de karakters van de personages;

Algemeen

Ja, moeilijk om weg te leggen

Heel vlot en begrijpelijk geschreven, de manier is prettig waardoor je steeds verder wil lezen

aangrijpend, spannend , ook realistische waardoor je meeleeft met de personages

dit boek

Het verhaal is heel realistisch en boeiend geschreven

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden
    Dat ze haar volgende boeken ook haar eigen stijl moet behouden.

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic

Ik geef het boek 5 sterren

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

De plot
    Wat vind je van het plot? Geniaal bedacht. alles lijkt in het begin kant nog wal te raken, althans de verhaallijnen met elkaar. En uiteindelijk blijkt het allemaal om verwantschap te gaan zelfs . je word als lezer lang in spanning gehouden en dat vind ik knap.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? lang spannend en dan uiteindelijk is het er. Bouwt spanning op en dat maakt dat je als lezer vast plakt aan het boek.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee , je loopt je gedurende het boek wel continue af te vragen hoe het zit maar dit zag ik niet helemaal aan komen.

Algemeen
    Nee in het begin dus niet omdat ik voorkennis mis. ik had liever de eerdere delen eerst gelezen want anders kom je er toch niet lekker in.

Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? In het begin is het dus even puzzelen met personages, wie is wie en wat is er al gebeurt maar erna is de schrijfstijl wel zeer prettig.
    Stel….Melissa Skaye  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Zeer spannend boek. Met goed ontwikkeld plot.
    Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? ja de zieke geest van diverse personages heb ik niet altijd zo ziek gelezen. De setting in Friesland gecombineerd met hoorn en Amersfoort zijn uniek.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

We want more please 🙂

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 102

De plot

1.Wat vind je van het plot?
    Het plot zit goed in elkaar en de 2 verhaallijnen komen samen.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    De spanning is zeker en vast mooi opgebouwd!

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Naarmate het einde naderde had ik het door, maar in het begin niet.

Algemeen

4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Zeker en vast!

5.Vind je de schrijfstijl van Melissa Skaye prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Een fijne schrijfstijl heeft ze.

6.Stel….Melissa Skaye vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Geloofwaardig en aangrijpend.

Dit boek

7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Ik weet niet met wie ik haar moet vergelijken. Maar ik hou van de verhalenopbouw van haar.

8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Melissa Skaye mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Doe zo verder!

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Spannend;fantastisch hoe alles bij mekaar komt!

Goed opgebouwd, het laat je raden naar het einde, ondankt het feit dat het op bepaalde plaatsen wel wat voorspelbaar is.

Ik vond het een geweldig einde,ook al had ik het deels wel zien aankomen.

Ik vond het een extreem boeiend verhaal en het hield me dan ook volledig in zijn ban. Het sluit dan ook naadloos aan bi jhet vierde boek van de VT reeks, wat ik toch wel het beste boek van de reeks vond.

Een zeer aaangename schrijfstijl, vlot leesbaar, zonder moeilijk taalgebruik!

Geloofwaardig, spannend

Ik vond het best wel een zwaar thema dat in het boek verwerkt werd, (of eigenlijk meerdere thema’s) en de onderlinge samenhang maakt dit een uniek verhaal, ook al sluit het aan op het vorige boek van deze reeks.

Vooral verder doen, ik geniet van deze boeken.

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 84

De plot

Goed, deels verwacht, grotendeels verrassend

goed opgebouwd. het wordt daardoor nog moeilijker om het boek weg te leggen.

deels wel maar toch ook weer verrassend hoe het uiteindelijk ging.

Algemeen

Zeker weten, ik heb genoten van het boek

Heel fijne schrijfstijl.

Onbegrijpelijk dat zulke dingen gebeuren maar helaas is het toch realistisch.
    Ze beschrijft het erg goed.

Dit boek

Zeker wel specifiek, dat er zulke zieke mensen zijn. Ze heeft het ook goed beschreven.

veel succes met VT6, ik kijk er naar uit!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.