Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 093 Verknipte tegenstander Verknipte tegenstander, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333
    #17088 |

Vragen ThrillZone leesclub Verknipte tegenstander

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? 

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Melissa Skaye vergelijkbaar?
    3. Is het lezen van  Verknipte tegenstander  voor jou aanleiding om eerdere boeken van Melissa Skaye alsnog te gaan lezen?
    Sander83
    Bijdrager
    Post count: 59

De karakters
    1.
    Voornamelijk Tys zie je van tiener doorgroeien. Ook Aly en Auke zijn natuurlijk veranderd, maar die heb je minder zien ontwikkelen omdat ze minder in het boek voorkomen.

2.
    Tys omdat hij buiten de rode draad die hij in het verhaal heeft in een situatie zit die verschrikkelijk is. De manier waarop hij er mee om gaat getuigd van kracht en lef. Hier is een mooi karakter door ontstaan.

3.
    Er is voor mij geen karakter dat ik perse zou willen veranderen. Iedereen heeft zo zijn eigen plek en rol in het verhaal. Aanpassing is daarom niet nodig.

De auteur
    1.
    Ja. De manier waarop wordt opgebouwd naar de waarheid die ligt te broeien past prima. Je komt steeds meer te weten en alles wordt op zijn tijd onthult.

2.
    Ik kan me niet direct een auteur bedenken die echt helemaal past. Het feit dat er veel bekenden gelinkt zijn aan elkaar en met elkaar te maken hebben zie je vaak terug komen zoals bij Karen Rose, alleen door zit veel meer romantiek(soms te) in. In dat opzicht is dat niet goed te vergelijken met Melissa Skaye.

3.
    Zeker wel.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 209

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?

Sanne is zeker geëvolueerd, naar haar gevoelens toe en zich openen voor anderen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?

Sanne, gewoon om wie ze is en haar buikgevoel. Ook haar personaliteit en omgang met collega’s zorgen ervoor dat je van haar houdt.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

Nee ze zijn allemaal goed zoals ze zijn.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?

Ja volledig fan van de schrijfstijl. Past perfect bij de serie.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Melissa Skaye vergelijkbaar?

Ik zou haar vergelijken met Karin Slaughter. Zeker met de Will Trent serie.

Is het lezen van Verknipte tegenstander voor jou aanleiding om eerdere boeken van Melissa Skaye alsnog te gaan lezen?

Heb ze allemaal al gelezen, ben nu al aan het aftellen naar het volgend boek.

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Na het lezen #1

Het onderdeel Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel Beoordeling geopend.

De karakters

Sanne maakt echt een ontwikkeling door. Ze wordt weer aan het verleden herinnerd maar gaat het zeker niet uit de weg.
    Sanne is favoriet. Natuurlijk ook omdat je haar al kent van voorgaande boeken. Je leert haar steeds beter kennen.
    De personages zijn prima uitgewerkt. Ik zou er niets aan veranderen.

De schrijfstijl is prima. Leest vlot weg. Spanning wordt goed opgebouwd.
    Auteurs met elkaar vergelijken vind ik best lastig. Iedere auteur is anders en dat maakt het ook leuk om verschillende auteurs te lezen. Ik zou zo niet weten met wie ze vergelijkbaar is.
    Boeken van Melissa smaken naar meer. Ik wil dus zeker meer van haar lezen.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 35

1) Tys groeit met het verhaal mee, wordt volwassener , leert dat het verleden niet zomaar uitgebannen kan worden in het verdere leven en je moet leren leven met de gevolgen. Sanne leert het verleden een plaatsje te geven en dat je toch ondanks alles gelukkig kan zijn.

2) Toch Tys omdat hij mishandelt wordt alleen maar door het feit dat zijn mama een misstap heeft begaan..
    3)personages zijn perfect voor mij.

De auteur
    1)De schrijfstijl past helemaal bij het verhaal. Leest heel vlot en is begrijpelijk geschreven. De spanning en gebeurtenissen volgen elkaar goed op.
    2)
    3) ja toch wel, benieuwd hoe het allemaal begon.

4)

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 78

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ja, zeker Tys. Hij groeit op van een mishandelde 15-jarige jongen tot een kerel die voor zijn vrouw en dochter door het vuur gaat.
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Eigenlijk heb ik geen echt favoriet personage, omdat ze allemaal iets goeds hebben. Met uitzondering van Joris natuurlijk…
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, ik vind ze allemaal prima neergezet.

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, omdat de hoofdstukken niet zo lang zijn en vaak eindigen met een cliffhanger, blijft de vaart in het verhaal en zakt het nergens in.

2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Melissa Skaye vergelijkbaar? Met niemand. Gelukkig heeft iedere auteur zijn/haar eigen schrijfstijl. Alleen de boeken van Gerard Nanne spelen zich ook af in Hoorn. Dat vind ik leuk.

3. Is het lezen van Verknipte tegenstander voor jou aanleiding om eerdere boeken van Melissa Skaye alsnog te gaan lezen? Ja zeker, ik heb VT3, 4 en 5 nu gelezen maar ga zeker ook de delen 1 en 2 lezen.

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 108

De karakters

De karakters evolueren zeker. Tys omdat hij door zijn jeugd en de gebeurtenissen erna verandert.
    Sanne komt dichter bij haar gevoel en krijgt duidelijkheid in de liefde.
    Emma, omdat ze langzamerhand steeds beter in staat is het verleden te verwerken.

Mijn favoriete personage is Sanne. Ik ken haar al vanaf VT deel 1. De ontwikkelingen die ze doormaakt en de dingen die ze meemaakt, spreken we erg aan. Ik kijk nu al verlangend uit naar deel 6.
    Ik zou aan geen enkel personage iets willen veranderen. Ze hebben allemaal hun eigen charme.

De auteur

De schrijfstijl is prima. Korte hoofdstukken met veel persepctiefwisselingen en af en toe een cliffhanger maken dat je wilt blijven lezen.

Ik zou niet weten met welke auteur ik Melissa Skaye zou kunnen vergelijken. Ieder heeft toch iets eigens en dat maakt het lezen zo boeiend.

De VT-reeks heb ik helemaal gelezen. Ik ben wel benieuwd naar haar andere boeken

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 147

De karakters

Ja Tys groeit op van mishandelde tiener tot een man die op zijn eigen benen staat en zijn verleden probeert achter te laten. Ondanks zijn thuissituatie vroeger een mooi gezin weet op te bouwen. Jammer van de geheimen.
    Sanne heeft eindelijk toegegeven aan haar liefde voor Will. Ze kan eindelijk haar gevoelens voor haar collega opzij zetten en daardoor kan ze verder.
    Emma heeft een enorme evolutie gemaakt. Al zal het altijd moeilijk blijven als je 24 jaar van je leven zijn afgenomen.

Ik zou Tys nemen. En ik hoop heel hard dat hij sterk kan blijven en niet de kant van zijn familie opgaat.

Niks.

De auteur

Ja. Vlot geschreven. Soms een beetje de indruk dat het een soort ‘gesproken taal’ is. Misschien komt dat door het tempo dat soms in het vehaal zit.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Melissa Skaye vergelijkbaar?
    Geen idee. Nog nooit eerder zoiets gelezen. Al kan Bart Debbaut de folteringen van zijn personages ook wel heel visueel beschrijven zoals Melissa Skaye.

Is het lezen van Verknipte tegenstander voor jou aanleiding om eerdere boeken van Melissa Skaye alsnog te gaan lezen?
    Ik heb naar aanleiding van deze leesclub gelukkig eerst Verminkte Toestand gelezen. Dit was echt wel nodig als voorkennis voor dit verhaal. Ik ga zeker ook de rest nog lezen en kijk uit naar het vervolg.

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 51

De karakters :
    Evolueren de karakters ?
    Dit gaat in ider geval op voor Tys, maar dat is ook logisch aangezien het verhaal bij hem begint als hij een tiener is,en stopt als hij volwassen is. Sanne wordt door alles wat er om haar heen gebeurt weer aan haar verleden herinnert maar gaat daar volwassen mee om.
    Favoriet personage is voor mij Tys, ik leefde het meest met hem mee. Hoe hij mishandelt is en geen steun kon verwachten van zijn moeder. Erg triest.
    Ik zou de moeder van Tys wel willen veranderen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een moeder zoiets laat gebeuren.

De auteur :
    De schrijfstijl vond ik prima. Korte hoofdstukken met een verhaallijn van steeds weer een ander persoon.
    Ik vind dat elke schrijver zijn of haar eigen stijl heeft dus ga ik niet vergelijken.
    Omdat dit mijn eerste boek van Melissa is, mis ik veel aan info om dit boek op waarde te kunnen schatten. Ik hoop het voorgaande deel nog te kunnen gaan lezen, want zoals ik al eerder meldde vind ik het toch een groot gemis dat ik het voorgaande boek niet heb gelezen.

Christy
    Bijdrager
    Post count: 44

De karakters

Sommige wel, sommige niet. Tys, Sanne, Emma, Will wel. Ze worden ouder, wijzer, leren omgaan met het verleden en kiezen voor de toekomst.

Will. Komt het verhaal binnen al een soort bijrol, maar blijkt toch veel belangrijker dan in eerste instantie gedacht.

Zeker niet, ik had wel meer van Jasper willen weten en Pim. Maar niet veranderen.

De auteur

Jazeker, het verhaal leest snel, hoewel ik het begin lastig vond om op te pakken omdat er veel personages in het verhaal spelen. Als je er in zit leest het boek zeer vlot en is de spanning echt merkbaar.

Geen idee. Ik vond sommige passages echt te absurd voor woorden maar begrijp van de schrijfster dat gebeurtenissen waar gebeurt zijn en geïnspireerd op een Amerikaanse tv serie. Daar doet de schrijfstijl ook aan denken wat mij betreft.

Ja zeker, ik ga meteen op zoek!

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 82

1. De Karakters
    Ja, vooral Tys. Na jarenlang heel erg mishandeld te zijn kiest hij voor zijn eigen
    geluk.
    Sanne geeft eindelijk toe dat ze van Will houdt.
    2. Moeilijk kiezen tussen Sanne en Tys.
    Sanne vangt haar moeder op en doet er alles aan om haar weer gelukkig te zien,
    Tys verbrandt de schepen achter zich en zoekt het geluk door een gezin te stichten
    3. Ik wil niets aan de personages veranderen.

De auteur.
    1. Ja, helemaal. Dit is weer een boek van Melissa zoals ik gehoopt had.
    2. Moeilijk te zeggen, misschien Nele Neuhaus??
    3. Het lezen van het boek ” verminkte toekomst” was vorig jaar al de reden dat ik alle
    andere thrillers van haar ging lezen.
    Ik wacht nu dus al vol ongeduld op het volgende boek

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

De karakters

Ik vind dit altijd zo’n lastige vraag. Natuurlijk evalueren altijd de karakters anders zou het boek toch geen verloop kennen>? In dit geval sanne dus wat minder dan bv. de familie Adema omdat Sanne al een verleden in de andere boeken heeft.

Tys adema. Sterke stoere vader die het goed wil doen voor zijn gezin ondanks zijn verleden.

Nou ja misschien wat meer voorkennis van Sanne maar dat staat dus in de andere boeken.

De auteur
    Ja prettig en geniaal geschreven naar een spannend plot toe, wel is het zo dat dit boek minder geschikt is om op zichzelf te lezen dan andere serie boeken die ik wel eens gelezen heb.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Melissa Skaye vergelijkbaar?
    Esther Verhoef misschien, maar niet 100 procent. Gelukkig maar. Iedere schrijver is uniek.
    Is het lezen van  Verknipte tegenstander  voor jou aanleiding om eerdere boeken van Melissa Skaye alsnog te gaan lezen?

ja ik denk het wel want ik vond het echt heel goed. Ergens is er spijt dat ik dat niet eerder gedaan heb.

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 102

De karakters

1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Sanne heeft een zekere evolutie doorgemaakt qua gevoelens en het zich openstellen naar anderen.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Mijn favoriete personage is Sanne, ze is wie ze is.

3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik zou geen enkel personage willen veranderen.

De auteur

1.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl past zeker bij het verhaal. Vlot te lezen, mooie spanningsopbouw,…

2.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Melissa Skaye vergelijkbaar?
    Ik ken geen auteur die vergelijkbaar is.

3.Is het lezen van Verknipte tegenstander voor jou aanleiding om eerdere boeken van Melissa Skaye alsnog te gaan lezen?
    Ja, om de personages nog beter te leren kennen. Het was mijn eerste boek van haar.

Sonjavdh
    Bijdrager
    Post count: 43

Thys maakt een grote ontwikkeling door. Ook al is hij vroeger erg lang mishandeld door zijn vader, en mentaal ook wel door zijn moeder, heeft hij toch geluk gevonden en gaat dan ook door het vuur voor zijn familie.
    Sanne leert zich meer open te stellen voor anderen.

Sanne blijft mijn favoriet,want ze is een boeiende poersoonlijkheid. Al vind ik Will ergens ook wel erg sympathiek.

Neen, ik vind alle personages goed in het verhaal passen.

Absoluut. Het las als een speer, om het zo te zeggen.

Melissa Skaye heeft een unieke schrijfstijl.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de voorgaande boeken van deze VT serie heb gekocht en gelezen, alvorens aan dit boek te beginnen. Wel heb ik nu het boek ” in onschuld” klaarliggen.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 112

De karakters
    Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? Ik vind Sanne goed evalueren. Ze neemt risico’s waarbij het verleden ook weer voorbij komt. Tys is een gevoelige jongen wat ook steeds meer blijkt naarmate het verhaal vordert. De keuzes die hij maakt zijn wel te begrijpen.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Mijn favoriete personage is toch wel Sanne, omdat haar acties goed zijn en ze er alles aan wil doen om Joris Kracht te straffen.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Ik zou wel meer willen weten over Aly en Auke wat hun er toe drijft om zo te handelen.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja, want het boek geeft spanning doordat het afwisselend uit een andere persoon wordt verteld.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Melissa Skaye vergelijkbaar? Ik vind de stijl vergelijkbaar met de boeken van Isa Maron.

Is het lezen van Verknipte tegenstander voor jou aanleiding om eerdere boeken van Melissa Skaye alsnog te gaan lezen? Ja, want met het lezen van dit boek kwam ik er toch wel achter dat als je de eerdere boeken uit de VT serie niet gelezen hebt je toch informatie mist zoals wat er met Emma is gebeurd en er komen ook namen in voor die wat lastig te plaatsen waren.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.