Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#2 Leesclub 093 Verknipte tegenstander Verknipte tegenstander, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1333
    #17084 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 78

Spanning: 8 punten De onderhuidse spanning is constant aanwezig, tot een geweldig plot.
    Plot: 9 punten Zo onverwacht met diverse twists
    Leesplezier: 9 punten Het boek leest heerlijk en ik had soms moeite om het weg te leggen
    Schrijfstijl: 9 punten Fijne schrijfstijl, niet te lange hoofdstukken waardoor de vaart erin bleef
    Originaliteit: 7 punten Ik begreep uit het nawoord, dat Melissa haar inspiratie opdoet uit True Crime programma’s. Toch vind het knap als je het zo goed op kan schrijven, dat de lezer denkt: dit kan toch niet echt gebeuren.
    Psychologie: 8 punten De personages worden goed uitgewerkt. Soms had ik zo’n medelijden met Tys, dat ik vergat dat het een verzonnen verhaal is.

Gemiddeld 8,33 punten, 4 sterren

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 209

Spanning:9 punten, omdat ik van het begin tot het einde op het puntje van mijn stoel heb gezeten.

Plot:.9 punten, omdat het goed in elkaar zit.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik hou van de stijl van Melissa Skaye.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het een prettige, geloofwaardige schrijfstijl is.

Originaliteit: 10 punten, omdat de uitwerking perfect is.

Psychologie: 10 punten, omdat wat thys moet doormaken is redelijk psychologisch, je leeft zo met hem mee dat je ze ook zelf beleefd. .

Gemiddelde beoordeling: 9,6 punten vijf sterren.

Sander83
    Bijdrager
    Post count: 59

Spanning:.. punten, omdat 8 Ondanks het juiste gevoel bij waar het verhaal naar toe ging zat er voldoende spanning in op het gebied van het gezin van Tys. En uiteraard om erachter te komen om het gevoel juist was.
    Plot:.. punten, omdat 7,5.. Niet heel bijzonder maar wel sterk opgebouwd
    Leesplezier:.. punten, omdat 9 Leest vlot en personages spreken tot verbeelding
    Schrijfstijl:.. punten, omdat 9 Vlot, begrijpelijk, personages hebben karakter en ontwikkelen zich
    Originaliteit:.. punten, omdat 7 Niet heel bijzondere onderwerpen die je niet vaker voorbij ziet komen. Alles is wel goed samengevoegd.
    Psychologie:.. punten, omdat 8,5 Er gebeurt veel met verschillende karakters. Heeft veel impact en druk. Ook geloofwaardig geschreven.

Gemiddelde beoordeling:..8,2 punten

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning: 9 punten, omdat je niet weet welke kant het op gaat en je heerlijk mee gezogen word in het verhaal

Plot: 9 punten, omdat goed uitgewerkt een mooie opbouw

Leesplezier: 9 punten, omdat ik hem niet weg kon leggen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het vlot en soepel leest

Originaliteit: 9 punten, omdat het super uitgewerkt is

Psychologie: 9 punten, omdat het hele leven van Sanne gedurende alle delen steeds inzichtelijker word.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 147

Spanning: 8 punten, omdat je steeds gegrepen bent door het verhaa.

Plot: 9 punten, omdat het goed in elkaar zat. De verhaallijnen komen goed samen. Voorkennis is wel vereist.

Leesplezier: 8 punten, omdat het prettig leest.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het goed geschreven is. Alleen soms een beetje ofwel ‘gesproken taal’ of wel redelijk ‘Nederlands’ misschien.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik vind dat het best wel origineel is om met zen verhaallijn in het verleden en in heden te werken en dat die dan zo goed samenkomen.

Psychologie: 8 punten, omdat de karakter goed uitgewerkt waren.

Gemiddeld: 8 punten

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 108

Spanning: 9 punten, omdat ik geboeid bleef lezen tot het eind en nergens het gevoel had dat het verhaal inzakte.

Plot: 10 punten, omdat ik het razend knap vond hoe alles in elkaar paste.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek moeilijk weg kon leggen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek prettig was om te lezen, je je niet extra moest focussen om bij het verhaal te blijven.

Originaliteit: 9 punten, omdat het wel gebaseerd is op waargebeurde zaken, maar op een zeer originele manier beschreven zijn.

Psychologie: 8 punten, omdat je duidelijk een psychologische diepgang opmerkt en de karakters zich goed ontwikkelen.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Gerda
    Bijdrager
    Post count: 51

Spanning : 7, interessant verhaal maar ik zat niet op het puntje van mijn stoel
    Plot, 7, knap zoals de verhaalijnen bij elkaar kwamen
    Leesplezier, 7 , het leest prettig weg,
    Schrijfstijl, 7, korte hoofdstukken en verschillende verhaallijnen spreken mij altijd aan.
    Originaliteit, 7, omdat ik te veel info miste omdat ik het voorafgaande boek niet had gelezen kan ik het niet hoger beoordelen.
    Psychologie, 7, de personages zijn goed uitgewerkt, maar ik mis gewoon te veel info om een hoger cijfer te geven.
    Gemiddeld geef ik dus een 7. Eigenlijk niet gek voor een boek waarvan ik eerst dacht “ik leg hem weg want hier ga ik niks van snappen “

Ik ga overigens geen recensie plaatsen omdat ik dat niet eerlijk vind.

Mireille Muls
    Bijdrager
    Post count: 35

Spanning:..9 punten, omdat ….ik het een heel spanning heel goed opgebouwd wordt
    Plot:..10 punten, omdat …het plot heel goed ineensteekt en het heden met het verleden afwisselt
    Leesplezier:..9 punten, omdat het moeilijk was om het boek weg te leggen en je je afvraagt hoe het verder gaat
    Schrijfstijl:..9 punten, omdat …het heel vlot leest en begrijpelijk geschreven is.
    Originaliteit:..9 punten, omdat …ik nog geen ander boek gelezen heb met dit onderwerp.
    Psychologie:..8 punten, omdat … de karakters van verschillende personages goed weer gegeven worden en je je goed kan inleven in het verhaal

Gemiddelde beoordeling 9

Christy
    Bijdrager
    Post count: 44

Spanning: 8 punten, omdat ik op een gegeven moment het boek niet meer weg kon leggen.

Plot: 8 punten, omdat ik het mooi vond om te zien hoe de twee verhalen steeds dichter bij elkaar kwamen.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik (na een beetje moeizaam verhaal) echt helemaal ging meeleven met de personages.

Schrijfstijl:9 punten, omdat het boek snel en vlot geschreven is.

Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal herkenbaar is uit thrillers op tv, maar wel in een mooie setting.

Psychologie: 9 punten, omdat het niet alleen gaat over de gebeurtenissen, maar ook over het omgaan met trauma en de invloed van je eigen verleden op het heden.

Gemiddelde beoordeling: 8.5 punten

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Spanning:.8. punten, omdat ….Vooral aan het einde.
    Plot:.8. punten, omdat ….Heel langzaam naartoe gewerkt maar geniaal bedacht.
    Leesplezier:.7. punten, omdat … Een puntje minder omdat ik de voorkennis mis.
    Schrijfstijl:.7. punten, omdat … in het begin had ik graag een iets langere intro willen hebben van wat er hiervoor gebeurt is.
    Originaliteit:.8. punten, omdat verschillende settings en plaatsen.
    Psychologie:..8 punten, omdat … Heel erg goed doordacht hoe alles uiteindelijk samenkomt.

gemiddeld: 7,8

Sabrina
    Bijdrager
    Post count: 102

Spanning: 8 punten, omdat de spanning steeds aanwezig is.
    Plot: 8 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zit.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het boek vlot te lezen was.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat ze een vlotte schrijfstijl heeft.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het verhaal mooi uitgewerkt is.
    Psychologie: 8 punten, omdat je meeleeft met het verhaal/de personages.

Gemiddelde beoordeling: 8,3 punten

Agnes te Molder
    Bijdrager
    Post count: 82

Spanning:..9 punten, omdat de spanning er vanaf het begin in zit.….

Plot:..9 punten, omdat het toch verrassend was….

Leesplezier:..9 punten, omdat ik het een heerlijk boek vond, moeilijk weg te leggen.….

Schrijfstijl:..9 punten, omdat het een vlot leesbare schrijfstijl is….

Originaliteit:.9. punten, omdat dit voor mij een nieuw onderwerp was

Psychologie:..9 punten, omdat de karakters zo beschreven zijn dat je je goed in kunt leven.

Gemiddelde beoordeling:..9 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 112

Spanning: 9 punten, omdat iedere keer als een hoofdstuk eindigde je eigenlijk weer over die persoon verder wilde lezen maar toch nog even moest wachten.
    Plot: 8 punten, omdat de verhaallijnen naar elkaar toe komen en er weer een volgende boek uit de VT-reeks kan verschijnen.
    Leesplezier: 8 punten, omdat ik van het begin tot het einde heb genoten van dit boek.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk te lezen was en ik het erg prettig vond dat er boven ieder hoofdstuk stond vanuit wie het verteld werd.
    Originaliteit: 8 punten, omdat er veel zaken speelde die allemaal een verband met elkaar hadden en uiteindelijk samenkomen.
    Psychologie: 8 punten, omdat gebeurtenissen uit het verleden nu nog steeds grote gevolgen hebben voor o.a. Sanne en Tys.

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

dees2307
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 8 punten, omdat het spannend is door het hele boek heen.

Plot: 7 punten, omdat het onverwachte wendingen heeft.

Leesplezier: 7 punten, omdat het een pakkend verhaal is.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het makkelijk weg leest.

Originaliteit: 7 punten, omdat het verhaal anders dan anders geschreven is.

Psychologie: 7 punten, omdat het verleden blijft meespelen bij de personages.

Gemiddelde beoordeling: 7,2 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.