Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 31: Verkapt Verkapt, Voor het lezen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #6374 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Ik vind het een cover die perfect aansluit bij de tekst op de achterflap. Er gaat ook een soort dreiging van uit, vind ik. Ik verwacht elk moment dat er een of ander raar beest uit het water opduikt en haar vastgrijpt of iemand die haar langs achter besluipt en in water duwt. Leuk dat de cover zo een sfeer kan oproepen.

Ik ken de auteur niet, maar dat is natuurlijk logisch bij een debuut. Ik ben er wel van overtuigd dat ze met kennis van zaken zal spreken.

Ik verwacht een gruwelijk goed boek. 🙂

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

Cover:
    De voorkant van het boek ziet er prachtig uit. Een mooie natuurfoto met de afbeelding van een meisje op rugzijde. Een rustige voorkant met een strak lettertype.
    De beschrijving op de achterkant van het boek nodigt uit om het boek te lezen. Een studente, een aap en hun strijd klinkt mij mooi in de oren. Als je als lezer meegenomen wordt naar de binnenlanden van het hedendaagse Indonesisch Borneo waar de mystieke sfeer en de rauwe randen van de werkelijkheid naadloos in elkaar overgaan, krijg ik op slag zin om me daarin te verdiepen.
    Auteur:
    Ik verwacht haar eigen persoonlijke bevindingen, een soort reisverslag verwerkt tot thriller in dit boek aan te treffen. Ik denk dat haar verhaal puur is. Ik heb hoge verwachtingen van Janneke Bazelmans.
    Verhaal:
    Ik verwacht een inkijkje in het dagelijks leven van de inwoners van Borneo. Ik verwacht tegenstand van de plaatselijke bevolking tegen het vestigen van een palmolieplantage en ik verwacht dat deze inwoners tot alles in staat zijn om de plantage te verhinderen.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Cover:
    De voorkant geeft een direct bepaalde verwachting, vermoedelijk de hoofdpersoon, de plek; het tropisch regenwoud. Verder staan er een aantal kernwoorden; verkapt, studente, aap en strijd, die verklappen al een beetje de verhaallijn. Het zou ook goed autobiografie kunnen zijn van iemand die zich inzet voor het behoud van het tropisch regenwoud. Onder aan de cover staat dat het om een eco-thriller gaat.
    Achterkant:
    Geeft een heldere en korte omschrijving over de verhaallijn. De eerste zin ‘Ze liep… gevaarlijk werd. Had van mij weg gelaten kunnen worden.
    Auteur en verhaal:
    Verwacht dat Janneke Bazelmans, vanuit haar ervaring als milieu jurist genoeg materiaal heeft om een spannend verhaal over milieuterrorisme neer te zetten.

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Cover: Mooie bossen , je krijgt het idee dat ze echt ver van de bewoonde wereld zijn . De vrouw lijkt te wachten op wat komen gaat . Boek is met het zelfde aantal pagina’s als een vergelijkbaar boek veel zwaarder.Wellicht door het speciale papier waarop het gedrukt is .

Auteur: Ik verwacht, omdat de auteur milieu jurist is, dat ze terdege research heeft gedaan en de feiten die ze over de Dayaka’s geschreven heeft in het boek, zoveel mogelijk de werkelijkheid benaderen zonder te overdrijven. Ze wil naar mijn mening tegelijkertijd een boodschap uitdragen naar de rest van de wereld om na te denken over het behoud van het tropisch regenwoud ,verpakt in een zinderende thriller,wellicht blijft de boodschap daardoor nog lang nadat het boek uit is , ons achtervolgen.

Verwachting:
    Omdat het verhaal zich midden in het regenwoud afspeelt,ver van de bewoonde wereld af, lijkt het me alleen daarom al de nodige spanning opwekken.Iedereen is uit de dagelijkse comfortzone , overgeleverd aan elkaar en de grillen van de natuur .Wie kan het beste met de spanning omgaan ? In 1 adem uit te lezen hoop ik en interessant omdat er een boodschap achter zit.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 149

Een prachtige cover wat me meteen aan reizen en vakantie doet denken. Een prachtige natuurfoto. Bij de cover denk ik dan ook niet meteen aan een thriller .

Auteur: ik verwacht een puur maar spannend verhaal die ze met veel informatie zelf bij elkaar heeft gesprokkeld

Het lijkt me een onwijs spannend boek en ik ben vooral erg benieuwd naar de aap zoals vermeld op de cover. Benieuwd hoe ze zoiets verwerkt in het verhaal

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Cover: Toen ik het boek zag, dacht ik door de foto van het regenwoud en de dame niet meteen aan een thriller. Het ademt eerder een survivalverhaal uit vind ik. Wel mooi dat het boek helemaal bosgroen is!

Auteur: Wederom moeilijk om zeggen, want ik ken de auteur niet. Ergens logisch, het is een debuut. Ik kijk er naar uit wel aangezien de auteur wel een bekende is met de thema’s!

Verwachting: Ik las nog nooit een eco-thriller, dus ben wel benieuwd. Ik denk dat het wel heftig kan worden aan de korte inhoud te zien.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 149

Ziet het wel naturel uit. Je ziet van onder ook eco thriller staan. Dus het past mooi bij elkaar

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Dat ze een vlotte schrijfstijl heeft

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek? Leuk grappig maar ook spannend

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 183

De cover is erg groen. En deze kleur samen met het woord Ecothriller op de voorkant schetst wel een goed beeld van wat de verwachting is.
    De cover spreekt mij niet aan en ik zou het boek niet opnemen in de winkel. Ik vind de vrouw in de foto niet aansprekend, alsof ze daar maar is neergeplant. Ik begrijp wel gevoel er wordt uitgedrukt maar dat komt bij mij niet zo binnen.
    De zin : Een studente – Een aap – Hun strijd, voegt voor mij niks extra toe aan de cover. Ik hou nooit zo van slagzinnen op de cover, dus het ligt niet specifiek aan deze zin. Ik vind de titel wel mooi, kort en krachtig, je wordt er nieuwsgierig door gemaakt.
    De achterflap vind ik wel heel mooi, precies goed.

Het feit dat ze milieujurist is in combinatie met auteur vind ik erg bijzonder en zal ongetwijfeld een meerwaarde aan het boek geven. De meeste advocaten staan wel bekend om goed onderbouwde argumenten, wat zou moeten leiden tot een goed onderbouwd verhaal ;).

Ik heb toch even gegoogled op Ecothriller : A thriller (suspenseful dramatic work) with an ecological theme
    Dus…the name says it all… 🙂
    Ik heb, denk ik, nog nooit eerder een Ecothriller gelezen dus ik ben benieuwd. Hopelijk krijgen we een mooi beeld van de bevolking en de problemen waar zij mee te kampen hebben.

Babette
    Bijdrager
    Post count: 17

Cover
    De cover is overheersend groen, wat je doet denken aan de jungle. Op de cover staat een vrouw te kijken naar het prachtige gebied. De woorden “een studente – een aap – hun strijd” staan onder de titel en geven je een trigger om het boek op te pakken en het verhaal te gaan lezen.

Auteur
    Verkapt is het debuut van Janneke Bazelmans. Aangezien dit haar eerste boek is heb ik geen idee wat haar schrijfstijl is. Ze heeft een juridische achtergrond, dus ik verwacht wel dat ze weet waar ze over schrijft en dat zal het terug zal komen in het boek.

Verwachtingen
    Ik ga er redelijk blanco in en laat me meeslepen naar Borneo. Wel ben ik benieuwd wat de band zal zijn tussen de studente en de aap. Janneke heeft in het boek geschreven: “Maybe it’s not about the happy ending, maybe it’s about the story”, dat maakt me wel heel nieuwsgierig!

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Cover: De cover vind ik erg mooi, ik ben gek op natuur en jungle dus alleen al op de cover afgaande wil ik het boek dolgraag lezen.

Auteur: Het betreft een debuut en dat vind ik altijd erg leuk. Ik ben zeer nieuwsgierig naar haar ervaringen. Het leven van de koppensnellers en de mystiek ik ben heel nieuwsgierig wat ze daarover te vertellen heeft.

Verwachting: Het lijkt me een zeer boeiend boek, vol ervaringen van de auteur in een geweldige omgeving

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 328

De cover prijkt een prachtige foto van een uitzicht in een regenwoud. De vrouw moet natuurlijk de stagiaire voorstellen . Maar waar kijkt ze naar en wat houdt haar bezig. Geniet ze ook van dit uitzicht… Wie weet komen we daar achter als we het boek gelezen hebben.

Verkapt is de titel duidt dit op de verkapte waarheid of is het totaal wat anders …

De achterflap geeft een zeer korte inhoud weer van waar het verhaal over gaat. Maar na de eerste zin gelezen te hebben roept het meteen op dat er veel meer aan de hand is.

De auteur is milieujurist en zal zeker haar kennis van zaken in dit verhaal gestoken hebben.Dit hoop ik wel terug te vinden in dat het verhaal geloofwaardig bij mij overkomt.

Doordat het om een debuut gaat ga ik er verder blanco in beginnen .

Nog iets wat me opviel aan de cover is dat er onderaan eco-thriller staat. Omdat het in een regenwoud zich afspeelt kan ik me er wel een bepaald beeld bij voorstellen waarom ze voor deze benaming hebben gekozen maar ik ben benieuwd of dit een juiste benaming is voor deze thriller?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.