Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 31: Verkapt Verkapt, Na het lezen #2

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #6384 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Vind jeVerkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    4. Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Het plot is goed opgebouwd. Stukje bij beetje leer je de hoofdpersonen kennen en komt de waarheid aan het licht. Van begin tot eind houd dit boek je in zijn greep.
    De structuur is prima, het bouwt zich langzaam op.
    Het eind is wel zoals ik had verwacht maar dat mocht het leesplezier niet drukken.

Ik vond het een boeiend verhaal. Een actueel thema in een thriller verpakt dat je toch ook aan het nadenken zet over de gevolgen van menselijk ingrijpen in de natuur.
    De schrijfstijl is soepel, het leest makkelijk weg. Niet te lange zinnen in begrijpelijke taal. Ook de niet te lange hoofdstukken dragen hieraan bij.
    Typisch Nederlands tja best een moeilijke vraag. Er zitten zeker Nederlandse elementen is zoals het palmolie bedrijf en het karakter van de hoofdpersonen.

Een heel realistich boek, een actueel onderwerp in een eco-thriller setting.

Dit boek is zeker uitzonderlijk. Eco thrillers zijn er nog niet zoveel en het is weergegeven in er n mooie omgeving in een ver land.

Raad aan de auteur; ga zo door het was een geweldig boek en ik kijk er naar uit om meer van I te lezen.

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Wat vind je van het plot?
    Heel goed gevonden.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Een deel van het plot staat eigenlijk al in het begin van het boek, maar op dat moment snap je nog niet wat de bedoeling is. Ik vond de opbouw heel emotioneel voor de auteur met het verrassingselement te voorschijn komt waarmee ook het beginstukje duidelijk wordt.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, ik had deze twist niet zien aankomen. Iets wist je natuurlijk al (of dat dacht je tenminste) door de opener.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het boeiend. Ik heb heel wat bijgeleerd en het boek had steeds mijn aandacht. Het spoorde mij aan om verder te lezen.

Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk
    geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    De schrijfstijl is vlot en alles is in begrijpelijke taal geschreven.

Vind je Verkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Het gaat over de problematiek bij het winnen van palmolie waarbij het verhaal zich hoofdzakelijk in Indonesië afspeelt. Eender wie kan het verhaal neerschrijven.

Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn?
    Een heel geloofwaardig, emotioneel verhaal.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is uniek omdat het een eco- thriller is.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Af en toe is er een kleine onduidelijkheid in het verhaal. Misschien moet daar iets meer aandacht aan besteed worden.

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

De plot.
    1.Wat vind je van het plot? Heel origineel en gewaagd, je moet tenslotte maar afwachten of mensen wel ongevraagd al die info willen hebben over de palmolie industrie.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Boeiend geschreven , de ongevraagde info is heel interessant neergezet, zodat het niet klinkt als een saaie lezing op een congres,maar het juist zorgt dat je er geïnteresseerd in raakt.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Deels wel en deels niet.

Algemeen
    1.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja absoluut vanaf de eerste blz. vind het alleen niet echt een thriller. Meer een boek vol spanning,dat lekker weg leest met wat thriller elementen. Maar dat is ook goed.Ik vind het geweldig geschreven.

2.Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is heel duidelijk en in korte stukjes steeds het onderwerp belicht tussendoor, geen moeilijke of saaie info. Kort en helder.

3.Vind je Verkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Typisch Nederlands kan ik niet zo zeggen. Wel door Nederlandse namen en bedrijven,maar omdat het ook in Brazilië afspeelt, kon het ook een buitenlandse thriller zijn.

4.Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn? Boek met een boodschap.

Dit boek
    1.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het is absoluut naar mijn mening enig in zijn soort, ik had nog niet eerder kennis gemaakt met een eco thriller.

2.Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Hou je aan je eigen schrijfstijl vast, misschien een volgend boek weer een eco thriller. Gewone thrillers zijn er al genoeg. Wees jezelf met je boeken. En ik weet nu al, dat ik zeker weten je volgende boek zou aanschaffen als het weer een eco thriller wordt. Ik ging de uitdaging aan met dit 1e boek om een nieuwe schrijfstijl te ontdekken en kreeg er geen spijt van.Top !

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

De plot
    Ik vind het een zeer goed plot. In het begin krijg je een paar kruimels en dan begin je aan het avontuur en begin je zelf een theorie te verzinnen. Het draait dan allemaal anders uit dankzij enkele twists. Aangenaam om lezen, ook zeer emotioneel soms.

Algemeen
    Algemeen ben ik aangenaam verrast. Het is misschien geen echte thriller thriller, maar het zet aan tot lezen. Het trekt je mee naar die streken, naar dat land en het zet aan tot nadenken over wat wij consumeren en wat de gevolgen zijn voor de natuur, de dieren én ook de mens. Het is zo emotioneel en geloofwaardig, maar ook gewoon vlot en begrijpelijk geschreven. Chapeau!

Dit boek
    Janneke, ik wil zeker nog meer lezen van jou, al dan niet een ecothriller. Ik vond het een unieke ervaring. Eentje die me aanzet tot nadenken. Iets wat een thriller zelden doet uiteindelijk, tenzij je iemand wil omleggen 😉 .

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 149

Wat vind je van het plot? Verrassend
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Een aangename en positieve plot
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja
    Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Nee de betekenissen van moeilijke woorden staan vanachter in het boek
    Vind jeVerkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Een beetje, het is wel met een Nederlands meisje Nora
    Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn? Geloofwaardig want de realiteit is zo

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het speelt af in een vreemd land. En het is een eco thriller
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Doe zo verder. Eco thrillers zijn nog niet zo bekend in deze tijd

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 149

1.Wat vind je van het plot? Een erg goed plot met aan het eind een verrassende climax
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Vond het niet helemaal een thriller en de spanning ontbrak af en toe maar dat neemt niet weg dat het een geweldig boek is
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Het had voor mij wel een verrassende twist
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Van begin tot het eind heeft het me geboeid en ook kon ik het boek slecht weg leggen.
    5.Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is mooi en duidelijk geschreven. Wat ik vooral erg mooi vind is dat het beeldend geschreven is.
    6.Vind jeVerkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten? Vond het niet echt Nederlands. Ik waande me meer in Borneo en in het tropisch regenwoud
    7.Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn? Puur en eerlijk met een boodschap
    1.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het heeft wel iets unieks. Alleen al het papier waar het op gedrukt is. Dit geeft het verhaal meteen een diepere betekenis
    2.Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Blijf vooral zo mooi en puur schrijven. Ik kijk uit naar een volgend boek

Babette
    Bijdrager
    Post count: 17

Het plot is goed uitgedacht, het is een fictief verhaal, gebaseerd op waargebeurde feiten.

Het verhaal is goed uitgedacht en verteld in 2 delen. Je wordt echt meegenomen het verhaal in en waant je in Borneo, je leeft mee met de hoofdrolspelers en langzaam maar zeker wordt het hele verhaal duidelijk.

Had je dit einde verwacht, of had je het niet zien aankomen? Ik had dit einde absoluut niet zien aankomen.

Ik vind het zeker een boeiend verhaal en het had steeds mijn volle aandacht. Het is een onderwerp waar je niet dagelijks iets over leest in de krant of ziet op het nieuws. Het verhaal heeft mij inzicht gegeven in hetgeen er daadwerkelijk gebeurd en waarom het regenwoud moet “wijken”. En dat zonder dat het verhaal gaat vervelen.

Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Janneke Bazelmans heeft een prettige schrijfstijl. Het was niet moeilijk geschreven en is zo geschreven dat het duidelijk is waar het over gaat en daardoor makkelijk te volgen.

Vind je ‘Verkapt’ een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ondanks dat ‘Verkapt’ geschreven is door een Nederlandse auteur vind ik het geen typisch Nederlandse thriller. Het enige wat ik er Nederlands aan vind zijn de hoofdpersonen, vanwege de namen. Een typisch Nederlandse thriller speelt zich naar mijn ogen toch meer af in eigen land (uitzonderingen daargelaten) en is de “setting” vaak herkenbaarder. Doordat dit verhaal zich afspeelt in Borneo en er veel namen voorkomen die on-Nederlands zijn sta je er niet bij stil dat het door een Nederlandse auteur geschreven is.

Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boek te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, ‘geloofwaardig’ etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn?
    Het boek is ‘uniek en enig in zijn soort’ en een echte ‘eye opener’.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks? Zo ja, wat maakt dit boek uniek?
    Het boek is uniek en geen “dertien in een dozijn”. Een boek zoals ‘Verkapt’, een zogeheten Eco-thriller heb ik nog niet eerder gelezen.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven?
    Ga absoluut zo door met het schrijven van Eco-thrillers. Wel zou ik graag wat meer spanning willen zien in het verhaal, op dat punt zit er nog wel verbetering in.

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Vooral het einde had ik niet verwacht. Verder vond ik het plot wel een beetje voorspelbaar, maar het verloor hierdoor niet zijn kracht. Na elke bladzijde wilde toch heel graag weten wat er nog meer ging gebeuren.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Interessant. In het stuk voor het proloog wordt je een beetje op het verkeerde been gezet, hierdoor kam het einde van het verhaal, als een grotere verrassing.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee, zoals ik hierboven al heb geschreven, had ik het einde niet zo verwacht.

Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    In het begin had ik wel zo iets van “eco-thriller”, wat is dat eigenlijk en wat kan verwachten. Maar na het eerste stuk wist het verhaal mijn nieuwsgierigheid volledig te pakken.
    5. Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Schrijfstijl is niet moeilijk. Af en toe een woord opzoeken in de woordenlijst.
    6. Vind je Verkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Nee, dit zou je zo kunnen vertalen in andere talen. Ik vond het verhaal ook filmisch geschreven, misschien is het een idee om er een script van te schrijven?
    7. Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn?
    Eyeopener (bewustwording), realistisch en leerzaam.
    Dit boek
    1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Geen idee of er meer van dit soort boeken reeds zijn geschreven. Persoonlijk ken ik ze niet in een eco-thriller vorm. Vaak zijn boeken over dit onderwerp puur informatief.
    2. Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijf schrijven over je ervaringen.

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 183

De plot
    Ik vind de plot goed opgebouwd. Ook met de 2 aparte stukken helemaal voor in het boek, het schuingedrukte stuk en de proloog. Daarmee wordt al de nieuwsgierigheid van de lezer gewekt zonder iets te verraden! Het plot is niet ingewikkeld, maar toch goed overdacht en met een verrassingselement.
    De verhaallijn is als het ware in twee verdeeld. Een stuk met Nora en het stuk met Alec, je krijgt als lezer het gevoel dat je het vanuit hun ogen bekijkt. De praktijken die zich daar afspelen worden steeds meer in vraag gesteld. Als lezer blijft er altijd 1 vraag door je hoofd spelen : Is Nora vermoord???
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    De epiloog en de proloog liggen natuurlijk echt dicht tegen elkaar aan. Daar zit het verrassingselement ook in en nee, ik had het niet verwacht!

Algemeen
    Ik vond het verhaal erg boeiend en het had steeds mijn volle aandacht. Ik heb het in 2/3 dagen uitgelezen. Ik had ook geen momenten dat ik het minder vond.
    Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl erg prettig en vlot leesbaar. De lijst met verklarende woorden is niet te lang maar toch zo dat er regelmatig een inheems woord kan gebruikt worden in het boek. Dat geeft wat extra sfeer aan het verhaal, in mijn ogen.
    Vind je Verkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ik vind Verkapt helemaal geen typisch Nederlandse thriller. Aangezien het wel geschreven is vanuit het oogpunt van een ‘Westerling’ lijkt het wel logisch dat het boek uit Europa/USA komt. Maar welk land….dat is helemaal niet uit het boek te halen.
    Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn?
    Er staat natuurlijk op de voorzijde ‘Ecothriller’ en dat beschrijft het eigenlijk wel heel goed. Maar om nog wat andere typeringen te doen : geloofwaardig, ‘echt’.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Wat ik hiervoor al zei. Het maatschappelijke/ecologische thema is voor mij heel bijzonder, zoals het opgenomen is in dit boek. Je waant je zelf daar, in het oerwoud tussen de bomen. En je ziet hoe belangrijk deze zijn voor de lokale bevolking. Je ruikt de brandlucht, en ziet de apen vluchten…..en daarna hoor de stilte….Het was voor mij een heel bijzonder boek. Ik werd geraakt. De durf van de auteur om deze praktijken op deze manier onder de aandacht te brengen….chapeau!
    Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik heb genoten van je boek. Ik hoop dat je volgende me weer zo ‘pakt’. Gebruik vooral je unieke kennis om weer zo iets prachtig te maken.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

De plot
    1.Wat vind je van het plot?
    De opbouw van het plot vind ik bijzonder goed. Het eind is niet voorspelbaar, echt verrassend.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    In het proloog verneem je wat er zal gaan gebeuren. Over het hoe en waarom ben je tijdens het verhaal in het ongewisse. Het eind is totaal verrassend.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Dit eind had ik absoluut niet zien aankomen, was echt verrassend en vond ik bijzonder goed gevonden van Janneke.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond dit verhaal meer dan boeiend en had continue mijn volledige aandacht.
    5.Vind je de schrijfstijl van Janneke Bazelmans prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vind de schrijfstijl van Janneke Bazelmans bijzonder aangenaam. Heel duidelijk en begrijpelijk geschreven.
    6.Vind jeVerkapt een typisch Nederlandse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten
    Ik vind Verkapt alles behalve een typisch Nederlandse thriller. Verkapt is absoluut geen standaard Nederlandse thriller. Deze eco-thriller is uniek!
    7.Stel….Janneke Bazelmans vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Janneke zijn?
    Milieu bewust, diervriendelijk, semi-geloofwaardig.
    Dit boek
    1.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het feit dat het een eco-thriller is maakt dit boek al bij voorbaat bijzonder. Al lezende wordt het steeds indrukwekkender.
    2.Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Janneke Bazelmans mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik zou Janneke Bazelmans willen adviseren om haar schrijftalenten goed te benutten en meerdere eco-thrillers te gaan schrijven.

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 328

De plot:
    In het eerste deel van het boek worden de personages op een goede manier gepresenteerd en het verhaal wordt uiteen gezet. Meer in een roman-stijl geschreven dan een thriller.
    Het tweede deel krijgt het verhaal een duidelijke lijn van de voor en tegenstanders van de palmolie industrie. Het heeft zelf een aantal mooie wendingen erin zitten. Er is nu wel degelijk een spanningsboog voelbaar.
    Het einde zie je op een gegeven moment aankomen zodra Alec in beeld komt en beeldmateriaal aan het verzamelen is.Ik heb het niet ervaren als jammer dat het einde verloopt zoals het nu verlopen is.

Algemeen:
    Ik vond het boek zeer boeiend om te lezen omdat beide “partijen”goed in beeld zijn gebracht. Het doel wat beide partijen, de voor- en tegenstanders van de palmolie industrie,voor ogen hebben is op een hele mooie waarheidsgetrouwe manier neergezet.
    Het boek is geschreven in een makkelijk,vlotte begrijpbare taal het nadenken gebeurt terwijl je aan het lezen bent over het verhaal .
    Het is een geloofwaardig verhaal en terwijl je het leest denk je er ook over na.
    Ik vind het niet een typisch Nederlandse thriller. Doordat er veel aandacht voor detail,filmisch geschreven, is en aan waar het zich afspeelt,in dit geval Borneo,had ik ook het gevoel dat ik daar was met een aantal personages die uit Nederland komen.

Dit boek:
    Dit boek heeft als setting Borneo en door oog voor detail heeft het wel iets specifieks. De problematiek die in dit boek aan de orde komt speelt wereldwijd en dat geeft het boek ook wel een uniek tintje.

Raad aan Janneke is blijf oog voor detail behouden en zorg ervoor dat het verhaal geloofwaardig blijft.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.