12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1375
    #6378 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij jet motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Ans Stier
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning: 8 punten, omdat de spanning goed opgebouwd wordt maar je kunt ook al wel aanvoelen welke richting het op gaat.

Plot: 9 punten, omdat goed uitgewerkt, het bouwd zich gelijkmatig op.

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek boeit

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het heerlijk weg leest. Niet te lange zinnen in vlotte begrijpelijke taal.

Originaliteit: 9 punten, omdat het geen standaard thriller is.

Psychologie: 9 punten, omdat mooi uitgewerkte karakters. Een actueel onderwerp met diepgang

Gemiddelde beoordeling: 9

Axelle
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning: 8 punten, omdat het wel spannend was in de zin van komt alles goed en niet van wie is de dader. Spanning werd op een andere manier verkregen

Plot: 8 punten, omdat de twist niet had zien aankomen

Leesplezier: 7 punten, omdat ik het boek moeilijk kon wegleggen en het mij veel bijgeleerd heeft, maar dat er toch af en toe iets was wat mij niet helemaal duidelijk was

Schrijfstijl: .8 punten, omdat het vlot geschreven was zonder overbodige bladvulling

Originaliteit: .8 punten, omdat een originele manier was om een bepaalde problematiek onder de mensen te brengen

Psychologie: 8 punten, omdat er ook bij de karakters in het boek een ommekeer te vinden was

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Bedankt Janne Bazelmans, Godijn Publishing en Cees

SM Pellikaan
    Bijdrager
    Post count: 41

Spanning: 8 punten, omdat er vanaf begin spanning opgebouwd wordt, geen 10 omdat ik het echte thriller gehalte een beetje gemiddeld vind.Maar de opgebouwde spanning is zeker heel goed.Je blijft doorlezen.

Plot: 10 punten, omdat een zeer actueel onderwerp heel boeiend is neergezet.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik echt verrast werd, dat iemand zoveel interesse kon opwekken door over een grondstof voor onze levensmiddelen in ons dagelijks bestaan te schrijven

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het zeer duidelijk met korte stukjes toch heel veel info gegeven werd.

Originaliteit: 10 punten, omdat niemand anders het heeft aangedurfd een boek over dit onderwerp te schrijven in een thriller vorm

Psychologie: 10 punten, omdat het je aan het denken zet , en je het niet zomaar vergeet, lang nadat het uit is, speelt het nog in je hoofd en dagelijks leven. Bij boodschappen doen,kijk ik toch met andere ogen naar bepaalde producten en sta daar langer bij stil waar sommige ingredienten vandaan komen, waar ik anders vrijwel nooit over nagedacht zou hebben.

Gemiddelde beoordeling: 9,6 punten

Supergaaf dat ik de kans kreeg aan deze leesclub mee te doen !

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 186

Spanning: 9 punten, omdat je vanaf pagina 1 al de spanning voelt, er is iets gebeurd. Het oerwoud geeft een bepaalde dreiging mee in het boek, en dan Bernardus die voor niets terugdeinst en de tegenstanders 1 voor 1 uit de weg ruimt.

Plot: 9 punten, omdat je helemaal op het verkeerde been wordt gezet.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik echt genoten heb van dit boek! Prachtig geschreven, goede plot, hartverscheurend eerlijk thema.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek zo vlot leest en je meeneemt dieper het oerwoud in.

Originaliteit: 10 punten, omdat ik nog nooit eerder iets zoals dit boek heb gelezen.

Psychologie: 10 punten, omdat je meeleeft met Alec en Nora en hun groei meemaakt van dichtbij.

Totaal: 57/60, 9.5 punten

Stefanie_R1985
    Bijdrager
    Post count: 260

Spanning: 7 punten, omdat een thriller voor mij meer mag hebben dan dit soort kabbelende, onderhuidse spanning
    Plot: 8 punten, omdat er twists waren die mijn theorie deden kelderen
    Leesplezier: 7 punten, omdat het vlot en aangenaam leest
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het vlot geschreven is, duidelijk en niet te belerend
    Originaliteit: 9 punten, omdat het origineel is, de manier om mensen aan te zetten tot nadenken
    Psychologie: 8 punten, omdat er veel emotie is en mensen echt evolueren en nadenken, iets ondernemen

Gemiddelde beoordeling: 46 punten / 6 = 7,6 ptn

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 149

Spanning: .8. punten, omdat de spanningsboog niet altijd gespannen stond zoals bij een thriller maar dit heeft me niet gestoord in het verhaal zlef….

Plot: ..10 punten, omdat …er verschillende twist in het verhaal waren en vooral het einde een verrassende climax bevat.

Leesplezier: ..10 punten, omdat …ik van het begin tot het eind genoten heb.

Schrijfstijl: .10. punten, omdat …het puur en duidelijk geschreven is. Vooral ook beeldend wat ik geweldig vind.

Originaliteit: ..10 punten, omdat een eco thriller voor mij totaal onbekend is. Het boek een goede boodschap mee geeft dat ons allemaal een spiegel voor houd….

Psychologie: .10. punten, omdat …het verhaal je aan het nadenken zet. Je meeleeft in de personages.

XKellllllyyyyyy
    Bijdrager
    Post count: 151

Spanning: 8 punten, omdat je nooit op voorhand wist wat er ging gebeuren

Plot: 8 punten, omdat je het nirt verwachte

Leesplezier: 8 punten, omdat het vlot is geschreven

Schrijfstijl: 8 punten, omdat vlotte leesstijl is

Originaliteit: 8 punten, omdat het niet bekend is in het thriller lezen. Eco thrillers bestaan nog niet zoveel

Psychologie: 8 punten, omdat het is een verhaal dat je doe nadenken over de natuur en klimaat

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Babette
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning 7 punten. Het boek was op sommige momenten spannend, maar mijn hart ging niet sneller kloppen van de spanning.
    Plot 10 punten. Origineel en enig in zijn soort, goed uitgedacht en omschreven.
    Leesplezier 9 punten. Met veel plezier gelezen. Het enige waar ik af en toe last van had waren de Indonesische woorden. Heel leuk gedaan, maar een woord wat maar 2 of 3 keer voorkomt zit niet in mijn “systeem” en daarom heb ik wel wat moeten bladeren naar de woordenlijst achterin het boek.
    Schrijfstijl 9 punten. Een vlotte en prettige leesstijl.
    Originaliteit 10 puunten. Origineel en enig in zijn soort.
    Psychologie 8 punten het verhaal laat je goed nadenken en geeft je inzicht in de zogeheten ‘duurzame’ Palmolie industrie.

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten

Bedankt dat ik via deze weg kennis heb mogen maken met het werk van Janneke Bazelmans. Erg leuk om dit in leesclub vorm te mogen doen!

Thrill1981
    Bijdrager
    Post count: 97

Spanning: 8.5 punten, omdat elke pagina vraag om de een volgende.
    Plot: 8.5 punten, omdat verrassend einde aan het verhaal vast zat.
    Leesplezier: 8.5 punten, omdat ik mijzelf graag verlies in een boek, dit is zeker gelukt.
    Schrijfstijl: 9.0 punten, omdat het is goed leesbaar en zeer gedetaileerd.
    Originaliteit: 8.0 punten, omdat verhaal in een nieuwsjasje in gegoten.
    Psychologie: 8.0 punten, omdat er zit een idee achter de ontwikkeling van de personage.

Gemiddelde beoordeling: 8.4 punten

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 204

Spanning: 9 punten, omdat ik de opgebouwde spanning geweldig vond, een eco thriller, is toch echt iets anders als een normale thriller. Ik vond Verkapt heel bijzonder, ook qua spanning.

Plot: 9 punten, omdat ik de opbouw, verloop en einde van de delen heel origineel vond, Nog nooit eerder heb ik zo’n soort boek gelezen. Ik heb van het begin tot en met het eind van het boek bijzonder van het verhaal genoten.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik ontzettend genoten heb van Verkapt. Het verhaal is heel bijzonder en knap in elkaar gezet.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het continue mijn aandacht bleef houden, prettig leesbaar en goed onderbouwd.

Originaliteit: 10 punten, omdat het de allereerste eco-thriller is die ik gelezen heb. Voor Verkapt had ik nog nooit van een eco-thriller gehoord.

Psychologie: 9 punten, omdat de gedachten gangen van Nora, haar medestrijders en mede apenliefhebbers heel goed weergegeven zijn.

Gemiddelde beoordeling: 56 punten: 6 = 9,3

coenraad
    Bijdrager
    Post count: 334

Spanning: 7 punten, De spanning is op sommige momenten goed voelbaar maar meer onderhuids zit dan fysiek aanwezig.

Plot: 8 punten, strak in elkaar zittend met leuke wendingen maar voor mij een einde die ik zag aankomen waardoor ik niet verrast was.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik met veel plezier dit boek heb gelezen en het gevoel had dat ik daar een kijkje nam.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat toegankelijk,vlot makkelijk en geloofwaardig.

Originaliteit: 9 punten, omdat het een problematiek is die wereldwijd heerst en dit op een zeer geloofwaardige manier is neergezet.

Psychologie: 8 punten, omdat de verschillende “partijen” hun doel achter na streven en alles op alles zetten om dit te halen.

50 punten :6 = 8,33 ( een mooie 8 voor een debuut )

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.