Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 097: Vergelding Vergelding, Tijdens het lezen

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 188

De tweede helft in 1 ruk uitgelezen. Ik was erg benieuwd naar het einde.

Opmerkelijk: Felix Winner wordt steevast als ‘Winner’ besproken terwijl Paula en jilian met hun voornaam beniemd worden.

Zeer rustige opbouw. Ook al gaat het op gruwelijke moorden. Toch blijft een zekere rust bewaard en niet erg gejachtig. Onder andere door het mooie taalgebruik.

Een aangename kennismaking met deze schrijver. Ik zet de rest van de serie alvast ook op mijn verlanglijst.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 129

Geweldig boek. Ik had gisteren een beetje meer tijd dan gewoonlijk en heb het meteen verder uitgelezen. Een sobere, vlotte stijl die van zichzelf de vaart er in houdt. Mooi zoals tot op het einde alle mogelijke verklaringen door je hoofd spelen zonder dat je de juiste kan afleiden.

Zo heb ik nog nooit naar containers gekeken!
    p.228 Het palet aan kleuren tegen de achtergrond van een ondergaande zon, doet hem denken aan een kleurrijk schilderij.

p.77 Maar het sloopplan plan ging de gemeente te ver. (plan te veel)

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 80

Het boek leest heel vlot. Normaal lees ik een of twee hoofdstuk(ken) voor het slapen gaan, maar dit boek kan ik moeilijk wegleggen. Zeer leuke schrijfstijl.
    Ik ben nog niet heel ver met lezen (p.60), dus ik heb nog maar enkel kennis gemaakt met de kinderen en de broer. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Er staan volgens mij nog heel veel spannende hoofdstukken op me te wachten.
    Tot nu toe kan het boek me bekoren, ik ben nog geen schrijffouten of storende zinnen tegen gekomen.

Dafna34
    Bijdrager
    Post count: 22

Door een pittige verkoudheid nog niet veel kunnen lezen.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 153

Het boek heeft korte hoofdstukjes, wat maakt dat je toch nog snel een hoofdstukje wil lezen. Dat vind ik goed, ik lees liever korte hoofdstukjes dan hele lange.

Het boek leest ook vlot, fijne schrijfstijl, alleen in het begin wel veel personages ineens, wat maakt dat ik er weer van vergeet en later dus niet meer weet van waar X of Y ineens weer vandaan kwam. Het lettertype had voor mij een fractie groter gemogen.

Spannend spannend vind ik het voorlopig nog niet, maar ik loop ook wat achter wegens het lange wachten op het boek, het kan dus nog razend spannend worden. Ik zit bijna in de helft nu.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 37

Wat een fijne schijfstijl. En wat een spannend boek. Ben nu bijna op de helft, maar heb al zin in volgende stuk. Ik vond de start van het boek gelijk pakkend. Super gedaan! Jillian vind ik te leuk. Ik heb nog geen gekke dingen gezien of spelfouten.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 80

Wat een fantastisch en vlot boek! Ik zat er helemaal naast. Er gebeurt heel veel, er is een constante drang om verder te lezen. Het verhaal klopt, het steekt heel goed in mekaar.
    Van deze schrijver wil ik nog boeken lezen.

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 37

Zo inmiddels op 3/4e van het boek. Denk dat ik hem wel uitlees dit weekend. Nog steeds vind ik het spannend. Kan meerder kanten op. Mijn eigen fantasie maakt er wat extra mogelijkheden bij denk ik haha.

Maar nu inmiddels wel wat spelfouten tegen gekomen. Slecht ipv Slechts op pagina 126. Wat voort dingen ipv wat voor dingen op pagina 128. Pagina 148 staat 2x van het achter elkaar. Pagina 183 mee hoefde maken, mist woordje te tussen.

Jim Bianconero
    Bijdrager
    Post count: 5

Hier hetzelfde verhaal, stevige verkoudheid en boek die nog maar eind januari in de brievenbus viel!

Dafna34
    Bijdrager
    Post count: 22

Heb het boek na 150 blz dicht geslagen sorry niets voor mij…

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 188

@dafna

Heb het boek na 150 blz dicht geslagen sorry niets voor mij…

Dat is jammer!
    Wat trekt je niet aan in het boek dan?

Jim Bianconero
    Bijdrager
    Post count: 5

Start zo meteen op pagina 200, het is zalig om te lezen. Eerste boek ooit van Gerard Nanne, maar dit smaakt naar meer! Ik vind het zalg al de vrouwen de leiding hebben bij een onderzoek. Altijd meer oog voor details in het onderzoek.

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.