Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 097: Vergelding Vergelding, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #17852 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 92

Ik ben op blz 180 en vind het weer een heerlijk boek. Precies zoals ik van Gerard Nanne gewend ben. Ik verwacht nog wel een paar onverwachte wendingen in het verhaal. Ik ben één dingetje tegengekomen dat volgens mij niet klopt; op blz 163 wordt een afspraak gemaakt om 10.00 uur. Op blz 167 vertrekt degene pas om over enen van huis naar de afspraak. Dit is het enige dat opviel.
    Ik ga gauw weer verder lezen 😀

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 145

Ik had niet verwacht dat het boek zo soepel weg leest. Een prettige schrijfstijl en het verhaal is constant in beweging. Ik ben er nog niet uit wie de dader(s) is/zijn.

Twee kleine foutjes ontdekt. Op blz. 36 mist het woord ‘van’ in regel 12.
    Op blz. 143 5e regel van onder staat er ‘zijn stiefvader’ terwijl het over Wilma gaat dus ‘haar vader’ moet zijn.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 145

Ik ben op blz 180 en vind het weer een heerlijk boek. Precies zoals ik van Gerard Nanne gewend ben. Ik verwacht nog wel een paar onverwachte wendingen in het verhaal. Ik ben één dingetje tegengekomen dat volgens mij niet klopt; op blz 163 wordt een afspraak gemaakt om 10.00 uur. Op blz 167 vertrekt degene pas om over enen van huis naar de afspraak. Dit is het enige dat opviel.
    Ik ga gauw weer verder lezen

Op blz. 164 staat dat Wilma 10.00 uur te vroeg vindt en om 14.00 uur af wil spreken.

Nancy Lutz
    Bijdrager

Ik ga gauw weer verder lezen

Op blz. 164 staat dat Wilma 10.00 uur te vroeg vindt en om 14.00 uur af wil spreken.

Ja, inderdaad. Helemaal overheen gelezen 🙄🙄 Bedankt!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 249

Het boek leest heerlijk snel weg, ik heb het al uit!

Blijft tot einde spannend met onverwachte wendingen.

Opmerkelijk citaat of taalfout?
    Bladz 65: “Cecilia Moreau, zoals de vrouw heet, spreekt Nederlands met een Fries accent”

CreaSissie
    Bijdrager
    Post count: 4

Ik heb het boek al een paar dagen uit.Ja sorry,ik lees nou eenmaal veel en snel.
    Ik kon de schrijver nog niet.Maar ik vond het een geweldig boek om te lezen.
    Het boek heeft het juiste formaat.Niet zo fat je er kramp van in je handen krijgt.
    Ik vond het verhaal heel erg goed opgebouwd.Goed plot.
    Fijn ook dat het gezinsleven van Lillian aan wordt gehaald.Zo zijn er in feite meerdere verhaallijnen.

Nancy Lutz
    Bijdrager

Ik heb het boek uit en heb er erg van genoten.
    Ik ontdekte 3 mini-taalfoutjes:
    Op blz 254 verdomd moet met een T ipv D
    Op blz 271 veranderd moet met een T ipv D
    Op blz 272 geschied moet nog een T achter… 😀

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 89

Ik ben nog niet zo ver, op pagina 76 aangekomen. OMG Ocharme Simon,
    IK vind het wel een spannend boek.
    Het leest vlot, en aangenaam formaat boek, goed lettertype.
    Denk een klein foutje gezien te hebben, halfweg pag 67
    Bovendien strookte mijn opvattingen over een verantwoorde ….. moet volgens mij strookten zijn, want gaat over opvattingen (meervoud)

Lena B
    Bijdrager

Ik zag een leuke zin pag 45

” je valt wel met je neus in de boter”….en….. “ik ben hier niet om vliegen te vangen”
    De 2e had ik nog nooit gehoord, dus even betekenis opgezocht

De 1e wel maar dan niet met “neus” , maar wij zeggen ” met je gat in de boter vallen” en wel in de betekenis van geluk hebben, een meevaller hebben

Ik denk dat de zin van de neus toch wel enigzins in een andere context moet gebruikt worden, dan met geluk hebben?

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 188

Ik ben nog niet zo ver maar ik vind de schrijfstijl heel mooi. Ik heb 2 zinnen genoteerd van op pg. 1.

De dreigende wolken manen hem tot spoed.

De inmiddels striemende regen slaat het mos uit de klinkers en vult de verhoogde borders met water.

Het verhaal wordt belicht vanuit meerdere karakters. Dat vind ik ook leuk.

Alvast een heel goed begin! Ik lees snel verder.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 99

Ik vindt het een waanzinnig boek.. Had ik niet verwacht. Lekker geschreven spanning is goed opgebouwd, Zoals hier ook al wordt benoemd meerdere karakters is al super leuk. tot zover is het zeer belovend.

Lena B
    Bijdrager

Ik vind het ook heel tof boek. Zo meteen nog enkele pagina’s lezen, want morgen geen tijd voor.
    Iets over halfweg.
    Las de vorige boeken niet van de reeks. Maar ga dat zeker nog doen.
    Vind Felix, Paula en Jillian ook toffe personages
    Super dat ik mag meedoen met deze leesclub.

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 230

Goed boek inmiddels net uit.

iets anders dan verwacht maar toch heel spannend. Het boek leest soepel.

Een paar dingetjes: blz 36, Er staat op een gegeven moment. Ze was indertijd erg begaan met het lot mijn moeder.. Dat moet Het lot van mijn moeder zijn volgens mij.

Blz 58 in het midden: Was hij ook beter gaan begrijpen dat hij daar zelf debet aan was geweest. ( ik ken die uitdrukking niet )

Voor de rest een goed boek.

Lena B
    Bijdrager

Deze namiddag gezellig aan het lezen.
    Ondertussen op pag 250 volgende zin

” We kunnen ons nu opmaken voor de finale ”

Dat heb ik dan ook gedaan.
    En wat voor een finale is het geworden.
    Kon nooit vermoeden dat dat de reden zou zijn, waarom de moordenaar is overgegaan tot al die moorden. De boodschap van het monogram is me ondertussen ook duidelijk, net als de titel.

Was een aangename kennismaking met een voor mijn nieuwe auteur, nieuwe personages.
    Ga zeker nog andere boeken lezen. Wil meer lezen over Jillian, Paula en Felix

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.