15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1775
    #17860 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Gerard Nanne  vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? 

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 80

De plot
    1.Wat vind je van het plot? Fantastisch en onverwacht!
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Ik heb enorm genoten van dit boek.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Neen, total niet verwacht. Ik zat er serieus naast.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik heb genoten van dit boek, van de eerste t.e.m. de laatste letter. Het boek leest zeer vlot en zit heel goed in mekaar.
    5.Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Zeer prettig en begrijpelijk geschreven.
    6.Stel….Gerard Nanne vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Spannend.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Er zijn heel veel thrillers, maar deze springt er voor mij wel uit.Het verhaal zit goed in mekaar en het is heel spannend.
    8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Doe zo verder! Ik wil meer boeken van u lezen.

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 148

De plot
    Wat vind je van het plot? Erg goed en totaal niet verwacht.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er wordt langzaam naar het plot toegewerkt alleen als het moment daar is gaat het mij iets te snel. Daar had wat meer aandacht aan besteed mogen worden.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had het totaal niet verwacht dus erg goed gedaan door de auteur.

Algemeen
    Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het een goed verhaal en vloog door het boek heen.
    Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Begrijpelijk en goed leesbaar.
    Stel….Gerard Nanne vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Realistisch denk ik niet maar wel aangrijpend en goed doordacht.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het heeft niet iets specifieks. Het is een goede thriller.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga verder met de rechercheurs Felix en Paula en hoofdinspecteur Jillian. Leuk om nog een paar boeken te lezen met hun in de hoofdrol.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 188

De plot

Wat vind je van het plot? Het zit goed in elkaar. Met onverwachte wendingen.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het bouwt op. Je komt op een zijspoor terecht. Er volgt een onverwachte plottwist. Op het einde bouwt de spanning verder op tot aan de ontknoping.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee ik had het niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal is ondanks het ‘thrillergehalte’ en de moorden vrij rustig doch steeds spannend.

Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Heel mooi taalgebruik.

Stel….Gerard Nanne vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?
    Ik zou willen zeggen het tegenovergestelde van een flitsende thriller. Spannend maar het tempo ligt niet zo hoog.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De schrijfstijl vind ik vrij uniek voor een thriller.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Gewoon verder doen!

maryam
    Bijdrager
    Post count: 249

De plot
    1 Wat vind je van het plot? Heel goed bedacht, met de verschillende wendingen en onverwachte ontknoping.
    2 Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Meerdere verhaallijnen met potentiele daders, als lezer wordt ik af en toe op het verkeerde been gezet. De uiteindelijke dader kwam onverwacht.
    3 Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik had dit einde niet helemaal aan zien komen. Was daardoor verrast. Deels had toewerken naar ontknoping eerder gemogen, maar nu bleef spanningsopbouw bestaan.

Algemeen
    1 Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik had het boek in een paar dagen uit, dus dat zegt genoeg. Wilde steeds verder lezen.
    2 Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Gerard heeft een vlotte schrijfstijl, goede zinsopbouw. Leest daardoor erg prettig.
    3 Stel….Gerard Nanne vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Ik vind het zeker geloofwaardig, aantal moorden misschien minder, maar ik denk zeker dat als je zo begaan bent met straatkinderen, je wraak wil nemen op orgaanhandelaars.

Dit boek
    1 Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Misschien is onderwerp specifiek, maar het lijkt me lastig om echt uniek boek te schrijven.
    2 Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Alhoewel ik heel veel lees, had ik nog niet eerder van Gerard Nanne gehoord. Misschien meer bekendheid! Met mij heb je er een lezer bij.

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 89

Plot
    1. Goed, onverwacht, spanning bleef doorheen het boek.
    2. Dankzij de korte hoofdstukken die telkens net zo eindigen, dat het volgend hoofdstuk rond ander persoon gaat,,kun je niet stoppen met lezen.
    3. Zeker niet deze persoon verwacht en ook niet het motief waarom.

Algemeen.
    4. Ik vond het spannend, op recordtempo uitgelezen
    5. Ik vind het een prettige schrijfstijl, hou van korte hoofdstukken die steeds met een spannend gegeven eindigen en mede doordat het volgend hoofdstuk over ander persoon gaat blijft de spanning hangen, en wil ja maar één iets,:snel verder lezen
    6. Ik zou het boek typeren als : spannend, vlot leesbaar.

Dit boek.
    7. Het is hoe je “uniek” bekijkt. Het is een thriller en er zijn veel thrillers. maar het verhaal is uniek, ja dus., Het is een leuk, spannend verhaal waarbij je als lezer-detective meezoekt naar de dader.
    8. Wie ben ik,om als lezer goede raad te geven aan een auteur.
    Maar ik zou zeggen, gewoon verder boeken schrijven met dezelfde rechercheurs en die ook privé een en ander laten
    meemaken.
    Bedankt dat ik dit boek mocht lezen. Ik heb een nieuwe auteur op mijn ” wil ik nog lezen” lijstje

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 230

De plot
    Wat vind je van het plot?

Vanaf het moment dat de rechercheurs vast komen te zitten neemt de spanning behoorlijk toe en wil ik alleen nog maar lezen. Het plot heb ik dan ook echt heel erg van genoten.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Spanning in een sneltrein vaart. Heel goed opgebouwd tot het einde.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Ja een beetje, ik had in elk geval wel het idee dat het sowieso met de ingesloten rechercheurs wel goed zou komen. De uiteindelijke ontknoping had ik niet zo gedacht. Althans niet het hoe waarom en de personages die er een rol in gespeeld hebben.

Algemeen

Ja heel boeiend. De schrijfstijl was wel iets anders dan ik gewend ben en waar hem dat nu precies n zit vind ik lastig aan te geven. Het is meer kortbondigger en wat afgevlakter dan bijvoorbeeld vrouwen thrillers zijn naar mijn idee. Maar het boek was zeker goed en zeer spannend.

Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Wel prettig maar wat zakelijker van toon zoals bijvoorbeeld een thriller geschreven door een vrouw, het was minder een verhaal vertellend boek zeg maar.

Stel….Gerard Nanne  vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Spannend, hard en laat je zweten tot aan het eind.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? ja het verhaal is wel uniek. het gedeelte met de erfenis en verdeling en de afwikkeling en als blijkt dat er in organen is gehandeld heb ik nog nooit eerder in een verhaal gelezen.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Ik ben op zich wel benieuwd naar meerdere boeken , alleen het formaat en letter formaat vond ik minder prettig in dit boek.

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 129

Het plot zat goed in mekaar en bevatte heel wat meer elementen dan tegenwoordig gebruikelijk. De opbouw is gradueel zodat je nieuwe elementen in een, voor een politieonderzoek, chrono(logische) volgorde voorgeschoteld krijgt, zonder noodzakelijk de oplossingen van de vorige schakels al te hebben. Dat zorgt voor een veel rijker verhaal. Ook op het einde wanneer je al bijna de pap in de mond krijgt en zo’n beetje alles denkt te weten. Geheime kelder + kinderen deed me aan pedofilie denken al pasten niet alle elementen in dat plaatje. Toch kwam de schrijver met iets heel anders dat wel perfekt paste. Dat had ik helemaal niet zien aankomen.

Het verhaal was uiterst boeiend en had mijn volle aandacht. Ik kon het moeilijk wegleggen en heb het dan ook in 2 keer uitgelezen.
    Het is makkelijk leesbaar (korte hoofdstukken, zinsbouw) en begrijpelijk (geen moeilijke woorden, vakjargon) geschreven zodat je je kan concentreren op de plotontwikkeling en het uit mekaar houden van de personages. Naargelang het aantal doden toeneemt, wordt dat uiteraard steeds makkelijker. Ook het lettertype en de kwaliteit van het papier dragen bij tot het leescomfort.

Een moderne thriller als een ouderwetse detective van de grote schrijvers.

Elk element afzonderlijk ben ik al wel eens tegengekomen maar het geheel is zeker uniek. Het vervalste testament en de organenhandel springen er voor mij uit.

Ik hoop dat Gerard Nanne nog verhalen schrijft over dit speurderstrio. In de karakters zit zeker nog stof genoeg, enkel nog een goeie moordplot bedenken.

Dafna34
    Bijdrager
    Post count: 22

Idem als bij het voorgaande item…

Lena B
    Bijdrager

Deze namiddag mijn recensie op de voorziene plaats neergezet, maar zie hem niet terug?
    Iets mislopen?

Lena B
    Bijdrager

Spijtig dat je het niet leuk vond

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 37

De plot

Wat vind je van het plot? Leuk, goed bedacht. Spannend.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed, wordt goed opgebouwd. Duidelijk omschreven karakters. De momenten dat iemand wordt vermoord zijn echt geweldig spannend.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik vermoedde wel wie het was. Maar niet waarom. Goede wending.

Algemeen

Ja, lekker te lezen boek. Houd je aandacht er goed bij.

Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Goed te lezen. Geen hele moeilijke woorden over het algemeen. Spanning wordt behouden. Iets minder ondervragingen en minder hij zegg en zij zegt zou ik nog beter hebben gevonxen. Dan de momenten dat iemand wordt vermoord misschien wat langer maken.

Stel….Gerard Nanne vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?

Spannend, meeslepend, vlot.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?

Ik vond het wel een beetje als zovelen, maar wel apart vond ik de afwisseling van ondervragingen en de moorden.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

De spanning van de moorden wat langer maken. Voor de rest niet teveel veranderen.

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 92

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Het plot was weer goed bedacht, zoals ik van Gerard Nanne gewend ben.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Het is door het verhaal heen, goed opgebouwd en heeft weer een mooie plotwending.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Ik denk altijd te weten wie de dader is, maar zie het plot nooit aankomen, dat vind ik altijd zo geweldig.
    Algemeen
    4. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik kon het boek niet wegleggen, het verhaal bleef boeiend.
    5. Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Ik vind Gerard Nanne een fijne schrijfstijl hebben. Korte hoofstukken met altijd een cliffhanger, zodat je door wilt lezen.
    6. Stel….Gerard Nanne vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn? Prima leesbaar en spannend.
    Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Ieder boek heeft iets unieks, zo ook dit boek.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Graag snel een volgend boek 😉

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 99

1.Wat vind je van het plot?

Het plot was verrassend, spannend en over nageacht.

2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Mooie opbouw van het verhaal. Leuke karakters en het plot is geweldig.

3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee totaal niet.. Elke keer dacht ik zou die het zijn of die. Lekker spannend.

Algemeen
    4.Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Heel boeiend.. Weer een van de boeken die ik niet weg kon leggen.
    5.Vind je de schrijfstijl van Gerard Nanne prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken
    en uiterst geconcentreerd lezen?
    Heel prettig om te lezen.. Geen ingewikkelde toestanden…

6.Stel….Gerard Nanne vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan hem zijn?

Zeker geloofwaardig. Zou kunnen voorkomen … Is over nagedacht om de realiteit dicht bij te houden.

Dit boek
    7.Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Een lekker boek om te lezen… Voor mij was het uniek omdat dit afspeelde in de streek waar ik ben opgegroeid. Het plekje in Hoorn dan krijg je er toch beelden bij…
    8.Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Gerard Nanne mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Gerard Nanne dank je wel voor heerlijke boek wat mij toch mee terug nam naar mijn geboorteplek…

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic Beoordeling

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 153

1.Wat vind je van het plot?
    – Het boek begon goed, maar al snel vond ik het erg traag gaan, het plot zelf vond ik wel ok.
    2.Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    – Het is er een zoals zovelen, maar de dader had ik niet zien aankomen, toch blij verrast daarmee.
    3.Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    – Zoals ik hierboven zei, de dader kwam onverwacht.

– Het begon spannend, om daarna als een pudding in elkaar te vallen, wat betreft spanning dan. Ik moest mezelf er door worstelen.
    – Geen moeilijke zinnen, begrijpelijk.
    – Geloofwaardig.

– Het is er eentje opgebouwd zoals er zovelen zijn, het plot was wel leuk bedacht.
    – Het is niet omdat het voor mij te traag gaat dat het voor anderen niet steengoed kan zijn. Ik moet het hebben van vaart.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.