13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1447
    #17854 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 54

Spanning: 9 punten, omdat het een zeer spannend boek is, met onverwachte wendingen.

Plot: 9 punten, omdat het een eenvoudig verhaal lijkt, maar er heel veel onverwachts gebeurt.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal soepel en leuk geschreven is.

Schrijfstijl:9 punten, omdat zeer vlot en duidelijk geschreven. Je zit op het puntje van je stoel en wil meer en meer lezen.

Originaliteit: 9 punten, omdat er zaken gebeuren die ik niet verwacht heb, ik zat er helemaal naast.

Psychologie: 8 punten,

Gemiddelde beoordeling: 8,8 punten (Ik ben fan!)

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 121

Spanning: 8 punten, omdat het van het begin tot het eind spannend is.
    Plot: 8 punten, omdat ik het niet aan zag komen dat het zo zou gaan.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het boek prettig leesbaar was en het verhaal goed in elkaar zat.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat het begrijpelijk was en ik door het boek heenvloog.
    Originaliteit: 9 punten, omdat een onderwerp was wat ik nog niet eerder heb gelezen.
    Psychologie: 8 punten, omdat dit door het hele boek terugkwam.

Gemiddelde beoordeling: 8.2 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 161

Spanning:8 punten, omdat het spannend is met onverwachte wendingen.

Plot:8 punten, omdat het goed in elkaar zit met een mooie opbouw.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik het heel graag las.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik de schrijfstijl echt mooi vond. Aandacht voor taal.

Originaliteit: 8 punten, omdat er niet vaak oudere mannen vermoord worden in verhalen.

Psychologie: 8 punten, omdat zowel de hoofdpersonages als de personages specifiek in dit verhaal goed uitgewerkt worden. Er is aandacht voor het menselijke van de agenten bvb.

Gemiddelde beoordeling: 8,33 punten

maryam
    Bijdrager
    Post count: 225

Spanning:8 punten, omdat het verhaal tot laatste hoofdstuk spannend bleef.

Plot:8 punten, omdat plot zit goed in elkaar, misschien iets te veel wendingen.

Leesplezier:8 punten, omdat ik het een heerlijk boek vond om te lezen

Schrijfstijl:8 punten, omdat het boek vlot las, korte hoofstukken en vanuit verschillende personages geschreven.

Originaliteit:8 punten, omdat reden voor de moorden niet zo vaak voorkomt.

Psychologie:8 punten, omdat de politiemensen ook buiten hun werk “gevolgd” worden, en ze echt gaan leven.

Gemiddelde beoordeling:8 punten

helderinge
    Bijdrager
    Post count: 213

Spanning:.8. punten, omdat ….Vooral aan het eind erg spannend
    Plot:.8. punten, omdat ….Goed naartoe gewerkt en verassend.
    Leesplezier:.8. punten, omdat ….Ik heb genoten van de spanning en het plot
    Schrijfstijl:.7. punten, omdat ….Iets kortbondig en zakelijke toon.
    Originaliteit:.8. punten, omdat ….Nog nooit zoiets gelezen
    Psychologie:.8. punten, omdat …. Erg goed doordacht met geestelijk zieke achterliggende gedachtes.

Gemiddelde beoordeling:.7,8 . punten

Lena B
    Bijdrager
    Post count: 74

Spanning: 8 : Het bleef spannend van begin tot eind

Plot : 8 : Het verhaal zat goed in elkaar, onverwachte bekentenis op het einde. Vooral de reden van de vergelding

Leesplezier : 8 : heel graag gelezen, vooral omdat je ook de rechercheurs beter leert kennen. Wil zeker nog boeken
    van de reeks lezen

Schrijfstijl: 8 Makkelijk te lezen, leest vlot door de korte hoofdstukken en door telkens het hoofdstuk te eindigenn met iets spannends en dan met een ander personage verder te gaan, is het moeilijk het boek weg te leggen.

Originaliteit : 8: Net zoals in veel thrillers vallen er nogal wat slachtoffers,zitten de rechercheurs eerst op de verkeerde verdachte maar het motief voor de moorden is echt wel origineel.

Psychologie : 8 ik vind het wel leuk ook een inkijk te krijgen op het prive leven van de speurders

Gemiddeld 8 punten

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 105

Spanning:9 punten, omdat het spannend bleef tot het einde, ook tijdens de meer beschrijvende stukken.

Plot:10 punten, omdat ik lang moet teruggaan voor zo’n breed uitgewerkte plot.

Leesplezier: 9 punten, omdat ik er van genoten heb en het niet kon wegleggen.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat die perfect bij het verhaal past en het lezen ondersteunt.

Originaliteit: 8 punten, omdat de combinatie van een aantal al bekende elementen uniek is.

Psychologie: 9 punten, omdat de karakters degelijk uitgewerkt zijn en echt beginnen te leven.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

Dafna34
    Bijdrager
    Post count: 22

Ik heb het zoals ik al schreef niet uitgelezen.

Schrijfstijl: 5

Leesplezier: 6

Orginaliteit: 7

Plot: kan ik geen cijfer voor geven.

Psychologie: 6

Gemiddeld een 5

Nancy Lutz
    Bijdrager
    Post count: 85

Spanning: 8 punten, omdat de spanning constant aanwezig is.
    Plot:8 punten, omdat ik het plot niet aan zag komen.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het boek leest als een trein. Korte hoofdstukken en de vaart blijft erin.
    Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal boeiend blijft en nergens verveelt.
    Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit een dergelijk verhaal heb gelezen.
    Psychologie: 8 punten, omdat de personages prima zijn uitgewerkt en boeien.

Totaal 8,33 4 sterren

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 67

Spanning: 9 punten, Het verhaal houdt je tot het einde op het puntje van je stoel.

Plot: 9 punten, omdat ….ik dit niet had zien aankomen.

Leesplezier: 10 punten, omdat het makkelijk wegleest maar toch met een goede spanningsopbouw. Het verhaal blijft je vasthouden.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat goede schrijfstijl… Leest als een trein.

Originaliteit: 9 punten, omdat het motief zeer realistisch is. Niet te overdreven.

Psychologie:9 punten, omdat mooie opgebouwde en uitgewerkte karkakters/ personage’s

Totaal 9 sterren

Gonneke38
    Bijdrager
    Post count: 27

Spanning: 8 punten, omdat de stukken waar iemand vermoord wordt erg spannend zijn, de sluiting van het boek ook. De ondervragingen zijn soms wat veel.

Plot: 9 punten, omdat het boek tot een verrassend eind komt en de personages niet alledaags.

Leesplezier: 8 punten, omdat het een spannend boek is, maar soms mag er wat meer spanning in bij de ondervragingen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat goed beschreven, fijn dat je een aantal personages meer leert kennen dan nodig. Vlotte zinnen. Ook hier… De ondervragingen zijn soms wat veel.

Originaliteit: 9 punten, omdat het eind is erg origineel, net als sommige relaties tussen personen.

Psychologie: 8 punten, omdat het best complex is alle relaties onderling, maar had van mij nog net ietsje meer mogen zijn.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punt (zeker verdiend).

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 136

Spanning: 5 punten, omdat het voor mij niet spannend genoeg was

Plot: 7 punten, omdat het toch wel wat onverwacht was

Leesplezier: 6 punten, omdat het goed begon, maar het grootste deel moest ik me erdoorheen slepen

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het gemakkelijk leest

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het allemaal al wel eens ergens tegenkwam

Psychologie: 7 punten, omdat het wel goed in elkaar zat

totaal: 6.5

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.