Home Forums Leesclub 179: Val Val, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2079

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

ChantalH
    Bijdrager
    Aantal berichten: 68

Ik vind de cover heel erg mooi en strak. Er wordt letterlijk een val uitgebeeld. Ik weet nog niet of het om het vallen van een mens gaat of dat het gaat om in de val te lopen.
    Dit wordt het tweede boek dat ik van deze auteur lees. Ik ben nu nog in De zaak Magritte bezig. Tot nu toe bevalt me dit goed. Ik hoop dat dit boek net zo vlot leest. Verder heb ik de verwachting dat ik een spannend boek zal lezen waar ook wel een beetje mysterie in zit.

Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 243

Cover: bijzondere cover met die rode kleur in meerdere tinten. Het woord Val wat afbrokkelt, de vallende persoon.
    Een cover die je direct oppakt om verder te onderzoeken.
    Auteur: ik ken de auteur niet maar zijn boeken scoren hoog, dus ik verwacht een goed boek.
    Verwachting: ik verwacht een superspannend verhaal die mijn aandacht van begin tot eind vasthoudt.

Anitadegroot
    Bijdrager
    Aantal berichten: 140

Cover: Dit is het tweede deel, het eerste deel van deze serie heeft ook zoiets cover en ik vind het heel kleurrijk en verzorgt eruitzien. Het nodigt uit om op te pakken, en te gaan lezen.

Auteur: Ik heb 2 boeken van Liese Meerhout gelezen en die vond ik goed, deze serie lijkt me ook leuk al is het alleen maar door de verwijzing naar de Zeven Zussen.

Verwachting: De flaptekst spreekt me aan, ik laat me verrassen Door deze Val.

chantalvl
    Bijdrager
    Aantal berichten: 111

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Even voor de oplettende lezer, achterflap opgezocht eboek, hij is er wel (bij mij ergens laatste in boek)
    Dat gezegt die foto’s site en ereader niet echt te lezen.
    Voor de rest mooi rood is niet lelijk.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik heb de zaak Magritte met plezier gelezen, en hoop op weer zo’n boek.
    Ook vroeger wat gelezen van hem dus verwachting is best hoog.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Goed verhaal dat ook los te lezen zal zijn.

Karen Steyaert
    Bijdrager
    Aantal berichten: 26

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    -> Het rood met zwarte letters viel mij direct op, en trekt aan. Ik ben benieuwd wat de link met het verhaal zal zijn. Het beeld dat je hier ziet, is letterlijk een val. De korte inhoud triggerde mij om het verhaal te lezen.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    -> Deze auteur is nieuw voor mij, maar ik hoor massa’s positieve kritieken over hem, dus ik verwacht dat ik dit boek graag zal lezen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    -> Ik ken de auteur dus niet, maar naar ik heb kunnen lezen op het internet, weet hij spanning en verrassingen in zijn boeken te brengen, dus ik ben benieuwd hiernaar!

tanja
    Bijdrager
    Aantal berichten: 39

Cover : Ik vind de cover met het vallend persoon goed gevonden.
    De kleur rood staat mij tegen,ik kan totaal de witte tekst op rood niet lezen, zelfs niet na vergroten van de tekst.
    Hierdoor is het verhaal dus een verrassing.

Auteur : ik ken deze schrijver niet en heb dus op Google gezocht en las dat hij misdaadromans schrijft.
    Daar hou ik van dus ik zal wel een grote fan worden.

Verwachting : ik verwacht een spannende misdaadroman en denk dat de vallend persoon niet letterlijk valt maar dat er een andere reden voor de val is

mar
    Bijdrager
    Aantal berichten: 33

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    >>>Mooie cover in rood en zwart. Knap lettertype van titel en auteur met daartussen de vallende persoon.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.
    >>>> Ik heb al verschillende boeken gelezen van Toni Coppers met Liese Meerhout als hoofdpersonage. Toen ik “de zaak Magritte las, vond ik dit direct een fantastisch verhaal met een boeiend nevenverhaal rond het hoofdpersonage Berger

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    >>>Dat er nu een tweede boek is met en rond Berger vind ik geweldig, maar mijn verwachtingen zijn dan ook hoog.

Wilma
    Bijdrager
    Aantal berichten: 225

Een opvallende cover die past bij de titel, een vallende persoon, afbrokkelende, dus vallende stenen.

Ik heb nog nooit iets gelezen van Toni Coppers maar hoor lovende verhalen over zijn boeken.

Ik ben benieuwd wat ik al die tijd heb gemist en verwacht een spannend meeslepend verhaal dat ik haast niet weg kan leggen.

Anjavee
    Bijdrager
    Aantal berichten: 72

Cover: ik vind deze heel mooi en opvallend! Het is een boek dat in het oog springt in de boekhandel door de kleur van de kaft, door de naam van de schrijver én door de afbeelding van een vallend persoon.

Auteur: Toni Coppers is mijn favoriete vlaamse schrijver. Ik heb al zijn boeken met Lieze Meerhout gelezen en ik vind ze top!

Verwachting: ik ben heel benieuwd hoe Alex Berger mij zal bevallen. Coppers heeft op een heel sterke manier Liese Meerhout neergezet, ik verwacht en hoop dat dit met Berger ook het geval zal zijn!

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

Cover: Ik vind de cover van Val mooi, zowel een vallend figuur op de voor- als op de achterzijde, het heldere rood, duidelijke opmaak met titel en auteur. De achterflaptekst biedt voldoende informatie om aan dit boek te willen beginnen. Ook de informatie over de schrijver trekt.

Auteur: Ik had nog niet eerder iets van Toni Coppers gelezen, tot vandaag De zaak Magritte. Dat vond ik een goed boek, voldoende diepgang, goede verhaallijn en prettige schrijfstijl.

Verwachting: ik verwacht een goede thriller met een prettige schrijfstijl.

kareltje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 277

Cover: Ik vind de cover van Val mooi, zowel een vallend figuur op de voor- als op de achterzijde, het heldere rood, duidelijke opmaak met titel en auteur. De achterflaptekst biedt voldoende informatie om aan dit boek te willen beginnen. Ook de informatie over de schrijver trekt.

De zaak Magritte heeft nu ook een nieuwe cover met een vergelijkbare layout. Ik moet zeggen dat ik de eerdere cover beter vind passen bij dat verhaal, zeker omdat het geschreven is (op verzoek van de erven Magritte) als eerbetoon aan Magritte in zijn hommagejaar 2017. Wel leuk dat dat nu een vervolg heeft met Alex Berger.

Auteur: Ik had nog niet eerder iets van Toni Coppers gelezen, tot vandaag De zaak Magritte. Dat vond ik een goed boek, voldoende diepgang, goede verhaallijn en prettige schrijfstijl.

Verwachting: ik verwacht een goede thriller met een prettige schrijfstijl.

Ali
    Bijdrager
    Aantal berichten: 20

Cover: de voorkant valt goed op door de rode achtergrond en de vallende persoon. De witte letters op de achterkant vind ik persoonlijk wat onduidelijk. Ik denk dat ze in het zwart beter leesbaar waren geweest. Nu heb ik slechte ogen dus dat zou ook een reden kunnen zijn dat de witte letters onduidelijker zijn

Auteur: ik ken deze schrijver niet maar als ik op internet kijk krijgen zijn boeken goede recensies. Dus dat belooft wat

Verwachting: ik verwacht eigenlijk best wel veel van het boek zeker gezien de samenvatting achterop het boek. Tel daarbij op de goede recensies. Ik ben dus heel benieuwd

maria
    Bijdrager
    Aantal berichten: 406

Cover: opvallend rood(bloederig) waarin de V van Val en het vallen letterlijk verwerkt is door een mannetje dat ook nog valt in een V.. In de rood schakering zit ook de V van val en ook in de vorm van het mannetje dat valt. “V zit ook nog een persoon verwerkt maar dat kan ik niet zo goed zien bij een ePub. Leuk gedaan! Eenvoudig qua kleuren met rood en zwart.

Verwacht van de schrijver als Vlaanderens favoriete misdaadauteur met veel verkochte boeken en hij elke literatuurprijs die te winnen was ontvangen heeft een enorm goed boek.

Verwacht van het boek: de samenvatting geeft een spannend voorgevoel en verwacht een boek dat ik niet weg kan leggen.

nvdrs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 36

De cover vind ik beter dan het vorige boek, eerste editie (De zaak Magritte, waarop “Les amants” staat afgebeeld). Op de tweede editie wordt de bekende pijp afgebeeld van Magritte met felle kleuren en dat spreekt meer aan.
    Ook bij dit boek, Val, wordt die lijn van felle kleuren doorgetrokken en dat vind ik een goede keuze want het valt zo ook meer op.

De zaak Magritte was het eerste boek dat ik van Toni Coppers las, en dat is me ten zeerste bevallen. De beschrijvende manier van vertellen sleept je als lezer mee in het verhaal, mede omdat veel plaatsen en gebeurtenissen zo herkenbaar zijn (ik heb zelfs een aantal tips toegevoegd aan mijn lijstje om bv theehuis te bezoeken in Brussel 🙂 ) Wanneer de schrijver dan de gemoedstoestand van de personages omschrijft, pakt me dit wel. Je voelt echt mee met hun verdriet en begrijpt hen door en door!
    Ik verwacht nu dan ook een vlot leesbaar verhaal met regelmatig herkenningspunten en meeslepende emoties.

Het verhaal zelf lijkt een reis door Europa te maken. Hoewel er blijkbaar reeds heel wat wijzigingen in het leven van Alex Berger gebeurd zijn na het vorige boek, vermoed ik dat dit opnieuw sterk zal boeien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.