Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 094: Uitgeschakeld Uitgeschakeld, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #17312 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

Ik ben een leuke citaat tegengekomen;
    ‘Hij grinnikte toen hij zag dat er een lepeltje in zijn kopje stond maar ze geen suiker neerzette. Ze had het altijd een vreemde gewoonte gevonden dat hij in zijn koffie roerde ook al had hij er niets in.’
    Dit doet mij gelijk denken aan een goede vriend van mijn man. Hij drinkt zijn koffie zwart maar wil wel een lepeltje en roert ook echt in zijn koffie alsof het niet zwart is.

Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Totaal niet. Iedere keer als ik denk dat iets eindelijk duidelijk wordt is er weer een twist en ligt de ‘puzzel’ weer door elkaar.

Ik ben geen fouten tegen gekomen.
    Het leest als een trein, super goed boek.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

Geen citaten om te melden, dat van roeren in zwarte koffie viel me ook wel op. Eigenaardige gewoonte.

Het verhaal loopt vlot, hoewel ik het een dieseltje vond, het begon stevig, maar dan duurde het toch een tijd voor het verhaal weer op dreef kwam. Wat het verhaal niet slechter maakte, integendeel.

Er zijn me geen fouten opgevallen.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

vanmiddag begonnen in het boek en in nu al op bladzijde 110.

Opmerkelijke citaten ben ik nog niet tegen gekomen, of ik heb er overheen gelezen!

Het verhaal leest vlot, ondanks de wisseling tussen verhaallijnen verteld vanuit de verschillende personages. Ik heb nog geen idee hoe de verhaallijn zich zal ontwikkelen. Ik word telkens weer verrast en op ander spoor gezet. De cursieve gedeeltes maken het raadsel ook groter.

Tot nu toe, geen spelfouten, vreemde zinsbouw of taalfouten tegen gekomen.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 216

Ik heb ook geen citaten te melden.
    Ik weet niet of het aan de ePub ligt, maar zag dat er af en toe geen woorden waren geschreven met hoofdletters. Denk aan tom tom i.p.v. Tomtom en er stond ook een opmerking ergens zo slim als einstein i.p.v. Einstein.
    Het verhaal leest vlot en lijkt qua stijl op het eerste boek. Het ontwikkelt zich voor nu als verwacht, maar ik verwacht een verrassende plot.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 136

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ik kom geen opmerkelijke citaten tegen. Wel vind ik dat er heel realistisch geschreven wordt en er populaire gebezigd wordt. Geen probleem mee hoor, hierdoor leest het lekker weg.

Nee zeker niet, net als ik denk die heeft het gedaan, gebeurt er weer wat anders.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Nee hoor, niets gezien. Heb ook een ePub maar waarschijnlijk over het vergeten van hoofdletters heen gekeken.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

Ik ben nog niet zo heel ver, maar wat mij opvalt is dat er veel verhaallijnen zijn en dat ze het vaak over eerdere gebeurtenissen hebben waar ik nog niet het fijne van weet. Hierdoor ben ik op zoek gegaan naar wat zij eerder heeft geschreven en heb zo ontdekt dat dit een tweede boek over hetzelfde hoofdpersoon is. Eigenlijk vind ik dat altijd wel vervelend omdat ik altijd het gevoel heb wat achter te lopen. Vooralsnog leest het boek wel lekker weg en wil ik graag verder lezen alleen had ik dus wel liever eerst het eerste boek over Jennifer gelezen.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 191

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.

Geen opmerkelijke citaten, maar van het roeren in de zwarte koffie was mij ook opgevallen. Ik moet zeggen dat ik dat ook soms doe, zelfs in cappuccino, als de koffie erg heet is en ik haast heb.

Het is een spannend verhaal, waarbij de spanning opgevoerd wordt door het regelmatig wisselen van personage.
    En ook de cursieve gedeeltes voeren de spanning op.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkel
    e als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Fouten ben ik niet tegengekomen. En de zinsopbouw is prima, vind ik.

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

Meteen als je het boek open slaat stuit je op een gearceerd stuk tekst. Je weet nog niet van wie het is, maar je voelt in alles dat dit van belang gaat zijn. Dit is een quote uit de gearceerde tekst: “Het leven dat ik had kunnen hebben is verwoest en zal voor altijd een fantasie blijven.”
    Gedurende het verhaal komen er meerdere gearceerde stukken tekst voorbij, deze zorgen er mede voor dat de spanning en myaterie hoog blijft.

De quote over de zwarte koffie met een lepeltje vond ik ook geweldig, daar moest ik wel even om glimlachen.

Net voordat ik aan “Uitgeschakeld” begon heb ik Angelique’s boek “Een nieuw begin” gelezen, aangezien het hier een vervolg op is. Ik wilde de voorgeschiedenis weten van de hoofdpersonen.
    Angelique schrijft makkelijk en neemt je zonder dat het moeite kost mee in haar verhaal. De ontwikkelingen in dit verhaal verlopen, net als in haar eerste boek, lekker vlot in elkaar over en geven je eigenLijk niet de kans om het boek weg te leggen. Er gebeurt steeds weer iets waardoor je verder wilt lezen. Ik weet het zeker; ik heb er een nieuwe favoriete Nederlandse schrijfster bij!

Weert
    Bijdrager
    Post count: 191

Het plezierige lettertype is iets wat mij opgevallen is, dat leest lekker.
    Hiervoor heb ik een – dik – boek gelezen met een heel klein lettertype, dat doet dan jammer genoeg toch afbreuk aan het verhaal.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Het tekstgedeelte “een potje praat” vind ik wel grappig.

Ik ben vandaag gestart met lezen, het verhaal leest heerlijk weg, lekker vlot, lekker spannend.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.

Ben nog niet heel ver in het boek maar ik heb geen idee hoe het zich ontwikkeld, ik lees lekker door, het verhaal leest lekker weg.

Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Ik ben geen spellingfouten tegen gekomen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Grappig gevonden:
    “Als je me vandaag aansluit op een koffie-infuus misschien”

Marjo Jacobs
    Bijdrager

Mooi verwoord: “Aangekeken met een blik waar je ter plekke gif van kon mengen”

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 92

1.Opmerkelijk is inderdaad het roeren in zwarte koffie… ik wil wel altijd een lepeltje in mijn cappuccino om de melk op te lepelen. En koffie-infuus is herkenbaar. Vraag mijn collega’s maar…
    2.Er zijn veel mooie twists, ik heb me prima vermaakt. Het verhaal slurpte me op.
    3. Ricardo stopte voor een groep studenten, die hoewel er geen fietspad was, overstak alsof dat er wel was. Komma moet NA die…. blz 73

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.