Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 094: Uitgeschakeld Uitgeschakeld, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #17321 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Angelique Haak  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 203

De plot

Wat vind je van het plot?
    Het zit goed in elkaar.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Er is een verhaallijn in het heden en tijdens het onderzoek blijkt dat er ook al dingen in het verleden gebeurd zijn die belangrijk zijn. Alles wordt goed opgebouwd. Alles komt samennop het eind.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee ik had het niet zien aankomen.

Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Ik vond het een zeer boeiend verhaal maar soms was het verwarrend omdat de personages zo snel afgewisseld werden.
    Wat wel leuk was, was dat zen personage iets te weten kwam maar jij als lezer moest wachten tot dat personage weer in beeld kwam voor je wist wat.
    Bvb. Dorine ontdekt iets op het chromebook van marc maar pas later weet je wat precies.

Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Vlotte en makkelijk leesbare schrijfstijl.

Stel….Angelique Haak vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het verhaal speelt zich af over een periode waarbij de gebeurtenissen chronologisch beschreven staan en zelfs per uur wat er gebeurt in het verhaal. Per tijdvak komt een ander personage aan bod.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Persoonlijk vond ik dat de personages te snel afgewisseld werden binnen 1 hoofdstuk. Soms moeilijk volgen.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

De plot

Het plot was niet te verwachten. Iedere keer dacht ik dat het me duidelijk werd wie het was en uiteindelijk gooide Angelique alles weer om.

Het plot wordt vanaf het begin opgebouwd en iedere keer dat er iets duidelijk wordt komt er een twist en wordt het plot weer totaal anders.

Nee, ik heb dit einde niet zien aankomen. Zoals eerder vermeld had ik telkens een vermoeden en die werd dan een paar bladzijden verderop weer vernietigd.

Algemeen

Ja, Uitgeschakeld is een heel boeiend verhaal. Ik had weer veel moeite om het weg te leggen en uiteindelijk heb ik dat dus niet gedaan. Ik heb gewoon de rest opzij gezet om verder te kunnen lezen.

Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Angelique heeft een zeer prettige schrijfstijl. Geen ingewikkelde zinsconstructies of moeilijke woorden. Zodra je begint met lezen wordt je meegesleurd in het verhaal.

Stel….Angelique Haak  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    De boeken van Angelique zijn realistisch, spannend, meeslepend, geloofwaardig en niet weg te leggen.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Nee hoor, dit boek is niet zoals zovelen. Het heeft alle problematiek van de huidige maatschappij in zich. Het is ook geen echt “eind goed, al goed” einde.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Opschieten met het volgende boek Angelique! Ik wil je niet opjagen maar je laat me geen keuze als je op deze manier eindigt.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 92

1.Heerlijk, niet verwacht tot een bepaald moment. Ze heeft het goed als een verrassing gehouden en vooral de laatste bladzijdes zijn nog wel erg nasty!
    2.Heel goed opgebouwd, vraagt naar meer
    3.zie 1… super!

Algemeen
    4.Het verhaal is erg boeiend en spannend, kon het moeilijk wegleggen.
    5.Zeer prettige schrijfstijl die me erg aanspreekt.
    6.Heerlijk thriller met mooie twists om je op het verkeerde been te zetten.

Dit boek
    7. Absoluut geen boek als zovele, ik heb ervan genoten. Juist weer eens wat anders.
    8. Hou dit vast en blijf bizarre mindfucks bedenken want ik ben fan. Ik baal van Arlidge die elke x hetzelfde kunstje doet. Wees origineel 😉

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 133

Na het lezen #2

De plot

Wat vind je van het plot? Goed opgebouwd, ik had het niet zo zien aankomen.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Goed opgebouwd, je wordt een richting opgestuurd met je ideeen, maar dan komt er weer iets anders en veranderd er weer vanalles.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, ik zag het zo zeker niet aankomen.
    Algemeen

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja absoluut, spannend, met name ook van de snelle schrijfstijl.
    Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Het is een plezierige schrijfstijl, het leest snel weg en je kunt daardoor goed het verhaal volgen en wil je ook door blijven lezen.
    Stel….Angelique Haak vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Geloofwaardige, spannende, pageturner.
    Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Nee niet als zo vele. Angelique heeft wel een eigen schrijfstijl vind ik.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ga zo door, genoten van het boek!

Weert
    Bijdrager
    Post count: 191

Na het lezen #2

De plot

De plot vond ik heel goed, en onverwacht, goed uitgewerkt ook.
    Goed naartoe gewerkt, nie te snel teveel prijs gegeven, kortom heel goed gedaan.
    Nee, dit einde had ik niet verwacht.
    Algemeen

Heel boeiend, het verhaal had steeds mijn volle aandacht.
    Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Makkelijke, vlotte schrijfstijl.
    Stel….Angelique Haak vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig en spannend.
    Dit boek

Uniek niet, maar mede vanwege de vlotte schrijfstijl leest het heel prettig.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga vooral zo door met schrijven!

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

De plot

Wat vind je van het plot
    Erg spannend, maar toch ook wel voorspelbaar
    Heel mooi toegewerkt naar een toch wel redelijk onverwachts einde. het kan
    dan mss iets voorspelbaar zijn, maar de uitwerking was top
    Ergens wel, maar toch ook weer niet ….beetje dubbel dus
    Algemeen

Jawel, heb er echt van genoten
    Hele mooie vlotte schrijfstijl wat het lezen heel plezierig maakt
    Vind ze zeker realistisch, het is actueel.
    Dit boek

Doordat je zoveel leest kom je het vaker tegen, maar elke keer weer met een andere uitwerking.
    Nee hoor…

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 136

Goed, wat onverwachte wendingen.

Mooi, je wordt toch af en toe wat op het verkeerde been gezet. In eerste instantie had ik het goed, later dacht ik nee het zit toch anders. Mooi gedaan.

Zie vorige antwoord. Ja eerst had ik het verwacht, toen weer niet en uiteindelijk toch wel.

Algemeen
    Ja, het verhaal had zeker mijn aandacht.

Schrijfstijl is prettig, vlot geschreven met moderne uitdrukkingen. Geen moeilijke woorden en prettig om af en toe een flashback te krijgen. Omdat ik veel lees en haar eerste boek al een tijdje geleden was, vond ik dat uitermate fijn.

De gebeurtenissen in het boek kunnen zomaar echt zijn, dus ik vind het zeker geloofwaardig en aangrijpend. Vond het ontroerend dat Jennifer probeert eerlijk te zijn over haar gevoelens. Leuk ook dat het gewoon in Nederland gebeurt.

Dit boek
    Uniek is dat je je weinig over het politiewerk leest, dit wordt zijdelings gedaan, belangrijker zijn de personages en hun uitwerking.

Snel schrijven zodat we na de cliffhanger snel deel 3 kunnen lezen.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 216

De plot

De plot is goed, onverwacht en goed uitgewerkt ook qua structuur.Als lezer had ik dit niet zien aankomen. Je werd steeds op het verkeerde been gezet. En wat een geweldige cliffhanger aan het einde !

Algemeen

Een vlot geschreven verhaal. Wel fijn dat ik eerst het eerste deel had gelezen. Maakt dat je toch meer begrijpt van het hoe en waarom.

De schrijfstijl is erg prettig. Veel hoofdstukken, steeds vanuit een verschillend perpectief, maken dat je het verhaal meebeleeft.

Het verhaal komt zeker realistisch en geloofwaardig over.Jennifer als eigenwijze en eigenzinnige rechercheur, maar toch heel menselijk en een goede collega!

De wijze waarop de hoofdpersonen worden uitgewerkt vind ik heel knap. Het maakt dat je ze leert kennen en begrijpt.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak mee willen geven?
    Wanneer komt deel 3 uit? Wachten duurt lang!

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 69

Na het lezen #2

De plot

Wat vind je van het plot?Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Een goed opgezet verhaal waarbij aan het eind alle puzzelstukjes op zijn pla a ts vielen.
    Op een bepaald moment had Ik dat gevoel idd. Maar de gedachte dat dat babytijd toch overleden was maakte dat ik daar verder niet meer over dacht. Pas bij de rozen op graf van Elise bedacht ik “dus toch!?”

Algemeen

Van het begin tot het eind mijn volle aandacht.
    Vind je de schrijfstijl van Angelique Haak prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettige schrijfstijl wel “moeite” de juiste persoon bij de juiste naam te plaatsen.
    Stel….Angelique Haak  vraagt aan jou om haar boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Geloofwaardig

Dit boek

Niet een echt uniek boek maar leest heerlijk weg.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Angelique Haak  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Blijven schrijven op deze manier. Een thriller mag ook ontspannend zijn. Moeilijke en ingewikkelde thrillers zijn er ook al genoeg.
    Ik kijk uit naar het vervolg…. gezien de belofte aan het eind van het boek

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

De plot

Goed bedacht, met de verschillende zijlijntjes.
    Als lezer dacht ik af en toe te weten wie de dader was, maar werd dan toch weer op andere gedachtes gebracht.
    Na weer een wending bekroop me het gevoel dat er nu wel heel veel wendingen waren, misschien iets te veel potentiele daders?
    Ik had deze dader niet helemaal aan zien komen, ook omdat ze geen grote rol in het verhaal speelde.

Algemeen
    Ik had moeite om het boek weg te leggen en wilde steeds het verdere verloop weten.
    Makkelijke en prettige schrijfstijl, met de korte afwisselende hoofdstukken vanuit de diverse perspectieven.
    Zeker geloofwaardig en ook een beetje verdrietig dat mensen zover kunnen gaan voor wraak. Helaas komt dat in het echte leven ook voor.

Dit boek
    Nederlandse auteur die het verhaal ook in Nederland af laat spelen. En Jennifer die goed is in haar werk, maar daarnaast werk en moederschap combineert.
    Pas op dat je niet te veel verhaallijnen in je verhaal verwerkt, je plot is sterk genoeg om met minder toe te kunnen.

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

De plot

Heerlijk hoe alles samen komt en erg irritant, want nu wel ik zo snel mogelijk het derde deel lezen, doordat er een open eindje in zit. Ik wist dat er wat was tussen deze twee vrouwen, maar net op het laatst tilt Angelique een tipje van de sluier op. Door de verschillende plotwendingen, als lezer wordt je steeds op het verkeerde been gezet, is het spannend tot het einde. En er is zeker ruimte voor een vervolg!
    Sommige dingen had ik aanzien komen, maar niet op de manier die ik bedacht had, dus dat maakt het een erg verrassend boek!

Algemeen

Angelique Haak schrijft met een tempo die je als lezer wilt volgen, maar je moet ook ergens een keer slapen, werken enzo. Je blijft dus als lezer geboeid lezen en door de korte hoofdstukken lees je makkelijk snel nog even een extra hoofdstukje. De schrijfstijl is vlot en scherp, de personages krijgen de ruimte om te groeien, wat het verhaal interessanter maakt. Angelique pent een geloofwaardig en realistisch boek neer, soms voel je zo erg mee met de personages dat je met tranen in de ogen verder leest. Dat was bij mij het geval toen ze over een voorval met een katje schreef, dat trek ik erg slecht.

Dit boek

Het is een heerlijk spannend boek waar je je als lezer moeilijk uit los kunt maken.
    Ik zou zeggen; Angelique, ga vooral zo door, je hebt er een fan bij! Ik hoop dat je de personage verder uitdiept zodat ze groeien gedurende je volgende boeken.

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

De plot

Ik vond het plot super spannend zag ik niet aankomen

Goed ik werd iedere keer op het verkeerde been gezet.

Nee dit einde had ik helemaal niet verwacht.

Algemeen

Ja zeker het verhaal pakte mij al vanaf het begin tot het eind.

De schrijfstijl van Angelique Haak vond ik heel fijn om te lezen.

Ik vindt het boek zeker geloofwaardig overkomen, denk helaas dat dit ook gewoon gebeurd.

Dit boek

Ik vind het boek toch iets specifieks hebben Angelique Haak weet de spanning goed op te voeren in het boek.

Mijn advies aan Angelique Haak zou zijn, ga vooral door met schrijven van boeken ik kan nu al niet wachten op een nieuw boek van haar.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

De plot

Het plot zat goed in elkaar, met toch wel een open einde, dus ik verwacht een vervolg – hoop op een vervolg.

Het zat goed in elkaar, maar grrr dat open einde, dat er maar snel een vervolg komt. Ik ben fan!

Deels wel, deels toch serieus verrast met het einde.

Algemeen

Ja, het was zalig lezen, de constante (onderhuidse) spanning, de plottwists, het zal allemaal goed in elkaar. Je blijft je constant afvragen wie de dader is. Iedereen leek verdacht.

Ik ben fan van Angelique haar schrijfstijl. Leest makkelijk en vlot, zonder al die onnodige details die de vaart constant uit het verhaal halen zoals bij sommige andere boeken.

Het is iets wat jij en ik zou kunnen overkomen, realistisch dus, aangrijpend ook, je leeft zo mee met Jennifer en de andere personages.

Dit boek

Ik vond van ‘Een nieuw begin’ al dat het origineel was, ‘UItgeschakeld’ was dit ook.

Nee, geen goede raad, Angelique, je bent goed bezig zoals we dat in België zeggen. Doe zo verder. Ik kijk uit naar een vervolg.

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

De plot

Het plot vind ik goed in elkaar zitten, gaandeweg het verhaal krijg je steeds een beetje meer informatie (over verleden en heden) en worden er heel wat personen geïntroduceerd dat tegen het einde ik nog aan het twijfelen was over wie de dader is. Het verhaal zit mooi in elkaar zo met alle verhaallijnen.

Algemeen

Het verhaal wist zeker mijn aandacht te houden, de schrijfstijl is prettig, het leest zogezegd lekker weg. Het enige wat ik een klein beetje vervelend vond is dat ik het boek hiervoor over Jennifer niet heb gelezen en niet wist dat dit een tweede boek over hetzelfde hoofdpersoon was. Hierdoor blijf ik toch met het gevoel zitten dat ik wat mis, dat ik er nog meer van zou hebben genoten wanneer ik het vorige verhaal en dus ook de personage al kende. Vooral ook omdat ze het regelmatig hebben over eerdere gebeurtenissen. Wat ik dan ook jammer vind is dat het op het boek niet vermeld staat, dat dit het tweede boek over Rechercheur Jennifer is.

Dit boek is geloofwaardig.

Ik vind dit boek niet uniek, gelukkig niet wil ik haast zeggen want het was een heerlijk boek om te lezen met een prettige schrijfstijl
    Ga lekker zo door! Je bent goed bezig, ik heb genoten 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.