Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 051 t/m 100 Leesclub 094: Uitgeschakeld Uitgeschakeld, Na het lezen #1

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #17319 |

Vragen ThrillZone leesclub Verknipte tegenstander

Na het lezen #1

Het onderdeel  Na het lezen is in 2 delen gesplitst die met een tussenpoos van ongeveer 1 week geopend zullen worden. Hier worden de deelnemers over geïnformeerd. Bij de opening van # 2 wordt ook het onderdeel  Beoordeling geopend.

De karakters

1. Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    2. Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    3. Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?

De auteur

1. Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    2. Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Angelique Haak vergelijkbaar?

Is het lezen van  Uitgeschakeld voor jou aanleiding om de debuutthriller  Een nieuw begin van  Angelique Haak  alsnog te gaan lezen?

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 136

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ja, eigenlijk vind ik de meeste personages wel evolueren, dat komt denk ik ook doordat de personages steeds persoonlijker worden, en hoe meer je van iemand weet hoe sympathieker of juist niet je de persoon gaat vinden.

Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Toch wel Jennifer. Ondanks al haar ellende en tegenslag is ze een sterke vrouw die weet wat ze wil en de misverstanden die er zijn probeert ze wel uit te praten.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Ik had gewild dat Patricia niet zo haatdragend zou zijn, maar ja dan sluit je een deel 3 over Jennifer meer uit.

De auteur
    Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    De schrijfstijl is prettig, soms zelfs een beetje straattaal, maar dat past goed in het verhaal. Fijn vond ik het dat af en toe situaties uit het eerste boek nog even voorbij kwamen. Dat was dan een o ja momentje. Dat vind ik ook het enige jammer van serie lezen. Als je snel het eerste boek leest dat je dan vaak lang moet wachten op een volgend deel.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Angelique Haak vergelijkbaar?
    Een vergelijk met een andere auteur kan ik niet maken.

Is het lezen van Uitgeschakeld voor jou aanleiding om de debuutthriller Een nieuw begin van Angelique Haak alsnog te gaan lezen?
    Nee, want ik heb een nieuw begin al gelezen.

justine
    Bijdrager
    Post count: 190

De karakters

Al de karakters die in het verhaal voorkomen, worden uitgewerkt, waardoor je ze
    voor je ogen ziet groeien. Dus ja ze evolueren
    IK vind Jennifer een mooie vrouw, sterk, krachtig die goed uit een strijd is gekomen.
    Ze komt er wel.
    Nee, niet doen..het is goed zo.
    De auteur

Het is een mooie schrijfstijl, die vlot wegleest
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Angelique Haak vergelijkbaar?
    Elke schrijver is uniek, dus vind ik het moeilijk om te vergelijken.

Een dag niet gelezen is een dag niet geleefd.

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

De karakters

Ja, de meeste karakters evolueren. Een voorbeeld is bv Dorine, zij gaat van een zwak en meelijwekkend persoon naar een sterk en voor zichzelf opkomende vrouw.
    Mark daarentegen vind ik geen ontwikkeling meemaken. Hij is en blijft een vervelend persoon. Dat past ook wel in het verhaal en hij behoeft geen evolutie.

Nee, ik heb niet echt een favoriet in dit boek. Ik heb sympathie voor verschillende personen maar 1 favoriet heb ik niet.

Nee, ik vind dat Angelique haar personages perfect uitwerkt. Daar wil ik niets aan veranderen.

De auteur

Ja, ik vind deze schrijfstijl heel prettig.
    Doordat het makkelijk leest blijf je in het verhaal en wil je het boek niet weg leggen.

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Angelique Haak vergelijkbaar?
    Dat is altijd moeilijk maar ik denk dat een Loes den Hollander wel vergelijkbaar is.

Is het lezen van  Uitgeschakeld voor jou aanleiding om de debuutthriller  Een nieuw begin van  Angelique Haak  alsnog te gaan lezen?
    Ik heb met Thrillzone leesclub het boek gelezen en dat was ook een reden om voor deze leesclub me aan te melden.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 216

De karakters

Ja , de meeste karakters evolueren. Je leert ze in het verhaal steeds beter kennen en ziet ze veranderen/ groeien.

Toch wel Jennifer. Een vrouw die veel heeft meegemaakt, maar toch geen harde vrouw wordt.

Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, ieder persoon heeft zijn eigen karakter wat passend is in het verhaal.
    De auteur

Het is een vlotte schrijfstijl, dat past bij het verhaal. Korte zinnen, wisselende hoofdstukken, goed opgebouwd.
    Ik denk aan Karin Hazendonk, maar misschien ook wel omdat het zo vlot leest, dat het blijft boeien.

Ik had Een nieuw begin al gelezen, ook via Thrillzone. . In dit boek wordt hier wel naar terugverwijzen. Voor mij is het echt een serie, die je na elkaar moet lezen.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

De karakters
    Dorine komt meer voor zichzelf op, nadat ze ontdekt heeft wat Marc gedaan heeft, maar misschien deed ze dit al voor de dood van Jorinde en was ze door haar dood te neergeslagen.
    Jennifer lijkt de liefde in haar leven toe te laten.
    Ricardo laat lang-leve-de-lol leven los en wil huisje-boompje-kindje.

Ik heb geen specifiek favoriet personage. Meerdere vind ik sympathiek, zoals Van Ginkel, die zijn baan (tijdelijk) opgeeft om met zijn zieke vrouw, de reis te gaan maken waarvan ze altijd gedroomd hebben.

Ik ga er altijd vanuit dat de auteur goed nagedacht heeft over de personages.

De auteur
    Het verhaal heeft alle elementen van een thriller. Spannend, pageturner en verrassende wendingen.

Karin Wahlberg.

Is het lezen van Uitgeschakeld voor jou aanleiding om de debuutthriller Een nieuw begin van Angelique Haak alsnog te gaan lezen?
    Ik twijfel. Niet omdat ik niet benieuwd ben naar haar eerste boek, maar omdat ik door dit verhaal al deels weet wat er gebeurd in dat boek. Misschien wacht ik liever op deel 3, die ga ik zeker lezen.

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 133

Karakters

Ja absoluut, hoe verder in het verhaal hoe meer je over de personen komt te weten en ook de redenen waarom ze zo handelen zoals ze doen. De 1 komt sterker uit de hoek dan de ander.

Nee de schrijfster heeft het zo bedacht en dat is waarschijnlijk met een reden.
    De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Ja de schrijfstijl leest lekker weg en daardoor wil je ook door blijven lezen. Bij dit soort verhalen wil je dat juist!

Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Angelique Haak vergelijkbaar? Ondanks dat Angelique wel haar eigen stijl heeft lijkt ze een beetje op de andere vrouwenthriller schrijfsters zoals Loes den Holander, Natalie Pagie, Linda Jansma ect.

Is het lezen van Uitgeschakeld voor jou aanleiding om de debuutthriller Een nieuw begin van Angelique Haak alsnog te gaan lezen? Nee omdat je nu al weet wat er ongeveer gebeurd is in dat eerste boek, maar het volgende deel wil ik zeker lezen.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

Ja, de meeste personages zelfs, maar je leert ze ook redelijk goed kennen.

Jennifer, hoe die rechtgekrabbeld is na alle ellende die ze meemaakte, het is een sterke madam.

Nee, het is goed zoals het is.

De auteur

Angelique heeft een heel prettige schrijfstijl, niet te moeilijk, vlot leesbaar, niet teveel poespas en zijsporen die meestal toch weinig nut hebben, tenzij de vaart uit het verhaal halen.

Sterre Carron

Nee, het was eerder omgekeerd, ik las Een nieuw begin al, omdat ik dat zo goed vond stond ik te springen om dit boek te lezen. Ik kijk zeker uit naar een 3e boek.

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

De karakters

Je merkt dat Jennifer al het een en ander heeft meegemaakt en daardoor gevormd is. In dit boek Komt ze stabieler en evenwichtiger over. Toch popt af en toe het verleden en daarmee de enzekerhied op. Erg fijn om als lezer zo’n ontwikkeling in een personage mee te mogen maken.
    Ook haar nieuwe collega’s groeien gedurende het boek.

Dan ga ik toch voor Jennifer, die is interessant door haar verleden en het afstoten en aantrekken van collega’s/vrienden zorgt voor diepgang in haar personage. Het is een stoer vrouw, maar ook erg gevoelig en onzeker.

Nee, die behoefte heb ik niet. Dat laat ik aan de auteur over.

De auteur

Het is een vlotte schrijfstijl en dat past erg goed bij het verhaal. De plaats delict wordt duidelijk omschreven en daar hou ik wel van, geen zachte heelmeester! Op de momenten dat er gevoelens mee spelen wordt de schrijfstijl daar op aangepast. Knap schrijfwerk.

Dat vindt ik erg lastig, want iedere auteur heeft zo zijn/haar schrijfstijl. Maar als ik dan toch een vergelijk moet maken, ga ik voor Nathalie Pagie en Linda Jansma.

Deze heb ik bewust eerst gelezen en ik kan deze zeker aanraden. Ik ben fan van Angelique Haak!
    Kom maar op met deel 3!

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 92

1.De hoofdpersonen evolueren wel. Jennifer leert omgaan met haar verleden en wordt hier sterker in. En Ricardo zet Carmen aan de kant omdat hij voor zichzelf kiest.
    2.Jennifer als hoofdpersoon spreekt me aan, ze is alleen erg onzeker vooral bij bekenden.
    3.Ik had misschien wel meer vanuit de moordenaar willen horen of van de actie’s van Maria maar dat zou waarschijnlijk de clou verraden. En Patricia vind ik ook wel heel nasty.

De auteur
    4.Ja heerlijk, ik heb het boek verslonden. Lang geleden dat ik een boek in 2 dagen uitlas… nu had ik het ook aan tijd maar dan nog moet het boek me aanspreken.
    5.Qua opbouw vind ik haar wel iets van Karen Slaughter hebben. En dat voor een tweede boek. Echt niet verkeerd hoor.
    6. Ik heb een nieuw begin niet gelezen maar dit boek vraagt zeker naar meer…

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

De karakters
    1.Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe?
    Ik ben van mening dat de meeste personages een goede ontwikkeling doorgemaakt hebben. Vooral Jennifer, Ricardo en Dorine.
    De karakters Marc, Sonia en Patricia ontwikkelen zich negatief.

2.Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom?
    Jennifer is mijn favoriete personage. Ik vind dat zij de draad van haar leven uitstekend opgepakt heeft na datgene wat ze allemaal meegemaakt heeft. Ik vind haar moedig, sterk, sympathiek. Ook vind ik haar liefde voor Nysa heel sterk, als je weet wie de vader van Nysa is.
    3.Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn?
    Zoals de auteur de personages bedoeld heeft zij deze prima neergezet. Aan het eind van het boek ben ik wel benieuwd wat voor stoute plannen Patricia in gedachten heeft.

De auteur
    4.Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom?
    Ik vind de vlotte, amusante schrijfstijl prima passen bij de vaart in het verhaal. Vlot geschreven.
    5.Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Angelique Haak vergelijkbaar?
    Ik vind haar schrijfstijl zo goed dat het me doet denken aan M.J. Arlidge. Jennifer Brugman doet me aan Helen Grace denken.

Ik behoorde al tot de gelukkigen die Een nieuw begin in de Thrillzone leesclub mochten lezen. Over dit debuut was ik ook al razend enthousiast.

Weert
    Bijdrager
    Post count: 191

De karakters

De karakters worden goed uitgewerkt en daardoor zie je ze groeien, vooral dat van Jennifer.
    Dat is Jennifer, ze is een sterke vrouw en komt geloofwaardig over.
    Nee, ik zou niets willen veranderen, alles is goed zoals het is.

De auteur

Prima, vlotte schrijfstijl, die goed bij het vlot geschreven verhaal past.
    Deze kan ik niet vergelijken met een andere auteur.
    Die zet ik op de lijst (die erg lang is zoals van zovelen.)

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

De karakters

Heb je het gevoel dat de karakters evolueren. Zo ja, hoe? De karakters evolueren zeker, vooral Jennifer die het verleden steeds meer een plekje geeft en meer en meer leert om mensen toe te laten.
    Heb je een favoriete personage? Zo ja, wie spreekt je het meest aan en waarom? Nysa, ben dol op baby’s. 😉
    Zou jij aan een bepaald personage iets willen veranderen en wat zou dat zijn? Nee, de karakters passen allemaal goed in het verhaal.

De auteur

Vind je dat de schrijfstijl bij het soort verhaal past, zo ja of nee, waarom? Zeker, de spanning word opgebouwd helemaal door de stukjes van de dader die tussendoor voorbij komen. Het leest lekker en tot op het eind wist ik niet zeker wie de dader was!
    Met welke voor jou bekende auteur is de schrijfstijl van Angelique Haak vergelijkbaar? Geen idee.
    Is het lezen van Uitgeschakeld voor jou aanleiding om de debuutthriller Een nieuw begin van Angelique Haak alsnog te gaan lezen? Ja, ik vind het jammer dat ik deze niet eerder heb gelezen omdat je nu toch het idee hebt dat je iets mist.Er wordt regelmatig gesproken over gebeurtenissen uit het verleden en ik had graag van te voren die informatie gehad.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 203

De karakters

Ja de hoofdpersonages evolueren sowieso met de serie. Al heb ik deel 1 nog niet gelezen maar uit wat ik opmaak uit dit verhaal ga ik ervan uit dat er al een evolutie is sindsdien.
    Dorine is een voorbeeld van een nevenpersonage die evolueert. Van iemand die zich liet doen naar iemand die het heft in eigen handen probeert te nemen.

Jennifer. Een sterke vrouw met een niet al te makkelijk beroep en toch nog een kind alleen moeten opvoeden.

Niet echt. Als je sommige hun slechte kanten zou veranderen, is er geen verhaal.

De auteur

Ja, lees prettig.

Ik kan zo niet snel iemand bedenken.

Ja zeker. Spijtig genoeg had ik die niet eerste gelezen. En naar deel 3 kijk ik ook uit, mede door de ‘cliffhanger’

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Het karakter van Jennifer vindt ik toch het meest evolueren in het verhaal. Ze wordt gaande weg in het verhaal steeds sterker.

Ik ga dan toch voor Jennifer, doordat zij het een en ander heeft meegemaakt en hoe ze daarna weer haar leven met Nysa heeft opgepakt verdient respect.

Nee ik zou geen bepaald personage willen veranderen ik vindt ze allemaal uniek.

Ik vond de schrijfstijl heerlijk, Angelique Haak wist de spanning goed op te bouwen.

Vindt ik moeilijk om te zeggen vindt dat ze een heel eigen stijl heeft.

Jazeker sterker nog ik heb hem gekocht nadat ik uitgeschakeld uit had.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.