15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #17315 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 203

Spanning: 9 punten, omdat de schrijfster de spanning er weet in te houden door kleine ‘cliffhangers’ te plaatsen ana het einde van een bepaald stuk over een personage. Je blijft geboeid.

Plot: 8 punten, omdat het mooi opgebouwd was.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik jammer genoeg het eerste boek niet heb gelezen en daarom wel wat gemist heb maar gelukkig werd er wel voldoende herhaald om toch mee te kunnen. Soms volgden de personages wat te snel op elkaar maar over het algemeen heel leuk lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het vlot geschreven was.

Originaliteit: 7 punten. Niet super origineel. Wel een tof verhaal. Het beschrijven van wat er per dag/uur gebeurd kom je niet zo vaak tegen.

Psychologie: 8 punten, omdat de personages goed uitgewerkt waren.

Gemiddelde beoordeling: 7,83 punten

Bianca0602
    Bijdrager
    Post count: 226

Beoordeling

Spanning: 10 punten, omdat de spanning wordt opgebouwd en tot het einde toe blijft het verhaal spannend.

Plot: 10+ punten, omdat er geen touw aan vast te knopen is wie wat wanneer gedaan heeft. Iedere keer draait de te verwachte plot om en ligt alles weer open.

Leesplezier: 10 punten, omdat ik het boek moeilijk kon weg leggen.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat het boek makkelijk leest. Geen moeilijke woorden of ingewikkelde zinsconstructies.

Originaliteit: 10 punten, omdat Angelique Haak door de vele twisten van het plot geen standaard “who’ve done it” boek heeft geschreven.

Psychologie: 10 punten, omdat zowel de personages als ik het verhaal in het hoofd heeft zitten waar het rond zingt. Wie heeft het gedaan, wat is er gedaan, waarom etc. het blijft maar malen.

Gemiddelde beoordeling:  10 punten

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 92

Spanning: 10 punten, omdat ik het boek niet kon wegleggen, had het in 2 dagen uit en dat is best bijzonder voor mij…

Plot: 10 punten, omdat ik het niet zag aankomen

Leesplezier: 9 punten, omdat ik door het boek werd gevangen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het heerlijk wegleest

Originaliteit: 9 punten, omdat het je na laat denken

Psychologie: 8 punten, geen 10 omdat ik vragen blijf houden. Heeft pa nu ook nog wat met zijn dochter geflikt…. en waarom koos de leraar voor een oudere vrouw terwijl hij iedereen kon krijgen?

Gemiddelde beoordeling: 9,2 punten

Jet spanjersberg
    Bijdrager
    Post count: 133

Spanning:9 punten, omdat ik het boek snel uit wilde lezen.

Plot:9 punten, omdat ik het niet aan zag komen.

Leesplezier:9 punten, omdat ik het met veel plezier heb gelezen.

Schrijfstijl:9 punten, omdat makkelijk, snelle stijl, wat het spannend maakt en je door wilt lezen

Originaliteit:8 punten, omdat dit onderwerp nu wel vaker wordt beschreven

Psychologie:9 punten, omdat je steeds meer over iedereen te weten komt. De personages zijn goed uitgediept.

Gemiddelde beoordeling:8.33 punten

Weert
    Bijdrager
    Post count: 191

Spanning:..8 punten, omdat …. er voldoende spanning is en goed opgebouwd

Plot:..8 punten, omdat ….het einde behoorlijk onverwacht kwam
    Leesplezier:..8 punten, omdat … het boek erg vlot wegleest.

Schrijfstijl:.7. punten, omdat …. goede schrijfstijl

Originaliteit:.7. punten, omdat ….het verhaal niet heel origineel si, al hoeft dat van mij ook niet altijd

Psychologie:.7. punten, omdat ….de personages goed neergezet zijn.

Gemiddelde beoordeling:..45 punten is 7,5

1958wilma
    Bijdrager
    Post count: 136

Spanning: 8 punten, omdat er veel gebeurt en er weinig wordt weggegeven.
    Plot: 8 punten, omdat je toch op het verkeerde been werd gezet.
    Leesplezier: 9 punten, omdat het heel vlot geschreven is, daardoor wil je steeds een bladzijde extra.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat er origineel geschreven wordt.
    Originaliteit: 8 punten, omdat het mij lijkt dat het zelfde onderwerp op zoveel verschillende manieren benaderd kan worden.
    Psychologie: 7 punten, omdat ik van mening ben dat de personages nog meer neergezet mogen worden.

Gemiddeld een 8

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 216

Spanning: 8 punten, omdat er veel gebeurt en je wordt meegenomen in het verhaal

Plot:9 punten, omdat ik dit aanvankelijk zeker niet had aanzien komen en dan die cliffhanger.

Leesplezier 7 punten, boek leest lekker weg, maar het is wel fijn als je deel 1 eerst hebt gelezen. Moest toch steeds weer denken, hoe het ook al weer was.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat een prettige schrijfstijl, korte hoofdstukken

Originaliteit 8 punten, geen uniek verhaal, wel mooi uitgewerkt

Psychologie:8 punten, omdat de personages goed zijn uitgewerkt en je ze leert kennen.

8 punten wat mij betreft.

maryam
    Bijdrager
    Post count: 259

Spanning:9 punten, omdat het boek echt een pageturner is, je wilt verder lezen
    Plot:8 punten, omdat het een goed plot is, maar voor mij er te veel potentiele daders oppoppen.
    Leesplezier:9 punten, omdat het boek vlot leest en ik ondanks dat het deel 2 is met Jennifer als hoofdpersonage, ik niet het idee had, dat ik informatie miste.
    Schrijfstijl:8 punten, omdat de korte hoofdstukken vanuit de diverse personages prettig lezen
    Originaliteit:8 punten, omdat aspecten van het verhaal niet zo vaak in een thriller voorkomen. (Jennifer als werkende moeder, de oppas met verborgen agenda)
    Psychologie:8 punten, omdat niet iedereen goed uitgewerkt is, en dan vooral de dader.

Gemiddelde beoordeling:8,3 punten

Lilian
    Bijdrager
    Post count: 25

Beoordeling:

Spanning: 8 punten, omdat je als lezer wilt blijven lezen, je wilt weten hoe het verder gaat. De spanningsboog blijft hoog.

Plot: 8 punten, omdat je als lezer meerdere keren op het verkeerde been wordt gezet is het einde verrassend. En er is ruimte voor een vervolg, door een klein open eindje.

Leesplezier: 8 punten, omdat de schrijfstijl erg vlot is en door de korte hoofdstukken lees je makkelijk nog een hoofdstukje extra. Dat verhoogt het leesplezier..

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het erg vlot en scherp geschreven is, ik hou daar wel van

Originaliteit: 7 punten, omdat het wendingen bevat die je als lezer op het verkeerde been zetten

Psychologie: 7 punten, omdat de personages van mij verder uitgediept mogen worden. De manier waarop Angelique je als lezer steeds op het verkeerde been zet is erg geloofwaardig.

Gemiddelde beoordeling: 7,6 punten

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 72

Spanning:10 punten, omdat ik al vanaf het begin in het verhaal zat

Plot: 9 punten, omdat ik er iedere keer naast zat

Leesplezier: 10 punten, omdat lang geleden dat ik zo snel in een boek zat.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat lekker vlot weg las.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik iedere keer het boek weer wou pakken om verder te lezen.

Psychologie: 8 punten, omdat personages zijn goed uitgewerkt.

Gemiddelde beoordeling: 9 punten

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

Spanning: 9 punten, omdat het gewoon constant spannend was.

Plot: 9 punten, omdat het einde me toch verrast heeft én het allerlaatste stukje een mens doet smachten naar het vervolg

Leesplezier: 9 punten, omdat het gewoon genieten was.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Angelique een aangename schrijfstijl heeft

Originaliteit: 8 punten, omdat het toch weer goed gevonden was.

Psychologie: 8 punten, omdat alles goed in elkaar zat

Totaal 8.6

EliJos
    Bijdrager
    Post count: 77

Spanning: 8 punten, omdat je steeds op het verkeerde been wordt gezet en er ondertussen van alles blijft gebeuren.
    Plot: 8 punten, omdat ik ‘m goed opgebouwd vond en het voor mij op het einde pas duidelijk werd wie de dader was.
    Leesplezier: 8 punten, omdat het heerlijk weg las en het grootste deel van de tijd mijn aandacht had. Het was alleen niet zo dat ik er heel erg naartoe werd getrokken om maar door te blijven lezen.
    Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik geen rare dingen ben tegen gekomen en het lekker vlot geschreven is.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het niet een bijster origineel verhaal is maar dat maakt het niet minder goed.
    Psychologie: 7 punten, omdat ik toch nog wat mis… het kan zijn dat het voor mij komt omdat ik het eerste boek over haar niet heb gelezen en daardoor toch een beetje met dat gevoel blijf zitten.

totaal 7.6.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal me van de eerste zin tot en met de allerlaatste zin in spanning gehouden heeft.

Plot: 9 punten, omdat het plot uitstekend opgebouwd is en een uitermate verrassende ontknoping bevat.

Leesplezier: 9 punten, omdat het verhaal me continue geboeid heeft en me niet meer losgelaten heeft.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het verhaal zich bijzonder aangenaam leest en de cursieve gedeelten een meerwaarde voor het verhaal vormen.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik het verhaal knap gevonden vind, wraak nemen en dan op zo’n manier.

Psychologie: 8 punten, omdat je de karakters goed leert kennen.

Gemiddelde beoordeling: 8,7 punten

Carientjetje
    Bijdrager
    Post count: 69

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: 7 punten, omdat ik het boek eerder boeiend vind dan spannend.

Plot: 8 punten, omdat de uiteindelijke oplossing van de zelfmoorden pas aan het eind écht duidelijk is geworden, daarna volgt er dan ook nog een open einde met een verrassende ontwikkeling (had wel een vermoeden op een bepaald moment).

Leesplezier: 9 punten, omdat het boek leest heerlijk weg.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat er geen ingewikkelde omschrijvingen/woorden worden gebruikt, gewoon duidelijke taal voor iedereen begrijpbaar. De levens en de zelfmoordgevallen lopen door elkaar heen waardoor het blijft boeien.

Originaliteit: 9 punten, omdat ik dit/deze onderwerpen niet echt eerder ergens heb gelezen.

Psychologie: 10 punten, omdat er gekeken wordt naar veel mensen met een ”verleden” en het omgaan met dat verleden, een verwend kind dat haar vriendinnen zo ver weet te krijgen door te gaan liegen, een vader die het oplost voor dat verwende kind en deze dus niet van haar eigen fouten leert, macht en geld lijken te blijven winnen tot de echte waarheid ontrafelt wordt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.