15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1999
    #25497 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover:  Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur:  Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting:  Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 351

Omdat ik wist dat deze vragen zouden komen en ik vanmiddag al met het boek wilde beginnen, heb ik voor het lezen mijn antwoorden al opgeschreven.

Cover: Een vrouw die onder water ligt. Verdronken? Ik vind de cover niet “mooi”. Maar het heeft wel iets mysterieus. Wie is die vrouw? Wat ik wel leuk vind, is de tekst die in de letters van de titel verwerkt is. En wel een mooie kleur. Toch denk ik niet dat ik het boek zou oppakken in een boekwinkel als ik er niet al iets over gelezen had.

Auteur: Geen verwachtingen, mede omdat het een debuut is. En ik laat me niet beïnvloeden door wat anderen over een boek/schrijver zeggen op een cover.

Verwachting: Een spannend verhaal met terugblikken op het verleden, waarin steeds meer duidelijk wordt wat er gebeurd is.

maria
    Bijdrager
    Post count: 383

Cover: opvallende cover doordat de dode vrouw waarbij het water haar gezicht omsluit op haar kop is weergegeven liggend in het vrij stille water. De mooie kleur van het water loopt door op de achterkant. Heel groot zijn in verhouding de woorden “uit” en “oog” waarin de druppels van water weergegeven. Opvallend is ook dat in de I van “uIt” thriller cargo geschreven is. Een boek dat je oppakt.

Auteur: een debuut en daarmee een voor mij onbekende auteur, geen artikelen van haar als journaliste gelezen althans niet bewust dus ik laat mij verrassen.

Verwachting: Ik verwacht een heel penibele situatie waarin het vertrouwen danig op de proef wordt gesteld en een ongelukkige Alice die misschien tot bepaalde daden aangezet gaat worden waardoor er een spanning in het verhaal wordt opgebouwd. Ik verwacht ook menselijke personen met normale gevoelens en gedachten.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 267

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.
    Ik vind de voorkant van het boek echt mooi. Het boek zou zeker in een boekenwinkel mijn aandacht trekken.
    Zou de vrouw die afgebeeld is wel echt verdronken zijn? Ze heeft immers haar ogen geopend en een heldere blik.
    Suggereert de titel Uit het oog misschien dat ze verdwenen is?
    De achterzijde van het boek geeft donker water weer, zou dit een symbool zijn van mysterie?

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Ik verwacht een veelbelovende auteur die echt naam gaat maken in de schrijverswereld.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Ik verwacht een uitermate spannend verhaal met een dramatische afloop.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 216

De cover
    Ik vind de cover niet echt mooi, hoewel ik wel vind dat de cover bij de inhoud past. Met name de letters vind ik erg groot. Wel weer leuk dat de letters gebruikt worden voor tekst.

De auteur ken ik niet, dus ben benieuwd En laat mij graag verrassen.

Ik verwacht een psychologische thriller met een geleidelijk opbouwend verhaal, waar je in meegenomen wordt richting de plot.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 239

De Cover:
    Jaaaa ik vind de cover héél apart en zou in de winkel meteen mijn aandacht trekken. Géén zoetsappig plaatje
    maar een mysterieuze kaft die alle kanten in kan gaan. Wat is er gebeurd of gaat er gebeuren met de vrouw? Ze heeft
    haar ogen goed open dus denk dat het mee zal vallen en ze niet verdronken is.
    Ook de tekst in de letters spreken me aan. Héél apart.
    De achterkant geeft een mooie kleur met een niet al te veel prijsgevende tekst.

Auteur: Het is een debuut dus laat me graag verrassen.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?
    Tja ik denk dat het een mooie en verrassende thriller gaat worden.
    Als ik lees op de achterkant dat men zegt dat het net zo mooi is als het meisje
    in de trein, ga ik er zéker voor. Ik vond dat een goed en spannend boek.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 85

Cover: Ik vind het een mooie cover. Wie is die vrouw in het water, en is ze dood? Het oogt allemaal mysterieus. De letters vind ik ook mooi, met de waterdruppels erin.

Auteur: Het is haar debuut, dus afwachten.

Verwachting: Ik verwacht een spannend verhaal, een beetje zoiets als “Het meisje in de trein” en zoals ik zag toen ik het boek even open sloeg is het ook zo geschreven. Vanuit de personen wordt er verteld.

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 77

De cover vind ik mooi, blauw mijn lievelingskleur. Een vrouwengezicht dat net niet onder water ligt. De druppels die in de letters verwerkt zijn evenals de tekst.
    Wat ik verwacht van deze auteur, van een debuut kan je alleen maar hopen dat het je aanspreekt.
    Van het boek hoop ik dat het beter wordt dan ” het meisje in de trein” want dat verhaal evenals de auteur kon mij niet bekoren.

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 165

Cover: Een speciale cover die de aandacht trekt met een leuke lay-out en oog voor detail – met de waterdruppels op de letters. De vrouw lijkt niet dood te zijn. Het mooie is dat het water aan de achterkant doorloopt.

Verwachtingen: Ik hoop op een stevig mysterieus verhaal, wat is er gebeurd met de vrouw? Leeft ze nog?

Auteur: Geen idee, afwachten.

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Post count: 27

Cover
    Bijzondere kaft, de titel is wat lastig te lezen. Het meisje drijft in het water en komt wat mysterieus over.
    De tekst in de “O” van oog maakt dat je nog nieuwsgieriger wordt naar het boek.

Verwachting
    Ik verwacht een psychologische thriller waarbij niets te vroeg prijs gegeven wordt. Op de achterzijde van het boek staat vermeld “Net zo goed als het meisje in de trein” dit schept zeker verwachtingen. Ik ben dan ook benieuwd of de schrijfwijze van Nicola Rayner soortgelijk is. De korte omschrijving van het verhaal op de achterzijde trekt mij wel enorm aan, wie kan Alice vertrouwen?

Auteur
    Het is haar debuut dus ik kan nu nog geen verwachting of vergelijkbaar materiaal gelezen hebben.

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 94

Ik vind de voorkant van het boek echt mooi. Het boek heeft mijn volle aandacht. De druppels in de letters zijn heel origineel.
    Ook de tekst in de tekst is leuk gevonden.
    De achterzijde van het boek geeft donker water weer, heel mysterieus allemaal 🙂

Er staat ‘Net zo goed als het meisje in de trein’. Ik ben dus benieuwd naar dit boek.

Ik hoop op een spannend verhaal.

saartje
    Bijdrager
    Post count: 61

Cover:Hoe mooi is deze cover serieus. De vrouw ligt ondersteboven in het water aan de bovenkant van het boek. heel mysterieus, je vraagt je af hoe de vrouw in het water geraakt is. Ook de achterkant heeft het wateren de korte inhoud. De titel is groot en de letters kan je voelen en blinken,op de I staat thriller cargo. Ben normaal niet van quotes op de voorkant maar deze “Ze was van hem. Ze was perfect. En toen verdween ze.” is wel een heel mysterieuze toffe quote. De quotes op de achterkant “een verslavende thriller met een einde waar je stil van wordt.” maakt dat je al aan het einde wil terechtgekomen zijn. En die rug van het boek in oranje wauw zo mooi om in je kast te zetten!

Auteur: De auteur is nieuw dus nog geen verwachtingen, maar hopelijk wordt het goed en hebben we er weer een fijne auteur bij.

Verwachting: Het verhaal spreekt me aan en de quotes vanachter zorgen toch wel voor hoge verwachtingen. Snel beginnen dus!

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 91

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

* Ik vind de cover erg mooi, vind de cover gelijk iets spannend hebben, dat je het boek gelijk wil lezen.
    * Ben erg benieuwd naar deze auteur, en ben dan ook met veel plezier aan het lezen.
    * Een spannend verhaald met een mooie plot.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 273

Cover:
    Een vrouw ligt in het water,ik vraag me af of ze dood is of niet.Waarom ik me dat afvraag?Om haar ogen.Het is wel mysterieus.
    Grote witte letters vormen de titel en in de 2de O van oog krijgen we een tekst.Mooi gedaan.
    Op de achterkant een korte inhoud ,verwijzing naar auteur en een paar quotes
    Verwachting :
    Ik hoop op een boek dat spannend is.
    De auteur:
    Een totaal onbekende. Ik laat me dus verrassen.Hopelijk weet ze me te boeien.

ingebrunn
    Bijdrager
    Post count: 208

De cover is mooi van kleur en roept vragen op. Een vrouw, onderste boven in het water. Wat doet ze daar?
    De titel is duidelijk en ook de quote verwerkt in de titel vind ik heel mooi.
    Ik zou het boek ook zeker oppakken in de boekwinkel.

Dit vind ik nu het leuke van een leesclub. Een debuut dus stap ik er blind in. Altijd leuk om nieuwe auteurs te leren kennen.

Ik verwacht een spannende thriller met een mooi verhaallijn en een geweldig plot

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.