Home Forums Leesclub 142: Uit het oog Uit het oog, Tijdens het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1686
    #25499 |

Tijdens het lezen komen andere punten onder de aandacht, hieronder staan een paar aandachtspunten, die je kunnen helpen.

1. Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    2. Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    3. Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    4. Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 312

In het begin had ik wat moeite om in het verhaal te komen, maar na verloop van tijd gaat dat veel beter. Na een bladzijde of 100 wordt het verhaal ook spannender.
    Door het heen en weer springen van het verhaal in heden en verleden kom je ook steeds meer te weten en wordt alles duidelijker.
    Nog geen opmerkelijke citaten tegengekomen.
    Gelukkig weinig taal- en grammaticafouten, alleen een keer een vreemde woordvolgorde (sorry, niet opgeschreven waar) door de vertaling (in het Engels een andere woordvolgorde dan in het Nederlands).
    Ik ben nu ruim op de helft en ga vanmiddag verder.

jajansen
    Bijdrager
    Post count: 184

Wat ik opmerkelijk vond was de verwijzing naar Dorothy Parker. Eerst eens opgezocht wie dit was. De verwijzing naar de andere Dorothy was wel duidelijk.
    Het verhaal wordt stapsgewijs opgebouwd door de wisseling tussen heden en verleden en de verschillende personen en als lezer wordt je zo meegenomen in het verhaal. Wel kreeg ik het gevoel dat het zich in een eerder afspeelde dan 15- 20 jaar geleden. Het roken, het drinken, de seks met iedereen, niet het gevoel dat dat zo erg was rond 2000.

Kristel
    Bijdrager
    Post count: 63

Wat me direkt aansprak “Boven aan de trap sloeg ik mijn armen om haar heen, me er opnieuw over verbazend hoe iel ze was, alsof ze al was begonnen te verdwijnen” ze was nog niet weg maar toch wordt er naar verwezen.
    Ik vond het verhaal vrij sterk beginnen met hetgeen wat er op de trein gezien wordt en verwachte veel van dit boek. Zit nu bijna in de helft en er zit totaal geen spanning meer in tot nu toe. Er komen zoveel verwijzingen van vroeger in die totaal niet relevant zijn naar mijn mening. Het gaat tergend langzaam en moet me ertoe aanzetten om verder te lezen. Ik had gehoopt op spanning maar tot nu toe heb ik die nog niet ontdekt, jammer genoeg. Hopelijk komt hier nog verandering in.
    Spellingsfouten zijn mij nog niet opgevallen.

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Post count: 16

Ik ben momenteel op blz. 130 aangekomen. Het verhaal trekt mij zeker en tot nu toe ontwikkeld de verhaallijn zich ook zo als ik gedacht had. Stukje bij beetje kom je meer te weten over de gebeurtenissen tijdens de studietijd van de hoofdpersonen. Het verhaal leest lekker, niet te lange hoofdstukken en elk hoofdstuk wordt vanuit een andere persoon weergegeven.
    Noemenswaardige spellingsfouten ben ik niet tegengekomen. Dat het verhaal nog niet echt spannend is hindert mij niet, ik verwacht dat dit een boek is waarbij op het einde pas echt weet hoe alles in elkaar steekt (en waarschijnlijk moet ik dan ook nog even terugbladeren om te kijken of ik waarschijnlijk een hint gemist heb).

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 237

Het tekstgedeelte op pag. 63: “Het was alsof er binnen in haar een brandnetel groeide, waardoor alles schrijnde” vind ik mooi gevonden.

Het verhaal leest zich prettig.

Gerard Veldhuijs
    Bijdrager
    Post count: 16

Ik heb het boek gisteravond uitgelezen. Het verhaal is toch iets anders afgelopen dan ik gedacht had (ik zal niets verklappen). De spanning is wat uitgebleven maar het was een aangenaam boek om te lezen. Een opmerkelijk en voor mij onbekende uitdrukking/citaat was: “Schaamte groeit in het donker”.

Anneliese de Waal
    Bijdrager
    Post count: 36

Kom je opmerkelijke citaten tegen, plaats ze op deze plek en vermeld erbij waarom jij ze opmerkelijk vindt.
    Ontwikkelt de verhaallijn zich zoals je ook verwacht?
    Natuurlijk kunnen spellingfouten en een minder goede zinsopbouw ergeren tijdens het lezen en de aandacht afleiden van het verhaal. Kom je ze tegen, plaats er dan enkele als voorbeeld in dit onderdeel. Een eindeloze opsomming wordt niet op prijs gesteld.
    Voorkom het plaatsen van spoilers. Spoilers zijn stukken tekst over een boek waarin teveel van de verhaallijn wordt weggegeven. Niet doen! Dit wordt door je collega lezers niet op prijs gesteld!

* Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.
    * Ben nu op bladzij 202, het was eerst moeilijk om in het verhaal te komen, maar ik zit er nu helemaal in.
    * De spanning van het boek neemt nu toe.
    * Ben erg benieuwd naar het plot.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 242

Door omstandigheden nog niet zo heel veel gelezen.
    Ben pas op blz 53.
    Nog niets opmerkelijks tegengekomen.
    In het weekend mijn achterstand inhalen.

Zohra
    Bijdrager
    Post count: 242

Ik ben nu op blz 100 en kom eerlijk gezegd niet echt in het verhaal.
    Mooi gezegde vond ik wel op blz 86 ” De onheilige drie-eenheid ”
    Hopelijk komt er dra meer spanning. Vind het tot nu toe geen prettig boek om te lezen (mijn eerlijke, persoonlijke mening, he)

MarianneIL
    Bijdrager
    Post count: 312

Ik heb het boek uit. Nu even laten “bezinken” en dan aan de recensie werken.
    Een tijd veel last van hoofdpijn gehad en dat gaat nu wat beter. In die tijd erg blij met mijn e-reader, waar ik de letters veel groter kan zetten. Hoop morgen weer met een papieren boek verder te kunnen gaan.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 209

De eerste 100 pagina’s gelezen. Ik had erg veel moeite om in het verhaal
    te komen. Het is wel aardig, maar ik kan niet zeggen dat ik erg veel
    spanning kan voelen. Hoop dat dit nog komt.
    De kleine hoofdstukken en lettertype zijn wél fijn om te lezen.
    Nu de spanning nog

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 147

Nog niet in de helft van het boek (vandaar dat ik hier nog niets gepost had)

Het begon goed met de treinrit, maar erna wordt het traag en verwarrend.
    Normaal lees ik graag boeken waar er over en weer gesprongen wordt naar heden en verleden, maar nu vind ik het er erg verwarrend. Het verhaal kabbelt maar wat verder zonder dat er echt iets gebeurd. Ik las bij de anderen wel dat het wat spannender gaat worden, ik kijk er naar uit.
    Moeit met erin komen. Ik ben zelfs eens opnieuw begonnen.

de zin ‘Boven aan de trap sloeg ik mijn armen om haar heen, me er opnieuw over verbazend hoe iel ze was, alsof ze al was begonnen te verdwijnen.’ vond ik wel een mooie verwijzing naar de verdwijning.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Post count: 237

Onderstaande zinnen vond ik mooi omschreven:
    – Ëen angst die voelde alsof zich onder mijn voeten opeens een valluik opende.
    – Zo duidelijk als de naald van een kompas.
    – Ruth is net kwikzilver en Naomi is zo kalm en stil als een rimpelloos meer.

Ik heb het boek uit en heb ervan genoten!

wormkeworm
    Bijdrager
    Post count: 74

Ik ben nog geen opmerkelijke citaten tegen gekomen.
    Ik ben halfweg in het boek en zit totaal niet in het verhaal. De spanning mag echt wel beginnen komen, want tot nu toe vind ik er niet veel aan. Ik heb het ook niet met het wisselen van personnage en het verspringen tussen verleden en tegenwoordige tijd.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.