Home Forums VOLTOOIDE LEESCLUBS NR’S 001 t/m 050 Leesclub 43: Thank You For Your Service Thank you for your service, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Aantal berichten: 2086

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

maryam
    Bijdrager
    Aantal berichten: 260

Cover: als ik kijk naar al die soldaten oncomfortabel zittend in dat grote vliegtuig, is mijn eerste gedachten: wat zullen zij meemaken en wie komt er terug? Als ik dan lees: binnenkort in de bioscoop, weet ik dat er veel met deze mannen en vrouwen gebeurd is.

Auteur: voor mij onbekend, maar als hij de Pulitzerprijs gewonnen heeft moet hij een goede onderzoeksjournalist zijn.

Verwachtingen: geen makkelijk boek, maar ik verwacht na het lezen van dit boek, meer te weten over PTSS en hoe het leven van deze mensen is veranderd of verwoest alleen omdat ze deden dat wat ze dachten dat goed was of hun plicht was.

ChristineB
    Bijdrager
    Aantal berichten: 73

De cover is beklemmend, confronterend en prachtig gekozen voor dit onderwerp.
    De auteur ken ik niet, maar als het boek verfilmd wordt, moet dit wel goed zijn.
    Net als Maryam verwacht ik geen makkelijk boek, niet in de zin van moeilijk begrijpbare woorden maar vooral naar emoties en beleving toe. Ik ben wel benieuwd naar hoe de overheid deze problematiek aangepakt heeft.

roodkapje
    Bijdrager
    Aantal berichten: 257

De cover is in mooie rustige tinten en cover is voorzien van een grijs “rouw”randje met een witte achtergrond met daarop de titel in grijs. Een vliegtuig volgepakt met soldaten, ieder met zijn eigen gedachten over wat er komen gaat.
    Ik ken David Finkel niet als auteur en mijn verwachtingen zijn, dat je duidelijk wordt gemaakt waarin de overheid/samenleving in te kort komt bij het begeleiden van (ex) militairen uit oorlogssituaties, die trauma’s opgelopen hebben.Ik verwacht wel een traantje te zullen laten.

vangrol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 139

De cover in zwart-wit tinten op mijn e-reader doet beklemmend aan. Een vliegtuig volgepakt met soldaten die op weg zijn naar het oorlogsgebied of weer op weg naar huis.

Omdat de auteur de Pullitzerprijs heeft gewonnen heb ik hoge verwachtingen van het boek.

Ik verwacht in het boek de hartverscheurende verhalen te lezen van de gevolgen van de PTSS die de soldaten hebben opgelopen in de oorlog. Het moet verschrikkelijk zijn zoveel ellende mee te maken en dan is het onmogelijk om daar ongeschonden uit te komen.

Bianca0602
    Bijdrager
    Aantal berichten: 246

De cover; helaas kan ik de achterkant van het boek niet bekijken. Ik heb gezocht op internet maar alleen de voorkant wordt getoond.
    Het is een zwart/wit foto van heel veel militairen in een heel groot vliegtuig. Je ziet de binnenkant met rijen stoelen in het midden en aan elkaar zijkant een rij stoelen met het zicht naar het midden toe. Ik vind het geen mooie foto en het roept ook niets op bij mij. Gebaseerd op de voorkant van de cover zou ik het boek niet direct oppakken om te lezen.

De auteur;
    Dit is het eerste boek dat ik zal lezen van deze auteur. Ik heb niet echt verwachtingen of ideeën.

Het verhaal ;
    Ik verwacht een soort van documentaire te gaan lezen. Waarschijnlijk in interviewvorm waarbij er veel emotionele momenten zullen worden beschreven.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 161

Cover.
    Drukt wat van verwachting uit. Op reis maar waar heen. Op weg met gelijkgezinde zo lijkt het in ieder geval. Militair en over duidelijk Amerikaans. Kleuren passend hierbij. Wekt de indruk van eenEen oorlogsboek.

Auteur.
    Ondanks pulizerprijs geen boeken van hem gelezen of anders kennis met hem gemaakt.

Verwachting.
    Ligt bij mij vooral in inzicht en begrip krijgen in ptss en wat het doet en hopelijk ook hoe je hier mee kan omgaan. Mede omdat wij in de familie zelf een veteraan hebben met herinneringen.

Er komt een video film oktober 2017 zie de trailer.

Omdat ik een e-book heb al een en ander gelezen. Ik herken zeker elementen terug. Maakt het boek nog indrukwekkender. Maar nu eerst verder lezen.

Marjo Jacobs
    Bijdrager
    Aantal berichten: 267

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.
    E-book: voorkant: indrukwekkend, roept emoties op.
    Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.
    Met het behalen van de Pullitzerprijs heb ik een nog hogere verwachting van David Finkel dat ik al had. Het feit dat het boek in het najaar ook nog verfilmd wordt, zegt al meer dan genoeg.
    Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?
    Ik verwacht een emotionele weergave van wat oorlogstrauma’s met soldaten en hun naasten doen. De gevolgen van je tot dienst stellen van het leger zijn denk ik niet te overzien als je als jonge soldaat voor het leger tekent. De nasleep ervan heeft een grote impact op alle betrokkenen.

honingbol
    Bijdrager
    Aantal berichten: 51

Ik heb over dit boek gehoord bij het verschijnen in het Engels. Sindsdien staat het dan ook al op mijn wensenlijst. Super dus dat ik mee mag lezen, dat als eerste!
    Mijn verwachtingen zijn dan ook hoog gespannen. Ik verwacht indrukwekkende verhalen te lezen over getraumatiseerde soldaten en hun familie’s. Wat doet het met ze, hoe gaan ze hiermee om, wat voor hulp wordt ze geboden. Ik verwacht helaas ook te lezen dat het zwaar tegenvalt wat voor hulp ze krijgen, vanuit de berichten uit de media krijg ik het idee dat ze aan hun lot worden overgelaten.
    Erg triest dat een welvarend, Westers land jonge jongens uitzendt naar oorlogsgebieden om ze daarna gewoon los te laten zonder enige vorm van begeleiding. Ik ben benieuwd of mijn beeld hierover klopt of dat het toch wat genuanceerder ligt.
    De cover vind ik erg indrukwekkend.Zo’n vliegtuig vol met jongens die op dat moment nog niet allemaal zullen bevatten wat ze te wachten staat. Al die gespannen gezichten!
    Over de schrijver heb ik verder geen verwachtingen. Ik ken hem verder niet, ken eigenlijk alleen het boek. Ik begin dus qua schrijver onbevooroordeeld aan dit boek.

kessel45
    Bijdrager
    Aantal berichten: 251

Vind het fijn dat ik dit boek mag lezen.
    Heb het gister 16 augustus ontvangen en ga er in het weekend aan beginnen.

De Cover:
    Prachtige emotionele en indrukwekkende cover. Ik denk aan soldaten die terug komen,
    aan de gezichten te zien. Ze zijn niet verwachtingsvol maar vol met indrukken zo
    te zien. Op de achterflap wordt een helder beeld geschetst over de omstandigheden daar en wat we kunnen verwachten inhoudelijk gezien.

Auteur:
    David Finkel is voor mij een onbekende auteur. Had wel gehoord van de Pulitzerprijs
    en wie die had gekregen, maar nooit iets van hem gelezen en ook niet gehoord.
    Binnenkort in de bioscoop zegt genoeg. Géén schrijver dus van 13 in een dozijn.

Verwachting:
    Hooggespannen verwachting. Een thriller, maar dan van echt meegemaakte feiten.
    Ik denk veel emotionele stukken tegen te gaan komen. Nee dit wordt géén boek om snel te vergeten denk ik en zal veel bewondering, indrukken en emotie los maken.

LJ1976
    Bijdrager
    Aantal berichten: 61

Cover: het is een confronterende cover – soldaten op elkaar gepakt in een transportvliegtuig op naar een volgend missie.

Auteur: de auteur is mij onbekend. Verwachtingen zijn vrij hoog aangezien hij de Pulitzerprijs heeft gewonnen en dit boek verfilmd is.

Verwachting: een indrukwekkend en aangrijpend boek over de gevolgen van een oorlog – in eerste plaats voor de soldaten zelf. Maar zeer zeker ook de lange weg die te gaan is voor familie, vrienden etc. die zo graag willen helpen.

I'm a bibliophile.... Relax...., it just means I love books!

ingebrunn
    Bijdrager
    Aantal berichten: 210

Cover: Een zwart-wit cover waarop je soldaten op elkaar gepakt ziet zitten. Volgens mij een mooi gekozen cover bij het verhaal. De titel en de auteur zijn duidelijk te lezen

Auteur: de auteur is mij onbekend maar dat maakt het juist erg boeiend

Verwachting: Een erg aangrijpend boek wat waarschijnlijk heel veel indruk gaat achterlaten. Een achtbaan van emoties

coenraad
    Bijdrager
    Aantal berichten: 412

De cover is op een erader niet zo duidelijk en komt ook anders over . Dus ben even naar de boekhandel gegaan om het “live”te aanschouwen.
    Tijdens het bekijken van de cover roept het meteen een verwachting van een onbekende stemming op en wat er hun allemaal te wachten staat is voor iedereen een groot vraagteken. Een stap in het onbekende met grote gevolgen…

Van de auteur heb ik nog niets gelezen en ook niet van gehoord.Hij heeft wel een zeer prestigieuze prijs gewonnen en dit schept natuurlijk wel een bepaalde verwachting van zijn schrijven.

Ik verwacht zeer aangrijpend verhaal met veel emotie er in verwerkt. Het is en zal denk ik ook altijd wel een moeilijk onderwerp blijven.

helderinge
    Bijdrager
    Aantal berichten: 247

cover – Heel mooi en kenmerkend. soldaten verwachtingsvol op weg naar hun missie. Sommigen al getekend en wetend wat hun te wachten staat andere blanco zonder een idee waar ze aan beginnen.

Auteur – Ken ik niet. Hij heeft eerder een boek geschreven over dit onderwerp lees ik, misschien dat ik dat ook eens ga opzoeken.

verwachting – Ik heb hoge verwachtingen over het verhaal van ons allemaal die nu eindelijk eens verteld gaat worden. Weliswaar speelt dit zich in Amerika af maar denk vooral niet dat het hier niet voorkomt. Vaak horen wij veteranen , je kiest er toch zelf voor? Je bent toch goed betaald? Maar mijn collega’s die in Srebrenica aan de poort stonden hadden geen idee vooraf, nog de middelen om er iets aan te doen om maar even iets te noemen. Ik hoop dat met dit verhaal de maatschappij iets meer inzicht krijgt in hoe het menig veteraan vergaan is en wat voor een opoffering hij of zij met hun gezin heeft moeten doorstaan.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Aantal berichten: 161

Ik hoop dat met dit verhaal de maatschappij iets meer inzicht krijgt in hoe het menig veteraan vergaan is en wat voor een opoffering hij of zij met hun gezin heeft moeten doorstaan

Dat doet het zeker als men het lezen gaat en er maar genoeg over hoort. Helaas is overheid en defensie in NL ook niet erg happig om het over dit onderwerp te hebben terwijl het wel degelijk speelt. Weten we hier thuis uit ervaring als gezin rond en een Unifil Libanon veteraan.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.