Home Forums Leesclub 102: Stoel 7A Stoel 7A, Tijdens het lezen

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 15

Ik heb het boek bijna uit en moet zeggen dat ik in het begin meer in het verhaal zat. Het wordt naar mijn mening een beetje te veel gerekt allemaal, wat niet wil zeggen dat ik niet wil weten hoe het boek zal aflopen. Ben heel benieuwd naar de ontknoping.

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 20

Het boek is bij mij ook bijna uit, leest zeer snel en vlot dankzij de korte hoofdstukken.
    Ik vind het altijd boeiend om het verhaal vanuit verschillende standpunten te kunnen bekijken, wisselend personage per (kort) hoofdstuk is hier ideaal. Ook het feit dat het verhaal verder loopt (en niet nog eens opnieuw verteld wordt door ander personage) zorgt er mee voor dat het razendsnel vooruit gaat.
    De vreemdste link in het verhaal vond ik Franz, misschien wordt dit later in het verhaal nog duidelijker

saartje
    Bijdrager
    Post count: 26

1 citaten: die van de slang was heerlijk angst is als het houden van een boa constrictor als huisdier je denkt dat je het beest hebt getemd maar zonder waarschuwing slaat het beest toe, hij windt zich rond je borstkas snoert je de adem af en laat je hartslag de hoogte in schieten. Geweldige uitspraak en vergelijking toch.
    -De stem is vaak meer de spiegel van de ziel dan de ogen vond ik een verrassende uitspraak omdat men toch meestal zegt dat men alles in de ogen ziet.
    -Psychologie is alleen daarom al tot mislukken gedoemd omdat we de absurde poging doen om onze hersenen met onze eigen hersenen te willen begrijpen. Ja wat een uitspraak die zet je toch even aan het denken over psychise behandelingen
    2 spellingsfouten: eerlijk als ik in een spannend boek zit dat leest als een trein valt me dat niet op. Ik lees er dan gewoon overheen dus het is me in dit boek niet opgevallen.
    3verloop verhaal: of het verliep zoals ik verwachtte is een moeilijke vraag langs de ene kant ja want het blijft spannend verlopen en je wordt op het verkeerde been gezet zoals je verwacht van Fitzek. Ook veel interessante details over vliegen heerlijk vond ik dat en korte hoofdstukken en boeiende personages zoals je ook allemaal verwacht van Fitzek. Maar net omdat je op het verkeerde been gezet wordt loopt het natuurlijk iedere keer anders dan je aan het denken was dat het zou lopen.

chris de man
    Bijdrager
    Post count: 36

Opmerkelijke citaten :
    1)gedachte dat alle mensen die hier werkten hun levensonderhoud te danken hadden aan persoonlijke tragedies. (Deed me we even filosoferen)
    2) wat is uw grootste kracht ? Daar waar anderen problemen zien, kansrijke voordelen herkennen. (Nogal cynisch)

Taalfouten niet echt gevonden. Wel woorden die ik moest nakijken :
    1)achenebbisjzooi (als Belg moeten opzoeken)
    2 decente luxe (overgenomen van het Engelse decent maar wist niet dat het een Nederlands woord was).

Verloop vh boek :

Je kon nooit op voorhand raden hoe het plot verder ging evolueren door de vele twists.
    Het boek las zeer vlot. Maar toen ik in Berlijn was en vlucht moest nemen, heb ik besloten hem even aan de kant te leggen tot ik terug in België was. Daarna was ie snel uit.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.