15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #18782 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Marieke-miek
    Bijdrager
    Post count: 20

spanning:.. 9 punten, omdat dat er al inzat vanaf het tweede hoofdstuk en constant bleef

Plot:..9 punten, omdat het verrassend was, ik zag het niet aankomen

Leesplezier:..8 punten, omdat ik het met zeer veel plezier heb gelezen

Schrijfstijl:..8 punten, omdat het zeer prettig lezen was

Originaliteit:..8 punten, omdat het zich grotendeels afspeelde in een vliegtuig. met als tweede lijn een gek die een barende vrouw ontvoerd om dierenleed onder de aandacht te brengen. Verzin het maar, ik kan het niet.

Psychologie:..8 punten, omdat er een spelletje wordt gespeeld met de lezer door die constant op het verkeerde been te zetten.

Gemiddelde beoordeling:..8.3 punten

Troyee
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning: 8, spanning is een constante factor in het boek, de spanning is al snel in het boek aanwezig.

Plot: 8, prima plot, alles komt samen. Daarbij het “locked-in” gedeelte is uniek!

Leesplezier: 6, gezien het rondje van geloofwaardigheid leest het boek niet altijd even plezierig.

Schrijfstijl: 7, Fitzek is Fitzek; pyschologie, pysche, korte hoofdstukken en een snelle verhaallijn. Het verhaal is voorbij, voordat je er in zit. Personages worden snel opgebouwd en hebben, gezien het tempo, niet veel ruimte om “onder je te kruipen”.

Originaliteit: 8,5, ik ken geen thriller boeken welke zich afspelen in een vliegtuig, met zo’n psychische plot!

Psychologie: 8,5 De psychologie druipt opnieuw van “een Fitzek” af. Een pyschiater als hoofdpersoon, een ex-patient in de hoofdrol en het psychologische plot. Geloofwaardigheid ook hier niet altijd je-van-het.

Gemiddelde beoordeling: 7,66 (3,5 ster)

Alice1812
    Bijdrager
    Post count: 113

Spanning: 8 punten, omdat het eigenlijk vanaf hoofdstuk twee al spannend is

Plot: 8 punten, omdat Fitzek het weer flikt, een eind wat ik niet zag aankomen

Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal soms te ver gezocht is

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het boek makkelijk wegleest

Originaliteit: 8 punten, omdat Fitzek altijd met een verrassend en uniek verhaal komt

Psychologie: 8 punten, omdat Fitzek eigenlijk altijd een psychologisch spelletje met jou als lezer speelt

Gemiddelde beoordeling: 7,8 punten

Those who don't believe in magic will never find it.

roboos
    Bijdrager
    Post count: 79

Spanning: 8 punten
    Niet enorm spannend, maar Fitzek weet door de cliffhangers de spanning wel vast te houden.

Plot: 9 punten
    Uitermate knap hoe je zo iets weet te verzinnen.

Leesplezier: 9 punten
    Ook dit boek weer met veel plezier gelezen en kijk al weer uit naar het volgende verhaal van hem.

Schrijfstijl: 9 punten
    Makkelijk te lezen schrijfstijl met niet al te lange hoofdstukken.

Originaliteit: 9 punten
    Fitzek weet toch iedere keer weer met een origineel onderwerp op de proppen te komen.

Psychologie: 8 punten
    Het hele boek draait om de psychologische beïnvloeding van de hoofdpersonen.

Gemiddelde beoordeling: 52 punten gedeeld door 6 is 8,7 punten

Juanita
    Bijdrager
    Post count: 31

Spanning:8 punten, omdatik Van in het begin geboeid was door het verhaal.

Plot: 9 punten, omdat ik dit einde totaal niet had zien aankomen.

Leesplezier: 8 punten, omdat de hoofdstukken niet lang waren en het boek op die manier heel vlot weglas.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik door de lange zinnen soms eens moest herlezen

Originaliteit: 8 punten, omdat ik als lezer telkens op het verkeerde been werd gezet en het einde totaal niet had zien aankomen.

Psychologie: 8 punten, omdat niet alleen de personages psychologisch gemanipuleerd worden, ook de lezer. Je denkt telkens dat je eindelijk weet hoe de vork in de steel zit, maar uiteindelijk blijk je het weer mis te hebben.

Gemiddelde beoordeling: 8 ptn

Francis
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 9 punten, omdat het een constante spanning heeft door de plottwists.

Plot: 9 punten, omdat alle puzzelstukjes samen komen aan het eind.

Leesplezier: 8 punten, omdat het leest als een trein en door de korte hoofdstukken wil je constant verder lezen.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk te begrijpen is, ieder personage heeft zijn eigen verhaal.

Orginaliteit: 9 punten, omdat het zich in een vliegtuig afspeelt.

Psychologie: 9 punten, omdat het hele verhaal erom draait, de psychiater met vliegangst, de extreme veganist, een ex psychiatrisch patiënt.

Gemiddelde beoordeling: 8.6 punten

Annick Van Goethem
    Bijdrager
    Post count: 17

Spanning: 9 punten, omwille van de twists en de uitkomst van het verhaal, de onderlinge relaties van de personages.

Plot: 8 punten, omdat het eind verrassend is en alles gewoon klopt, mooi afgewerkt.

Leesplezier:9 punten, omdat de inhoud, de personages, de twists, het decor…uitnodigen om verder te lezen. Sinds lang nog zo snel een boek uitgelezen!

Schrijfstijl: 9 punten, omdat ik hou van de korte hoofdstukken, de duidelijke personages, geen te moeilijke verwijzingen, woorden.

Originaliteit: 8 punten, omwille van het decor: het vliegtuig; de personages.

Psychologie: 9 punten, omdat iedereen op het verkeerde been wordt gezet zowel “binnen” als “buiten” het boek.

Gemiddelde beoordeling: 8,6 punten

Marjoleine
    Bijdrager

Spanning:9 punten, omdat het boek moeilijk weg te leggen was. Het was echt een boek vol met cliffhangers. Zoals al meer mensen schrijven; nog eentje dan. En dat werden er dan heel wat meer dan één.

Plot: 9 punten, omdat het vol verrassende plotwendingen zat. Geen losse eindjes, alles goed uitgewerkt.

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal iets te veel schuurde geen 9, wat het boek verder wel verdient.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat het boek heerlijk volt geschreven is met een goed spanningsniveau.

Originaliteit: 9 punten, omdat dit een verhaal is wat ik zelf nooit zo bedacht zou hebben. Ook tijdens het lezen bleef ik me afvragen hoe dit nou ooit recht gebreid moest worden.

Psychologie: 10 punten, omdat zowel de karakters als de lezer constant op het verkeerde been worden gezet. Een sterk staaltje psychologie.

Gemiddeld een prachtige 9!

Helma
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning:
    8 punten. De spanning zit er direct goed in en wordt door de cliffhangers aan het eind van elk hoofdstuk vakkundig steeds verder opgbouwd.

Plot:
    9 punten. Vooral de plotwendingen, die ik totaal niet zag aankomen, zorgen voor dit hoge cijfer. Fitzekb bleef me tot het einde van het boek verrassen. Als je dat kunt ben je dit cijfer waard.

Leesplezier:
    9 punten. Ik heb het boek in een adem uitgelezen tijdens mijn autorit naar Oostenrijk. Ik kon gewoon niet stoppen met lezen omdat ik wilde weten hoe het verhaal verder zou gaan.

Schrijfstijl:
    8 punten. Makkelijk te lezen krachtige zinnen met cliffhangers waardoor je wel verder moet lezen

Originaliteit:
    8 punten. De setting in het vliegtuig, de psychologische beïnvloeding en het herbeleven van alle gebeurtenissen door de hoofdpersoon en alle plotwendingen toch weer logisch bij elkaar brengen.

Psychologie:
    9 punten. De psychologie is de kern van het verhaal en in grote mate aanwezig, zowel in het vliegtuig als in de gebeurtenissen met de dochter.

Mijn totale waardering komt daarmee uit op: 8,5

nvdrs
    Bijdrager
    Post count: 20

Spanning: 9 punten, omdat het verhaal razendsnel geschreven is en je ook heel snel wil verder lezen omdat elk hoofdstuk opnieuw zo spannend is

Plot: 6 punten, omdat alle aspecten van het verhaal hier wel samen komen, maar niet echt geloofwaardig

Leesplezier: 8 punten, omdat het aangenaam lezen is, maar ook niet meer wegens regelmatig bedenkingen

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een heel aangenaam boek is om te lezen

Originaliteit: 7 punten, omdat de verhaallijnen wel heel anders zijn dan gewoonlijke thrillers, maar moeten ook wel geloofwaardig blijven

Psychologie: 6 punten, omdat het wel over psychologie gaat, maar alles blijkt toch vooraf geprogrammeerd in het verhaal om zo te manipuleren

Gemiddelde beoordeling: 7,3 punten

markdekluis
    Bijdrager
    Post count: 4

Spanning: 8 punten, omdat het duidelijk verteld wordt met korte hoofdstukken die altijd spannend eindigen.

Plot: 6 punten, omdat alles wordt afgesloten maar vind het te ver gezocht.

Leesplezier: 8 punten, omdat het makkelijk en snel leest. Je wilt steeds weten hoe het verder afloopt.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het lekker geschreven is en daardoor aangenaam gelezen kan worden.

Originaliteit: 8 punten, omdat het spannend is dat het verhaal zich deels in een andere setting afspeelt dan in standaard verhalen (nu deels in het vliegtuig bijvoorbeeld)

Psychologie: 9 punten, omdat dit is waar het om draait en volledig gelukt is. Het kat en muis spel en de race tegen de klok waar verschillende karakters met verschillende persoonlijkheden een rol in spelen

Severine
    Bijdrager
    Post count: 116

Spanning: 8 punten, omdat het verhaal vanaf het begin spannend was en de vele kleine cliffhangers de spanning in het verhaal hield.

Plot: 7 punten, omdat het verhaal goed in elkaar zat, en de verhaallijnen in elkaar overvloeiden. Al was het wat ongeloofwaardig af en toe.

Leesplezier:8 punten, omdat ik erg heb genoten van het verhaal. Ik houd wel van Fitzek zijn boeken.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat Fitzek een herkenbare aangename schrijfstijl heeft. Korte hoofdstukken en makkelijk leesbare tekst, waardoor het verhaal erg vlot leest.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit eerder over zo’n soort van aanslag op een vliegtuig heb gelezen. Het effect van manipulatie kan tot even erge dingen leiden als met wapens aan boord gaan.

Psychologie:9 punten, omdat de personages extreem goed zijn weergegeven. Het zijn sterke karakters, die doorheen het verhaal evolueren en je als lezer laat meeleven met de personages.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

saartje
    Bijdrager
    Post count: 26

Spanning: 9 omdat het vanaf hoofdstuk 2 je in de greep nam en je het nog maar moeilijk weg kon leggen, het leest als een trein en vaak ga je te laat slapen door het niet altijd even realistisch zijn geen max punten gekregen van mij.

Plot:10 omdat het plot toch weer geniaal en verrassend was en Fitzek hier voor mij een meester in blijft.

Leesplezier: 10 omdat ik zo genoten heb van dit boek en het jammer vond als het uit was en ik weer op een volgende Fitzek moet wachten. Puur entertainment dit boek.

Schrijfstijl:9 omdat het een heel erg vlotte stijl is met vloeiende zinnen en korte hoofdstukken met iedere keer een kleine cliffhanger. Wel veel personages.

Originaliteit: 10 omdat dit boek toch erg uniek is vliegangst gecombineerd met een ex patiënte die moorddadige fantasieën had en een gestoorde dierenactivist kom er maar op.

Psychologie: 9 omdat het boek echt draait rond de psychologie en deze goed uitgewerkt wordt maar mist opnieuw de max aan punten omdat het soms net te onrealistisch word maar zeker super boeiend blijft.

Gemiddelde beoordeling: 9,5 punten

Marjoleine
    Bijdrager

Wat gek, ik zie dat ik bij spanning niets heb staan. Nou ja, alsnog dan maar.
    Spanning 9 punten, omdat het boek moeilijk weg te leggen was. Het was echt een boek vol met cliffhangers. Zoals al meer mensen schrijven; nog eentje dan. En dat werden er dan heel wat meer dan één.
    De 9 punten voor spanning veranderen niets aan mijn gemiddelde, dat blijft een ronde 9.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.