Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z Leesclub 119: Steigereiland Steigereiland, Na het lezen #2

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 56

De plot
    1. Wat vind je van het plot?
    Goed, de dader kwam voor mij uit onverdachte hoek.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Ik miste een beetje tempo, maar er is zorgvuldig toegewerkt naar het plot. De dader was een verrassing voor mij.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Ik had het niet zien aankomen.

Algemeen
    4. Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het was op zich boeiend, maar er had iets meer tempo in het boek mogen zitten. Met iets meer tempo wordt een verhaal echt meeslepend en dat zie ik altijd graag bij een thriller.
    5. Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Prettig, toegankelijk en beeldend.
    6. Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Realistisch en geloofwaardig.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De hechte community van Steigereiland geeft dit verhaal iets onderscheidends. Andere componenten, zoals een vrouwelijke rechercheur die een zaak wil oplossen en daarbij soms haar eigen manier kiest zie je vaker terug in thrillers, maar dat is geen probleem.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik zou haar willen aanmoedigen om meer boeken te schrijven, haar beeldende schrijfstijl is goed! Het zou wel goed zijn hier en daar iets meer tempo in het verhaal te brengen.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.