Home Forums Leesclub 119: Steigereiland Steigereiland, Na het lezen #2

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1408
    #21697 |

Na het lezen #2

De plot

1. Wat vind je van het plot?
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?

Algemeen

1. Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    2. Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    3. Stel….Lidewij Martens  vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?

Dit boek

1. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    2. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens  mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?

Nu kun je ook je waardering aan het boek geven in het topic  Beoordeling

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 59

wat vind je van het plot

erg verassend

hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot ?

langzaam maar explosief

had je dit einde verwacht of had je het zien aankomen ?

nee ik had geen verwachtingen van het einde en heb dit echt niet zien aankomen zo anders als ik verwacht had .
    vindt alleen de laatste regels niet leuk : ze reikt naar de foto en sluit haar ogen .
    dan blijf je toch met vragen zitten een open einde ? of begrijp ik het niet.

Algemeen

vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

vond het een erg boeiend verhaal en kon niet stoppen met lezen

vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig,moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

was duidelijk en prettig ontspannend te lezen

stel Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boeken te typeren dus onder een noemer te plaatsen Denk hierbij aan geloofwaardig aangrijpend, wat zou dan jou antwoord aan haar zijn

boeiend meedenkend spannend meelevend

Dit boek

vindt je dit boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks zo ja wat maakt dit boek zo uniek?

het is geschreven vanuit Linda haar gebeuren en gedachten

Zou je tenslotte als gedreven lezer nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven ? hoe zou je advies luiden

vindt een open einde nooit leuk nu blijf hè toch met vragen zitten .

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 189

De plot
    Wat vind je van het plot? Ik vind de plot goed in elkaar zitten. Er is een duidelijke aflijning tussen de verschillende verhaallijnen en toch grijpen ze mooi op elkaar in. Je wordt als lezer mooi in het duister gehouden over het verloop en het is niet erg voorspelbaar allemaal. Het enige is dat er een paar losse eindjes zijn, maar die bieden wel de mogelijkheid om door te gaan met een vervolg.
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? De verschillende verhaallijnen geven zicht op verschillende aspecten van de personages. Het verleden speelt een grote rol en dat vind ik wel mooi verweven. Ook de verhaallijn met Nina heeft veel potentie, maar voelt soms te toevallig aan. Ook is de afwerking daar wel echt ondermaats. Het verdwijnt gewoon naar de achtergrond en daar had ik toch problemen mee.
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Niet verwaccht! Wel gehoopt!

Algemeen
    Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ik vond het een erg boeiend verhaal! De personages zijn zo kleurrijk en de setting en stijl zogen me gelijk naar binnen. Ik kon het boek ook niet meer wegleggen eens dat ik het opgepakt had! Ik had het zo uit!
    Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Heel makkelijk leesbaar, maar ook niet te eenvoudig. Precies goed!
    Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Romanachtige psychologische thriler.

Dit boek
    Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Heel erg specifiek! Door de setting vooral en de keuze van het hoofdpersonage. Dat trok me ook direct aan.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Hier mag je wat mij betreft een hele reeks van maken!

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 120

De plot

Wat vind je van het plot?
    Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Algemeen

Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Af en toe had ik moeite de aandacht bij het verhaal te houden, omdat ik er te veel verhaallijnen in vind zitten en ik verhaal erg traag vind verlopen.
    Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? De schrijfstijl is prima, niet erg moeilijk. Ik moest me af en toe dwingen bij het verhaal te blijven, omdat het vrij traag verliep en er te veel verschillende dingen gebeurden.
    Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Een thriller met veel toevalligheden, die op het eind wel spanning oproept.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het boek is redelijk uniek door de gebeurtenissen die erin plaatsvinden.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Schrijf zeker nog een vervolg op Steigereiland om de losse eindjes te verduidelijken. Maar dan misschien met een iets soberder setting.

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 103

De plot zit goed in mekaar. Er zijn meerdere verhaallijnen die ogenschijnlijk enkel Lin als raakpunt hebben, zowel privé als professioneel, maar verder op zichzelf staan. Het continue wisselen van verhaallijn houdt de vaart in het verhaal, waar de zoektocht naar Sabine net zoals de zoektocht naar de drugsdealers enkel dode eindjes oplevert. De enige vooruitgang is vaak hoe de geborgen wereld van Lin de ene opdoffer na de andere krijgt. Dit geeft Lidewij Martens de gelegenheid om de groei van Tom in karakter en als partner mooi in beeld te brengen.

Het einde kwam onverwacht. Sabine die nog leeft, Thijs die geen wereldvreemd maar onschuldig kunstenaar is, het verraad van Nina: evenzovele verrassingen. Het enige dat ik voelde aankomen was het feit dat Nina verantwoordelijk was voor de dood van hun jongste zusje.

Steigereiland boeide en hield mijn aandacht van bij het begin vast ook al verliep haast niks zoals ik verwachtte.
    Lidewij Martens heeft een prettig lezende schrijfstijl, maar je moet wel uiterst geconcentreerd lezen omwille van de voortdurende wisselingen tussen de gedachtenwereld van Lin en de realiteit en het heden dat afgewisseld wordt met scènes uit het verleden. Even niet opletten en je verliest de draad van het verhaal.

Realistisch, geloofwaardig, eigentijds zoals Lin een zwaar trauma uit het verleden meesleept met gevolgen voor haar lichamelijke gezondheid, maar dat toch combineert met integriteit in een fysiek zwaar beroep en een soort moedergevoel voor de bewoners van het Steigereiland.

Ik vind het boek uniek in zijn genre, vooral door de locatie en de band die Lin er mee heeft. Ook het feit dat Sabine op het einde nog leeft is iets dat ik enkel nog in jeugdboeken tegenkom. En als laatste maar zeker niet minste: de verhouding tot Yvonne.

Zoals hierboven ook al gemeld is: ik haat open eindes. Dat is enkel te verantwoorden als er nog een deel volgt met de antwoorden. Ook voor mij mag dit het begin zijn van een serie.

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 19

wat vind je van het plot

Verrassend en dat had ik niet verwacht.

hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot ?

Langzaam opgebouwd en verrassend

had je dit einde verwacht of had je het zien aankomen ?

Ik had dit einde niet verwacht en niet zien aankomen

Algemeen

vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?

Ik vond het niet zo spannend,maar dat kan aan mij liggen,ik lees liever boeken met wat meer spanning en pit Op een of andere manier kreeg het boek mij niet echt te pakken en vond ik het meer een roman Gaandeweg het boek werd het wel beter.

Wat vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig,moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?

Vlotte schrijfstijl met veel tempo in het verhaal

stel Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boeken te typeren dus onder een noemer te plaatsen Denk hierbij aan geloofwaardig aangrijpend, wat zou dan jou antwoord aan haar zijn

Romanachtig

Dit boek

vindt je dit boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks zo ja wat maakt dit boek zo uniek?

Wel leuk dat het zich afspeelt woonbootgemeenschap,is weer eens iets anders
    Zou je tenslotte als gedreven lezer nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven ? hoe zou je advies luiden

Geen advies

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 76

1) Wat vind je van het plot?
    Wel verrassend. Het zat best goed in elkaar. Net voor het einde kreeg ik door wie er dader was.
    2) Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Doordat het heden en het verleden bij elkaar komen, vallen er wel wat dingen op z’n plek.
    Met Nina gebeurde er ook wel het één en ander en ik vond het vreemd omdat ze met haar zus in huis woonde en Lin alles maar vergoelijkte. Zo kwam het op mij over in elk geval.
    3) Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Mijn eerdere antwoord: nee

4) Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Nee niet echt. Ik vond het langdradig en ik vond de hoofdstukken veel te lang.
    IK zag er best tegen op omdat ik er echt voor moest gaan zitten om verder te lezen.
    5) Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik had geen moeite met de schrijfstijl. Alleen mijn aandacht verslapte regelmatig en moest ik opnieuw beginnen met de bladzijde.
    6) Stel Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Er zaten hoofdstukken bij die ik realistisch vond. Toch gedeeltes die ongeloofwaardig waren. Aangrijpend vond ik het één zijn met de bewoners van Steigereiland: “Wij zijn één.”

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Voor mij had het iets herkenbaars. Het WIJ gevoel met de wijk. Als er iets gebeurt dan staan wij er met zijn allen.
    Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ik zag best op tegen de lange hoofdstukken. IK zou graag meer willen lezen maar dan hoop ik dat de hoofdstukken wat korter zijn.
    Oh ja: Al die tijd heb ik me afgevraagd bij welk bureau Lin nu zit.
    Er speelde wat af in Rhoon en bij het Noordereiland.

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 158

De plot

Verschillende verhaallijnen. Daar hou ik wel van. Het mag wel een beetje uitdagend zijn.

Zit wel goed in elkaar. Het bouwt wel erg langzaam op.

Nee, dat had ik niet verwacht

Algemeen

Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Soms vond ik het wisselen van verhaallijnen chaotisch. Ook vlogen de gedachten van Lin van het ene op het ander moment naar iets anders. Soms was dat niet duidelijk. Dat maakte dat mijn aandacht soms verslapte.

Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Schrijfstijk is vlot maar soms chaotisch. Waardoor ik wel geconcentreerd moest lezen.

Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Realistisch. De setting in steigereiland was heel mooi gebracht.

Dit boek

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    De setting van steigereiland en de rol van Lin in steigereiland enerzijds en bij de politie anderzijds.

Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Persoonlijk vind ik lange hoofdstukken niet zo prettig lezen. Je kan ook niet even een hoofdstukje lezen want je bent dan wel weer een tijdje bezig.

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 40

De plot
    Het was een verrassend einde, niet wat ik verwacht had.
    Langzaam, soms wist ik niet meer wat nu het verhaal was of haar gedachten. Er zaten wel enkele verrassende elementen in.
    Niet zien aankomen, dacht dat ze dood was.
    Algemeen
    4. Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Nee, soms raakte ik de draad kwijt.
    5. Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Het was niet moeilijk eerder ingewikkeld, meerdere aandachtspunten en dan nog de gedachten waar ik wat moeite mee had, iets te langdradig.
    6. Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    De gemeenschap op steigereiland kan realistisch zijn met de verschillende karakters.
    Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het is zeker een (voor mij) uniek boek, mede door Lin haar gedachten.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Iets minder lange hoofdstukken misschien?

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 118

De plot
    1. Wat vind je van het plot? Spannend en niet verwacht. Ik had veel verdachten in beeld maar dat het zo zou aflopen is goed bedacht door de auteur. Alleen hoe het nu afloopt met Nina en de drugs wordt niet beschreven dus daar ben ik nog wel benieuwd naar.
    2. Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot? Er wordt langzaam naar het plot toegewerkt waardoor het spannend blijft.
    3. Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen? Nee, totaal niet zien aankomen.

Algemeen
    4. Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht? Ja interessant ook door de schrijfstijl en ik ook goed dat er andere onderwerpen werden aangehaald zoals de drugs en het stuk grond van Dirk en Hiske zodat het niet alleen om de vermissing van Sabine ging.
    5. Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen? Leuk en vlot lezend door de filmische schrijfstijl.
    6. Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn? Realistisch, want dit zou in het echte leven ook zo kunnen gebeuren.

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek? Het heeft wel iets unieks door de filmische schrijfstijl en de onderwerpen die voorkomen.
    8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden? Ik ben wel benieuwd hoe het afloopt met Nina dus ik zou heel graag een vervolg zien op dit boek, want ik denk dat er nog genoeg te schrijven valt over het Steigereiland.

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 53

De plot

1 Ik vond het een onverwacht einde maar wel erg sterk.
    2 De spanning wordt langzaam opgebouwd waardoor men door wil blijven lezen.
    3 Nee, ik vond het einde erg onverwacht.

Algemeen

4 Het verhaal vond ik boeiend genoeg om snel door te willen lezen.
    5 De schrijfstijl vond ik heel prettig.Lin visualiseert heel goed bepaalde omstandigheden en dat wordt dan ook uitgebreid beschreven.
    6 Ik vind het een realistisch en boeiend verhaal.

Dit boek

7 Door het beeldende karakter van de schrijfstijl wordt het een uniek boek.
    8 Geen goede raad maar wel een vraag.Komt er een vervolg? Het boek heeft namelijk een behoorlijk open einde.

Lidewij.Steigereiland
    Bijdrager
    Post count: 4

De plot

1 Ik vond het een onverwacht einde maar wel erg sterk.
    2 De spanning wordt langzaam opgebouwd waardoor men door wil blijven lezen.
    3 Nee, ik vond het einde erg onverwacht.

Algemeen

4 Het verhaal vond ik boeiend genoeg om snel door te willen lezen.
    5 De schrijfstijl vond ik heel prettig.Lin visualiseert heel goed bepaalde omstandigheden en dat wordt dan ook uitgebreid beschreven.
    6 Ik vind het een realistisch en boeiend verhaal.

Dit boek

7 Door het beeldende karakter van de schrijfstijl wordt het een uniek boek.
    8 Geen goede raad maar wel een vraag.Komt er een vervolg? Het boek heeft namelijk een behoorlijk open einde.

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 115

Het plot
    Ik vind het plot wel goed. De verhaallijn is op zich best goed , het is niet voorspelbaar en het einde best wel verrassend vind ik. Wel vond ik dat er heel veel gebeurde, veel kleine verschillende verhaallijntjes, wat wel erg veel was. Daardoor kwam ook niet alles even goed aan bod vond ik en had wel wat minder gemogen.
    Het verhaal bouwt zich wel goed op maar door de vele gedachtes is het verwarrend en het haalt de vaart uit het verhaal.
    Het einde had ik niet zien aankomen, dat is wel erg leuk!

Algemeen
    Ik heb veel moeite gehad om in het verhaal te komen en in het begin had het zeker niet mijn volle aandacht. Dit ook mede door de lange hoofdstukken. Ik lees veel liever korte hoofdstukken en de lange hoofdstukken hielden mij echt tegen om verder te lezen.
    Later in het verhaal kwam ik er wel in en toen heb ik gelukkig ook in een stuk door kunnen lezen.
    De schrijfstijl op zich is wel makkelijk, geen moeilijke woorden en zo en dat leest wel vlot maar door het constant in gedachten zijn maakt het wel warrig. Hierdoor moet je wel steeds opletten.
    Ik vind het boek wel te typeren als beeldend, ik waande mij echt op steigereiland en tussen de woonboten. Ik zag het zo voor me!

Dit boek
    Ik vond de locatie wel uniek en anders dan andere boeken maar verder vond ik het boek 1 als zovelen.
    Mijn advies zou zijn Kortere hoofdstukken, dat leest veel fijner. Die lange hoofdstukken hielden mij echt tegen om te lezen. En ik vond de gedachtes heel verwarrend en ze was veel te vaak in gedachten, ook over totaal niet boeiende dingen. Dit zou ik ook anders doen! Het verhaal op zich was niks mis mee!

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 66

De plot
    Ik vind het plot verassend, niet voor de hand liggend, en het ontwikkelt zich.
    Het bouwt langzaam op, met een onverwacht einde.
    Nee, ik had een hele andere uitkomst verwacht.

Algemeen
    Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Nee, soms vond ik het te langdradig waardoor het verwarrend werd.
    Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Ik vond het prettig, omdat het heel beeldend was, hierdoor kon je een echt beeld krijgen van Steigereiland.

Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Realistisch, geloofwaardig.

Dit boek
    Het is een uniek omdat het gewoon in Nederland afspeelt.
    kortere hoofdstukken, verder niks.

maria
    Bijdrager
    Post count: 291

Had niet verwacht [SPOILER, weggehaald door Cees] dus was voor mij verrassend.

Is goed naar toe gewerkt ook al zat er niet echt vaart in het verhaal. Het verleden en vooral [SPOILER] speelt een belangrijke rol in haar handelen en je hebt ook het gevoel dat daar nog meer gegevens van naar boven komen in het verhaal. De losse eindjes krijgen aldus de schrijfster een vervolg. De conflictsituatie waar Lin in kwam ,ook wat betreft haar eigen zus en de tegenwerking en dan vooral ook van bewoners van “haar” eiland vond ik een leuk onderdeel.Ook goed dat er meerdere verhaallijnen waren.

Zoals al aangegeven had ik het niet echt verwacht.

Algemeen
    4. Vond je Steigereiland een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Het verhaal had mijn aandacht en vond het een prettig boek om te lezen waarbij je door de wijze van schrijven in het verhaal werd gezogen en de personages en het eiland voor je zag

5. Vind je de schrijfstijl van Lidewij Martens prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Makkelijk te lezen en beeldend beschreven

6. Stel….Lidewij Martens vraagt aan jou om haar boek(en) te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘realistisch’, ‘geloofwaardig’, ‘aangrijpend’ etc. etc. Wat zou je antwoord aan haar zijn?
    Voor een groot deel geloofwaardig (aparte gemeenschap op zo’n eiland) en realistisch (projectontwikkelaar)

Dit boek
    7. Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Voor mij uniek omdat het over een kleine gemeenschap met wat aparte personen wordt beschreven op een beeldende wijze, waarbij Lin wel een aparte positie heeft binnen de politie.

8. Zou je tenslotte, als gedreven lezer, nog een goede raad aan Lidewij Martens mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Ga door, misschien iets kortere hoofdstukken.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.