15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1637
    #21693 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning:.. punten, omdat ….

Plot:.. punten, omdat ….

Leesplezier:.. punten, omdat ….

Schrijfstijl:.. punten, omdat ….

Originaliteit:.. punten, omdat ….

Psychologie:.. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling:.. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

moedrie
    Bijdrager
    Post count: 82

spanning: 9 punten , omdat ik het toch snel wilde uitlezen

plot: 9 punten omdat het een zeer verassend geheel is

leesplezier: 9 punten omdat het vlot leest zonder rare verklaringen

schrijfstijl 9 punten omdat ik het plezierig vond lezen

orinaliteit 10 punten omdat ik het erg origineel vond om vanuit Linda alles te ervaren .

psychologie 8 punten omdat ik het beetje jammer vindt dat ik niet weet waarom hij het deed

gemiddelde beoordeling: 9

Evy De Brabander
    Bijdrager
    Post count: 189

Spanning:7 punten, omdat het boek geen echte actiethriller is. De spanning zit hem in andere zaken dan echte tastbare spanning. Daar is toch ook nog wat laten liggen, denk ik, maar het doel was misschien ook niet om het nagelbijtend spannend te maken.
    Plot:8 punten, omdat ik het wel goed in elkaar vind zitten. Enkel de verhaallijn van Nina zet daar een beetje een domper op.

Leesplezier:10 punten, omdat ik er echt met veel plezier en vlot doorheen ging.

Schrijfstijl:9 punten, omdat ik erg hou van deze manier van schrijven. Het verhoogt het leesplezier en biedt toch voldoende uitdaging

Originaliteit:9 punten, omdat dit verhaal heel anders aanvoelt dan andere verhalen die ik al gelezen heb.

Psychologie:7 punten, omdat sommige personages erg uitgewerkt zijn, maar er toch nog meer in had gezeten.

Gemiddelde beoordeling:50 punten -> 4,5 ster

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 127

Spanning: 6 punten, omdat ik het verhaal af en toe erg langdradig vond. Op het eind was de spanning er wel..

Plot: 7 punten, omdat in het verhaal weinig erop wees waar het verhaal heen zou gaan door de vele gebeurtenissen.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik soms moeite moest doen om de aandacht erbij te houden.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik die prettig vond, ook haar woordkeuze is soms verrassend.

Originaliteit: 7 punten, omdat ik het geheel wel goed bedacht vond, maar voor mij te veel van het goed in één boek.

Psychologie: 6 punten, omdat ik meer verdieping had willen zien in de zielenroerselen van de verschillende personen.

Gemiddelde beoordeling: 6,6 punten

Tommy
    Bijdrager
    Post count: 122

Spanning: 8 punten, omdat de spanning mooi doorheen het hele verhaal opgebouwd werd, eerst in de verwachtingen en op het einde werd het een leven-of-dood kwestie.

Plot: 9 punten, omdat de verhaallijnen goed in mekaar zaten en ook goed uitgewerkt werden (uitzondering Nina).

Leesplezier: 8 punten, omdat het aangenaam lezen was.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat ik de het switchen tussen zowel Lins gedachten en uitspraken als heden en verleden verwarrend vond.

Originaliteit: 8 punten, omdat het eiland met zijn woonbootbewoners en de verhouding met Yvonne origineel zijn.

Psychologie: 8 punten, omdat er naar mijn smaak iets te veel psychologie in zat behalve bij Nina die onderbelicht bleef.

Gemiddelde beoordeling: 8,1 punten

SaBo
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning: 6 punten, Ik vond het boek niet zo spannend,en soms zelfs een beetje langdradig. Gaandeweg het boek werd het wel beter qua spanning.

Plot: 7 punten,Goed plot en verrassend ,ik had het niet zien aankomen.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik het toch vaak niet echt spannend vond.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het een vlotte schrijfstijl is en met veel tempo.

Originaliteit: 7 punten, omdat het zich afspeelt in een woonbootgemeenschap dat vind ik wel origineel.

Psychologie: 6 punten, Sommige personages hadden meer uitgediept kunnen worden

Gemiddelde beoordeling: 6,6 punten

MariekeLeest
    Bijdrager
    Post count: 181

Spanning: 6 punten, omdat ik het niet zo spannend vond en het bouwde traag op.

Plot: 8 punten, omdat het goed in elkaar zat.

Leesplezier: 6 punten, omdat ik niet van lange hoofdstukken hou, trok het mij minder om verder te lezen.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het wel vlot is en mooie zinnen maar ook chaotisch was met momenten.

Originaliteit: 8 punten, omdat ik steigereiland een leuke plaats vond om het verhaal af te spelen.

Psychologie: 7 punten, omdat de personages wel goed neergezet zijn.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 60

Spanning: 6 punten, omdat ik het pas aan het eind spannend vond worden
    Plot: 8 punten, omdat ik deze totaal niet zag aankomen
    Leesplezier: 6 punten, omdat mijn aandacht bij haar gedachten wegvloeide
    Schrijfstijl:. 6 punten, omdat ik vaak het bij Lin haar gedachten en het verhaal het spoor bijster raakte
    Originaliteit: 7 punten, omdat de gemeenschap mij erg aansprak
    Psychologie: 7 punten, omdat de personages allemaal wel iets hadden

Gemiddelde beoordeling: > 6.6 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning: 8 punten, omdat het tot het eind spannend blijft en ook omdat het spannend is omtrent de verdwijning van Sabine als het drugsgebeuren met Nina.

Plot: 8 punten, omdat het plot goed in elkaar zit en het voor mij onverwachts was.

Leesplezier: 8 punten, omdat de schrijfstijl prettig is en het boek vlot doorleest. Ook spreken de onderwerpen mij aan waardoor het mijn leesplezier vergrote.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het prettig leest en ik er goed doorheen kwam.

Originaliteit: 8 punten, omdat de onderwerpen actueel zijn.

Psychologie: 8 punten, omdat vooral op het verleden van Lin wordt ingegaan en je ook snapt waarom ze zo reageert. Ik had wel wat meer over Nina willen lezen hoe zij omgaat met het verlies van haar zusje.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

foxlake
    Bijdrager
    Post count: 68

Spanning : 8 punten, er was voor mij voldoende spanning.
    Plot : 9 punten omdat ik het een onverwacht plot vind.
    Leesplezier : 8 punten, ik wilde door blijven lezen om te weten hoe het zou eindigen.
    Schrijfstijl : 9 punten.Ik hou erg van deze beeldende schrijfstijl.
    Originaliteit : 8 punten. Ik vind het een origineel onderwerp o.a. door de plaats waar het grootste deel van het verhaal zich afspeelt nl. de woonboot.
    Psychologie : 7 punten want ik vond er niet veel psychologie in zitten.

Gemiddelde beoordeling : 8,1

Omaatjuh
    Bijdrager
    Post count: 92

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

1) Spanning: 7 punten, omdat mijn aandacht steeds verslapte omdat ik het langdradig vond.

2) Plot: 8 punten, omdat de ik niet had verwacht wie de dader was.

3) Leesplezier: 6 punten, ik zag op tegen de lange hoofdstukken en dat verslapte mijn aandacht.

4) Schrijfstijl: 8 punten, de schrijfstijl vond ik goed en daar vond ik niets mis mee.

5) Originaliteit: 9 punten, omdat ik het bijzonder vond dat een gemeenschap die in woonboten woont zo’n front vormen. Het WIJ gevoel.

6) Psychologie: 7 punten, omdat ik er niet over uit kon dat Lin blind was voor wat Nina deed en had gedaan.
    Aan de andere kant had ik een goed gevoel over de toekomst van Lin omdat ze haar gewoontes wil veranderen.

Totaal 45 punten is 7.4

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 124

Spanning: 6, het duurde wel heel lang voor er wat van spanning was.
    Plot: 7, het verhaal was niet heel voorspelbaar en ook wel een verrassend einde
    Leesplezier: 6, ik heb veel moeite gehad met het lezen van het boek pas ver over de helft zat ik er echt in.
    Schrijfstijl: 6, de vele gedachtes maakten het verhaal verwarrend. Wel beeldend geschreven.
    Originaliteit: 7, de locatie vind ik best origineel.
    Psychologie: 6, personages hadden veel beter uitgewerkt kunnen worden. Het blijft onduidelijk waarom personages bepaalde dingen doen, zoals Nina en Thijs.

Totaal: 38/6 = 6,3 punten en het boek krijgt 3 sterren van mij.

Britt1989
    Bijdrager
    Post count: 73

Spanning: 8 punten, omdat het spannend is, en blijft tot het einde.
    Plot: 8 punten, omdat het een onverwacht einde heeft.
    Leesplezier:7 punten, omdat ik de hoofdstukken te lang vond.
    Schrijfstijl:9 punten, omdat ik vond het heel beeldend, en dat vond ik fijn.
    Originaliteit: 7 punten, omdat ik nog nooit een verhaal heb gelezen dat zich afspeelt in Nederland. dit was echt origineel en zorgde voor echte beeldend materiaal omdat je natuurlijk weet hoe Nederland eruit ziet.
    Psychologie:7 punten, omdat je wel mee gaat in de gedachten van Lin maar de andere personages blijven een beetje onduidelijk.

Totaal: 7.6

maria
    Bijdrager
    Post count: 325

Spanning:6 punten, omdat ik zeker niet op het puntje van mijn stoel zat.

Plot:7,5 punten, omdat het toch vrij onverwacht was.

Leesplezier:7,5 punten, omdat je je goed kon inleven.

Schrijfstijl:7,5 punten, omdat het beeldend beschreven was waardoor je het zo voor je kon zien.

Originaliteit:7 punten, omdat de setting anders dan anders was, de personages vaak levensecht met hun makke.

Psychologie:8 punten, omdat de conflictsituaties, de tegenwerking je familieband allemaal aan bod komen en haar handelen bepalen.

Gemiddelde is een 7,3

Dayenne
    Bijdrager
    Post count: 66

Spanning: 7 punten, omdat tot het eind toe spannend bleef wie de dader was.

Plot: 8 punten, omdat zorgvuldig is toegewerkt naar de onthulling van de dader.

Leesplezier: 7 punten, omdat ik hier en daar wat tempo miste in het verhaal.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het verhaal heel beeldend geschreven is, wat goed past bij dit type boek.

Originaliteit: 7 punten, omdat de auteur het verhaal grotendeels laat afspelen op Steigereiland, een hechte gemeenschap.

Psychologie: 8 punten, omdat Lin door de verdwijning van Sabine telkens werd herinnert aan de verdrinking van haar zusje.

Gemiddelde beoordeling: 7,5 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.