Home Forums Leesclub 151: Schuldig Schuldig, Beoordeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1782
    #26726 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

vangrol
    Bijdrager
    Post count: 139

Spanning: 2 punten, omdat die veel te laat op gang kwam en nog niet erg aanwezig was.

Plot: 3 punten, omdat ik de plot al aan zag komen. De reden waarom was nog wel verrassend.

Leesplezier: 6 punten, omdat het wel een aardig verhaal was om te lezen, maar ik vond het zeker geen literaire thriller.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ik het boek prettig vond om te lezen.

Originaliteit: 5 punten, omdat er aardig wat thema’s werden besproken, eigenlijk te veel voor één boek, zodat het geheel wat rommelig werd.

Psychologie: 4 punten, omdat ik de karakters wel aardig uitgediept werden, maar alles bij elkaar was het erg gezocht. Te veel van het goede.

Gemiddelde beoordeling: 4,5 punten

marijke van der hoek
    Bijdrager
    Post count: 38

BEOORDELING:
    Spanning: 7 punten, omdat in het begin wel spanningselementen worden ingebouwd, maar je weet eigenlijk niet waar het toe zal leiden.
    Plot: 7 punten, omdat het geheel wel knap is geconstrueerd en de ontknoping tot het eind van het boek wordt bewaard
    Leesplezier: 7 punten, omdat het verhaal vlot leesbaar is, korte zinnen, korte hoofdstukken.….
    Schrijfstijl: 7punten, gelukkig wordt de lezer nog uitgedaagd door de wisseling in perspectief en tijd!
    Originaliteit: . 7 punten, omdat een familie met personen die een geheim bij zich dragen! En dan de manier waarop het wordt uitgewerkt..
    Psychologie: .7 punten, omdat de personen wel worden uitgediept , maar sommige worden vlak weergegeven, anderen maken een groei door!.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

Tineke Spraakman-Visscher
    Bijdrager
    Post count: 17

Beoordeling:

* Spanning. 3 punten, je bent nieuwsgierig naar de verdwijning van Ria, maar daar komt pas aan het eind duidelijkheid over, er wordt niet echt naar toe gewerkt. Wat bijkomend spannend was, was hoe Rebecca om zou gaan met de verleidingen in Griekenland en wat haar uiteindelijke keuze zou zijn.
    * Plot, 5 punten. Ik had het niet aan zien komen, de weg er naar toe had boeiender gemogen.
    * Leesplezier, 6 punten. Het boek las gemakkelijk. Fijn ingedeeld in korte hoofdstukken. Griekenland werd mooi weer gegeven, je zou zo een reisje boeken.
    * Schrijfstijl, 6 punten.
    *Originaliteit, 4 punten.Het is heel anders dan wat je verwacht. Het is zeker geen doorsnee thriller, dat is ook tevens weer een minpunt. Als je verwacht een spannende thriller te gaan lezen, kom je bedrogen uit.
    *Psychologie: 5 punten Rebecca wordt als persoon het meestgoed uitgediept. De anderen blijven meer op de vlakte, van Ria had ik wel meer achtergrond willen lezen. Hoe verandert een assertieve jonge vrouw in een grijze muis?

Gemiddeld een 5

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 130

Spanning:
    2 punten, omdat deze veel te weinig aanwezig was evenals de acties en het duurde allemaal veel te lang.

Plot:
    4 punten, opbouw was wel oké maar de ontknoping teleurstellend

Leesplezier:
    6 punten, aardig verhaal om te lezen, vrij ontspannend

Schrijfstijl:
    7 punten, waardering voor de schrijfstijl in mooi geschreven Nederlandse taal. Positief het gebruik van uitdrukkingen en gezegdes.

Originaliteit:
    4 punten, teveel, te lang en te uitgebreide beschrijving van o.a. personages. Het was allemaal té oppervlakkig

Psychologie:
    5 punten, te weinig ervaren. Oppervlakkig wat zeker voor een literaire thriller meer aanwezig zou moeten zijn.

Gemiddelde beoordeling: 28 punten : 6 = 4,7 of te wel 2,5 ster

Anna10
    Bijdrager
    Post count: 22

Spanning: 2 punten, omdat het voor een literaire thriller te weinig spanning bevat.

Plot: 3 punten, omdat het voor mij geen verrassend plot was.

Leesplezier: 6 punten, omdat het ondanks dat ik het geen literaire thriller vind toch wel lekker wegleest.

Schrijfstijl: 6 punten, het boek lees wel vlot maar veel karakters en gebeurtenissen maakt het ietwat rommelig

Originaliteit: 5 punten, Niet echt origineel

Psychologie: 4 punten, ik vind de karakters te oppervlakkig

Gemiddelde beoordeling: 4,4 punten

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 219

Spanning: 7 punten, omdat ik het spannend vond wat er allemaal gebeurde met diverse personen en op het laatst tegen de ontknoping aan het spannend was

Plot: 7 punten, omdat ik het goed opgebouwd vond.

Leesplezier: 7 punten, omdat het een fijn verhaal was om te lezen. Ook al was het 3/4 geen echte thriller, ik vond het goed opgebouwd.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het fijne schrijfstijl was, heel goed leesbaar, fijne korte hoofdstukken.

Originaliteit: . 7 punten, omdat het een goed uitgewerkt verhaal is, met goed bewaard geheim.

Psychologie: .7 punten, omdat het bést een opgaaf is om van zóveel personen alles uitgediept te krijgen. Was behoorlijk goed gelukt.

Gemiddelde beoordeling: 7 punten

karanina
    Bijdrager
    Post count: 53

Spanning: 3 punten, omdat er voor een thriller te weinig spanning in zat.

Plot: 2 punten, omdat de aanloop veel te lang duurde.

Leesplezier: 6 punten, omdat de korte hoofdstukken en combinatie met de schrijfstijl wel goed was

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een prettige, toegankelijke stijl is.

Originaliteit: 3 punten, omdat ik niet het gevoel had een thriller te lezen, maar een roman over een nogal ingewikkelde familie.

Psychologie: 3 punten, omdat ondanks de uitgebreide karakterbeschrijvingen de personages en het verhaal me niet echt bij bleven.

24 punten : 6 geeft een totale score van 4 punten.

sunnie031
    Bijdrager
    Post count: 170

Spanning: 7 punten, omdat ik de echte spanning miste

Plot: 7 punten, omdat deze voor mij al snel bekend was

Leesplezier: 8 punten, omdat het verhaal wel goed was

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het lekker vlot las met plezier

Originaliteit: 7 punten, omdat het voor mij meer als een roman overkwam

Psychologie: 8 punten, omdat er wel diepgang zat in het verhaal

Gemiddelde beoordeling: 7.5 punten

BeJa
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 3 punten,voor een literaire thriller bevat het veel te weinig spanning.

Plot: 2 punten, veel te veel verdachten,het werd langdradig en rommelig.

Leesplezier: 6 punten, ondanks het ontbreken van de spanning was het geen vervelend boek om te lezen.

Schrijfstijl: 7 punten,de schrijfstijl was aangenaam om te lezen.

Originaliteit: 3 punten, niet echt origineel en zeker geen thriller.

Psychologie: 3 punten,geen interessante karakters

Gemiddelde beoordeling : 4

spoekey
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 6 punten, omdat er niet genoeg spanning in zat

Plot: 6 punten, omdat het te lang duurde

Leesplezier: 6 punten, omdat het boek niet mij voldoende boeide

Schrijfstijl: 5 punten, omdat ik de schrijfstijl niet prettig vond

Originaliteit: 6 punten, omdat er teveel dingen gebeurde

Psychologie: 6 punten, omdat te oppervlakkig

Gemiddelde beoordeling: 5,8 punten

kareltje
    Bijdrager
    Post count: 247

Spanning: 6 punten, omdat er weinig spanning in dit boek was, behalve iets rondom Rebecca, maar dat was geen thriller-spanning

Plot: 6 punten, omdat het wel goed doordacht en opgebouwd was maar teveel componenten bevatte om alles goed af te ronden.

Leesplezier: 6 punten, omdat het makkelijk las maar het duurde lang voordat er een verhaallijn te ontdekken was waardoor ik langer moest doorzetten.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het zeer beschrijvend was en niet moeilijk om te lezen.

Originaliteit: 7 punten, omdat het boek wel originele componenten heeft.

Psychologie: 6 punten, omdat er weinig ontwikkeling zichtbaar was. Je zou je hoogstens kunnen afvragen of Rita haar zonen tot zulke personen heeft opgevoed omdat ze haar oudste miste of dat de haat voor mannen toch een grotere rol speelde. Dat element voeg ik er aan toe, maar speelde verder in het boek geen rol. Er zat weinig verdieping in.

Gemiddelde beoordeling: 6,3 punten

tesdro
    Bijdrager
    Post count: 148

Spanning: 6 punten, omdat het pas aan het eind spannend werd en van een thriller verwacht ik van begin tot het eind spanning.
    Plot: 7 punten, omdat ik het wel verrassend vond en er nog meerdere daders konden worden aangewezen.
    Leesplezier: 7 punten, omdat ik er snel in kwam en wel met plezier elke keer het boek weer pakte om te lezen.
    Schrijfstijl: 7 punten, omdat het een prettige schrijfstijl was.
    Originaliteit: 7 punten, omdat het voor mij een verhaal was wat ik nog niet eerder had gelezen.
    Psychologie: 7 punten, omdat er wel voldoende psychologie in het verhaal zat.

Gemiddelde beoordeling: 6,8 punten

tanja
    Bijdrager
    Post count: 25

Spanning 5 er zlt voor mij te weinig spanning in
    Plot 7 het plot was verrassenď
    leesplezier 7 fijn om te lezen
    schrijfstjl 6 soms erg langdradig
    originaliteit 7 nog niet eerder źo’n boek gelezen
    psychologie 6 ik miste psycholoģie

punten 38:6=6,3

StephanieS
    Bijdrager
    Post count: 24

Spanning: 3 punten, omdat ik er bijna geen spanning in vond zitten.

Plot: 6 punten, omdat je wel blijft raden aan het einde omdat er zoveel mogelijkheden zijn.

Leesplezier: 5 punten, omdat ik er slecht doorheen kwam door de vele tijdsprongen en personages.

Schrijfstijl: 6 punten, omdat die niet slecht is. Alleen de verhaallijn is minder goed.

Originaliteit: 5 punten, omdat het niet heel erg uitspat.

Psychologie: 5 punten, omdat er voor mij te weinig diepgang in zat.
    Ik had er meer van verwacht.

30 punten gedeeld door 6 is een 5.
    2,5 ster

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.