Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 35: Schemerzone Schemerzone, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #7030 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerking betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van het boek?

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 129

Cover: Het is een cover die me wel aantrekt, ik zou het boek zeker beter bekijken. Is het Kate? Een aanval van nacrolepsie of is ze neergeslagen? Intrigerend.

Auteur: Dit is mijn eerste kennismaking met de boeken van Hilde. Ik ben benieuwd, al meerdere goede commentaren gelezen over ander boeken van haar.

Verwachting: De korte inhoud spreekt me ook aan. Ik verwacht een spannend verhaal met genoeg plottwists ik hoop ook dat ik niet van in het begin al min of meer doorheb hoe het in elkaar zit.

Naatje
    Bijdrager
    Post count: 7

Cover:
    Met een epub valt elke beoordeling van materiaal van de kaft automatisch af.
    De zwart-wit-foto op de e-reader is nog steeds duidelijk. Het toont een vrouw die op de grond lijkt te slapen. De foto is simpel, wat prima werkt bij een boek. Een schreeuwerige kaft kan heel erg afstoten, vind ik.

Auteur: Dit is het eerste boek dat ik van Hilde Vandermeeren ga lezen dus ik heb geen idee van haar schrijfstijl. Ik laat me verrassen. Volgens wikipedia heeft ze psychologie gestudeerd aan de KU Leuven. Hierdoor verwacht ik wel dat ze spanning op weet te bouwen en de setting van een psychiatrische kliniek goed kan beschrijven en dat ze geen ongeloofwaardige dingen zal schrijven m.b.t. de aandoening narcolepsie van de hoofdpersoon (want deze stoornis is opgenomen in de DSM V).

Verwachting: Ik verwacht dat het verhaal spannend zal zijn en hoop dat ik al in het eerste hoofdstuk meegesleept wordt. Bovendien verwacht ik dat de schrijfstijl niet heel ingewikkeld zal zijn, ongeveer hetzelfde niveau als de boeken van Arlidge, Mo Hayder etc.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 106

Persoonlijk vind ik de cover wel mooi maar voor nu weet ik nog niet of ik de cover bij het verhaal vind passen. Soms heb ik na het lezen van een boek een andere mening over de cover dan voorheen. Wel zou ik dit boek oppakken om in de winkel de achterflap tekst te lezen dus hij trekt wel degelijk mijn aandacht.

Wat de schrijfster betreft heb ik nog geen idee wat ik kan verwachten want ik ken haar eerdere boeken niet. Dus dit word mijn kennismaking en ik heb er zin in! Vooral omdat ik vernam dat ze psychologie gestudeerd heeft en ik hoop dit terug te vinden in haar boek. Als in dat psychologie wordt toegepast op de uitwerking van de personages etc.

Hierdoor zijn mijn verwachtingen van het verhaal ook dat het een thriller is met een psychologisch kantje. Verder nog geen idee waar het verhaal naar toe gaat. De achterflap tekst intrigerend mij en ik denk dat het een heerlijk spannend en wellicht angstaanjagend verhaal is. En dat is nou net waar deze thrillerjunkie van houdt 😉

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 106

Oh en verder nog wat de cover betreft… Ik vind het lettertype zeer fijn en goed passend bij het geheel! Ook het logo van de uitgever past mooi en stoort niet.

Tamara
    Bijdrager
    Post count: 23

De cover van het boek prikkelt al snel je fantasie. Wat is er gebeurd met de vrouw, is de cover gelinkt aan een fragment uit het boek…
    De titel heeft iets duisters en de kleur en druk ervan past er perfect bij.

Ondanks dat dit mijn eerste boek van Hilde Vandermeeren is heb ik vrij hoge verwachtingen, ze heeft sterkte commentaren op haar vorig werk dus ben ik er van overtuigd dat ze met dit boek mijn verwachtingen zal inlossen.

De korte inhoud doet vermoeden dat het verhaal gaat zweven tussen realiteit en fantasie door de narcolepsie. Wat is er echt gebeurd en wat niet. Ik hoop op een spannend verhaal waarin de lezer wordt meegesleept tot op het einde, zich zelf afvragend wat waarheid is en wat niet.

Tamara

Francis
    Bijdrager
    Post count: 47

Cover: Ik vind de cover goed bij het boek passen, rustig maar ook onheilspellend. Waarom ligt ze daar? Komt het door haar aandoening of is er iets anders aan de hand.

Auteur: Ik heb nooit eerder een boek van haar gelezen, ben er dus erg benieuwd naar. Heb wel gezocht op internet en de resensies van haar werk zijn positief.

Verwachting: Ik heb er wel hoge verwachtingen van, het verhaal spreekt mij aan. Het lijkt mij lastig om zo’n aandoening te hebben en dan ook nog verantwoordelijk werk te hebben. Ben benieuwd waar dat toe lijdt.

Heidi
    Bijdrager
    Post count: 10

Cover: Op de cover zien we een jonge vrouw liggen, slaapt ze? of is er misschien wat anders aan de hand. Ik word er in ieder geval wel nieuwsgierig van, het nodigt uit tot lezen.
    De titel, “Schemerzone,” is in rode letters gedrukt waardoor het er mooi uitspringt.

Auteur: Ik heb al meerdere boeken van Hilde Vandermeeren mogen lezen, Scorpio was de laatste en deze was ook zeker de moeite waard. Maar ook, “Stille grond,” vond ik super goed.
    Vorig jaar heb ik Hilde Vandermeeren ontmoet, op de boekenbeurs in Antwerpen, een hele aardige, spontane, leuke vrouw!

Verwachting: Mijn verwachting van, “Schemerzone,” is dat ik hoop dat ik weer net zo spannend boek ga lezen als de voorgangers, maar eigenlijk twijfel ik daar niet over.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 76

Cover: de kaft triggert mij gelijk, wie ligt daar? Is het Kate of een andere vrouw? Heeft Kate een aanval van haar ziekte of is ze aangevallen door een persoon? Een thriller met zwarte kaft en rode letters heeft altijd iets onheilspellend, erg mooi. Op de achterzijde een mooie lijst met prijzen en nominaties voor de schrijfster, zal ze met deze thriller ook een prijs winnen?

Auteur: Ik heb nog niet eerder een boek van Hilde Vandermeeren gelezen maar vind het heel interessant dat het is gebaseerd op een waargebeurd feit en dat haar inspiratie een krantenbericht was waarin een vrouw door een tweet haar baan, haar vrienden en haar reputatie kwijt raakte. Nog nooit eerder van de ziekte “narcolepsie” gehoord maar juist het verlies van controle zal een zeer spannend element zijn in deze thriller. Ik heb ook gelezen dat de schrijfster echt fysiek naar Londen is geweest als vooronderzoek voor deze thriller.

Verwachting: het leesfragment las erg vlot weg, ben heel benieuwd hoe Kate haar ziekte en de activiteiten op de derde verdieping geheim houdt. Wie perst haar af en hoever gaat deze persoon daarin? Ik ga lekker starten met lezen!

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 65

De Cover vind ik erg inspirerend en spreekt me enorm aan. Het roept direct een hoop vragen bij me op. Wat doet die vrouw daar op de grond, slaapt ze? is ze vermoord? wat is er gebeurd en/of aan de hand?
    Als ik dit boek zou zien hebben liggen in de boekhandel dan zou ik het zeker op basis van de cover meteen pakken.

Het is een niet al te drukke Cover, met op de voorzijde de naam van de auteur in het wit afgedrukt zodat deze er gelijk uitspringt. De titel van het boek in helder rood maar wel in het motief van de houten vloer. Op de achterzijde een korte samenvatting van het verhaal, en een korte voorstelling van Hilde Vandermeeren. Verder wat recensies over eerdere verhalen van Hilde.

Auteur: Heb totaal géén enkele verwachting van deze auteur aangezien ik nog niet eerder een verhaal van haar gelezen hebben. Maar gelet op de prijzen en nominaties die ze al behaald heeft verwacht ik wel een meeslepend en spannend verhaal.

Verwachting: Verwacht in ieder geval een spannend en meeslepend verhaal met interessante onderwerpen maar ook wel eentje met een psychologisch randje en met een plot die ik absoluut niet aan zie komen (hoop ik)!

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 36

Cover: de donkere kleur en het lettertype van de titel spreken mij wel aan. De naam van de auteur springt er uit en is duidelijk.
    Over de vrouw op de grond vraag ik mij af wat er aan de hand is. Waarom ligt ze daar?
    Er is geen bloed dus je ziet niet of ze dood of gezond is!
    Dus gelijk al mysterieus.
    De tekst van de achterflap spreekt mij wel aan.het roept gelijk allerlei vragen op.
    Ik zou het boek zeker kopen op basis van de samenvatting.
    Auteur: ik ken haar nog niet van de thrillers en ben benieuwd naar haar schrijfstijl.
    Dat haar vorige boeken al allerlei prijzen heeft gewonnen helpt zeker bij mijn keuze voor haar boek!
    Verwachting:
    Ik hoop dat ze veel spanning opbouwde dat ik op het verkeerde been word gezet en dat ze mij meeneemt op een spannende reis!

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 224

Op de cover een vrouw met haar gezicht verborgen, ze ligt met haar hoofd op tafel/vloef en slaapt? Het is een intrigerende cover mede door de titel Schemerzone. Het boek is een thriller en geschreven door Hilde Vandermeeren, aanduiding en auteur geven al aan dat dit een spannend boek is. En als je de achterzijde leest over een vrouw met narcolepsie, dat ze sinds kort weet, kan je al bedenken dat dat alleen een spannend gegeven.

De titel Schemerzone vind ik al een mooie titel, duister. en geeft al aan dat er dingen gebeuren, in brein, buiten, in de overgang van licht naar donker.

Ik verwacht een spannend en intrigerend boek, met een bijzonder plot, Hilde Vandermeeren schrijft goede en psychologsiche boeken, en ik vind haar boeken erg goed. Mijn verwachting is hoog.

Knupke
    Bijdrager
    Post count: 11

De dame op de cover ligt waarschijnlijk te slapen op de grond. Gevallen tijdens een aanval. De rode en witte letters springen eruit. Hoewel ik de cover mooi vind weet ik niet of ik het boek in de winkel op zou pakken om eens nader te bekijken. In dit geval geen probleem, want de thrillers van Hilde koop ik toch wel. Haar vorige boeken bezorgde me fijne en spannende leesuurtjes. De verwachtingen zijn dus hoog. Glamourkoppel, pers, Negenjarig kind, nachtmerries, narcolepsie,….. Ik ben heel benieuwd. Ik vraag me af hoe je zo’n aandoening geheim kunt houden.

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 65

Zoals beloofd is het boek bij mij uit. Ga nadenken over een passende recensie!

Stephanie Haenen
    Bijdrager
    Post count: 9

Cover:

Op de een of andere manier vind ik de cover ook passend bij de andere covers van Hilde Vandermeeren. Het rode lettertype vraagt meteen de aandacht en ook de afbeelding van de vrouw roept vragen op. Wat is er gebeurd? Is zij de vrouw van de achterflap?

Auteur:

Ik heb al eerder boeken van haar gelezen voor een leesclub dus ik weet al wat me te wachten staat. Een superspannend verhaal dat niet weg te leggen is.

Verwachtingen:

De verwachtingen liggen hoog omdat ik al eerder boeken van haar heb gelezen. Dus ik verwacht een superspannend en ontspannen verhaal.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.