Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 35: Schemerzone Schemerzone, Tijdens het lezen

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 23

Citaten:

“Met iemand die niet naar je luistert, kun je gaan gesprek voeren.”
    Dit lijkt zo zelfsprekend , maar eigenlijk zit hier heel veel kracht in en mag daar wel eens bij stil gestaan worden.

“Als meer mensen een ijsje kopen, komen meer mensen met uitdrogingsproblemen in het ziekenhuis terecht.”
    Geen oorzakelijk verband, maar wel een “correlatie”. Dat is een woord die mij aansprak en die het gesprek alsook het verhaal naar een ander niveau brengt. “Correlatie” = statistische samenhang tussen twee grootheden”. Is geen alledaags woord, maar past perfect in de context van het verhaal.

Ontwikkeling verhaal:

Ik wist niet wat ik mocht verwachten en heb het op me af laten komen waar ik heel blij om ben het zo aangepakt te hebben. Het verhaal begint goed en bouwt zich stelselmatig op. De spanning wordt bladzijde naar bladzijde groter wat maakt, dat je het boek niet naast je neer kan leggen. Het is eenvoudige schrijfstijl, maar onderschat Hilde Vandermeeren niet. In zijn eenvoud zegt ze heel veel en de onderwerpen zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen. Haar boek leert ons tal van dingen en brengt ons ook nieuwe kennis zoals bv. Narcolepsie en kataplexieaanval. Dit werd in het boek heel duidelijk uitgelegd net zoals ze ook haar personages echt goed uitdiept. Korte hoofdstukken maakt het lezen gemakkelijker, waardoor ze diepzinnige zaken in het verhaal aan bod kan brengen.
    Mijn “geen verwachting’ maakt dat het boek nog beter en spannender is dan wanneer er verwachtingen worden gesteld. Het leest anders en neemt een grotere dimensie aan. Ondertussen gaan we de laatste ronde in en ben ik echt benieuwd of ik juist zit wat de dader betreft.

Spellingsfouten:

Op Blz 222: Ze had Sienna in de steek “had” gelaten.

Katrien

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 60

Opmerkelijke citaten: Ik vind de stukjes over narcolepsie en kataplexie erg mooi, had er nog wel meer over willen lezen. Interesse gewekt als verpleegkundige 😉 Wel heel bijzonder dat ze steeds zo’n aanval kreeg bij oplopende spanning…. daar had de moordenaar handiger gebruik van kunnen maken.
    Ik vind de opbouw van het verhaal mooi, de spanning bouwt zich geleidelijk op door de korte hoofdstukjes. Hierdoor lees je ongemerkt meer dan je vooraf zou willen.
    Geen spellingfouten ontdekt buiten die genoemd zijn, wel af en toe een Vlaamse uitdrukking dat ik dacht wat staat er maar het is allemaal makkelijk te herleiden.

Het boek leest heerlijk weg!

Cece
    Bijdrager
    Post count: 48

Het verhaal begint rustig, moest even zoeken waar ik nu moest beginnen. Het begon al raar, misschien al te hoge verwachtingen. Naarmate het verhaal vorderde kwam ik er steeds meer moeilijker in, dat ik het verhaal naast me neer heb gelegd. Het verhaallijn pakte me niet zo. Later ben ik er weer in begonnen, want op de één of andere manier wil je weten hoe het afloopt.

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 36

Het boek al een tijdje geleden uitgelezen.
    De korte hoofdstukken zijn fijn.
    Het verhaal komt maar langzaam opgang en is soms zelfs wat saai.
    Ik legde het regelmatig even weg omdat het mij niet pakte.
    Er komen wat Vlaamse woorden in voor maar dat stoorde totaal niet.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.