Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 35: Schemerzone Schemerzone, Na het lezen #2

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 48

Wat vind je van het plot?
    Het einde zag ik niet aankomen, maar was er niet van onder de indruk.

Hoe beschrijf en beoordeel je de structuur van het plot?
    Zoals ik al eerder aangaf vond ik het verhaal lastig en geen thriller. Ook het einde wat ik niet had verwacht vond ik niet echt een einde.

Had je dit einde verwacht of had je het niet zien aankomen?
    Nee ik had het niet verwacht en niet zien aankomen.

Vond je het een boeiend verhaal en had het steeds je volle aandacht?
    Nee totaal niet, had een heel ander boek verwacht, met meer spanning etc.

Vind je de schrijfstijl van Hilde Vandermeeren prettig, moeilijk, is het begrijpelijk geschreven of moest je juist goed nadenken en uiterst geconcentreerd lezen?
    Moest juist mijn volle aandacht erbij houden, hierdoor werd het lezen niet echt leuk. Ondanks dat ik het naar mijn eigen style kon maken (epub) werd het lezen te moeilijk.

Vind je Schemerzone een typisch Vlaamse thriller? Kun je je antwoord ook toelichten?
    Ja en nee, dit kwam omdat er weinig Vlaamse worden in voor kwamen of je begreep ze. Maar misschien dat hun thriller vorm anders is dan van de Nederlandse auteurs.

Stel….Hilde Vandermeeren vraagt aan jou om zijn boeken te typeren, dus onder een noemer te plaatsen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan ‘hard’, geloofwaardig etc. etc. Wat zou je antwoord aan Hilde zijn?
    Dit is een moeilijke. Zou eerlijk gezegd niet weten waaronder ik het zou plaatsen. Maar niet onder de thriller, eerder psychologisch.

Vind je dit een boek zoals er zoveel zijn of heeft het iets specifieks, zo ja, wat maakt dit boek zo uniek?
    Het boek is uniek. Je leest niet veel over narcolepsie en dat maakt het boek uniek en anders.

Zou je tenslotte, als gedreven thrillerlezer, nog een goede raad aan Hilde Vandermeeren mee willen geven? Hoe zou je advies luiden?
    Dit zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 60

Ik zag al wel aankomen dat het een van Kate haar collega’s moest zijn omdat ze toegang hadden tot de geheime afdeling. De dader had ik niet in een vrouwelijk persoon verwacht.
    Ik vind dat er goed toegewerkt wordt naar de plot. Steeds spannend door de korte hoofdstukken.
    Het eind was mooi, had wel zoiets verwacht maar nogmaals… niet een vrouw.

Algemeen

Door de korte hoofdstukken kan ik mijn aandacht er goed bijhouden. In het begin was het even inkomen maar toen het verhaal eenmaal pakte ging het prima.
    Ik was erg nieuwsgierig naar de schrijfstijl van deze Vlaamse schrijfster en ben ook erg benieuwd hoe het komt dat het zo gemakkelijk leest als Nederlander. Lees dit als een compliment 😉
    Zie hierboven, niet typisch Vlaams dus.

Dit boek

Erg toegankelijke thriller. Goed te lezen zonder teveel poespas.
    Ik was even bang dat het zoals Robin Cook zou zijn, op gegeven moment weet je dat dan wel. Dit is echter een geheel nieuwe stijl en een eigen verhaal. Heel goed gedaan.
    Dit boek heeft absoluut iets eigens, heb nog nooit eerder gelezen over nacrolepsie dus dat is heel mooi gevonden. Ik zou dan ook als advies willen geven om door te gaan met nieuwe spraakmakende onderwerpen. EN wat mij betreft mag er nog wel meer psychologie in hoor.

Excuses voor het laat inleveren maar ik merk dat ik steeds niet goed op sla op een of nadere manier. Dacht een week of wat terug al klaar te zijn maar nu blijken er dus toch nog onderdelen te missen, En nu ik op vakantie ben was ik niet eerder in de gelegenheid dit bij te werken want ik heb geen laptop mee. Dat vinkje bij I’m not a robot werkt hier in Gran Canaria ook niet optimaal….. Hopleijk nu wel gelukt. Nogmaals excuses.

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 60

Ik zag al wel aankomen dat het een van Kate haar collega’s moest zijn omdat ze toegang hadden tot de geheime afdeling. De dader had ik niet in een vrouwelijk persoon verwacht.
    Ik vind dat er goed toegewerkt wordt naar de plot. Steeds spannend door de korte hoofdstukken.
    Het eind was mooi, had wel zoiets verwacht maar nogmaals… niet een vrouw.

Algemeen

Door de korte hoofdstukken kan ik mijn aandacht er goed bijhouden. In het begin was het even inkomen maar toen het verhaal eenmaal pakte ging het prima.
    Ik was erg nieuwsgierig naar de schrijfstijl van deze Vlaamse schrijfster en ben ook erg benieuwd hoe het komt dat het zo gemakkelijk leest als Nederlander. Lees dit als een compliment 😉
    Zie hierboven, niet typisch Vlaams dus.

Dit boek

Erg toegankelijke thriller. Goed te lezen zonder teveel poespas.
    Ik was even bang dat het zoals Robin Cook zou zijn, op gegeven moment weet je dat dan wel. Dit is echter een geheel nieuwe stijl en een eigen verhaal. Heel goed gedaan.
    Dit boek heeft absoluut iets eigens, heb nog nooit eerder gelezen over nacrolepsie dus dat is heel mooi gevonden. Ik zou dan ook als advies willen geven om door te gaan met nieuwe spraakmakende onderwerpen. EN wat mij betreft mag er nog wel meer psychologie in hoor.

Excuses voor het laat inleveren maar ik merk dat ik steeds niet goed op sla op een of nadere manier. Dacht een week of wat terug al klaar te zijn maar nu blijken er dus toch nog onderdelen te missen, En nu ik op vakantie ben was ik niet eerder in de gelegenheid dit bij te werken want ik heb geen laptop mee. Dat vinkje bij I’m not a robot werkt hier in Gran Canaria ook niet optimaal….. Hopleijk nu wel gelukt. Nogmaals excuses.

3 berichten aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.