Home Forums VOLLEDIG AFGERONDE LEESCLUBS Z-#1 Leesclub 35: Schemerzone Schemerzone, Na het lezen #1

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Bijdrager
    Post count: 115

De karakters
    Ik heb niet het idee dat de personages echt evolueren in het verhaal. Ze blijven allemaal wat vlak, vooral de collega’s. Kate ontwikkelt zich ook niet echt in het verhaal, ik vind ook dat ze mensen als Nano en Roy erg snel vertrouwd. Ook snapte ik wel dat ze haar ziekte niet met andere mensen wou delen, maar erg verstandig vond ik het niet.
    Ik heb geen favoriete karakter in het verhaal, ik zou kunnen zeggen Kate omdat zij de hoofdpersoon is en je daar het meest over komt te weten, maar favoriet is een te groot woord. Maar dat hoeft ook niet perse in een boek.
    Ik zou niet echt iets aan de karakters willen veranderen , maar van mij had Kate wel iets minder snel in het vertrouwen van mensen mogen zijn.

De auteur
    Ik vind de schrijfstijl zeker bij het verhaal passen. Het verhaal las heel vlot en door de korte hoofdstukken las je steeds nog 1 meer.
    Schemerzone is het eerste boek van Hilde Vandermeeren wat ik heb gelezen en het zal vast niet het laatste boek zijn. Ik ga zeker kijken naar voorgaande boeken van haar en afhankelijk van het onderwerp van het boek zal ik ze wel of niet lezen. En ga haar zeker in de gaten houden met het oog op volgende boeken.

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 109

Goedenavond allemaal 🙂

De karakters evolueren wel wat maar niet extreem. Ik had het idee tijdens het lezen dat Kate ietsjes meer openheid geeft en dan specifiek naar Nano toe en ze waagt wel een poging naar haar opa maar dit komt natuurlijk niet echt van de grond door zijn terughoudenheid en veroordeling. Nano wordt natuurlijk iemand die Kate gaat zien als vriend. Maar dit is meer evaluatie in onderlinge relaties tussen de karakters. Wel komt Kate meer in het reine met haar diagnose wat ik ook als evolueren zie. Ook laten haar collega’s meer hun ware aard zien nadat ze op non actief is gezet. Eerst zijn ze soort van vriendschappelijk, dan volgt jaloezie op haar nieuwe functie en dan regelrechte wantrouwen en vijandschap.
    Kate is zeker mijn favoriete personage. Omdat ik mij het meest met haar kan vergelijken en in kan leven. Ik begrijp haar terughoudendheid met het delen van haar ziekte. Toch is dit tevens datgene wat ik aan haar zou willen veranderen. Met openheid, eerlijkheid en oprechtheid kom je een stuk verder in het leven. Maar ja dat zou uiteraard het draagvlak onder haar karakter weghalen 😉 Daarin kan ik mij dan weer meer vinden in Nano, die een hele positieve kijk op zijn mankementen heeft en zich er niet voor schaamt.

De schrijfstijl past bij het verhaal. Wel kwam ik hier en daar wat vreemde bewoording tegen die ik pas later koppelde aan de Vlaamse afkomst van de schrijfster. Als dit niet het geval was geweest had de schrijfstijl nog meer bij het verhaal gepast wat zich afspeelt in Engeland. De spanningsopbouw en paranoia in het verhaal vond ik goed neergepend, dit droeg voor mij bij aan het vlotte leestempo waarin ik dit boek gelezen heb.

Ik ben zeker benieuwd geworden naar ander werk van Hilde want ik heb genoten van ‘Schemerzone’

Liefs,

Elsa.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.