15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1335
    #7034 |

Hier kun je je boek waarderen met punten (1 t/m 10).

Probeer in de toelichting met een paar woorden aan te geven waarom je het boek die waardering geeft.

Bouw je puntenwaardering op uit de volgende onderdelen en plaats dit ook bij je motivatie:

Spanning: .. punten, omdat ….

Plot: .. punten, omdat ….

Leesplezier: .. punten, omdat ….

Schrijfstijl: .. punten, omdat ….

Originaliteit: .. punten, omdat ….

Psychologie: .. punten, omdat ….

Gemiddelde beoordeling: .. punten

Bereken je eindoordeel door de 6 cijfers op te tellen en door 6 te delen (afronden op 1 cijfer achter de komma).

VERGEET OOK DE LEZERSRECENSIE NIET OP http://WWW.THRILLZONE.NL

Tamara
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 8 punten, de spanning werd goed opgebouwd, de korte hoofdstukken met de afwisseling tussen de gedachten van Kate en de moordenaar zorgen ervoor dat je gewoon moet blijven doorlezen.

Plot: 9 punten, het plot was verrassend, ik had iemand anders in gedachten als dader en was er van overtuigd dat ik juist zat.

Leesplezier: 9 punten, door de korte hoofdstukken leek het alsof je snel door het boek ging en in elk hoofdstuk gebeurde er wel iets wat je niet verwacht had.

Schrijfstijl: 8 punten, schrijfstijl past bij het boek. Er wordt aandacht besteend aan het beschrijven van de huizen en straatnamen zonder te gedetailleerd erop in te gaan zodat de essentie van het verhaal blijft.

Originaliteit: 10 punten, had nog nooit gehoord van narcolepsie en kataplexie aanvallen. Vond het zeer interessant om er via Schemerzone meer over te leren.

Psychologie: 9 punten, er zijn verschillende personages die op psychologisch vlak tot ontwikkeling komen in het boek. Is het niet door een aandoening of ziekte, een opgelopen trauma,…

Gemiddelde beoordeling: 9 punten, dit boek ga ik zeker aanraden

Eindoordeel: 8,8 punten

Tamara

Naatje
    Bijdrager
    Post count: 7

Spanning: 4 punten, omdat het boek pas halverwege een beetje spannend wordt.

Plot: 3 punten, omdat het te weinig diepgang biedt.

Leesplezier: 5 punten, omdat het lekker snel weg leest, maar lang niet zo spannend is als de meeste thrillers die ik lees.

Schrijfstijl: 7 punten, omdat ze simpele zinnen gebruikt, weinig Vlaamse woorden gebruikt (af en toe eentje maar niet storend) en dialogen beschrijft zodat je ze bijna kunt horen.

Originaliteit: 6 punten, omdat ik voor het eerst een thriller gelezen heb met narcolepsie en het een keer niet over een moord gaat die opgelost moet worden.

Psychologie: 6 punten, omdat ze de angsten van Kate goed beschrijft, maar het wordt niet duidelijk waarom ze mensen in haar omgeving zo makkelijk blijft vertrouwen terwijl ze er ingeluisd wordt.

Gemiddelde beoordeling: 5.7 punten

Katrien Baert
    Bijdrager
    Post count: 23

Spanning: 8 punten, omdat Hilde Vandermeeren er toch in slaagt om het toch best wel spannend te houden.

Plot: 9 punten, omdat het echt in mekaar steekt en het een totale ommezwaai maakt wat de mogelijkse dader kon zijn dit je kan benoemen als een kleine bliksemschicht.

Leesplezier: 8 punten, Het boek leest echt wel vlot, is duidelijk en geeft spanningsvelden.

Schrijfstijl: 9 punten, Naar mijn bescheiden mening heeft Hilde Vandermeeren een leuke, goeie schrijfstijl dit het toegankelijk maakt voor het grotere plubliek

Originaliteit: 8 punten, Het thema is wel goed uitgezocht en dit is geen klassieke thriller waarin één of meerdere moorden gebeuren.

Psychologie: 7 punten, Psychologische diepgang is hier niet echt aan de orde, enkel bij Kate kan je haar situatie soms wel psychologisch bekijken.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Katrien

sanhan
    Bijdrager
    Post count: 129

Spanning: 7 punten, omdat het boek loopt niet over van de spanning, maar de spanning wordt langzaam opgebouwd

Plot: 9 punten, omdat je je er niet aan verwacht

Leesplezier: 9 punten, omdat ik niet kon stoppen met lezen

Schrijfstijl: 9 punten, omdat Hilde een aangename schrijfstijl heeft

Originaliteit: 9 punten, omdat het zeker geen cliché verhaal is

Psychologie: 8 punten, omdat je bij elk belangrijk personage iets anders te weten komt dan je verwacht

totaal: 8,5

Charlotte
    Bijdrager
    Post count: 224

Spanning: 9 punten, omdat Schemerzone vanaf het begin spannend is mede door de cursief gedrukte hoofdstukken, en de opbouw van het boek en de aandoening van de hoofdpersoon.

Plot: 9 punten, omdat er zoveel mensen schuldig hadden kunnen zijn, zo goed opgebouwd.

Leesplezier: 10 punten, omdat Vandermeeren zo schrijft dat je met veel plezier en aandacht leest, vlotte pen, en spanningsopbouw.

Schrijfstijl: 10 punten, omdat Vandermeeren goed schrijft, gemakkelijk leesbaar, vlot, en erg gemakkelijk voor een lezer, fijn ook.

Originaliteit: 9 punten, omdat de aandoening van Kate bijzonder is, de personages er om heen, en de opbouw spanning die blijft.

Psychologie: 10 punten, omdat Schemerzone vanaf het begin een psychologische thriller is.

Gemiddeld: 57 : 6 = 9,5 en wordt 5 sterren, en dat wist ik al nadat ik het boek gelezen had, chapeau Hilde.

Francis
    Bijdrager
    Post count: 47

Spanning: 8 punten, omdat het gelijk vanaf het begin wordt opgebouwd.

Plot: 8 punten, omdat het een verassend plot is, je verwacht iemand anders.

Leesplezier: 8 punten, omdat het leest als een trein, de vaart blijft er goed in, mede door de korte hoofdstukken.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat het makkelijk te begrijpen is en de aandoening goed uitgelegd wordt.

Originaliteit: 8 punten, omdat het om een aandoening gaat, een keer wat anders.

Psychologie: 8 punten, omdat Kate eigenlijk psychisch gezien wel een wrak wordt door haar aandoening en de stalker.

Gemiddelde beoordeling: 8 punten

Jacobaan
    Bijdrager
    Post count: 65

Spanning: 10 punten, goed opgebouwde spanning, prikkelend en een aantal mooie plot-twists.

Plot: 9 punten, het plot was verrassend, dacht dat ik het wist maar werd blijkbaar toch op het verkeerde been gezet.

Leesplezier: 10 punten, door de korte energieke hoofdstukken en fijne schrijfstijl leest het als een trein weg.

Schrijfstijl: 10 punten, ideale schrijfstijl die tevens het leesstijl ten goede komt. Prachtig geschreven.

Originaliteit: 10 punten, een verhaal met interessante en bijzondere onderwerpen zoals narcolepsie en Social

Psychologie: 9 punten, diverse personages komen op het psychologisch vlak tot ontwikkeling in het boek.

Gemiddelde (eind)beoordeling: 9,7 punten, een absolute aanrader!

Eveline Kleijn
    Bijdrager
    Post count: 36

Spanning: 4 punten, omdat het pas richting het eind spannend werd

Plot: 8 punten, omdat ik dit niet had verwacht

Leesplezier: 6 punten, omdat het mijn aandacht niet echt kon vasthouden

Schrijfstijl: 6 punten, omdat de hoofdstukken kort waren

Originaliteit: 8 punten, omdat ik nog nooit een hoofdpersoon met narcolepsie ben tegengekomen

Psychologie: 4 punten, omdat de personages niet echt werden uitgediept

Gemiddelde beoordeling: 6 punten
    Een makkelijk tussendoortje.

Linda
    Bijdrager
    Post count: 76

Spanning: 8 punten, omdat Kate van de een op de andere dag, alles kwijt is en echt zelf op onderzoek uit moet.

Plot: 9 punten, omdat je als lezer totaal op het verkeerde been wordt gezet.

Leesplezier: 8 punten, je leeft erg met Kate mee, ze neemt weinig mensen in vertrouwen en komt op ongure plekkern.

Schrijfstijl: 8 punten, omdat de schrijfstijl erg prettig en je door de korte hoofdstukken echt door het boek vliegt!

Originaliteit: 8 punten, omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal en de schrijfster een ziekte beschrijft waarvan weinig bekend is.

Psychologie: 8 punten, omdat de combinatie van Kate’s zoektocht en haar ziekte zorgen voor extra spanning, wie is de dader en wat is het motief?

Gemiddelde beoordeling: 8,2 punten

Elsa Bakker
    Bijdrager
    Post count: 106

Spanning: 8,5 De opbouw van de spanning was door het gehele verhaal waarneembaar waardoor ik mijn aandacht niet verloor tijdens het verhaal.

Plot: 8 Het plot zag ik niet aankomen en dit heeft mij aangenaam verrast.

Leesplezier: 8 Ik heb met heel veel plezier dit verhaal gelezen omdat het mij op meerdere vlakke wist te verrassen.

Schrijfstijl: 7 Het verhaal las fijn en vlot maar zo hier en daar vond ik keuze voor bepaalde bewoording wat minder fijn.

Originaliteit: 8 Een verhaal wat ik eerder nog niet tegengekomen was. Narcolepsie wordt wel vaker in verhalen gebruikt maar niet op deze respectvolle en realistische manier.

Psychologie: 6,5 Persoonlijk had ik graag nog wat meer verdieping gelezen bij alle personages. De psychologie van Kate vond ik wel erg goed en treffend uitgeschreven in het verhaal. Dit is smaak afhankelijk.

Gemiddelde beoordeling 7,7

Cece
    Bijdrager
    Post count: 48

Spanning: 4 punten, omdat ik dit erg miste in het verhaal

Plot: 7 punten, omdat zag het niet aankomen

Leesplezier: 5 punten, omdat het verhaal lastig te lezen was, mijn aandacht er niet bij kom houden en een totaal ander verhaal had verwacht.

Schrijfstijl: n.v.t punten, omdat ik het lettertype naar mijn eigen kon instellen ook de grote (epub), het las niet vlot, waarbij alles bij elkaar moeilijk te beoordelen is.

Originaliteit: 8 punten, omdat je niet vaak leest over deze “ziekte”

Psychologie: 6 punten, omdat had graag meer diepgang willen lezen, spanning en niet al te raadsel achtig.

Gemiddelde beoordeling: 6 punten

Wendy
    Bijdrager
    Post count: 109

Spanning: 7, het duurde wat te lang voor er spanning in kwam
    Plot : 8, het einde was voor mij toch wel verrassend
    Leesplezier: 9, ik vond het een heerlijk boek om te lezen
    Schrijfstijl : 8, het verhaal las vlot en makkelijk
    Originaliteit: 9, voor mij was het een erg origineel onderwerp
    Psychologie : 7, ik vond Kate wat te snel van vertrouwen

Totaal : 48/6 = 8 punten en 4 sterren van mij!

Brigitta Dielman-Bleeker
    Bijdrager
    Post count: 60

Spanning: 7 punten, omdat het verhaal zich lekker opbouwt, korte hoofdstukjes zodat je door wilt lezen.

Plot: 8 punten, omdat ik wist dat het om een collega moest gaan maar deze collega had ik niet verwacht.

Leesplezier: 8 punten, omdat ik na even inkomen erg heb genoten van dit boek

Schrijfstijl: 7 punten, omdat het makkelijk wegleest en je er niet teveel bij na hoeft te denken

Originaliteit: 7 punten, omdat ik de nacrolepsie niet eerder ben tegengekomen in boeken en zeker een mooi onderwerp vind voor deze thriller.

Psychologie: 8 punten, omdat je spanning voelt en meeleeft. Goed gedaan. Ik zou het boek aanraden bij anderen.

Gemiddelde beoordeling: 35 punten
    Dus 7,5 punten voor dit mooie boek.

Heidi
    Bijdrager
    Post count: 10

Spanning: 8 punten, omdat de spanning goed wordt opgebouwd, hoe verder het verhaal vordert hoe meer spanning erin het verhaal komt.

Plot: 8 punten, omdat de plot goed in elkaar steekt, niets wordt verklapt en tot het eind blijf je twijfelen.

Leesplezier: 9 punten, omdat Hilde Vandermeeren je met haar schrijfstijl, dit in combinatie met een interessant thema en spanning je echt het verhaal in sleurt.

Schrijfstijl: 9 punten, omdat de schrijfstijl gewoon erg fijn leest

Originaliteit: 9 punten, omdat ik narcolepsie een erg origineel thema vind om in een thriller te gebruiken, het lijkt me erg griezelig om dit te hebben.

Psychologie: 9 punten, omdat ik tot het eind bleef twijfelen wie er nu achter dit alles zat.

Gemiddelde beoordeling: 8,5 punten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.