Home Forums Leesclub 132: Schaduwstrijder Schaduwstrijder, Voor het lezen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder
    Post count: 1587
    #23726 |

Probeer de vragen te beantwoorden vóór je het boek gaat lezen.

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 300

Cover: Alle aan- en opmerkingen betreffende de buitenzijde van het boek.

Vind het een hele mooie cover. Hij spreekt aan. Zeker ook in de boekenwinkel.
    De achterkant is ook mooi, past in de lijn van het boek

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur.

Ik kende de auteur enkel van hoors, heb nog niets van hel gelezen. Dus geen verwachtingen

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek?

Een spannende thriller met veel actie

Sabine
    Bijdrager
    Post count: 19

Hallo allemaal,

Zoals te lezen was in de mail met de bekendmaking van de deelnemers doet er ook een proeflezer van ‘Schaduwstrijder’ mee.
    Dat ben ik. Super leuk en bijzonder om op deze manier deel te nemen aan deze leesclub. Bedankt Cees, Pjotr Vreeswijk en Letterrijn.
    Doordat ik proeflezer ben geweest zal niet bij alle topics iets kunnen bijdragen/alle vragen kunnen beantwoorden, anders spoiler ik. Zo ook bij dit topic. Ik weet al waar het verhaal over gaat. Dus over wat ik van het verhaal en de auteur verwacht kan ik niets zeggen. Wel ben heel nieuwsgierig naar jullie verwachtingen!
    Van de cover kan ik wel wat zeggen. Dat doe ik dan maar gelijk.
    Op de voorkant staat een manfiguur, ik vermoed dat het de schaduw is van een lopende man.
    De rode en oranje letters steken af tegen de donkere afbeelding.
    Het label ‘actiethriller’ is veelbelovend. Maakt het boek dit waar?
    Op de achterkant informatie over het boek en de auteur. De auteursfoto vind ik origineel en er spreekt actie uit. Dat past goed bij het ‘actiethriller’ label op de voorkant.

Ik vond het toch moeilijker om de cover te omschrijven, zonder te analyseren, dan ik van te voren dacht. Ik hoop dat het gelukt is.

Ik heb veel zin in deze leesclub en kijk uit naar jullie reacties.

Sabine

Renneke Bogerd
    Bijdrager
    Post count: 60

Ik zie op de cover een schaduw die te zien is op een nat wegdek, pas zeker bij de titel: Schaduwstrijder!
    De achterflap is ook in grijstinten uitgevoerd met een man die zich door het water beweegt. De korte inhoud is interessant genoeg om het boek te lezen.

Daar dit zijn derde boek is zijn de verwachtingen wel hoog en zeker door zijn achtergrond, zal hij weten waar hij over schrijft.

Een spannend verhaal met voor mij nieuwe gebieden en weetjes.

Lizzie
    Bijdrager
    Post count: 300

Hallo allemaal,

Zoals te lezen was in de mail met de bekendmaking van de deelnemers doet er ook een proeflezer van ‘Schaduwstrijder’ mee.
    Dat ben ik. Super leuk en bijzonder om op deze manier deel te nemen aan deze leesclub. Bedankt Cees, Pjotr Vreeswijk en Letterrijn.
    Doordat ik proeflezer ben geweest zal niet bij alle topics iets kunnen bijdragen/alle vragen kunnen beantwoorden, anders spoiler ik. Zo ook bij dit topic. Ik weet al waar het verhaal over gaat. Dus over wat ik van het verhaal en de auteur verwacht kan ik niets zeggen. Wel ben heel nieuwsgierig naar jullie verwachtingen!
    Van de cover kan ik wel wat zeggen. Dat doe ik dan maar gelijk.
    Op de voorkant staat een manfiguur, ik vermoed dat het de schaduw is van een lopende man.
    De rode en oranje letters steken af tegen de donkere afbeelding.
    Het label ‘actiethriller’ is veelbelovend. Maakt het boek dit waar?
    Op de achterkant informatie over het boek en de auteur. De auteursfoto vind ik origineel en er spreekt actie uit. Dat past goed bij het ‘actiethriller’ label op de voorkant.

Ik vond het toch moeilijker om de cover te omschrijven, zonder te analyseren, dan ik van te voren dacht. Ik hoop dat het gelukt is.

Ik heb veel zin in deze leesclub en kijk uit naar jullie reacties.

Sabine

Begrijp ik volledig Sabine, ik heb het boek voor de blogtour mogen lezen. Maar heb de vragen toch beantwoord omdat ik voor mezelf altijd bijhoud wat mijn verwachtingen zijn voor ik aan een boek begin. Maar is idd niet makkelijk zonder de spoilen. Trouwens wat leuk om. Proeflezer te zijn!!! 😊

apgschoon
    Bijdrager
    Post count: 14

=======
    De cover van het boek is uitgevoerd in wit, grijstinten en zwart en de gebruikte letters zijn rood en oranje van kleur. Op de voorkant van het boek staat een abstracte voorstelling afgebeeld, een lijnenspel van voornamelijk horizontale en schuine lijnen. Het lijkt mij te gaan om een natgeregende straat. Of misschien wel een soort natuurstenen vloer. Duidelijk zichtbaar is een schaduw van een mens, die weerspiegelt in het natte oppervlak. Het maakt me nieuwsgierig naar de schaduw van de persoon; wie is hij of zij, waar bevindt hij zich, waarom op deze locatie, hoe kan de voorstelling op de cover worden ‘gelinkt’ aan schaduwstrijder? Eerlijk gezegd zou de voorkant van het boek mij niet aantrekken in een boekwinkel. Op de voorkant van het boek prijkt ook een rode ‘zegel’ met daarop de tekst “actiethriller”. Dat maakt wel nieuwsgierig.
    Op de achterkant staat, zoals ik begrijp, de schrijver afgebeeld in grijs-/zwarttinten. Hij is gekleed in zwarte kleding en staat tot kniehoogte in zee. Hij houdt zijn armen niet strak tegen het lichaam, maar de foto verraadt dat hij uit zee komt gelopen en naar het strand loopt.

======
    Deze auteur ken ik niet. Op de achterkant van de cover lees ik dat hij Nederlands is en lange tijd bij de Haagse politie werkt. Opvallend is dat staat vermeld: “zijn eigen actiethrillers”.

======
    Geen idee! En dat is eigenlijk best positief, omdat ik daardoor meer ‘blanco’ in de leesclub ga. De auteur is mij niet bekend, ik ben ook niet heel erg bekend met actiethrillers, omdat ze doorgaans niet mijn aandacht trekken. Echte favorieten onder Nederlandse/Vlaamse auteurs heb ik niet; misschien is dit wel een hele prettige kennismaking met een nieuw genre in combinatie met een ‘nieuwe’ auteur. Het verhaal zal vermoedelijk gaan om een zekere strijd, gecombineerd met actie en spanning. Hoewel ik iets gereserveerd ben, heb ik veel zin om het boek te gaan lezen! 🙂

Anitadegroot
    Bijdrager
    Post count: 109

Cover: Ik heb ebook en op een een of andere manier vind ik het dan minder belangrijk maar heb effe gekeken en flaptekst gelezen, in de boekhandel zou ik het oppakken.

Auteur: Mijn eerste boek van Pjotr Vreeswijk, ik laat me verrassen, onderwerp is Syrië en dat spreekt aan.

Verwachting: De recensies die ik over deze schrijver gelezen heb zijn goed, ik hoop dat ik in verhaal getrokken word en heel wat spannende uurtjes met lezen heb.

kessel45
    Bijdrager
    Post count: 202

Haha ik kan niets uit de voorkant van de cover halen.
    Iemand schreef er staat n man maar die haal ik er niet uit. Regen, water???
    De voorkant spreekt mij niet écht aan.
    De achterkant wel. Een mooie foto van Pjotr 🙂 en in het kort een samenvatting.
    Héél goed.

Mijn verwachting is hoog gespannen. Jaaa ik weet dat me een spannende thriller te
    wachten staat. Dit is niét het eerste boek van Pjotr dat ik mag lezen. Ik ga er voor.

Ik verwacht dus een super super thiller zoals we van hem gewend zijn.

ChantalH
    Bijdrager
    Post count: 33

Cover: Mooie cover! Een schaduwfiguur van ik denk een man die gereflecteerd wordt in de plassen op de stoep. Lijkt me wel passen bij de titel Schaduwstrijder. De auteursfoto op de achterkant is geweldig. Een echte actiefoto. Weer eens wat anders dan een portretfoto.

Auteur: Ik heb zijn vorige twee boeken ook gelezen en die vond ik heel spannend en goed. De verwachting is dus hoog. Ik verwacht weer een spannend, goed boek van hem.

Verwachting: Zijn vorige boeken waren echte actiethrillers en dat verwacht ik nu weer. Hij heeft een heel actueel thema gebruikt, dus ik ben benieuwd.

Fgoestoh
    Bijdrager
    Post count: 161

Op de cover een schaduw van een persoon op een natte verharding – voet pad, pas Schaduw maar strijder gevoel komt niet direct in mij op. Cover geeft het zeker iets mystieks. Vraag me af hoe dit bij de hete brandhaarden past – weinig hitte en droogte wordt uitgestraald. Achterzijde: De korte inhoud wekt interesse. Lijkt goed bij de actualiteit te passen. Een duidelijk boek van nu.

Auteur en verwachtingen: Pjort ooit je eerste boek voor de club mogen lezen en je ontmoet op de meet en greet. Was er leuk te horen over het hoe en waarom van destijds. Gaf dat nu even verder zijn en je op nummer 3 zit. Ik hoop weer veel van je praktijk ervaring terug te lezen.

Wilma
    Bijdrager
    Post count: 170

De cover is echt een figuur (een man) in de schaduw. Het is nat een soort stoep. Maakt nieuwsgierig en is verfrissend anders. De cover past ook echt bij de titel. Wel bijzonder vindt ik dat aan de achterkant er een man het water (de zee?) uit komt lopen, helder, duidelijk in het volle licht. Zou dit de man zijn die nu uit de schaduw komt?
    Ik heb genoten van de eerste twee boeken van Pjotr dus ben heel benieuwd naar deze.
    Mijn verwachtingen van het boek zijn dus hooggespannen, lekker spannend boek.

Jolanda
    Bijdrager
    Post count: 83

De Cover ziet er uit als een mystereuze cover… Een schaduw die je ziet. Kan van alles betekenen.

De Auteur Een zere hoge verwachting. De recensie’s klinken ook zeer veel belovend.

Een goede verhalenlijn met heel veel spanning maar ook dat het je blijft boeien tot het einde.

Raywoman
    Bijdrager
    Post count: 16

Zonder te lezen wat de rest al heeft gezegd en zonder te zijn begonnen met lezen: Wat me opvalt aan de cover is dat het vooral allemaal erg nat is. In de tekst op de achterflap gaat het over hete brandhaarden, dat is een interessante tegenstelling. Ik zie op de voorkant in de weerspiegeling een figuur (man) ergens tegenaan leunen. En nog een tegenstelling, in de tekst wordt gesproken over de hoofdpersoon Susan Boyle, maar ik zie alleen mannen op de cover. Bijzonder, ik hoop dat ik erachter kom waarom hiervoor is gekozen. En ook opvallend wanneer het boek zo openligt, is dat er verschillende grijstinten zijn gekozen voor de foto’s/achtergronden, de voorkant is meer blauwgrijs, de achterkant is meer een zwart-wit foto.

Auteur: Geef jouw verwachting van deze auteur. Ik ken deze acteur niet, maar gezien zijn achtergrond bij de recherche verwacht ik veel ingenieuze slimme manieren om de spanning erin te houden!

Verwachting: Wat verwacht je van het verhaal van dit boek? Ik verwacht in het begin 3 uiteenlopende verhaallijnen die langzaam naar elkaar toe lopen. Maar ik hoop verrast te worden, dan misschien eerst 1 lijn wordt uitgezet en wat langer daarna lijn 2 en 3. Of dat 2 lijnen al bij elkaar lopen en dan pas overgaan in 3.

Raywoman
    Bijdrager
    Post count: 16

Ik heb net wel alle reacties gelezen, want ik wilde weten wat jullie ervan vinden en wat jullie verwachten.
    Is het nou de schrijver die uit het water loopt op de achterflap? Weet iemand dit zeker? Ik dacht dat het met het boek te maken had, maar nu een aantal van jullie dit zo zegt…

Sabine
    Bijdrager
    Post count: 19

Hi Raywoman,
    De man op de foto op de achterflap is inderdaad de auteur.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.